Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова методична розробка



Сторінка1/12
Дата конвертації13.11.2016
Розмір1.82 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМ.М.І.ПИРОГОВА




МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

для самостійної роботи студентів

при підготовці до практичного заняття



Навчальна дисципліна

Акушерство та гінекологія

Модуль №

4

Змістовий модуль №

12

Тема заняття

« Патологічні стани репродуктивної системи у дитячому та підлітковому віці

курс

6

факультет

Медичний №1


Вінниця,2013

1. Науково-методичне обгрунтування теми.

Зниження гінекологічних захворювань в дитячому та підлітковому віці - основа збереження репродуктивного потенціалу в майбутньому.

Аномалії розвитку жіночих статевих органів складають близько 4% від усіх вад розвитку. За останні 20 років в усьому світі відмічено зростання числа хворих з порушенням статевого розвитку. Під цим терміном в дитячій гінекології розуміють передчасний статевий розвиток, затримку статевого розвитку та відсутність статевого розвитку у дівчаток. Знання причин виникнення вищевказаної патології та методів її діагностики є основою успішного патогенетичне обгрунтованого лікування. З усіх гінекологічних захворювань на порушення менструального циклу припадає 20%. Вивчення причин, які викликають ці захворювання у підлітків, розробка методів ранньої діагностики, лікування та профілактика має не тільки наукове, але й практичне значення у зниженні гінекологічної захворюванності та акушерської патології, ендокриних форм безпліддя у майбутньому, профілактиці раку ендометрію. Запальні захворювання жіночих статевих органів за частотою розповсюдження посідають одне з перших місць у патології геніталій у дівчаток та підлітків, є частою причиною безпліддя в майбутньому, багатьох ускладнень та втрати працездатності. Знання причин, методів діагностики та особливості лікування даної патології в дитячому та підлітковому віці необхідно лікарю-гінекологу дитячого та підліткового віку, педіатру.

Окрім того, за останні роки помітно зростання частоти злоякісних новоутворень у дітей, які важко розпізнавати, несвоєчасно діагностуються та незадовільні результати лікування. Основна причина неефективності лікувальних заходів - високий відсоток занедбаності процесу у даного контингенту хворих до моменту первинного його виявлення. За даними науковців пухлини геніталій зустрічаються приблизно в 5% загальної кількості дітей із солідними злоякісними новоутвореннями і в структурі онкологічної захворюваності дитячого віку займають останнє місце.

Без знання анатомо-фізіологічних особливостей в дитячій та
підлітковій гінекології, сучасних методів дослідження в дитячій та підлітковій гінекології, без вмінь застосовувати їх на практиці неможливо встановити діагноз, провести диференційну діагностику і відповідне лікування гінекологічної хворої.

2. Навчальна мета: Розширити та поглибити знання студентів з питань патологічних станів в гінекології дитячого та підліткового віку. Оволодіти сучасними методоми діагностики, лікування та профілактики гінекологічних захворювань в дитячому та підлітковому віці, зокрема при аномаліях розвитку статевих органів, порушенні статевого розвитку, порушенні менструального циклу, в т. ч., при ювенільних маткових кровотечах, а також при наявності пухлин геніталій в дитячому та підлітковому віці.

Студент повинен:



знати:

  1. систему дослідження гінекологічної хворої;

  2. деонтологію спілкування з гінекологічними хворими ювенільного віку;

  3. загальні та спеціальні методи обстеження в дитячій та підлітковій гінекології;

  4. додаткові методи обстеження в дитячій та підлітковій гінекології;

  5. анатомо-фізіологічні особливості розвитку геніталій до статевої зрілості;

  6. анатомо-фізіологічні ососбливості розвитку ендокринних залоз до статевої
    зрілості;

  7. класифікацію періодів життя дівчини та вміти клінічно їх оцінювати;

  8. критичні періоди у виникненні аномалій розвитку внутрішніх статевих органів;

  9. клінічну класифікацію вроджених аномалій розвитку статевих органів та їх основну характеристику

  10. методи хірургічної корекції деяких видів аномалій розвитку жіночих статевих органів;

  11. спеціальні методи обстеження дівчаток з порушенням статевого розвитку;

покази та протипокази для застосування контрацептивів в підлітковому віці;

  1. класифікацію порушень менструального циклу;

  2. .патогенез порушень менструального циклу;

показання до фізіотерапевтичних і санаторно-курортних методів лікування порушень менструального циклу;

14. класифікцію маткових кровотеч;



патогенез маткових кровотеч;

  1. види гемостазу при ЮМК, показання для проведення гормонального та хірургічного гемостазу при ЮМК;

  2. етіологію та патогенез запальних захворювань жіночих статевих органів дівчаток та підлітків;

  3. клінічні симптоми запальних захворювань геніталій;

  4. особливості перебігу запальних гінекологічних захворювань в дитячому та підлітковому віці;

  5. методи діагностики та особливості лікування запальних захворювань геніталій у дівчаток та підлітків;

  6. класифікацію пухлиноподібних утворень яєчників і злоякісних пухлин;

  7. роль профілактичних оглядів у своєчасній діагностиці і особливості диспансерного нагляду хворих з пухлинами;

  8. можливі ускладнення та їх профілактику, включаючи хірургічні методи лікування, їх необхідний обсяг в кожному конкретному випадку при пухлинах статевих органів у дівчат.

вміти:

  1. оцінити дані загальноклінічного, спеціального гінекологічного і додаткового обстеження хворої.;

  2. вміти правильно скласти формулу статевого розвитку підлітків;

  3. правильно оцінити розвиток дівчаток та підлітків в різні вікові періоди;

  4. оцінювати дані загально-клінічного, спеціального, гормонального, рентгенологічного, медико-генетичного обстеження дівчаток з порушенням статевого розвитку;

  5. в результаті проведення заняття студент повинен вміти призначити схему негормонального, гормонального гемостазу при порушеннях менструального циклу у підлітків;

  6. скласти план обстеження хворих з первинною та вторинною аменореєю;

  7. виписати рецепти на лікарські засоби;

  8. обгрунтувати симптоматичне і патогенетичне лікування різних видів порушень менструального циклу;

  9. обгрунтувати показання до хіругічного методу лікування;

  10. обгрунтувати симптоматичне і патогенетичне лікування різних видів порушень менструального циклу, ЮМК;

  11. обгрунтувати показання до хіругічного методу лікування;

  12. провести об’єктивне гінекологічне дослідження хворої із запальними захворюваннями жіночих статевих органів;

  13. скласти план обстеження хворої для встановлення діагнозу;

  14. провести диференційну діагностику із захворюваннями суміжних органів;

  15. провести об’єктивне гінекологічне дослідження хворої із запальними захворюваннями жіночих статевих органів;

  16. скласти план обстеження хворої для встановлення діагнозу;

  17. провести диференційну діагностику із захворюваннями суміжних органів;

  18. діагностувати пухлину яєчника при об’єктивному обстеження хворої;

  19. скласти індивідуальний план додаткового обстеження хворої з метою диференційної діагностики і дати оцінку даних інструментального та клініко-лабораторного обстеження;

  20. скласти індивідуальний план лікування конкретного хворого.

Опанувати:

  1. вміти зібрати правильно анамнез захворювання;

  2. провести спеціальне гінекологічне та додаткове обстеження дівчаток та підлітків, правильно оцінити результати цих обстежень;

  3. інтерпретувати дані клініко-лабораторного та інструментального обстежень дівчаток і підлітків з гінекологічною патологією;

  4. скласти подальшого обстеження, лікування та профілактичних заходів щодо виникнення рецидивів захворювання;

  5. провести зовнішнє обстеження зовнішніх статевих органів;

  6. провести бімануальне дослідження з допомогою викладача;

  7. оглянути, провести пальпацію та перкусію живота;

  8. провести обстеження хворої з порушенням статевого розвитку;

  9. призначити необхідний об'єм діагностичних заходів та лікування;

  10. вміти призначити контрацептивні препарати підліткам, які ведуть статеве життя;

  11. вміти призначити схему негормонального, гормонального гемостазу при порушеннях менструального циклу у підлітків;

  12. виписати рецепти на лікарські засоби при тій чи іншій гінекологічній патології;

  13. призначити лікування в залежності від віку хворої, визначити заходи профілактики рецидиву захворював

  14. проводити диференційний діагноз між гінекологічною патологією та іншими суміжними патологічними станами у дівчат та підлітків.

3. Виховна мета: підкреслити особливу відповідальність лікаря у виборі діагностичної та лікувальної тактики ведення дівчат та підлітків з різноманітною гінекологічною патологією.

4. Міжпредметна інтеграція

Назви попередніх дисциплін

Отримані навики

1. Медична біологія
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка