Запорізька гімназія №50 Запорізької міської ради Запорізької області Запоріжжя, 2016 Зміст портфоліо



Скачати 337.13 Kb.
Дата конвертації18.04.2017
Розмір337.13 Kb.
Запорізька гімназія № 50

Запорізької міської ради

Запорізької області








Запоріжжя, 2016
Зміст портфоліо

  1. Роздум про професію...................................................................................3

  2. Пояснювальна записка.................................................................................4

  3. Обгрунтованість теми..................................................................................5

  4. Самоаналіз.....................................................................................................8

  5. Приклади аналітичної роботи з теми.........................................................12

  6. Роботи дітей (анкети, відгуки про прочитане, малюнки, поезії).............15

  7. Тематика бесід по пропаганді значення книги в житті людини..............24

  8. Фактографічний матеріал (списки літератури, копії виступів) ..............25

  9. Експертна оцінка діяльності.....................................................................26


1. Роздум про професію

Библиотека... Она не просто книгохранилище, но и храм знаний. Из многочисленных миров, не полученных человеком в дар от природы, а произведенных им самим, библиотека - наибольший.

Без слова, без письменности и без книг нет истории, нет понятия «человечество». И пожелай кто-нибудь изучить историю человеческого духа, он сможет разместить свои исследования лишь в библиотеке.

Библиотека – это жизнь книг во времени. Именно здесь люди познают характер и образ чужого человека, пытаются понять его и, по возможности, подружиться с ним. Только в библиотеке встречаешь какую-то особую атмосферу и ни с чем не сравнимый библиотечный уют.

Их создают и поддерживают творческие, самоотверженные, умные, красивые и добрые люди - библиотекари.

Мы - диспетчеры в системе «книга-читатель». Но ведь безумное, рассеянное чтение – это как прогулка по прекрасному парку с завязанными глазами. Поэтому именно нам, библиотекарям, суждено научить быть терпеливыми в порыве понять прочитанное, осторожными в суждениях и умеющими слушать. Быть кем-то по образу и подобию литературных героев нельзя. Нужно уметь быть самим собою. Кстати, это гораздо труднее, чем подражать кому-то. Помочь читателям найти себя, стать личностью, и призваны мы, библиотекари.

Пожалуй трудно сказать о библиотеке лучше, чем это сделал академик С.И. Вавилов : «Современный читатель находится перед Гималаями библиотек в положении золотоискателя, которому надо отыскать крупинки золота в массе песка. И отыскать эти крупинки золота помогает библиотека».


  1. Пояснювальна записка

...Робота бібліотекаря творча та кропітка. Але оточення не завжди розуміє, чим займаються ці працівники окрім видачи книг та підручників. Особисті професійні досягнення часто ніяк не фіксуються і не аналізуються, крім тих випадків, коли адміністрація готує працівника бібліотеки на атестацію.

На жаль, в роботі шкільних бібліотек системний самоаналіз діяльності спостерігається дуже рідко. Часто це буває пов’язано з підготовкою до якого-небудь творчого конкурсу. Можливо, виявляються стереотипи поведінки, такі, як надмірна скромність та занижена самооцінка. І ось метод «портфоліо» дозволяє нам розповісти про власні досягнення (задовільні і не дуже), тобто показати, на що здатен бібліотекар як спеціаліст.

Із деяких визначень спочатку я обрала для себе «професійне портфоліо», яке документує досвід і дозволяє систематизувати відомості про діяльність бібліотекаря. Ця самореклама була мені в нагоді при виступі на обласному семінарі методистів, при відвідуванні курсів при ЗОІППО, при аттестації гімназії тощо.

І ось зараз виникла необхідність в «тематичному портфоліо», яке необхідно створювати в процесі роботи над визначеною темою.

Особливість даного портфоліо в тому, що я сама розробила для нього схему, воно не є догмою, а це робочий інструмент. Цю схему легко доповнити та скорегувати і видати на запит.

Будь-яку нову справу починати важко, але в подальшому вона окупається творчим зростанням, визнанням колег, підвищенням авторитету шкільної бібліотеки.

Можливо, комусь здається все викладене вигадуванням «велосипеда». Не буду суперечити. Але очевидно одне: до знайомого «велосипеду» ми пропонуємо цілком конкретне, практичне доповнення – спосіб-портфоліо, який дозволяє оптимально і ефективно організувати роботу з нашими особистими професійними архівами, допомагає систематизувати, аналізувати, кваліфіковано подавати свої досягнення.

У бібліотечному портфоліо бажано мати «ессе», роздум про професію. Воно може показати ставлення до роботи, можливість аналізувати, робити висновки, бачити перспективи.

До вищезгаданого я б додала своєрідний «читацький формуляр» або список книг, який читає бібліотекар для свого культурного та інтелектуального розвитку. Мені здається, це важливо.




  1. Обгрунтованість теми

«Читайте! І нехай у вашому житті не буде жодного дня,

коли б ви не прочитали хоча б сторінки з нової книги»

К. Паустовський
Невже книга неминуче зникне як зникли всі попередні носії інформації? Спочатку зникли каміння, потім глина, папирус, шкіра теля...Все це зникало в міру використання людством більш витончених можливостей природи: кожен из наступних носіїв був більш зручним для збереження і використання інформації, ніж попередній. І ось книга...Як для мене, так це мій особистий співрозмовник або опонент, до якого я можу звернутися в будь-який час, в будь-якому місті, навіть випадково, не плануя цього.

Читання – цілковито особливий від діяльності, який відноситься к засобам формування Людини в людині. А тому, дуже важливо дорослим утримати та закрипити позиції книги в духовному світі дітей.

Спостереження показують, що сучасні діти стали читати значно менше, ніж їхні обнолітки 10-15 років тому. Для сучасних дітей важливо знайти, як зараз модно казати, мотивацію для читання. Але, не зважаючи на це, наші діти люблять читати, майже всі, за невеликим винятком. Та вважається, що читають багато – тільки третина опитанних. А от люблять слухати, коли їм читають – майже всі.

На книги мало часу, навіть на футбол мало часу, бо є і комп’ютер, і відео, і багато іншого. І від цього не можна відмежуватися. Отже, треба читати в комплексі. Сучасні діти тепер швидше сприймають звук і світло, просто читати «про себе», мовчки, їм важко, а вголос незручно.

Тому хочу запроопонувати старий спосіб, з дитинства, як для маленьких. Візьміть будь-яку книжечку з полиці і сторинку-дві прочитайте вголос. Не має значення, яка це книжка – вірші, казки чи оповідання. Головне, що ви відроджуєте в поколінні своєму потяг до читання, як урочисто це не звучить. А назавтра ще сторинку, а потім ще. Крім телевізора і комп’ютера, музики і шуму, є ще голос рідної людини, за яким діти скучили. Вони цього не усвідомлюють, але усвідомте ви. Більше читайте про людей, країни і різні речі, котрі зацікавили вашу дитину з телепередач.

Взагалі, для чого такі поради? По-перше, книга розвиває наше мислення, стимулює фантазію. По-друге, розвиває нашу мову і збільшує запас слів. По-третє, якщо читати книги разом – вони об’єднують покоління, створюють близкість, про яку діти будуть пам’ятати.

Зрештою, якщо ми, дорослі, допоможемо дитині з читанням, то, зрозуміло, вона звернеться до нас і з іншими питаннями... Це підготовча робота батьків для того, щоб дитина сприймала книгу як щось цікаве й нове, дивовижне й чарівне.

І ось дитина почала навчатися. Одним із важливих принципів моєї роботи є індивідуальний підхід до обслуговування читачів-учнів. Це навіть не обслуговування, а ненав’язлива, невимушена розмова про те, як пройшов день і коли ти встиг прочитати таку товсту книгу, як до цього ставилась мама, а може порадимо цю книгу ще кому-небудь. Моє спілкування з читачами зорієнтовано на особистий вибір і особисту відповідальність тому, що я сприймаю читача як свого співрозмовника.

Підходячи індивідуально до кожного учня, тобто зважаючи на рівень його підготовки, на інтереси та читацьки можливості, намагаюсь добитися того, щоб кожен читач прочитав хоча б мінімум літератури, рекомендованої програмою для позакласного читання. Зміст такой літератури треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.

Сьогоднішній учень хоче почитати щось легке, розважальне, з ілюстраціями. Основні мотиви вибору книги – навчальний процес, майже немає місця читанню для душі, самоосвіти. Зростає попит на гостросюжетну та фантистичну літературу, астрологію, літературу про особисті стосунки, довідкову, технічну літературу. Читання вважається непристижним.

Серед учнів старших класів є багато таких, які читають безсистемно, не вдумуючись у прочитане, стежачи лише за розвитком сюжету. Це свідчить про те, що у них відсутній хороший літературний смак, культура читання. Упорядкувати читання цих учнів буває складніше, ніж навчити цього молодших учнів. Але безсумнівним є одне: у кожному такому учневі живе інтерес до книги, і, виходячи з цього інтересу, слід допомогти йьому навчитися глибоко сприймати художній твір.

Тут особливо важлива індивідуальна рекомендація книг із подальшою бесідою про прочитане. Таким учням я рекомендую статті і книги про те, як читати художнью літературу, що таке взагалі художня література та ін.

Серед учнів старших класів є багато таких, які люблять поетичні твори, цікавляться ними, вивчають їх напам’ять. Але поряд із ними є немало учнів, котрі недооцінюють поезію. Та часто і серед тих, які вважають себе її знавцями, не завжди можна знайти таких учнів, які глибоко проникають у суть поетичних творів, уміють аналізувати їх, відчувають красу вірша, розуміють майстерність поета.

Тому одним із напрямків роботи є виявлення та творча праця з поетично обдарованими дітьми. У нас багато талановитих дітей і в бібліотеці зібрані вірши, написані учнями гімназії. Для цього постійно редагується «Литературный альманах».

В учнів молодшого та середнього віку спостерігається підвищений інтерес до пригодницької літератури. Це природний інтерес, оскільки підлітки завжди цікавляться гострими сюжетами, фантастикою, романтичними пригодами з інтригуючими розповідями про сміливі, рішучі дії героїв. При

читанні такой книжки раджу для свідомого сприймання прочитати передмову, а перегортаючи сторінки, обмірковувати заголовки.

Протягом багатьох років існувала ціла система керівництва процесом читання книги. Вчителі, бібліотечні працівники вважали себе тими людьми, які не просто радять, а керують процесом читання. Саме тому відбувалося порушення вільного вибору книги особистістю. Але хороші книги ніколи не залишають особистість такою, якою вона була до знайомства з ними. Народна мудрість називає книгу дивом, книга – твій порадник. Але на початку ХХ сторіччя були спроби знищити книгу. Так, в журналі «Красный библиотекарь» в 1924 році була надрукована стаття В. Невського «Боротьба з дитячим читанням». Автор запропонував великий список негативного впливучитання на особистість, трактуючи її як зброю слабких, неактивних людей. Книга, на думку автора, виховує в дітях сентиментальність, притупляє природну спостережливість, формує блокування думки і поведінки, погано впливає на фізичний розвіток дитини: порушує зір, окис крові, сприяє викривленню хребта і таке інше. На щастя, ця ідея не знайшла підтримки науковців і практиків. І книга стала на багато років величезною скарбницею знань, досвіду багатьох поколінь. Тому, раджу: читайте в будь-який час, коли вам зручно; беріть книгу в подорож – від цього вона стане ще цікавішою; не уникайте запитань «Чому? Що? Коли?».



  1. Самоаналіз

На думку О. С. Пушкіна, «читання – ось краще вчення». Сам Пушкін, завзятий книголюб, значну частину свого життя провів за читанням. А вмираючи, на питання лікарів, чи не бажає він бачити кого-небудь із друзів, поет, поглянувши на полиці книжок, промовив: «Прощавайте, друзі!». Це були його останні слова.

Кожен із нас може з точністю сказати самому собі, що він шукає в книгах. Але головне все-таки в іншому. Справжній читач – це людина, яка вміє використовувати все те, що здобула з книги, у власному житті. Навчити цьому моїх читачів – ось моє бажання. Читання – явище непросте. Але на деяки питання відповіді я вже знайшла.

- Чи можна зацікавити?

Можна вдатися до хитрощів, запропонувавши: «Я читатиму майже всю сторинку, а ти лише останній рядок». Діти вчаться читати швидше і їм буде цікаво. І звичка читати поступово закріпиться.



- Які книжки і в якому віці?

«Випадково» залишити книгу розкритою, на найцікавішому місці; уважно вислухати читача, коли він переповідає прочитане, пробудити читацький інтерес.



- «Ковтання» не зашкодить?

Не потрібно докоряти дитині на потяг до книжок, не обмежувати надто ревного читача. Просто чіткіше спрямувати його інтереси. Деякі підлітки «ковтають» усе, що потрапить на очі. Отож потрібно подбати, аби «під рукою» було саме те, що треба.

Моїм помічником при виборі відповіді на питання: «Що для дітей є читання?» став статистичний аналіз. Цифри – річ уперта.












Читання у наші дні більш орієнтовано на задоволенення не стільки загальнокультурних, естетичних, скільки інформаційно-прагматичних потреб. Воно перетворилось у супутне заняття. Це факт.

Учнів можна поділити на тих, хто читає і не читає. Різниця між ними, на перший погляд, непомітна, але при спілкуванні – надзвичайно відчутна. Дитина, яка ще змалку виявляє інтерес до читання, незалежніша в судженнях та обережна у висновках, менш агресивна і більш толерантна, рідше піддається маніпулюванню і ніколи не нудьгує. І це факт.

Але запитань так багато! Чому так мало книголюбів? Чи немає у цьому нашої провини? Чи не ми, педагоги, батьки та бібліотекарі, відлякуємо дітей від читання, коли намагаємося виростити їх читачами?

В одном я впевненна, що деяким дітям вже надокучив ком’ютер і вони все частіше заглядають до бібліотеки. Вони скучили за запахом книг і неформальним стилем спілкування поміж стеллажів. Це не може не радувати.





    1. Приклади аналітичной роботи з теми

Окрім статистичного аналізу для повної зрозумилості можно провести і аналітичну роботу. Спочатку треба визначитись з темой. Як правило, це по запиту або класного керівника, або ЗДНВР. Іноді такий аналіз може супроводжувати пояснення...

Я проводила аналітичну роботу з такими темами:



Читацькі уподобання учнів

(розставлені приоритети)

Початкова школа

Основна ланка

  • Художня література за власним бажанням

  • Програмові твори

  • Періодичні видання

  • Художня література за власним бажанням

  • Программові твори

  • Спеціальна література


Аналіз

формулярів учнів 2-4 класів

за І семестр 2015-2016 н. р.



Клас

Всього учнів

Читають а бібліотеці

Відвідування

Книговидача

Література за розділами

Довідкова

Пізнавальна

За програмою

Казки



30

30

217

243

53

65

64

61



31

31

192

218

66

59

35

58



29

29

201

227

47

55

73

52



30

30

216

236

59

72

58

47



33

32

188

229

48

68

71

42



31

30

245

261

39

64

119

39



27

27

223

278

41

53

151

33



31

30

211

193

37

67

44

45


Аналіз

читання учнів, які мають низький рівень знань



Клас

Прізвище, им’я



Предмет


2014-2015

1 семестр



2015-2016

1 семестр



Про що хоче читати,



чим цікавиться

Відвідування

Книговидача

Відвідування

Книговидача



Анохин Роман

Математика, українська мова

8

11

7

9

Космос, всесвіт



Коваленко Евгения

Русский язык

5

6

6

8

Любить малювати



Милешко Иван

Українська мова, історія

6

9

7

11

Комп’ютери



Головина Дарья

Біологія, хімія

7

10

9

8

Любить танцювати



Кирюхина Анастасия

Алгебра, фізіка

3

4

2

2

Комнтні тварини, квіти



Ждан Илья

Алгебра, геометрія

4

5

3

4

Техніка, саморобки з бумаги



Михальченко Елизавета

Русский язык, біологія, хімія

3

3

4

2

Кулінарія, домоводство



Василенко Богдан

Українська мова, укр. література

1

3

3

4

Цікавиться інформатикою



Здрачук Руслана

Алгебра, геометрія, хімія, фізіка

1

2

4

6

Все, що стосується музики



Каменева Валерия

Біологія, історія

4

6

7

9

Любить малювати



Свиденко Владислав

Хімія, біологія

6

12

9

13

Автомашини


Аналіз

формулярів учнів з нестійкою поведінкою

(можна за визначений термін)

Клас

Прізвище, им’я





Відвідування

Книговидача

За галузями знань

Примітки



Програмові

Довідкова

Науково-пізнавальна

Позакласне читання



Несмачной Артем

9

11




3




8

Дуже рухливий, познайомити з літературою про спорт



Шибанов Дима

5

8




2




6

Любить казки



Пучков Иван



















Не записан



Морозов Олег

7

9

1

2




6

Любить малювати, познайомити з літературою про спорт



Майборода Роман

6

7

1

1




5

Цікавиться книгами про футбол



Лихинин Артем

5

8

4

2




2

Провести рекомендаційну бесіду



Кайнов Максим

4

5

3

1




1

Цікавиться книгами по інформатике



Кобец Илья

5

5

2




1

2

Цікавиться пізнавальною літературою



Рябченко Павел

6

9

3







6

Любить фантастику



Кочергин Кирилл

3

5

1







4

Познайомити з літературою довідкового характеру



Ключка Никита

4

6

2




1

3

Вияснити інтереси читача



Бреус Александр

2

3

1




2




Пропонувати літературу позакласного читання



Синько Илья

1

1

1










Зацікавити літературою довідкового характеру

Загальний аналіз читання

учнів___класу

(зразок)

Аналіз проводився з__ по___

Мета аналізу: залучення читачів до систематичного і різностороннього читання.

В класі налічується___учнів

В бібліотеці читають___учнів

Середня відвідуваність ____

Середня читаємость_____

Систематично відвідували бібліотеку____учнів

Добре читали___

Погано читали____

Висновки:1) З метою залучення читачів до систематичного та різностороннього читання книжок учнями ___класу посилити індивідуальну роботу з читачами.

2) Скласти рекомендаційні списки літератури на теми, яки їх цікавлять.

3) Провести огляди літератури___

4) Бесід, книжкових полиць___

5) Посилити роботу «зв’язкових бібліотеки» з популяризації науково-пізнавальної літератури.


    1. Роботи дітей (анкети, відгуки про прочитане, малюнки, поезії)

Книга вчить, лікує душу, виховує смак, формує погляди...Читацький талант – це не просто природний дар, а результат наполегливої праці. Як же навчитися насолоджуватись майстерністю письменника, глибиной його думки, а не просто «ковтати» книги, виконуючи нудне завдання. Чим правдива книга відрізняється від фальшивой, а талановита від сірої? Творчі і зацікавлені читачи мають свій погляд на дії героїв і свої думки на їх вчинки. Талант читача - один з тих рідкісних талантів, коли кожен сам в собі його може развивати.

Ось приклади моїх талановитих читачів, які вміють засередитись на том, що читають і здатні швидко знаходити потрібні книги в бібліотеці.



  • Авраменко Кирилл, 8-б класс, 2009-2010 уч. год

«Отзыв о прочитанной книге».

Кир Булычев, Пленники астероида

Недавно я прочитал очень интересную книгу, которую я взял в нашей библиотеке. Книга называется: «Пленники астероида». В эту книгу входят четыре повести – «Девочка из будущего», «Заповедник сказок», «Козлик Иван Иванович» и «Лиловый шар». Ее написал известный русский писатель Кир Булычев. Этот автор, в основсном, пишет фантастические пивести. Особенно мне понравилась повесть «Лиловый шар». В этой истории речь идет о том, как маленькая девочка Алиса и ее отец вместе с другом спасли планету Земля и ее жителей от неминуемой гибели. Они использовали при этом технику ХХІ века – машина времени, флайеры, космодром, межконтинентальные космические аппараты. Сначала Алиса была обычным ребенком. Лет до трех. Но уже через год в ее характере обнаружилось умение делать все не по правилам, исчезать в самый неподходящий момент и даже случайно делать открытия, которые оказывались не под силу крупнейшим ученым современности. Алиса умеет извлекать выгоду из хорошего отношения к себе, но тем не менее у нее масса верных друзей. И поэтому ее родителям бывает трудно. Автор ставит перед собой цель: показать уже сейчас проблемы будущего для человечества и подготовить людей к решению этих проблем с помощью своих фантастических повестей.

Эта книга мне очень понравилась своей правдивостью, фантастическим мышлением, оптимизмом.

« Люди перестают мыслить, когда перестают читать», - Д. Дидро.



  • Алиса Клименко, 4-а класс, 2014-2015 уч. год

«Отзыв о прочитанной книге».

Сельма Лагерлеф, Чудесное путешествие Нильса с дикими гусями
У нас в библиотеке есть книга «Чудесное путешествие Нильса с дикими гусями». Прочитав эту повесть-сказку, я узнала много интересного из жизни диких гусей и других лесных животных – белок, лис, сов, крыс. Эта сказка учит добру, дружбе, теплому отношению к братьям нашим меньшим. Злой мальчик Нильс был наказан за свое упрямство и лень. Волшебник-гном превратил в, наказание, мальчика в гнома. Мальчик, чтобы вернуться домой прожил вместе с гусями целый год. Он выполнил много условий, поставленных волшебником. Нильс за это время стал умным и добрым человеком. Он не раз спасал своих друзей – животных. За это гном рассказал Нильсу как принять опять человеческий образ. Старый гном дал мальчику последнее условие, поставив его перед выбором.

Он сказал Нильсу заклинание, с помощью которого можно стать большим, но при этом один из гусей навсегда останется маленьким. Эту трудную задачу помог решить один случай. Нильс обрел много друзей, научился выходить из трудных ситуаций и опять стал нормальным мальчиком. Эта книга учит добру и справедливости.



  • Елена Олейник, 7-б класс, 2015-2016 уч.год

«Отзыв о прочитанной книге».

Майн Рид, Всадник без головы

Одна из моих самых любимых книг – роман американского автора М. Рида «Всадник без головы». Действие происходит в Техасе, в городе Сан-Антонио. И рассказывается в этом романе о двух влюбленных: мустангере Морисе Джеральде и о молодой девушке Луизе Пойндекстр, дочери богатого плантатора. Но влюбленные не могут быть счастливы, потому что им мешают отец девушки и ее двоюродный брат Кассий Кольхаун, который влюблен в Луизу. Но, несмотря на запрет отца, Луиза продолжает встречаться с Морисом. И тогда, чтобы разлучить влюбленных Кассий по ошибке убивает родного брата Луизы. И Мориса обвиняют в смерти брата Луизы – Генри. Ему грозит смертная казнь. Но мустангеру помогает его друг Зеб Стумп. Он находит тело Генри и обнаруживает, что пуля, которая убила его, принадлежит Кассию. Но Кассий не хочет умирать, пока не убьет Мориса. Он стреляет в него, а пуля, направленная в сердце Мориса, отскакивает, ударившись об амулет, который Морису подарила Луиза и Морис остается жив. После этого события влюбленные живут счастливо в гасиенде Касса-дель-Корво.

Мне очень понравилась эта книга, потому что в ней главные герои, несмотря на все препятствия, разделяющие их, преодолевают преграды и обретают счастье. Я очень люблю произведения, к которых все заканчивается благополучно. Книга очень поучительна: она учит искренности, великодушию, честности, порядочности, умению любить.

Я иногда перечитываю этот роман, и он мне всегда интересен. Я с удовольствие смотрела фильм, поставленный по этому произведению. Но мне кажется, что книгу гораздо интереснее прочитать, так как в ней описываются чувства и эмоции, которые невозможно передать с помощью кино.



  • Наталья Манько, 11-а класс. 2008-2009 уч. год

«Вірю в майбутнє твоє, Україно!»

Це – крик душі, це – пісня солов’їна:

«В твоє майбутнє вірю, Україно!»

Це – звук дощу, це – промінь ранній сонця,

Що, мов струмок, тече в твоє віконце.

Це ті слова, що кожен з нас повинен

Співать собі щоночі і щоднини.

Це те, для чого ми повинні жить.

Майбутнє – вічність, а минуле – мить.

Я вірю в те, що Україна –мати

Рорзквітне так, годі і бажати.

Я знаю те, що наша Україна

Вбереться, наче юная дівчина.

Я знаю те, що в нас майбуннє буде

Лише чудове. Ви повірте люди!


  • Марія Свет, 11-а класс. 2007-2008 уч. год

(зверніть увагу на дату написання вірша: ніщо не передбачало війни)

« Я не хочу бачити війни»

Я не хочу бачити війни,

Чути стогін, зойки і зітхання.

Я не хочу бачить сни страшні,

Сльози, кров і всі людські страждання.

Знаю те, що лиш в країні мрій

Не буває злості, все – в любові.

Все ж я мрію. Сон казковий мій

Хай міста охопить, мовби повінь.

Для того, щоб будувати світ

І державу, неньку – Україну,

Величі добра, бажання зліт

Хай охопить молодь у країні.

Вірю, зможемо ми мир побудувать

На усій планеті неосяжній.

І не треба нам «колись» чекать-

Тільки час ми втратимо в чеканні.


  • Константин Бондаренко, 10-а класс, 2015-2016 уч.год

Рассказ «Библиотека: вчера, сегодня, завтра»

Книга – одно из самых великих произведений человека. Книга всегда была и есть учителем, другом, советником для каждого. В минуты грусти стоит открыть томик стихов Пушкина, - и ты забываешь о печали, покоренный очарованием этих бессмертных строк. Книга, как верный друг, всегда была рядом с человеком.

Все начиналось с наскальных рисунков. Затем пришли глиняные таблички, хранящие летописи давних событий. Чего только из них не узнаешь: и о великих правителях, и о славных походах, о научной деятельности и медитации. Римские правители и очень зажиточные люди того времени собирали из них настоящие библиотеки. Кому сейчас неизвестна знаменитая на весь мир библиотека Ашшурбанипала? Тысячи табличек были найдены в ней исследователями.

Постепенно глиняные дощечки канули в прошлое, уступив место более удобным свиткам из пергамента или папируса. Кое-где была в ходу и ткань. В далеких Тибетских монастырях хранятся тысячи таких свитков, которые хранят в себе тайны древних наук и боевых искусств. Но через какое-то время и эти рукописи канут в лету, а на их место придут первые «настоящие» книги.

Это будут тяжелые дорогие фолианты. Их делали вручную, и на создание одной такой книги уходило очень много времени. Поэтому они и были такими дорогими. Конечно, собрать библиотеку было не каждому по карману! Такие книги можно было увидеть в прекрасных библиотеках Ивана Грозного или Петра І. Изучая историю, понимаешь, что человек всегда стремился к знаниям, хотя тогда они были доступны не всем. Такими вот были библиотеки вчерашних дней.

Сегодня же все обстоит иначе. После изобретения печатного станка стоимость книги значительно упала, и она стала доспутна всем. Каждый получил возможность познать окружающий его мир. Заходишь в библиотеку – и глаза разбегаются. Что выбрать? Здесь все на любой вкус – история, фентези, приключения, классика, детективы, энциклопедии, словари. Книги любой эпохи – от античности до современности. Каждая книга таит в себе новый мир. Значит, книга – это машина времени. С ее помощбь можно отправиться в путешествие со стариком Хоттыбычем, можно посетить любой город, страну. Континет и даже планету! А в библиотеке сотни книг, сотни миров. Когда заходишь в школьную библиотеку, кажется, что ощущаешь на себе мечтательный взгляд Пушкина, строгий взор Ломоносова.

А вот на верхней полке смотрят на тебя причудливо одетые герои фантастических романов Роджера Желязны или братьев Стругацких. Ощущаешь притягательную силу миров Бредбери. Такой мы видели библиотеку сегодня.

А что же ждет нас завтра? Технический прогресс шагает вперед семимильными шагами. На одном маленьком диске можно разместить больше сотни книг! Значит в комнатке пять на пять метров возможно легко разместить полный состав Областной Научной Библиотеки! А разместив в соседней комнате комп’ютерный зал, сможеншь зачитываться любимыми авторами. Но все-таки, я думаю, что полная дискредитация книг не является лучшим выходом. Разве приятнее, открыв дверь «хранилища миров», увидеть бездушные стопки черных квадратиков с дисками вместо знакомых с колыбели поэтов и писателей! Разве не приятнее ощутить в руках теплую шероховатьсть обложки, на которой время уже оставило шрамы? Вдохнуть запах истории? Ведь каждая книга хранит на своих, пожелтевших от времени, страницах душу автора, его чувства и переживания, его жизнь. Значит библиотека – это еще и большой дом, где живут тысячи бессмертных душ.




  • Александра Нечепуренко, 10-б класс, 2005-2006 уч.год

Акростих «Библиотека»

Без книжек мы – лишь существа,

Избито и банально все вокруг,

Библиотека – храм ума,

Любая книга – мысли лучший друг,

И пусть живем мы по уставу,

Одно известно наперед :

Те, кто, забыв о грубой славе,

Едино трудятся пером.

Красиво жить-ничто не значит,

А умным быть-для нас удача...



  • Миран Манукян, 4-б класс. 2015-2016 уч.год

Посвящается нашей библиотеке

Вот я пришел в библиотеку,

Хочу я книгу почитать.

Ведь если новое узнаешь,

Тебя все станут уважать.

Книга – друг любимый мой,

Не расстанусь я с тобой.

Сижу в библиотеке,

День-деньской, я день-деньской.

Книгу выбрал и опять

Начинаю я читать.

Как же здорово ребята

Обо всем из книг узнать.
Стає очевидним, що зараз уже недостатньо читати багато, необхідно усвідомлено й уміло вибирати літературу для читання. Адже «тільки істинно гарні книги заслуговують на те, щоб їх читали; живити свій розум багатьма книгами без усякого вибору – значить позбавляти його власної сили польоту й навіть зовсім губити його» (Петрарка). І якщо в уподобанні деяких своїх читачів я вже обізнана, то ставлення до бібіліотеки з’ясувати мені допомагла запропонована анкета.

В опитуванні брало участь читацьке товариство 10-х класів. Звісно, в залежності від віку ці дані будуть відрізнятись. При аналізі відповідей дуже цінним були думки відносно третього питання. Учням від мене потрібна лише допомога в підбираннні необхідної книги, хоча 87% опитуваних подобається спілкуватися зі мною, як з бібліотекарем. А ось щодо другого питання 68% респондентів все влаштовує, і навіть така відповідь «Я очень люблю наше библиотеку» як для мене дуже цінна.


АНКЕТА ДЛЯ ШКОЛЯРІВ



  1. Чому ти ходиш в бібліотеку?

  • подобається дізнаватись нове, цікаве (34%) ;

  • подобається спілкуватись з бібліотекарем (87%) ;

  • люблю спілкуватись з друзями про прочитану літературу в читальному залі (14%) ;

  • хочу розвивати своє мислення, увагу, пам.ять (16%);

  • знаю, що кожен повинен читати (3%) ;

  • подобається сам процес читання (24%) ;

  • щоб розширити свій кругозір (4%) ;

  • хочу принести радість своїм рідним успіхами у навчанні (1%) ;

  • подобається одержувати похвалу від бібліотекаря (0%) ;

  • інше;

  1. Що тобі більше всього не подобається в шкільній бібліотеці?

  • мала кількість художньої літератури (17%) ;

  • неможливість задовольнити свої запити (6%) ;

  • недостатній рівень обслуговування (0%) ;

  • відсутність свободи і самостійності у виборі літератури (0%) ;

  • інше (68%)

  1. Якої допомоги ти потребуєш від шкільного бібліотекаря в першу чергу?

  2. Оціни свою роботу в бібліотеці

  • читаю в повну міру (2%) ;

  • читаю по можливості (28)%);

  • читаю тому, що заставляють (3%);

  • читаю по необхідності (57%);

  • не хочу читати (0%)


7. Тематика бесід

по пропаганді значення книги в житті людини

  • Улюблені книги моєї родини

  • Книга – твій друг, без неї, як без рук

  • Книгу читати – усе знати

  • Література розстріляного відродження

  • Книга – джерело самоосвіти

  • Історичні долі книг

  • Книга, її роль у розвитку людського суспільства, в духовному відродженні нації

  • Книгу читай, розуму набирай

  • Хто багато читає, той багато знає

  • Книга вчить, як на світі жить

  • Розум без книг, що птах без крид

  • Газета для людини, що вікна для хатини

  • Одна хороша книга краще тисячі скарбів

  • Хліб живить тіло, а книга – розум

  • В книзі шукай не літери, а думки

  • Золото добувають із землі, знання з книги

  • В будинку без книги, як без вікон, темно

  • Будеш книги читати – будеш все знати

  • Книга – джерело знань

  • Знання – сонце, книга – вікно

  • З книгою жити – вік не тужити

  • Читати не думаючи, те саме, що істи не пережовуючи

  • Подивись, що він читає, і ти дізнаєшся, хто він

8. Фактографічний матеріал

(списки літератури, копії виступів)


  • В ході систематизації матеріала використана література:

Біличенко О. Л. Культурно-виховна роль книги в умовах формування інформаційного суспільства: Автореф. дис. канд. пед. наук. – Харків, 2000. – 16с .

Добрынина И. Е. Азы культуры чтения //Внучата и зверята: повесть, рассказы, эссе. – М.: Школьная библиотека, 2006. - С. 146-155

Досвід роботи кращих шкільних бібліотек України //Шкільна бібліотека. – 2005. - № 5. – С. 53-67

  Загашев И. Новые педагогические технологии в школьной библиотеке. Лекция 3 // Библиотека в школе: Газета Издательского дома «Первое сентября». – 2004. – № 19. – С. 53–56.

Загвоздкин, В.К. Портфель индивидуальных учебных достижений – нечто большее, чем просто альтернативный способ оценки / В.К. Загвоздкин // Школьные технологии. – 2004.- № 3. – С.179-185.

Калмыкова И.Р. Портфолио как средство самоорганизации и саморазвития личности //Образование в современной школе. 2002, № 5. - С.23-27.

Макарова Е.И. Портфолио как он есть // Школьная библиотека. – 2006. - № 06. – С.12-14.

Новикова, Т. Оценивание с помощью портфолио / Т. Новикова // Народное образование. – 2006.- №7.- С.137-141.

Новикова, Т.Г. Предубеждение ошибок при использовании портфолио / Т.Г. Новикова, А.С. Прутченков // Профильная школа. – 2006.- №3. – С.27-32.

Представление методических, опытно-экспериментальных разработок // Завуч. – 2005. - № 4. – С. 100-111.

Черемных М.П. Деловая игра "Портфолио, или дневник личных достижений" //Практика административной работы в школе. 2005, № 5. -С. 25-27.




  • Виступи на семінарах, методичних об’єднання

1) Громкие чтения. Из опыта работы по популяризации

художественной литературы.

(Выступление на районном методическом объединении школьных библиотекарей 27.03.2014)

2) Загальна характеристика методів роботи з книгою

(Виступ на педагогічній раді 26.12.2014)

3) Зачем школе библиотека?

(Виступ на нараді педагогічного колективу 17.02.2015)

4) Модернізація змісту діяльності бібліотек як засіб забезпечення творчого зростання особистості

(Виступ на педагогічній раді 29.01.2013)





  1. Експертна оцінка діяльності

  • «Бібліотекар гімназії своєчасно забезпечує учнів та вчителів навчальною та методичною літературою. Тісна співпраця з учителями, батьками, учнями сприяє тому, що бібліотека в гімназії є не просто інформаційним центром, а й важливим чинником життя нашого творчого колективу», - зазначила ЗДВР Волкова Т.І. на педагогічній раді 28.08.2011

  • «Енергійне бажання бібліотекаря опанувати все нове, передове зробило нашу книгозбірню храмом науки, який став затишною домівкою», - зауважила директор гімназії Новікова Є.Ф. на нараді при директорі 14.09.2011

  • «Вигадувати, фантазувати, не зупинятись на досягнутому, поринати у навчальний процес і позакласний час, виходити переможцем - це все може наш бібліотекар», - зробив висновок голова благодійного фонду «Крок назустріч» на батьківський конференції Півоварова Н.А. 8.10.2011

  • «Якісно і своєчасно проводяться заходи щодо активізації використання учнями додаткової наукової літератури у підготовці до уроків», - із довідки «Про стан роботи бібліотеки за 2011-2012 н.р.» від 22.05.2012

  • «У шкільній бібліотеці створені умови, які стимулюють самоосвіту, потребу в самостійному пошуку, відборі та використанні літератури. Тому бібліотекар, людина активна і творча, вміє аналізувати свою роботу, наповнювати діяльність пошуком і новаторством», - Наказ №15 «Про результати перевірки бібліотеки районним відділом освіти» від 12.05.2005

  • «Бібліотекарем планується та проводиться робота щодо залучення учнів до читання .З метою формування читацьких інтересів регулярно проводяться книжкові виставки, конкурси, години цікавої інформації, бібліографічні огляди., Дні відкритих дверей, бібліотечні уроки. Оформлюються тематичні полиці, працює стенд «Да здравствует книга!», куточок «Бібліографія – вчителю». Організація роботи бібліотеки відповідає високому рівню», - із Акта атестаційної експертизи від 17.11.2013








База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка