Здоровий спосіб життя, його складові



Скачати 54.11 Kb.
Дата конвертації22.05.2017
Розмір54.11 Kb.
ТЕМА: ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ, ЙОГО СКЛАДОВІ

ТА ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я

Мета: Поглибити та поповнити знання про здоровий спосіб життя, його складові та значення для здоров’я людини; розширити знання про здорову та їжу, її властивості; розвивати мислення, мовлення та пам'ять, виховувати доброзичливість, бажання пізнавати нове, людину, яка буде свідомо вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: маркери, таблиці, плакати, ручки, стікери, дошка, продукти харчування.

Хід тренінгового заняття.

1. Активізація учасників тренінгу.

Знайомство. Кожен учасник називає себе по імені та називає своє хоббі.



2. Правила спілкування.

Вихователь: щоб заняття пройшло цікаво, результативно, нам необхідно виробити правила спілкування. (Учасники пропонують, а вихователь записує правила на дошці).

Правила спілкування:

- бути вільним у думках;

- говорити по черзі;

- користуватися зручною мовою;

- виконувати правило «піднятої руки»;

- бути толерантним;

- бути активним;

- дотримуватися регламенту;

- виявляти позитивні емоції.



3. Повідомлення теми та завдань заняття.

Вихователь. Тема сьогоднішнього заняття – «Здоровий спосіб життя, його складові та значення для здоров’я».

Ми більше дізнаємося про здоровий спосіб життя, його складові та значення для здоров’я людини; про здорову та нездорову їжу, її властивості; будемо вчитися вести здоровий спосіб життя та пізнавати нове.



4. Очікування.

Вихователь. У нас на дошці розміщено піщаний годинник. Кожному з учасників роздано «піщинку», на якій необхідно написати своє очікування від заняття, озвучити його й помістити у верхню частину годинника. Якщо наприкінці заняття ваші очікування справдяться, тоді «піщинка» переміститься в нижню частину годинника. (Кожний учасник озвучує своє очікування і розміщує «піщинку» у верхню частину годинника).


5. Міні-лекція «Здоровий спосіб життя».

Вихователь. Уявіть собі, що якийсь чарівник раптом подарував вам незвичайну машину. Вона може все робити самостійно – і рухатися, і ремонтуватися, і виконувати різні розумові та фізичні (вправи) завдання. І здатна працювати 120 років і навіть більше. Будете ви її берегти як зіницю ока? Звичайно ж, будете. Ви створите їй усі умови, щоб вона працювала якомога довше з максимальною ефективністю. І щодня ви будете дивуватися досконалістю цієї диво-машини.

А тепер давайте подумаємо. Чарівник-природа подарувала вам найдосконалішу машину – ваше тіло, живий організм. І ця диво-машина має мотор, який ніколи не зупиняється (серце), систему згорання (травну систему), систему фільтрації (нирки), апарат мислення (мозок), нервову

систему, регулятор температури (потові залози) тощо.

Крім того, це диво природи має ще й таку властивість, як відтворення, відновлення!

Але щоб ця машина, наш організм, ефективно працювала, про неї необхідно дбати, поки ви всі здорові. Адже більшості людей пощастило – вони здорові. Проте вони це щастя недооцінюють.

А природа не завжди вибачає легковажність. Як же зберегти організм здоровим? Саме це ми сьогодні й розглянемо.

У наш час невпинно зростає питома вага захворювань, пов’язаних із порушенням харчування.

Низька якість продуктів, спричинена недотриманням технології їх переробки та зберігання, застосування мінеральних добрив, великих доз консервантів, хімічних барвників, синтетичних домішок тощо.

М’ясні та рибні страви містять речовини, що збуджують нервову систему. Тому споживати їх потрібно в першій половині дня. Молочні та овочеві страви – у другій.

6. Арт-терапія

(Поділ на групи за допомогою стікерів у вигляді грушок, яблучок. )))



Завдання 1 групи: намалювати людину, яка веде здоровий спосіб життя.

Завдання 2 групи: намалювати людину, яка веде нездоровий спосіб життя.

(Малюють під легку музику).

( Представник від кожної групи презентує напрацювання своєї групи).

7. «Мозковий штурм» (об’єднання у 4 групи).

Вихователь: Запишіть складові здоров’я.

(Кожна група працює протягом 3 хвилин, записуючи на аркуші паперу складові. Потім представник кожної групи називає складову, а тренер записує це на фліпчарті)

Складові

здорового способу

життя:

- рухова активність;

- дотримання режиму дня;

- відсутність шкідливих звичок;

- позитивні емоції;

- особиста гігієна.
8. Міні-лекція про складові здоров’я.

Вихователь.

Науковці-медики провели дослідження і з’ясували, що здоров’я людини на 52-60% залежить від способу життя. Здоровий спосіб життя – це практичні дії, спрямовані на запобігання захворювань, зміцнення всіх органів, організму в цілому й поліпшення загального самопочуття людини.

Трьома китами здоров’я називають найважливіші складники здорового способу життя:

- правильний режим праці й відпочинку;

- раціональне харчування;

- оптимальний режим руху.

Здоров’я – це:

- висока працездатність;

- гарний настрій;

- упевненість у собі;

- бадьорість;

- доброта;

- успішність у навчанні та в цілому в житті.

«Здоровий не знає, який він багатий».

Ми повинні з вами навчитися усвідомлювати й цінувати свою унікальність, а також те, що ми потрібні цьому світові, ми належною мірою будемо цінувати й берегти своє власне здоров’я.

9. Рухавка «Вінегрет»

Вихователь. Здавна вінегрет в українців вважався традиційною стравою. Для того, щоб він був корисним, смачним, необхідно, щоб усі овочі, які входять до його складу, між собою товаришували й доповнювали один одного.

(Кожен учасник бере картинку із зображенням певного овочу. Всі учасники стають у коло. Звучить «Гопак». За викликом тренера два «овочі» виходять у коло й танцюють, а інші в колі їм підтанцьовують).

10. Поділ на 2 групи за назвами певних овочів. Практична робота.

На тацях продукти харчування. Учасникам необхідно розподілити їх на групи: 1 група – корисні для здоров’я; 2 група – шкідливі для здоров’я.

Від кожної групи представник доводить корисність (чи то шкідливість) продуктів харчування:

майонезу, сухариків, яблука, жуйки, цукерок-льодяників, груш, молока в пакеті, домашнього кисломолочного сиру, чіпсів, меду, чаю в пакетиках, соку в пластиковій пляшці, помідорів, огірків, лимону.



11. Міні-лекція медсестри про шкоду модифікованих продуктів, продуктів із стимуляторами й підсилювачами смаку, барвниками.

12. Рефлексія.

Вихователь. Ось і підходить до завершення наше заняття. Чи справдилися ваші очікування?

Зараз перевіримо.



(Кожен учасник виходить до дошки, бере свою «піщинку», читає; якщо

очікування справдилося, переміщає «піщинку» в нижню частину піщаного

годинника).

По годиннику видно, що всі ваші сподівання справдилися.



13. Ритуал прощання.

Вихователь: Послухайте легенду «Чарівна зірка».

Колись дуже давно жила на світі Зірка, їй було прикро, що на неї ніхто не звертає уваги, і вона вирішила звернутися до мудреця. Прийшовши, вона запитала: «Чому мене не помічають?». Чаклун відповів на це, що світло зірок гасне, коли поряд є сонце, і запропонував їй жити на небі, з'являючись лише вночі. Він також попередив, що там холодно й страшно. Але зірка нічого не злякалася, і чаклун за її хоробрість, за її бажання дарувати людям світло зробив подарунок: не одна Зірка стала жити на небі, а багато нових зірок з'явилися там, щоб їй не було самотньо.

Та щоб навіки зберегти пам'ять про Зірку, мудрець подарував кожній людині її доньку - маленьку зірочку. І ці зірочки є в кожному з нас. Варто пам'ятати про це.

Тому мені б хотілося, щоб усі ми стали в коло і створили одну велику зірку.



Станьте в коло. Зробіть коло тісним, щоб коли кожен простягне свою руку до середини кола, утворилася зірка. Ця зірка справді тепла, тому вона готова ділитися своїм теплом з оточуючими. Кожен із вас має своє особливе світло, але кожен із вас і приймає світло інших. Усі разом ми склали одну велику зірку, світло якої набагато яскравіше, ніж кожного окремо. А тепер давайте спробуємо, як наша чудова зірка рухається по небу. Так, дійсно, вона жива та неповторна. Приємно відчувати, що саме в ній є і частинка твого власного тепла!


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка