За 10 місяців поточного року до зведеного бюджету зібрано 344,1 млрд гривень



Скачати 273.63 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір273.63 Kb.

За 10 місяців поточного року до зведеного бюджету зібрано 344,1 млрд. гривень


05.11.2014 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

За оперативними даними протягом січня – жовтня поточного року до зведеного бюджету зібрано 344,1 млрд. грн., що на 3,7 млрд. грн., або на 1,1 відс. більше відповідного періоду минулого року. Державний бюджет отримав 272,1 млрд. грн., що на 6,7 млрд. грн. більше відповідного показника 2013 року, місцеві бюджети – майже 72 млрд. грн., що на 3,1 млрд. грн., або на 4,1 відс. менше відповідного періоду минулого року.

Надходження до загального фонду державного бюджету (збір) склали 254,7 млрд. грн., що на 1,3 млрд. грн., або на 0,5 відс. більше відповідного періоду минулого року.

Протягом січня – жовтня поточного року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 305,2 млрд. грн., що на 10,4 млрд. грн. або на 3,5 відс. більше відповідного періоду минулого року, у т.ч. до державного бюджету – 233,2 млрд. грн., що на 13,5 млрд. грн. більше відповідного показника 2013 року.

До загального фонду державного бюджету надходження (сальдо) склали 215,9 млрд. грн., що на 8,1 млрд. грн., або на 3,9 відс. більше відповідного періоду минулого року.

У розрізі основних платежів у січні-жовтні 2014 року приріст до аналогічного періоду 2013 року забезпечено з податку на доходи фізичних осіб – на 46,3 відс. (+ 2 825,2 млн. грн.), податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (сальдо) – на 15,5 відс. (+ 3 718,5 млн. грн.), податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів – на 5,6 відс. (+ 4 552,8 млн. грн.), платежів за користування надрами – на 23,8 відс. (+ 2 506,8 млн. грн.), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – на 3,9 відс. (+ 796,4 млн. грн.), рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу територією України – на 119,7 відс. (+ 633,3 млн. грн.), збору за користування радіочастотним ресурсом – на 42,9 відс. (+ 327,1 млн. грн.), вивізного мита – у майже 3 рази (+ 119,6 млн. грн.), цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживання усіх форм власності – на 13,1 відс. (+ 166,2 млн. грн.) тощо.

У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з податку на прибуток підприємств – 103,1 відс. (+ 1 069,1 млн. грн.), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) – 107,2 відс. (+ 152,8 млн. грн.), вивізного мита – 273,6 відс. (+ 116,9 млн. грн.), цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ – 105,1 відс. (+69,3 млн. грн.), цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію – 101,7 відс. (+ 36,2 млн. грн.), рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами природного газу територією України – 101,1 відс. (+ 12,4 млн. грн.) тощо.

Платникам податків на рахунки відшкодовано 38,8 млрд. грн. податку на додану вартість. За рахунок вжитих заходів залишок невідшкодованих сум ПДВ на рахунки платників зменшився на 1,4 млрд.грн. порівняно з початком року.

Надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 149,3 млрд. гривень.

Окрім того, за січень-жовтень відбулось зменшення надходжень (збір) до зведеного бюджету по Донецькій та Луганській областях порівняно з минулим роком на 9,1 млрд. грн. (76 відс.), зокрема, по Донецькій обл. – на 6,9 млрд. грн., по Луганській обл. – на 2,2 млрд. гривень.


З початку року на «Пульс» звернулися понад 5 тис. заявників


07.11.2014 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Протягом січня-жовтня 2014 року на антикорупційний сервіс ДФС  «Пульс» звернулися понад 5 тис. заявників, що на 6,6 відс. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Як і раніше, популярною серед заявників залишається податкова тематика – різним аспектам оподаткування присвячено 76,4 відс. від загальної кількості звернень. Митної справи стосувалися, відповідно, 23,6 відс. заяв.

Розгляд понад 97 відс. звернень вже завершено, про вжиті заходи поінформовано заявників.

У переважній більшості наші громадяни  використовують „Пульс” для з’ясування питань щодо організації роботи ДФС та її територіальних органів. Цієї тематики стосувався 31 відс. звернень.

Майже 29 відс.  платників вирішили за допомогою сервісу проблеми, які виникли при поданні електронної звітності та реєстрації податкових накладних. На затримку митного оформлення товарів поскаржилися 15,8 відс. громадян.

Особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 3,8 відс. заявників, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 6,5 відс. платників. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 5,2 відс. від загальної кількості звернень.

Нагадаємо, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.



Правила переміщення валюти через адміністративний кордон з вільною економічною зоною «Крим»


07.11.2014 - Прес-служба Державної фіскальної служби України

Відповідно до Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» та постанови Правління Національного банку України від 3 листопада 2014 року № 699 «Про застосування окремих норм валютного законодавства під час режиму тимчасової окупації на території вільної економічної зони «Крим» запроваджено нові правила переміщення готівкової валюти через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим» під час режиму тимчасової окупації.

Так, забороняється переміщення готівкових російських рублів через адміністративний кордон ВЕЗ «Крим», за винятком їх переміщення фізичними особами в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 гривень, за умови усного декларування посадовій особі митниці.

Переміщення валюти інших категорій здійснюється за загальними правилами, встановленими Національним Банком України. Таким чином, фізичні особи мають право ввезти на територію ВЕЗ «Крим» або вивезти з неї на іншу територію України готівкові кошти в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро, без письмового декларування митному органу.

При цьому:

фізична особа, яка має місце проживання на іншій території України, може переміщувати готівкові кошти в сумі, яка перевищує в еквіваленті 10 000 євро за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро;

фізична особа, яка має місце проживання на території ВЕЗ «Крим», може переміщувати:

при ввезенні на іншу територію України – готівкові кошти в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта) за умови письмового декларування митному органу в повному обсязі.

при вивезенні з іншої території України – готівкові кошти в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро (з урахуванням обмежень, встановлених щодо валюти держави-окупанта), якщо сума готівки, що вивозиться, не перевищує суми готівки, письмово задекларованої цією особою митному органу при ввезенні в Україну. Вивезення готівки у такому випадку здійснюється за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.

Разом з цим, звертаємо увагу на те, що відповідно до норм Митного кодексу України не можуть бути пропущені через митний кордон України, зокрема, валютні цінності, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів, а також тих, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог цього Кодексу та інших законів України.


Умови застосування пільгових ставок ввізного мита до товарів, що походять з держав – членів СОТ


06.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Митним кодексом допускається встановлення тарифних пільг  (тарифних преференцій) щодо ставок Митного тарифу у вигляді звільнення від оподаткування ввізним митом, зниження ставок ввізного мита або встановлення тарифних квот згідно із законодавством України та для ввезення товарів, що походять з держав, з якими укладено відповідні міжнародні договори.

Водночас якщо імпорт товару є об’єктом антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів, тарифні пільги не встановлюються або зупиняються чи припиняються, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згоду на обов’язковість  яких надано Верховною Радою України (ст. 281 Митного кодексу).

До товарів, які походять з України або з держав – членів Світової організації торгівля, або з держав, з якими Україна уклала двосторонні або регіональні угоди щодо режиму  найбільшого сприяння, застосовується пільгові ставки ввізного мита, встановлені Митним тарифом, якщо інше не встановлено законодавством.

При цьому країною походження товару вважається країна, в якій товар було повністю вироблено або піддано достатній переробці відповідно до критеріїв, установлених Митним кодексом.

Товарами, повністю виробленими у даній країні, вважаються  товари, визначені  у статті 38 Митного кодексу, а критерії достатньої переробки товару – у статті 40 цього Кодексу.

Документами, що підтверджують країну походження  товару, є сертифікат про походження товару, декларація про походження товару, засвідчена декларація про походження   товару, сертифікат про регіональне найменування товару  (ст. 43 Митного кодексу).

Країна походження товару заявляється (декларується) контролюючому органу шляхом подання оригіналів зазначених документів.

При цьому контролюючими органами приймаються сертифікати про проходження товару усіх форм для застосування до товарів режиму найбільшого сприяння з країнами – членами СОТ.

Водночас у разі виникнення сумнівів з приводу дійсності документів про проходження товару чи достовірності відомостей, що в них містяться включаючи відомості про країну походження товару, контролюючий орган може звернутися до компетентного органу, що видав документ, або до компетентних організацій країни, зазначеної як країна походження , із запитом про проведення перевірки цих документів про походження товару чи надання додаткових відомостей (ст. 45Митного кодексу).   


Набрав чинності Закон про спрощення порядку відкриття бізнесу. Використання печаток не є обов’язковим


06.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Метою Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15.04.2014 р. №1206-VII є спрощення та здешевленням процедури започаткування бізнесу в Україні.

Так, внесеними змінами до законодавства, зокрема:

1) скасовано реєстраційний збір за проведення державної реєстрації юридичної особи та державної реєстрації фізичної особи – підприємця;

2) встановлено, що реєстраційний збір справляється лише за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів юридичної особи (три неоподатковувані мінімуми доходів громадян), та за проведення державної реєстрації змін імені або місця проживання фізичної особи – підприємця (один неоподатковуваний мінімум доходів громадян);

3) визначено, що реєстраційний збір за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів благодійних організацій, не справляється;

4) розширено перелік документів, що підтверджують внесення реєстраційного збору, шляхом включення до нього копії квитанції з платіжного терміналу;

5) скасовано обов’язковість використання юридичними особами приватного права печаток;

6) включено до переліку відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, доступних на веб-сайтах Державної реєстраційної служби України (http://www.drsu.gov.ua) та державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр» (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html), дату відкриття виконавчого провадження щодо юридичних особи та фізичної особи – підприємця (для незавершених виконавчих проваджень) та місце проживання фізичної особи – підприємця;

7) розширено перелік критеріїв пошуку відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, доступних на вищезазначених веб-сайтах, шляхом включення до нього скороченого найменування юридичної особи.

Звертаємо увагу, що деякі нюанси використання печаток суб'єктами господарювання приватного права роз’яснені  у листі Міністерства юстиції України від 14.08.2014 р. №6820-0-4-14/8.1.


279 мешканців Харківщини скористалися сервісом «Пульс»


06.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Як повідомили в ГУ Міндоходів у Харківській області, єдиний сервіс Державної фіскальної служби України діє з метою оперативного реагування на проблемні питання платників і звертаються на нього жителі усіх регіонів країни.

Тож від Харківського регіону, повідомили фахівці, з початку року надійшло 279 звернень, зокрема у жовтні - 21.

За словами співробітників відомства, більшість звернень стосувалися роботи органів Міндоходів. Це і питання щодо режиму роботи інспекцій, і можливості отримання індивідуальної картки платника, і порядку отримання податкової знижки тощо. Таких звернень надійшло 109.

З питаннями щодо подання звітності та реєстрації податкових накладних звернулось 50 осіб. А з приводу реєстрації платником ПДВ – 36. Цікавить громадян і робота Центрів обслугогування платників. 29 громадян запитали про режим їх роботи та послуги, які в них надають.

За словами фахівців ГУ Міндоходів області, найбільш активними користувачами сервісу «Пульс» є жителі міста. Харків’яне, що проживають у Київському та Московському районах, найчастіше звертались на сервіс - 59 та 52 відповідно. А серед населення області «у передовиках» - жителі Харківського району - 22 особи.

Як відзначають співробітники регіонального відомства, усі повідомлення були оперативно розглянуті та опрацьовані, про що кожного заявника повідомлено персонально.

Нагадаємо, що єдиний антикорупційний сервіс «Пульс» (044 -284-00-07) є доступним клієнтам як податкової, так і митниці.


На Харківщині студентам розповіли про роботу податкової міліції


06.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Фахівці ГУ Міндоходів у Харківській області ось уже два роки проводять курс лекцій для студентів з питань податкового законодавства в Харківському комп’ютерно – технологічному коледжі національного технічного університету «ХПІ», під час яких учнів знайомили і з історією виникнення податків, і які взагалі існують податки, про сутність Державного бюджету України, та на що витрачаються зібрані кошти. Також  розповідали студентам і про роботу підрозділів Міндоходів області.

Днями, під час проведення чергової лекції, підлітків ознайомили з роботою підрозділів оперативного управління. В гості до учнів коледжу завітав начальник підрозділу протидії незаконного обігу підакцизних товарів оперативного управління ДПІ  Дзержинського району м. Харкова Дмитро Голубничий, який розповів про роботу податкових міліціянтів.

Так, начальник відділу розповів, що співробітники виявляють місця, де здійснюється незаконна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами та протидіють правопорушникам. Проінформував підлітків, яка передбачена відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва зазначених товарів. Також студенти дізналися, що на таких виробах повинні бути акцизні марки. Відтепер підлягають такому маркуванню і слабоалкогольні напої .

Дмитро Голубничий застеріг молодь від вживання алкогольних напоїв та повідомив, що податківці контролюють і магазини, де здійснюється продаж зазначених товарів та позбавляють заклади ліцензій за торгівлю напоями та цигарками неповнолітнім.

Лекція викликала у підлітків чималий інтерес, адже інформація від оперативника, мужнього та сміливого чоловіка, який виявляє правопорушення не під час комп’ютерної гри, а в реальному житті, викликає повагу та примушує замислитись.


Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності


07.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.


Слабоалкогольні напої повинні мати акцизні марки


07.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що з 1 листопада 2014 року слабоалкогольні напої оподатковуються акцизним податком за ставкою 70,53 грн. за 1 літр 100% спирту. Раніше такі товари класифікувались як продукти дієтичного харчування, лікарські засоби, інша аналогічна продукція і не маркувались акцизними марками. Однак, з цього місяця їх маркування є обов’язковим а для реалізації суб’єктам господарювання необхідно одержати ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями.

Відповідно до Закону України від 31.07.2014 року №1621-VII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів”, до алкогольних напоїв віднесено продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД

Крім того, введена посилена відповідальність за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Зокрема, за оптову і роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності відповідних ліцензій Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено фінансову санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень, а за їх реалізацію без марок акцизного податку або з підробленими марками – 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.


Податкова міліція Харківщини вилучила 25 тис. літрів фальсифікованого алкоголю


07.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Співробітники податкової міліції Харківщини викрили «винахідливого» бізнесмена, який у себе вдома незаконно виготовляв горілку та коньяк, використовуючи есенцію, контрафактний російський спирт та воду.

Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко.

44-річний підприємець налагодив масове виробництво алкоголю в одній з будівель, що розташовувалося на його подвір’ї. Бізнесмен змішував спирт із водою, розливав його у п’ятилітрові  пляшки та розвозив їх по торгівельним точкам міста та області.

Через вживання цього алкогольного фальсифікату вже постраждала, як найменш, одна людина. Напередодні до однієї з лікарень після вживання «мішаної горілки» звернувся чоловік. Діагноз –  отруєння сурогатами алкоголю.

У ході проведення операції «Акциз» та у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками злочину передбаченого ч.3 ст. 204 Кримінального кодексу України, працівники оперативно-слідчих підрозділів провели обшуки приміщень, де здійснювалось виготовлення, зберігання та реалізація «зеленого змія».

«За результатами обшуку працівник податкової міліції виявили та вилучили більше 25 тис. літрів спиртовмісної рідини на загальну суму близько 1 млн. 51 тис. грн.»,- зазначає Сергій Мережко.

Наразі слідство триває.


На Харківщині до бюджету надійшло 31,4 млн. грн. внаслідок погашення податкового боргу


07.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Як повідомили в ГУ Міндоходів у Харківській області, така сума надійшла до Державного бюджету у жовтні поточного року внаслідок проведених співробітниками служби заходів по погашенню податкового боргу.

У регіональному відомстві відзначають, що забезпечення надходжень в рахунок погашення податкового боргу є  одним з резервів наповнення бюджету. Тому співробітниками Міндоходів приділяється значна увага цьому питанню та проводиться робота з окремими платниками, які вишукують  способи не сплачувати податки. Адже, підкреслюють фахівці, в результаті таких дій і виникає податковий борг.

За словами співробітників, при виникненні податкового боргу понад 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (понад 340,00 грн.) боржникам надсилаються або вручаються податкові вимоги, описується майно в податкову заставу.

Протягом 60 днів з дати виникнення податкового боргу, боржнику надається право самостійно сплатити борг. А у разі несплати боргу – направляється позов до суду щодо стягнення податкового боргу.

Після набрання чинності рішеннями суду фахівцями погашення заборгованостей проводиться стягнення коштів з рахунків божників та вилучення готівкових коштів, здійснюється реалізація заставного майна боржників.

В результаті вжиття заходів по стягненню податкового боргу до Державного бюджету у жовтні  поточного року надійшло 31,4 млн.грн., в т.ч. відповідно до отриманих рішень суду стягнуто з рахунків підприємств – боржників – 1,5 млн.грн., проведено реалізацію заставного майна на суму 0,3 млн. гривень.

ГУ Міндоходів у Харківській області звертає увагу платників на необхідність своєчасної сплати податкового зобов’язання.


Затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ


10.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Система електронного адміністрування податку на додану вартість, яка запроваджується з 1 січні 2015 року, буде забезпечувати автоматичний облік у розрізі платників податків сум ПДВ.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджений постановою Кабінету Міністрів України  від 16.10.2014. № 569,  визначає:

- механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування ПДВ,

- особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі;

- механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.

Платникам ПДВ, починаючи з нового, 2015 року, буде автоматично на безоплатній основі відкрито рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ.

Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який Державна фіскальна служба після присвоєння особі індивідуального податкового номера платника податку надсилає Казначейству.

Звертаємо увагу, що всі податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку в одній податковій накладній.

З 1 січня 2015 року в ЄРПН можна буде зареєструвати лише таку податкову накладну, сума ПДВ в якій, тобто величина податкового зобов'язання постачальника, не перевищуватиме певну дозволену йому суму - "ліміт реєстрації". Це сума, що розраховуватиметься автоматично конкретно для кожного платника податку на додану вартість у системі електронного адміністрування ПДВ за встановленою формулою.

Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку, а для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015 року, -1 січня 2015 року.

Слід зазначити, що Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Запровадження нової системи унеможливить формування фіктивного кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню рівня надходжень податку до бюджету. Крім того, буде скорочено обсяг тіньової економіки в країні та витрати держави на адміністрування ПДВ.

Одночасно нагадуємо, що  зміни в оподаткуванні ПДВ внесені Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексуУкраїни та інших законодавчих актів України" від 31.07.2014 року N 1621-VII.

Реформування податкової системи України


10.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Саме на таку тему відбулась Інтернет – конференція на одному з найпопулярніших серед підприємців Харківщини сайті Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва kharkіv.biz.ua.

На запитання платників податків в режимі on-line відповідала   начальник  інформаційно – комунікаційного управління  ГУ Міндоходів у Харківській області Чуб Яни  Михайлівна.

Більшість питань, з якими звертались платники податків, стосувались новацій, яких слід очікувати від реформи податкової системи: зменшення кількості податків, спрощення системи сплати податку на прибуток, реформування податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку тощо.

Платники дізнались про введення з першого січня 2015 року системи електронного адміністрування ПДВ, що дозволить прискорити процес повернення податку на додану вартість та зменшити кількість перевірок.

Підбиваючи висновки  Яна Чуб  зазначила, що  під час різноманітних заходів відбувається  спілкування  з платниками,  яке  дає змогу доводити до широких кіл  останні зміни та новації в законодавстві.



До уваги читачів  надаємо питання, які цікавили  платників податків:

Я приватний підприємець - платник ПДВ,  чи зможу в наступному році надати звітність  в паперовому вигляді?

Дуже своєчасне запитання. Хочу повідомити, що пункт 49.4 ст.49 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим, яким встановлено, що з 01.01.2015 податкова звітність з ПДВ подається до контролюючого органу всіма платниками  в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису  у порядку визначеному законодавством.

Отже, починаючи із зазначеної дати усі платники ПДВ мають звітуватися виключно в електронній формі. При цьому подання декларації в паперовому вигляді із січня 2015 року не передбачається.

Нагадаю, що акредитовані центри сертифікації ключів Харківської області  безоплатно надають послуги у сфері електронного цифрового підпису. Більш детальну інформації щодо роботи центрів можна отримати в мережі Інтернетhttp://acskidd.gov.ua/contacts.



 Я плательщик единого налога. Ходят слухи, что его отменят?

 Концепцией налоговой реформы отмена единого налога не предполагается.

Предложено снизить ставки и объединить плательщиков третьей – шестой групп в одну  - физических и юридических лиц с годовым объемом доходов до 20 млн. грн. и неограниченным количеством работников.  Ставка налога составит  2 % если «единоналожник» плательщик НДС,  и 4%  - для неплательщиков.

Для плательщиков первой группы порог доходности повысится с 150 до 300 тыс. грн. (при этом ставка будет составлять 10% минимальной зарплаты), второй – с 1 до 1,5 млн.грн. (ставка – 20% минимальной зарплаты).

Сейчас очень большие ставки единого социального взноса. Все говорят об уменьшении?

Одним из ключевых направлений  реформы является существенное снижение ставки единого социального взноса (ЕСВ). Большие надежды возлагаются на эффект от детенизации зарплат и на создание мотивации для их роста. Так  предусмотрено снижение ставки ЕСВ до 15% с суммы заработной платы, превышающей две минимальные (2436 грн.). На выплаты в пределах указанной  суммы будут распространяться действующие ставки   – 36,76- 49,7 %. Но при этом должна повыситься ответственность за  его уплату, т.к. прогнозируемые потери поступлений Пенсионного фонда Украины вследствие реформирования составляют – 25 млрд. грн.



Слышала,  что предполагается  сокращение количества налогов, так ли это?

Концепцией налоговой реформы предусмотрено сокращение количества налогов  с 22 до 9, часть из которых ликвидируется, другая - трансформируется. Кроме того, планируется важное изменение в перераспределении поступлений налогов.

Налог на недвижимое имущество и фиксированный сельскохозяйственный налог теперь будут аккумулироваться в местном бюджете. И соответственно пойдут на развитие региона.

Что следует ожидать от реформ плательщикам налога на прибыль?

Пакет правительственных реформ предполагает упрощение системы уплаты налога на прибыль и ведение единого учета налога на прибыль, основанного на стандартах бухгалтерского учета. Это обеспечит прозрачность механизма расчета налога на прибыль и позволит предотвратить манипуляции  при его расчетах. Плательщики с доходом до 20 млн. (их в Украине 95%) не будут выводить налоговые разницы. Кроме того ГФС Украины выступает инициатором за введение для них моратория на проведение проверок на 2 года.

Для чего вводится электронное администрирование НДС?

С 1 января 2015 года вводится электронное администрирование НДС.  Это позволит обеспечить быстрый возврат налога на добавленную стоимость, прозрачность этого процесса и уменьшение количества обременительных проверок.

Слышала о том, что все будут сдавать декларации о доходах. Так ли это?

Реформирование налога на доходы физических лиц (НДФЛ) запланировано в двух аспектах.



Первый – введение прогрессивной шкалы налогообложения пассивных доходов, кроме дивидендов, которые, как и раньше, будут облагаться по ставке 5%. С процентов и других пассивных доходов, сумма которых будет превышать 500 тыс. грн., будет взиматься 20%, а с сумм, превышающих 1 млн.грн. – 25% НДФЛ. Налогообложение зарплат остается без изменений.

Второй – общее разовое предоставление деклараций гражданами (так называемое нулевое), имеющих денежные средства в размере свыше 200 тыс. грн., с дальнейшим автоматическим сопоставлением доходов и расходов.

Сейчас много проверок предпринимателей, часто необоснованных, что предполагается сделать в этом направлении?

Я не могу с Вами согласиться, проверки сокращены до минимума, не проверяют плательщиков единого налога. К тому же Государственная фискальная служба Украины предлагает ввести мораторий  на проведение налоговых проверок плательщиков единого налога и субъектов хозяйственной деятельности с доходом до 20 млн. грн. в год, за исключением случаев их заявлений, решения суда или требований уголовно-процессуального кодекса.



Увеличатся ли поступления в бюджет Харьковщины?

Налоговой реформой предусмотрено усиление финансовой самостоятельности местных бюджетов.

Рассматривается вопрос о введении сбора с розничной торговли подакцизными товарами до 5% по решению местной громады. Вместо этого отменяется сбор за виноградарство и хмелеводство.

К местным налогам будет относиться налог на недвижимое имущество, отличное от земельного участка. Предполагается  включение в налогооблагаемую базу коммерческую недвижимость. Обязательные льготы по жилой недвижимости в размере 120 кв.м. для квартир и 250 кв.м. для домов отменятся. Ставка налога до 2 % от минимальной зарплаты  по решению местных советов.



Роз’ясніть, будь ласка, чи повинен я сплачувати військовий збір з доходів, отриманих від підприємницької діяльності?

Фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

- у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;

- у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;

- у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року.

Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Нагадую, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» яким, зокрема, встановлено військовий збір.

Жителі Харківщини зібрали на допомогу армії понад 66 млн.гривень


10.11.2014 - Головне управління ДФС у Харківській області

Як повідомили в ГУ Міндоходів у Харківській області, така сума військового збору надійшла від мешканців регіону за три місяці поточного року. Саме три місяці тому, у серпні, набрав чинності Закон України, яким запроваджено військовий збір зі ставкою 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Співробітники Міндоходів області відзначають і сумлінність зі сплати зазначеного податку, і свідомість населення, яка постійно зростає. Тільки у серпні надходження військового збору склали 15,4 млн.грн., у вересні зібрали 24,8 млн.грн, а за жовтень надійшло майже 26 млн.грн.

Левову частку надходжень в загальний вклад забезпечили жителі міста. За три місяці харків’яни спрямували до Державного бюджету 40,3 млн.грн.

Як відзначає в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін, у такий спосіб кожен може підтримати наших військових, які в зоні АТО захищають Батьківщину. Тож своєчасна і прозора сплата військового збору є громадянським обов’язком кожного і проявом патріотизму.

«Сьогоднішні події у країні змушують нас вчитися взаємній відповідальності за долю держави. Приємно відзначити, що дуже велика кількість платників самі цікавляться порядком  сплати військового збору та прагнуть усіляко допомогти українському війську. А наша служба, в свою чергу, створює усі умови для належного обслуговування громадян, адміністрування зазначеного податку та надання консультацій і роз’яснень», - підкреслює Валентин Фесюнін.

Тому враховуючи актуальність цього платежу, в ГУ Міндоходів області наголошують  на необхідності  відповідального ставлення роботодавців до нарахування та сплати  військового збору у розмірі, визначеному чинним законодавством.

Яким чином податкові агенти звітують про нарахування, утримання та сплату військового збору?


10.11.2014 – Харківська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області

З 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

Платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені ст. 176 ПКУ. Це визначено п.п. 1.6 п. 16 прим. 1 підрозд.10 розд. XX ПКУ від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями.

Особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку (далі – податковий розрахунок) до контролюючого органу за місцем свого розташування (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).

На сьогодні Державною фіскальною службою України розроблено проект форми податкового розрахунку, який передбачає відображення податковим агентом за звітний квартал загальної суми доходу, з якого утримано військовий збір, загальної суми утриманого збору, без відображення персоніфікованих даних фізичних осіб – платників військового збору.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 132.04).

Останній податковий період ФОП - платників єдиного податку, які припиняють провадження підприємницької діяльності


  1. 10.11.2014 – Харківська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є платником єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Нагадуємо, податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої - шостої груп є календарний квартал.

Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.



Податковий (звітний) період для платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, регулюється ст. 294 розділу XIV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Про зміни щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги


  1. 10.11.2014 – Харківська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області

Законом України від  02.09.2014 № 1668-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» підрозділ 4 розділу XX «Перехідні положення» доповнено положеннями, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції, до інших витрат звичайної діяльності без обмежень, передбачених підпунктом "а" підпункту 138.10.6 пункту 138.10 статті 138 цього Кодексу, включаються суми коштів або вартість спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення проведення антитерористичної операції.

Податковий кодекс України не містить спеціальних вимог щодо підтвердження вищевказаних витрат. Отже, такі витрати визнаватимуться на підставі первинних документів, обов’язковість ведення яких передбачена правилами бухгалтерського обліку.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка