Витяги з програмних положень та заяв представників політичних партій щодо електронного урядування



Сторінка1/5
Дата конвертації09.04.2017
Розмір0.65 Mb.
  1   2   3   4   5
Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського

Фонд Президентів України

Передрук заборонено


Ініціативи Президента України Петра Порошенка

(електронне урядування)
(огляд матеріалів ЗМІ за 1 – 30 жовтня 2014 р.)

Зміст
Анонс………………………………………………………………………………………....2

Офіційна інформація……………………………………………………………………....3

Витяги з програмних положень та заяв представників політичних партій щодо електронного урядування………………………………………………………………...14

Регіональні ініціативи………………………………………………………………….....20

Експертний погляд…………………………………………………………………..........23

Статистичні матеріали…………………………………………………………………....25

Зарубіжний досвід.………………………………………………………………………...25

Новітня бібліографія зарубіжних та вітчизняних досліджень з проблематики електронного урядування………………………………………………………………...39

Київ 2014



Анонс
3 листопада 2014 р.

Суспільство 2.0. Як використовувати публічну інформацію для контролю влади та участі у прийняті рішень

Лекцію проведе Президент організації «Форум неурядових ініціатив» та автор банку даних громадських організацій Польщі Якуб Вигнанський.

Лекція відбувається за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», Реанімаційного пакету Реформ, Громадського сектору Євромайдану та Центру розвитку інновацій при Києво-Могилянській Академії.

Лекція відбудеться в НаУКМА, бібліотека Антоновичів, чит.зал 25.

Лекція відбудеться 3 листопада, 0 18.00 (http://www.civicua.org/news/view.html?q=2323391).


4 листопада 2014 р.

Зустріч ІТ-спільноти АПІТУ із заступником Глави Адміністрації Президента України Дмитром Шимківим.

Досягнута домовленість про зустріч ІТ-спільноти АПІТУ із заступником Глави Адміністрації Президента України Дмитром Шимківим.

Зустріч планується провести 4 листопада з початком о 15:00. Очікується, що після виступу Дмитра Шимківа буде проведена дискусія з питань стратегії реформування країни та розвитку ІТ-ринку.

Місце зустрічі – визначається. Число учасників – поки не обмежується.

Реєстрація учасників – на сторінці http://apitu.org.ua/meeting.

На сторінці реєстрації є можливість запропонувати питання для обговорення (http://apitu.wordpress.com/2014/10/26).


7 листопада 2014 р.

Анонс круглого столу з електронного урядування

Місце та час:7 листопада 2014 року о 14.00, Біла зала Будинку вчених НАН України, вул. Володимирська, 45-а

Мета. Окреслення в колі громадськості та органів публічної влади узгодженої позиції щодо шляхів побудови якісної інфраструктури (інструментів та сервісів) для електронного урядування (http://ieconomy.org.ua).


12 листопада 2014 р. (Москва)

Седьмой ежегодный форум «CNews Forum 2014: Информационные технологии завтра»

Организатор: CNews Conferences и CNews Analytics.

Цель мероприятия – предоставить независимую площадку для обсуждения ключевых вопросов и актуальных проблем рынка ИКТ, инновационных технологий, подходов к реализации ИТ-проектов - с участием трех сторон – бизнеса, ИТ-поставщиков и государства (http://forum.cnews.ru).
18-20 листопада 2014 р.

Международная конференция «Электронное управления и открытое общество: вызовы Евразии 2014» пройдет в Санкт-Петербурге, Российская Федерация, 18-20 ноября 2014 г.

Целью конференции является обсуждение основных вопросов, связанных с развитием информационного общества, электронного правительства и электронной демократии. Конференция представляет собой площадку для обсуждения и сотрудничества между экспертами в области электронного правительства из евразийских стран.

Конфереция «Электронное управления и открытое общество: вызовы Евразии 2014» проводится как составная часть Совместной конференции «Интернет и соременное общество». Последняя призвана объединить усилия ведущих исследователей и профессионалов из разных стран мира для решения вопросов, связанных с развитием информационного общества.

К участию принимаются доклады по всем тематикам, связанным с электронным правительством и перспективами развития информационных систем в контексте развития Евразийского региона. Примерный тематический план конференции включает следующие направления:

– Информационное общество и электронное правительство

– Открытое правительство

– Службы электронного правительства

– Гражданское общество и электронное правительство

Открытые данные

– Электронное правительство и политическое моделирование

– Электронное правительство и евразийская интеграция

– Социал-медиа

– Построение «умных городов»

– Умные города и повышение качества жизни

– Прочее


Рабочий язык: английский

Конечный срок подачи заявок: 15 сентября, 2014 (http://www.imu.metolit.by/ru/node/15761).


Офіційна інформація

1 жовтня 2014 р. Кабінет Міністрів України затвердив Положення про Державне агентство з питань електронного урядування України, Постанова від 1 жовтня 2014 р. № 492 (http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/492-2014-%D0%BF#n8).




Уряд доручив Державній фіскальній службі та Державній казначейській службі забезпечити здійснення заходів, необхідних для запровадження з 1 січня 2015 р. системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Відповідною постановою Кабміну від 16.10.2014 №569 затверджено Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість.


Постановою передбачено, що рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість відкриваються у Державній казначейській службі. Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку (для платників податку, зареєстрованих до 1 січня 2015 р., – 1 січня 2015 року) (Кабмін затвердив порядок електронного адміністрування ПДВ // http://sci-consulting.com.ua/ua/blog/kabmin_zatverdiv_poryadok_elektronnogo_administruvannya_pdv-id57.html. – 2014. – 28.10).
В Україні створено комплексну інтерактивну інвестиційну карту.

Сучасний світ і бізнес – це потік інформації. І той, хто подає найбільш прийнятні дані для бізнес-планування, виграє. Канадці кажуть: на те, щоб зацікавити потенційного інвестора, відводять лише 10 хвилин. Цю норму взяли за орієнтир розробники інтерактивної інвестиційної карти України (ІІКУ), щоб максимально ефективно в онлайн-режимі звести того, хто потребує інвестицій, і тих, хто має намір їх робити. Карта містить найактуальніші пропозиції з усіх регіонів країни. Подібні електронні ІІК мають, приміром, Польща, Туреччина, Румунія.

Отже, як і було анонсовано у травні, восени в столиці презентували ІІКУ. Її розробники – Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України (Держінвестпроект) і Проект міжнародної технічної допомоги «Місцевий економічний розвиток міст України» (МЕРМ). Останній спрямовано на створення сприятливого клімату для економічного розвитку нашої держави, його фінансує уряд Канади.

Перший заступник голови Держінвестпроекту Кирило Бондар: «Україна не зможе розвиватися без технологій та інновацій. До речі, інвестиції нині вже асоціюють не так з грошима, як з новими ідеями, високими стандартами, відсутністю корупції тощо».

«Ми мали на паперових носіях дані про інвестиційний потенціал регіонів. Тепер це переведено в зручний електронний формат. На створення карти не пішло жодної бюджетної копійки. Використовували канадські кошти та власні ресурси агентства».



Електронна візитівка

Присутній на заході посол Канади в Україні Роман Ващук нагадав слова Тараса Шевченка із комедії «Сон» – «Той мурує, той руйнує. Той неситим оком за край світа зазирає...» – і наголосив: «Канада з вами, вона – надійний партнер тих, хто будує, торує шлях розвитку. А карта – дороговказ для розвитку українських населених пунктів, бо розкриватиме їхній потенціал світові. Це візитна картка регіонів».



Директор департаменту інвестиційної політики та регіонального розвитку Держінвестпроекту Василь Федюк констатував, що Україна має позбутися негативного іміджу, набутого за попередні роки. Адже нині вона нижче сотого місця серед півтори сотні країн стосовно захисту інвесторів, а за корумпованістю – на 133-му. Саме це інвестора і не приваблює. «Водночас ще 2012 року створено інвестиційний атлас України, кожна область має паспорти на семи мовах, де означено й експортні можливості, сформовано базу даних інвестпропозицій. А у квітні цього року з’явилася можливість (Проект МЕРМ підтримав нашу концепцію ІІКУ) презентувати світові потенціал України через Інтернет».

Онлайн-карта містить такі розділи: інформація про Україну та регіони; карта доступу до об’єктів інвестування (земельні ділянки, промислові об’єкти, індустріальні парки) – є фото й характеристики; компанії, які зацікавлені в інвесторах; транспортна доступність тощо. Почали з національного і регіонального рівнів (поки що повністю в карті представлено лише два – Львівщина й Дніпропетровщина; решта – в процесі), а до кінця 2016 року нададуть інформацію і про міста (з відеопрезентацією проектів). З наступного року організовуватимуть візити та супровід інвесторів. Планують оновлення інформації в ІІКУ.

До речі, чому саме розпочали з регіонального рівня? Експерти відповідають: щоб мати уніфікований стандарт. Адже якби кожне місто по-своєму подавало інформацію, то звести її було б дуже важко.

Спеціаліст з місцевого розвитку Проекту МЕРМ Олег Войтович: «Карта дає змогу відсортовувати та здійснювати пошук за вартістю проектів, розмірами земельних ділянок. Тобто має максимально зручний для потенційних інвесторів інтерфейс. Легкий доступ до необхідних даних електронної карти дасть змогу зацікавленим особам переглянути пропозиції будь-якої миті і будь-де».

Заступник голови Львівської обласної ради Валерій П’ятак наголосив, що нині є два виклики для України: інвестиції та реформи. «Це два взаємозалежні параметри – не буде одного, не буде й другого. Тому потрібно працювати в цьому напрямі. До того ж місцевій владі дуже потрібні нові кадри зі знанням інвестінструментів».

Директор Дніпропетровського регіонального центру з інвестицій та розвитку Алім Молодан констатував, що в ІІКУ слід виставляти якісну інформацію, перевірену. Адже інвестору потрібні достовірні дані про об’єкт. «Коли почали оприлюднювати інформацію про перспективні земельні ділянки в регіоні, то ці ділянки почали зникати, точніше переходити в оренду з правом переуступлення. Тому нині надаємо дані лише за заявою». Інші експерти також вважають, що загальна інформація в ІІКУ має бути доступною для широкого кола, а вже конкретна – через реєстрацію і пароль, щоб уникнути махінацій.

Експерти також вважають, що в ІІКУ однозначно має бути розділ «території успіху». Йдеться про підприємства, які розвиваються завдяки інвестиціям. Для потенційного інвестора такі приклади – знакові.

Розробники ІІКУ обіцяли доопрацювати карту (нині діє в тестовому режимі) з урахуванням пропозицій експертів та оприлюднити її найближчим часом на сайті Держінвестпроекту. А буде вона двомовною – інформацію подаватимуть українською та англійською (Малолєткова Оксана Інтернет розкриє економічні можливості регіонів // http://www.ukurier.gov.ua/uk/articles/internet-rozkriye-ekonomichni-mozhlivosti-regioniv. – 2014. – 18.10).
Заступник голови Адміністрації президента України Дмитро Шимків:

Незабаром в Україні діятиме нова електронна система адміністративних послуг, вона функціонуватиме в органах державної влади, а також між владою, бізнесом і громадою.

Електронну систему розробили вітчизняні інженери спільно з європейськими фахівцями. Пілотний проект торкнеться системи будівельних закупівель. За попередніми розрахунками, нова технологія допоможе громадянам зекономить свої час та кошти, а також унеможливить корупцію.

«Коли ми говоримо про електронне урядування, повинні говорити про дві складові. Перша складова – це взаємодія громадян, бізнесу з владою. відповідно ми повинні говорити про 20 сервісів визначені європейською спільнотою як пріоритетні. І вони повинні бути доступні в електронній формі. Це 12 послуг для громадян і вісім – для бізнесу».

Електронна система адмінуслуг буде впроваджуватися в рамках реформи, що передбачає введення інноваційних методів організації роботи держустанов. Про це неодноразово заявляли чиновники. Це також є одним з завдань президента України Петра Порошенка (В Україні адміністративні послуги стануть електронними // http://sockraina.com/news/11344. – 2014. 17.10).


Председатель Государственного агентства по вопросам электронного управления Александр Рыженко:

«К сожалению, уровень электронной готовности государственных служащих к использованию технологий электронного правительства является достаточно низким. Требуется определенное обучение, тренинги, включение в аттестационные норм требований по владению персональным компьютером, понимание электронного правительства».

Госагентство привлекает иностранных специалистов к обучению украинских госслужащих. «У нас есть соответствующие рабочие группы, это улучшает компетенцию государственных служащих» (Госслужащие не готовы к электронному управлению – эксперт // http://news.finance.ua/ru/news/~/336587. – 2014. – 20.10).


Председатель Государственного агентства по вопросам электронного управления Александр Рыженко:

Эффективное предоставление электронных услуг невозможно без внесения изменений в законодательную базу Украины, в частности в закон "Об административных услугах.

У нас уже были вынесены на обсуждение два закона Украины. Среди них закон «Об электронном взаимодействии государственных электронных информационных ресурсов», разработка закона Украины «Об открытых данных». Эти два законопроекта были представлены и обсуждаются. Кроме того, планируется внесение изменений в другие нормативные документы. Это изменения в Закон «Об административных услугах» (Эффективное предоставление электронных услуг невозможно без изменения законодательства // http://domik.ua/novosti/effektivnoe-predostavlenie-elektronnyx-uslug-nevozmozhno-bez-izmeneniya-zakonodatelstva-n228987.html. – 2014. 18.10).


Председатель Государственного агентства по вопросам электронного управления Александр Рыженко:

Бизнес и общество больше всего ожидают от власти в сфере электронного управления введения электронных услуг. «На 2015 мы определили четыре основных, первоочередных направления. К этим направлениям мы относим электронные услуги, это то, что больше всего ожидают от нас бизнес и граждане. Это создание системы электронного взаимодействия ... (третий – ред.). Направление, которое отвечает за открытые данные».

Четвертое направление деятельности, это создание государственной целевой программы «Электронная Украина – 2020» (Бизнес и общество ожидают внедрения электронных услуг Госагентство электронного управления // http://pressorg24.com/news?id=91476. – 2014. 17.10).
17 жовтня 2014 року в Мінрегіоні відбувся круглий стіл на тему «Від електронної послуги до електронного урядування» за підтримки ОБСЄ та фонду «Відродження», в ході якого презентували пілотні електронні адміністративні послуги у сфері будівництва, які запроваджено в рамках реалізації спільного проекту Державного агентства з питань електронного урядування України, Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ДАБІ) та Координатора проектів ОБСЄ в Україні.

Мирослав Кошелюк, заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства відкриваючи захід наголосив, що саме розвиток багатоканальних електронних послуг є одним з пріоритетів багатьох країн світу. Саме електронні послуги здатні ефективно обслуговувати динамічну економіку сучасного світі, які доступні цілодобово 7 днів на тиждень, що дуже важливо у сучасних умовах, та прозорі, що значно зменшує можливості для корупції та інших зловживань.

Антикорупційним бар’єром називає сучасні інформаційні технології в державному управлінні Координатор проектів ОБСЄ в Україні Вайдотас Верба.

«Сучасні інформаційні технології в державному управлінні можуть створити своєрідний антикорупційний бар’єр через впровадження прозорих процедур, надаючи можливість контролю за наданням послуг».

На першому етапі реалізації спільного проекту запроваджено чотири пілотні електронні адміністративні послуги: реєстрація повідомлення або декларації про початок виконання підготовчих робіт та реєстрація повідомлення або декларації про початок виконання будівельних робіт. Так, громадяни та організації, які розпочинають будівництво (реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт) об’єктів I-III категорії складності, можуть отримати необхідні документи без відвідування органів влади. Зазначені послуги замовник може отримати через Інтернет на веб-сайті e-dabi.gov.ua, заповнивши необхідну електронну форму повідомлення або декларації та підписавши її електронним цифровим підписом.

Керівник Держархбудінспекції Максим Мартинюк. «Ми хочемо максимально спростити та зробити комфортним порядок отримання громадянами послуг з боку ДАБІ України. Коли система запрацює, людина зможе, не виходячи з дому, заповнити декларацію про початок виконання будівельних робіт, яка автоматично буде направлятися до відповідного територіального органу Держархбудінспекції. Причому весь шлях проходження документу можна відслідкувати онлайн. Це в рази прискорить процес оформлення дозвільної документації, ліквідує черги в ЦНАПах та суттєво знизить корупційні ризики».

Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України наголосив, що запроваджені електронні послуги в будівництві є пілотними. «Відповідно до чинного законодавства електронні адміністративні послуги повинні надаватись через єдиний державний портал адміністративних послуг. Наразі портал знаходиться у стані модернізації. Тому, запроваджуючи ці послуги ми орієнтувались на кращий європейський досвід. У більшості країн ЄС різні відомства самостійно розробляють електронні послуги відповідно до єдиних відкритих стандартів та правил, які потім інтегруються до єдиного порталу. Тобто, у більшості випадків, єдиний веб-портал забезпечує централізований доступ до переліку окремих фреймворків, окремих послуг, а також централізовані інформаційні сервіси та сервіси авторизації. У нашому випадку, ми позиціонуємо пілотні електронні послуги, як окремі сервіси майбутнього єдиного державного веб-порталу адміністративних послуг» (Від обговорення до дій: Уряд впровадив пілотні електронні адмінпослуги у сфері будівництва // http://www.myvin.com.ua/ua/news/politics/30290.html. – 2014. 17.10).
Кабинет министров Украины выделил Министерству регионального развития, строительства и жилищно-коммунального хозяйства 7 млн 866 тыс. грн для обеспечения руководства и управления в сфере электронного правительства. Об этом говорится в распоряжении правительства № 955-р от 13 октября 2014 г.

«Согласно части шестой статьи 23 Бюджетного кодекса Украины передать бюджетные назначения, предусмотренные в 2014 г. Министерству образования и науки в общем фонде государственного бюджета по программе «Руководство и управление в сфере науки, инноваций и информатизации», в сумме 7 млн 453,473 тыс. грн Министерству регионального развития, строительства и жилищно-коммунального хозяйства для обеспечения руководства и управления в сфере электронного правительства».

Кроме того, правительство поручило перераспределить объем бюджетных назначений Минрегиону в сумме 412,6 тыс. грн путем уменьшения их объема по программе «Руководство и управление в сфере регионального развития, строительства и жилищно-коммунального хозяйства» и установления расходов потребления для обеспечения руководства и управления в сфере электронного правительства.

В то же время Кабмин увеличил финансирование Минобразования по программе «Общее руководство и управления в сфере образования и науки» на 354,427 тыс. грн (294,427 тис. грн + 60 тис. грн) путем уменьшения их объема по программе 412,6 «Руководство и управление в сфере науки, инноваций и информатизации».

Государственной казначейской службе правительство поручило перечислить бюджетные средства согласно переданных бюджетных назначений (Кабмин выделил Минрегиону 7,8 млн грн для управления в сфере электронного правительства // http://transport.rbc.ua/rus/kabmin-vydelil-minregionu-7-8-mln-grn-dlya-upravleniya-v-sfere-18102014181500. – 2014. 18.10).
Державне агентство з питань електронного урядування України представило план роботи на 2015 рік. Основне завдання новоствореної структури – реалізувати державну політику у сфері електронного урядування, інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів. «Впровадження е-урядування підвищить ефективність роботи Уряду, зробить послуги, які державні органи надають українцям, прозорими і доступними. Порядок денний Агентства розроблений згідно Стратегії реформ-2020 та в рамках стратегії соціально-економічного розвитку Європейського Союзу на період до 2020 року», – зазначив Голова Державного Агентства з питань електронного урядування України Олександр Риженко під час прес-брифінгу, який пройшов у рамках Медіа-центру реформ за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Ключовими показниками ефективності роботи новоствореного агентства на 2015 рік визначені:

Впровадження в пілотну експлуатацію систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, підключення до неї 10 пріоритетних інформаційних урядових ресурсів.

Надання 10 пріоритетних послуг в електронній формі (з переліку 20 базових послуг Європейського Союзу).

Впровадження веб-порталу відкритих даних; представлення інформації з 5 пріоритетних інформаційних ресурсів органів влади у вигляді структурованих наборів даних для автоматичного оброблення.

Впровадження в пілотну експлуатацію веб-порталу електронної демократії та створення інноваційного центру розвитку е-урядування в Україні.

Розроблення Концепції та запровадження Державної цільової програми розвитку електронного урядування «Електронна Україна 2020»; у всіх областях затвердження програми інформатизації.

За результатами дослідження, яке провела соціологічна служба Центра Разумкова, більше 60% відсотків українців відвідують урядові сайти, половина з них цікавиться режимом роботи та необхідними документами для отримання адміністративних послуг, інша половина – отриманням консультацій. «24% громадян України хочуть мати можливість впливати через Інтернет-петиції на обов’язковість розгляду того чи іншого питання відповідними органами влади та вносити свої пропозиції до проектів рішень. 19% висловили готовність брати участь у консультаціях, які організовують органи влади на веб-сторінках з питань місцевої регіональної та державної політики», – додав експерт робочої групи з розробки урядової політики в сфері розвитку електронного урядування при Віце-Прем’єр-Міністрові України Володимиру Гройсманові Роман Кобець.

Дослідження було проведене соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 18 вересня 2014 року в усіх регіонах України крім Автономної Республіки Крим. Опитано 2017 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки – 2,3%. Опитування проведене за підтримки SIDA – шведської агенції міжнародного розвитку (Державне агентство з питань електронного урядування України визначило цілі і завдання на 2015 рік // http://uacrisis.org/ua/elektronne-uryaduvannya. – 2014. – 08.10).

  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка