Урок №14 І семестр Тема семестру : Музика І мистецтво слова. Тема уроку : Музика в кіномистецтві. Мета



Скачати 41.04 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір41.04 Kb.
5 клас урок №14 І семестр

Тема семестру: Музика і мистецтво слова.

Тема уроку: Музика в кіномистецтві.

Мета

навчальна: ознайомити з творчістю американського композитора Р.Роджерса, прослухати та розучити пісню „До, ре, мі” із кінофільму „Звуки музики”;

розвивальна: розвивати здатність виявляти головну думку в сюжетах «музичних кінофільмів», розвивати емоційно-естетичний досвід; розвивати вокально-хорові навички;

виховна: виховувати інтерес, любов до музики; сприяти вихованню музичного смаку.

Наочність: портрет Р.Роджерса, фрагменти із фільму «Звуки музики».

ТЗН: магнітофон, комп’ютер, інтерактивна дошка, клавішний інструмент.

Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

  • Музичне вітання.

  • Перевірка готовності до уроку.

  • Позитивна установка на роботу.

- Добрий день. Я дуже рада вас вітати і сподіваюсь на гарну, плідну роботу на уроці. А розпочнемо сьогоднішній урок з цікавої гри «Вгадай мелодію». Ваше завдання – уважно слухати музику, що звучить, а коли здогадались – піднімати руку і відповідати. Отож, увага!

(Звучать мелодії із кінофільмів: «Діамантова рука», «Гостя з майбутнього», «Пригоди Електроніка», «Золотий ключик, або пригоди Буратіно», «Іван Васильович змінює професію», «Титанік»)

ІІ. Оголошення теми уроку.

  • Молодці, діти! А тепер подумайте – що об’єднує всі ці мелодії?

(Всі ці мелодії із кінофільмів)

  • Чудова відповідь! Ви такі молодці, ви зуміли не тільки відгадати всі мелодії, але й здогадалися про тему уроку. Запишемо в зошитах число та тему уроку – «Музика в кіномистецтві».



Всі разом вирушаємо сьогодні у кіно,

Про світ усім цікавий розкаже нам воно.

Чому кіно без музики цікавим не бува?

Бо внутрішній глибинний сенс

Воно нам розкрива.

Лібрето і сценарій – завдання непросте,

Сюжет пристосувати з літератури в те,

Що кінофільмом зветься,

Чи мультиком для вас,

У опері й балеті потрібне повсякчас.

ІІІ. Розвиток теми.

  • Діти, а ви знаєте, що таке кіномистецтво?

Це слово складено з двох слів – кіно та мистецтво. Кіно (від грецького – рухаю, рухаюсь) – видовище, побудоване на так званих «живих картинках».

Наймолодшим мистецтвом серед літератури, живопису, архітектури є кінематограф. Йому відведено значне місце в музиці. З появою перших «німих» кінофільмів будь-який беззвучний рух на екрані викликав подив чи навіть острах: бо ж у природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в музичному супроводі кінострічок.



В основі сюжету кінострічки лежить літературно-драматичний твір — сценарій, як лібрето — в основі опери чи балету. Сценарій, як і лібрето, є „посередником” між літературним твором і кінострічкою. Він допомагає пристосувати літературний сюжет до умов створення фільму.

- Діти, а для чого у сучасному кіно використовується музика?



( відповіді дітей)

  • Правильно, саме музика часто розкриває внутрішній світ людини, допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв. Але є такі фільми, де музика є головною дійовою особою. З одним з таких фільмів ми познайомимося. Це фільм – «Звуки музики». Пропоную вашій увазі уривок відеолекції. Послухайте та запам’ятайте, хто є автором музики, і яке завдання музики у цьому фільмі.

(Відомості про кінострічку «Звуки музики»)

Музику до кінострічки «Звуки музики» написав композитор Річард Роджерс.




Сюжет фільму такий: жоден вихователь не міг впоратися з непосидючими та неслухняними дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила дітей своїм чарівним співом. Діти дуже полюбили музику та із задоволенням почали співати. Нова вчителька складала для них цікаву музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах. Весела дитяча музика так часто звучить у цій стрічці, що стала головною дійовою особою.


  • А чи запам’ятав хтось автора музики? Давайте запишемо в зошити.

Цей композитор написав до фільму «Звуки музики» біля 20 пісень, а ми познайомимось з найпопулярнішою із них.

(Слухання пісні «До, ре, мі» на англ. мові)

  • Впізнали? Сподобалась? В якому настрої вона звучала?

  • Так, пісня дуже гарна. А чи зрозуміли ви слова?

  • Отже, давайте її розучимо українською мовою.

Під час розучування добивайтесь чистого і красивого звучання вашого голосу; не співайте крикливим звуком і стежте за чистотою інтонації.



(Карооке пісні «До, ре, мі»)

  • Хто автор музики ?

  • Із якого фільму?

  • Для чого звучить музика?

А зараз за допомогою музики проведемо фізкультхвилинку!

На минулому уроці ми розпочали роботу над піснею «Зимова пісенька».

Давайте її виконаємо. Добивайтесь чистого і виразного звучання. Стежте за співацькою поставою.

(Спів по рядам)

Поаплодуємо один одному.


ІV. Підсумки уроку.

Наш урок закінчується, скажіть: що нового ви дізналися на уроці?

Чи задоволені ви результатами роботи?

Дякую за урок!



Про кіно ми говорили,

Музиці у нім зраділи.

З гри завзято повертаєм,

Хоч багато ще не знаєм.

До побачення, дзвінок

Кличе на новий урок.
V. Домашнє завдання.

  • Вивчити і заспівати пісню.

  • Творче завдання : намалювати ілюстрацію до пісні.

  • Підготувати до виконання пісню з улюбленого кінофільму.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка