Використання комп’ютерних технологій на уроках художньо-естетичного циклу (Музичне мистецтво) ф одним із завдань реформування освіти, поставленим у державній національній програмі «Освіта ХХІ століття»



Скачати 53.93 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір53.93 Kb.
С.В. Гловацький,

методист ЧОІПОПП


Використання комп’ютерних технологій на уроках художньо-естетичного циклу (Музичне мистецтво)
Ф-1. Одним із завдань реформування освіти, поставленим у державній національній програмі «Освіта ХХІ століття», є широке запроваджегння в навчально-виховній роботі нових педагогічних інформаційних технологій.

Художньо-естетична освіта, яка заснована на нових сучасних педагогічних технологіях, виступає основою творчого розвитку духовної культури особистості.

Сьогодні в мистецькій освіті відбувається активний пошук нових педагогічних методик. Мистецтво відкривається перед дитиною як процес становлення художнього образу через різні форми художнього втілення, це - літературні, музичні, вокальні, хореографічні… . Іде опора на виявлення життєвих зв’язків різних видів мистецтв.

Уроки художньо-естетичного напрямку стають не просто уроками розвитку сенсорних художньо-естетичних здібностей, а уроками творчості, коли розвиваються всі психічні процеси: сприйняття, мислення, пам’ять, увага й, зокрема, художньо-естетичні здібності.



Ф-2. Уроки предметів художньо-естетичного циклу мусять бути творчими і, як уся творчість , підпорядковуватися певним закономірностям, науковим положенням та водночас відображати специфіку предмета.

Поштовхом до педагогічної творчості можуть стати цікаві практичні матеріали з використанням на уроках мистецтва інформаційних комп'ютерних технологій.



Ф-3. Швидкий розвиток та впровадження інформаційних комп’ютерних технологій у різні сфери життя, в тому числі і в освіту, ставить перед школою одне з основних завдань, це – формування інформаційної культури сучасних школярів.

Використання ІКТ в навчально-виховному процесі дає можливість отримання учнями великої кількості інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання.


При проведення уроків – занять художньо-естетичного напрямку з використанням ІКТ дає можливість:

  • використовувати програмні педагогічні засоби;

  • використовувати презентації Microsoft PowerPoint;

  • використовувати ІКТ як засіб для демонстраціїї наочностей (твори живопису, портрети композиторів, тощо);

  • прослуховувати музичні твори різних форматів;

  • виконання пісень караоке;

  • демонстрація фрагментів відеофільмів;

  • проводити групове індивідуальне опитування учнів

(тестування, кросворди, тощо).

Ф-4. Одже, дякуючи ІКТ можливо використовувати:

  • Музичні редактори;

  • Музичні енциклопедії;

  • Ігрові програми;

  • Комп’ютерні ігри;

  • Програми – тести;

  • Педагогічні програмні засоби;

  • Мультимедійні презентації;

  • Відео;

  • Кліпи.


Ф-5. Для детальнішого аналізу, наведемо приклад – уроку музичного мистецтва, який має свої структурні компоненти, а саме:

1.Музичне сприймання та аналіз музичних творів;

2. Елементарне музикування;

3Засвоєння музичних понять і термінів;

4. Виконання пісень;

5. Пластична імпровізація та фізкультхвилинки;

6. Вокальна імпровізація.
Ф-6. На приклад: Структурний компонент – сприймання музики.

Дякуючи ІКТ:


  • Учитель формує фонотеку до уроку;

  • Можливо відновлювати якість звуку;

  • За власним бажанням або на прохання вчителя учні допомагають поповнювати фонотеку різноманітним аудіо- та відео матеріалом.


Ф-7. Серед структурних компонентів уроків-занять художньо-естетичного напрямку важливе місце посідає вокально-хорова. При допомозі ІКТ можливо:

  • Регулювати швидкість та тональність пісні.


Ф-8. Уроки-заняття стають змістовнішими, цікавими, захоплюючими тоді, коли вчитель, особливо з учнями початкової школи, використовує такий компонент структури уроку, як музикування на музичних інструментах, а саме:



  • Виконання ритмічних вправ на ударних музичних інструментах;

  • Фортепіанна клавіатура може звучати як будь-який інструмент симфонічного оркестру.



Ф-9. Уроки-заняття художньо-естетичного спрямування є творчими і вся робота вчителя-керівника повинна бути спрямована на розкриття творчого потенціалу учнів:


  • Учні створюють музичні твори із готових сем плів;

  • Створюють власні відео кліпи;

  • Можуть бути діджеями,



Ф-10. За державними програмами предметів художньо-естетичного циклу передбачається оволодіння музичною термінологією, необхідною, перш за все, для грамотної орієнтації у світі звуків, свідомого аналізу характеру і розвитку музики, засобів музичної виразності, визначення особливостей музичних жанрів і стилів.

Слід зазначити, що за програмами ознайомлення з нотною грамотою не є самоціллю і передбачає диференційований підхід до використання завдань підвищеної складності, які можуть бути адресовані окремим учням або використані у класах з поглибленим вивченням предмета.

На уроказ-заняттях для ознайомлення з елементами музичної грамоти, використовуючи ІКТ:
- Учитель друкує нотні завдання до уроку;

- Діти вивчають ноти використовуючи спеціальні програми.


Ф-11. У роботі з учнями, особливо, початкової школи, необхідно проводити з допомогою ІКТ, ігрові види діяльності, а саме:
- Проведення гри “Караоке у класі”;

- Проведення гри “Відгадай мелодію”;

- Інтерактивні музичні ігри.
Ф-12. На виконання мети та завдання художньо-естетичної освіти, уроки-заняття данного срямування не можливо проводити без показу наочності, відео,аудіо матеріалів. При підготовці та проведенні цікавих занять ефективно сприяє використання ІКТ. Вчителю надається:
- Можливість знайти в мережі Інтернету будь-яку інформацію та зображення до уроків;

- Створення презентацій, відеофільмів, фотогалерей, віртуальних подорожей до музеїв, тощо…;

- Перегляд відеофільмів, мультфільмів, опер, балетів… .
Ф-13. На визначення рівня навчальних досягнень учнів з предметів художньо-естетичного циклу та оцінювання знань, уміньі навичок учнів, вчителю допомагає використання ІКТ, а саме:


  • Використання тестерів для створення тестових завдань

  • Створення тестів та кросвордів за допомогою офісних прикладних програм

  • Використовувати гру “пазли”


Ф-14. Використання ІКТ на уроках дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:
- підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;

- створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання;

- підвищення пізнавального інтересу учнів;

- забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмету;

- структуризація змісту навчання та активізації опорних знань.

Ф-15. Використана література.
- МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ по використанню ППЗ при проведенні уроку та при самостійній роботі учнів (ПП “Контур плюс”)

- О.О. Гумінська Уроки музики в загальноосвітній школі.

- О.Я. Ростовський Методика викладання музики в загальноосвітній школі.

- Лавринець В. Комп'ютерні технології. Впровадження в навчальний процес.

- Мистецтво та освіта , №4 2009 року

- Мистецтво в школі, січень, 2010 року



- Мистецтво в школі, листопад, 2009 року



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка