Урок тренінг з основ здоров’я 4 клас Дорожньо-транспортні пригоди



Скачати 49.55 Kb.
Дата конвертації21.02.2017
Розмір49.55 Kb.

Управління освіти і науки

Дніпродзержинської міської ради

КМ СЗШ № 20 ім. О. І. Стовби



Урок – тренінг

з основ здоров’я

4 клас



Дорожньо-транспортні пригоди



Демченко Маргарита Андріївна

Спеціаліст першої категорії


Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП)

Мета. Формувати в учнів знання про причини ДТП та їх наслідки; закріплювати знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на вулицях і дорогах; формувати навички само дисциплінованості.

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про види аварій;

  • називати причини виникнення ДТП;

  • вміти встановлювати взаємозв’язок між ДТП та правилами дорожнього руху.

Обладнання і матеріали

  • малюнок вулиці з проїжджою частиною;

  • різнокольорові вирізки у вигляді машинок;

  • дорожні знаки – макети;

  • ручки;

  • магніти;

  • музичне оформлення.

План тренінгу

І. Вступна частина.

  • Привітання (Діти співають пісню)

Я иду и пою обо всем хорошем,

И улыбку свою я дарю прохожим.

Если в сердце чужом не найду ответа,

Неприятность эту мы переживем.

В небесах высоко ярко солнце светит

До чего ж хорошо жить на белом свете!

Если вдруг грянет гром в середине лета,

Неприятность эту мы переживем.



  • Зворотній зв’язок. «Мікрофон»

Вчитель:

  • Продовжіть фразу « Я знаю такий вид транспорту, як…»

  • Яких елементів не вистачає на проїзній частині?»

  • Знайомство. Вправа «Розмісти дорожні знаки на проїзній частині»

Пропоную кожному назвати своє ім’я і продовжити фразу: « На минулому тренінгу я дізнався…» (Які дорожні знаки бувають). (Діти пригадують матеріал попереднього уроку, називаючи дорожній знак, який приклеюють на малюнок – схему вулиці.)

  • Повторення правил

  • Яких правил нам слід сьогодні дотримуватися, щоб досягти успіху? (на дошці правила, діти зачитують)

ІІ. Основна частина.

Сьогодні ми присвячуємо наш урок – тренінг дорожньо-транспортним подіям.



  • Мозковий штурм

Як ви розумієте, що значить дорожньо-транспортна подія?

Дорожньо-транспортна подія (ДТП) – подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.

  • Очікування.

Учні записують свої очікування від уроку на машинах і прикріплюють їх на старт.

Старт_____________________

Фініш_____________________


  • Руханка « Дорожній рух»

Учасники об’єднуються в групи: «Водії» і «Пішоходи». За звуковим сигналом «регулювальника» починається рух транспорту на «дорозі». Інші діти – вболівальники і судді. Вони ж і вирішують правильність дій на умовній дорозі.

Міні лекція вчителя і юних інспекторів.

З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини, транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах.



  • Трапляються прикрі випадки, коли людина потрапляє в ДТП і на все життя залишається інвалідом. Багато є випадків, коли на дорогах відбуваються аварії,у яких гинуть люди. Пішоходи становлять більше третини всіх постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах. Це дуже велика кількість. Чому ж відбуваються дорожньо-транспортні пригоди? Адже всі знають Правила дорожнього руху, розуміють, що автомобілі небезпечні.

  • Причин дорожньо-транспортних пригод існує безліч. Досить часто аварії виникають з вини пішоходів, які перебігають дорогу безпосередньо перед транспортом, переходять будь-де; стоять на середині дороги, щоб перейти на інший бік; ігнорують правилами і йдуть по дорозі як заманеться. І тоді гинуть не лише ті пішоходи, котрі порушили правила, а й зовсім невинні люди і водії, які намагаються відвернути біду і роблять різні маневри. Щоб прожити свій вік без страшних пригод, потрібно змалку вивчати Правила дорожнього руху і завжди чітко виконувати

  • «Мікрофон»

  1. Які причини виникнення ДТП?

  • Робота в групах.

Об’єднання дітей в 4 групи (червоний, жовтий, зелений, синій).

Завдання групи:



  1. а група: (червоний колір) – Назви основні правила пішохода.

  2. а група: (жовтий) – Скласти правильний порядок переходу дороги

  3. а група: (зелений) – Скласти поради учням, що слід робити аби уникнути ДТП.

  4. а група: (синій) – Розіграти ситуацію «Як діяти при дорожньо-транспортній пригоді»

Захист проектів

  • Руханка. «Дорожній рух»

  • Рольова гра «Я – автоінспектор»

Завдання групам: «Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожнього руху порушують діти на малюнку»

  • Гра «Так чи ні»

Щоб не трапилось пригоди,

Злого лиха та біди,

Назавжди запам’ятайте

Правила, як день ясні.

А тепер відповідайте коротко – так, чи ні!


На дорозі можна гратись? (Ні)

  • Лине музика й пісні

При дорозі гратись можна? (Ні)

  • Б’є в ворота м’яч хлопчак

На подвір’ї гратись можна? (Так)

Мчати на велосипеді? (Ні)

  • Як тобі вже чотирнадцять й ти мастак

По дорозі можна їхати вже? (Так)

  • Можна перейти дорогу

Перед машиною, що мчить? (Ні)

  • А щоб ви ніколи не були сумні,

Правила порушувати можна? (Ні)

ІІІ. Заключна частина.

  • Підведення підсумків.

Діти продовжують фразу: «Сьогодні на тренінгу я зрозумів …»

Учитель: « А тепер візьміть свої машинки і прочитайте свої очікування, які ви написали на початку уроку. Чи справдилися вони? Якщо очікування збулися – то перемістіть свою машинку на фініш.»



  • Прощання.

Стати в коло, узятися за руки і співають пісню

Этот мир состоит из пешеходов

Из машин и шоферов

И конечно из дорог.

Чтобы все в этом мире жили дружно

Непременно всем нам нужно –

Жить по правилам, дружок.

Соблюдайте их друзья

Нам без них никак нельзя.

Пешеходы и шоферы



Правила дорожного движения. (2 раза)


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка