Туберкульоз та віл



Скачати 38.52 Kb.
Дата конвертації07.12.2016
Розмір38.52 Kb.
ТУБЕРКУЛЬОЗ ТА ВІЛ

Мета

Ознайомлення з базовою інформацією про туберкульоз і методами профілактики цього захворювання.



Результати навчання

Наприкінці заняття учні:



  • називають шляхи зараження туберкульозом, симптоми активної форми туберкульозу, наводять приклади протитуберкульозних заходів на державному та особистому рівнях;

  • пояснюють, за яких умов відбувається перехід туберкульозу в активну стадію, як епідемія туберкульозу пов’язана з епідемією ВІЛ/СНІДу;

  • демонструють уміння правильно зберігати і обробляти харчові продукти, дотримуватися особистої гігієни рук.

Обладнання і матеріали

 Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скоч, клей.



Що підготувати заздалегідь

Плакат «Очікування» (див. тренінг 13).

Домашнє завдання

 Підручник, § 21.  



Орієнтовний план тренінгу



Зворотній зв’язок, стартові завдання

5 хв.

Взаємонавчання «Факти про туберкульоз»

10 хв.

Рольова гра «Шляхи зараження»

5 хв.

Руханка-об’єднання в групи

3 хв.

Робота в групах

10 хв.

Міна-лекція, інсценування

7 хв.

Підсумкове завдання, завершення тренінгу

5 хв.

Зворотний зв’язок, стартові завдання

Привітайте учнів, запитайте, що їм запам’яталося з минулого тренінгу.

Актуалізація теми. Мозковий штурм:

Які ви знаєте інфекційні захворювання (запишіть на дошці, слово «туберкульоз» підкресліть);

Які ви знаєте шляхи проникнення інфекції в організм людини? (Повторення матеріалу § 3.)

Підсумуйте!

Сьогодні ми завершуємо вивчення розділу про соціально небезпечні захворювання тренінгом, який присвячено туберкульозу. Ми дізнаємося, як передається ця інфекція і як можна від неї захиститися, а також те, як епідемія туберкульозу пов’язана з епідемією ВІЛ/СНІДу.

Взаємонавчання «Факти про туберкульоз»

Повідомлення про туберкульоз (підручник, с. 136).

Об’єднайте учнів у 10 груп (завдання на стор. 136 підручника).

Кожна група читає один факт і готується навчати інших.

Учні ходять по класу й обмінюються інформацією з однокласниками, аж поки всі дізнаються усі 10 фактів.

«Перехресний вогонь». Кожен учень ставить одне запитання одному з учасників.



Рольова гра «Шляхи зараження»

Об’єднайте учнів у 3 групи (повітря, продукти, контакти).

Завдання групам — розіграти сценки про те, як передається туберкульоз:


  • група «повітря» — повітряно­крапельний шлях;

  • група «продукти» — харчовий;

  • група «контакти» — побутовий.

Руханка­ об’єднання в групи

Групи стають окремо і розраховуються по порядку. Усі запам’ятовують свій номер.

За командою тренера: «Треті номери міняються місцями» учасники з третім номером переходять до іншої групи.

Так робити доти, доки повністю зміниться склад груп.



Робота в групах

Завдання групам: придумати назву для своєї групи, девіз і підготувати повідомлення про:



  • група 1 умови інфікування;

  • група 2 — ВІЛ і туберкульоз;

  • група 3 — діагностику і лікування туберкульозу.

Презентації груп, обговорення.

Запитання для обговорення:

  • Який відсоток інфікованих туберкульозом захворіє на активну форму у звичайних умовах?

  • У скільки разів зростає імовірність захворювання, якщо людина інфікована туберкульозом і ВІЛ?

  • Чим туберкульоз небезпечний для хворих на ВІЛ?

Міні­-лекція, інсценування

Розповідь учителя «Профілактика туберкульозу на державному та особистому рівні» (підручник, с. 140).

Учні об’єднуються у 3 групи і готують демонстрації у вигляді пантоміми:


Демонстрації груп, обговорення.

Підсумкове завдання

Підведіть підсумок тренінгу і всього розділу.

Вправа «Запитання-відповіді». Дайте відповіді на запитання учасників, а також на анонімні запитання із скриньки.

Завершення тренінгу

Тренер: «Ми вивчали з вами розділ «Профілактика соціально небезпечних захворювань». І ви написали свої очікування на маленьких червоних стрічечках. Якщо ваші очікування справдилися, візьміть свою стрічку і почепіть на умовно позначену лінію».



На плакаті утворюється ЧЕРВОНА СТРІЧКА.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка