Тренінг Толерантність



Скачати 49.28 Kb.
Дата конвертації28.03.2017
Розмір49.28 Kb.
Тренінг Толерантність
Про тренінг

Психологами було доведено, що гра “виправдовує” перехід на новий тип передачі досвіду. Вона є одночасно й цікавим видом роботи для учня й аналогом реальних ситуацій для вчителя, завдяки яким розвиваються навички всіх видів соціальної адаптації. Нове соціальне замовлення вплинуло на перегляд цілей утвору в цілому й навчання міжетнічним комунікаціям зокрема. До останнього моменту метою шкільного навчання було вироблення навичок і вмінь, тепер же затребуваний новий тип особистості, що володіє 5 компетенциями: соціальної, толерантністю, комунікативною, інформаційною й компетенцією, що реалізує бажання вчитися все життя. Подивитеся, чи відповідає використання ігрової методики новим вимогам. У ході досліджень, було з’ясовано, що гра має таку особливість, як універсальність: використання ігрових приймань можна пристосовувати до різних цілям і завданням. Ігрові приймання виконують безліч функцій у процесі розвитку дитину, полегшують навчальний процес, допомагають засвоїти, що збільшується з кожним роком матеріал і ненав’язливо розбудовують необхідні компетенції. Поберемо, приміром, соціальну компетенцію. Усі ігри діляться на 2 групи – соревновательные й кооперативні (, що припускають роботу в команді/колективі). Якщо в соревновательных іграх учасники прагнуть досягтися мети першим, то в спільних усі гравці працюють спільно, щоб одержати результат. У кожному разі підліток вчиться діяти в колективі, уміти знаходити підходи до інших людей. У завданнях із соревновательным моментом підлітки неминуче вступають у конфлікти, але це гарний досвід по їхньому подоланню. Адже кожна образа не дозволить провести гру, а значить одержати очікувану радість. Сама більша робота із соціалізації підлітка відбувається під час рольової гри, тому що її змістом є відносини між людьми й людьми з різними організаціями. Ігри підрозділяються також на комунікативні по кількості почуттів, властивих людині (6). Часом їх неможливо розмежувати, тому що на практиці метою будь-якої гри для учня буде здійснення спілкування, або комунікацій. Так, будь-яка гра побудована на відпрацьовування ефективних вербальних комунікацій, у якій спрацьовуються різні типи питань, позиції активного/пасивного слухання, спрямована й на те, щоб гравці поговорили й прийшли до єдиної думки. Ціль гравця – донести зміст слова іншим. У такий спосіб розвивається комунікативна компетенція. Навчання невербальним засобам спілкування ставиться вже до іншої сфери – гри можна розділити на 3 більші групи: гри, що знайомлять учнів із продуктами культури; гри, спрямовані на вивчення поведінки носіїв мови, їх традицій; гри, що розкривають культурні цінності різних народів. Відіграючи в ці ігри, підліток здобуває таку компетентність як толерантність, вчиться дивитися на іншу культуру критично, порівнювати її зі своєї. Новий підхід до викладання культури змінив відношення до самої мови. Він розглядається як засіб здійснення діалогу рівноправних культур, а не пропаганда однієї з них.

Таким чином, елементи рольової й комунікативної гри полегшують процес соціалізації, тому що в іграх поряд із соревновательным моментом зустрічається й спільна робота, партнерство (соціальна компетенція). Ігрові завдання готовлять підлітків одночасно до використання в спілкуванні максимальної кількості почуттів (повне включення – комунікативна компетенція). Гри допомагають реалізувати підліткові бажання вчитися далі, розбудовують уміння самостійне вирішувати поставлене завдання, організовувати свою роботу, давати власну оцінку й самооцінку (виробляти активну цивільну позицію), уміння порівнювати, класифікувати, вибирати головну й відсівати другорядну інформацію, використовувати додатковий матеріал (інформаційна компетенція). Звідси можна зробити висновок, що всі п’ять компетенций сучасної людину можуть бути вироблені в процесі використання ігор.

План тренінгу

ПЕРШИЙ ДЕНЬ

10.30 – 10.40 Відкриття тренінгу, вистава тренерів.

10.40 – 10.50 Організаційні питання. Пілотна програма «Толерантність: мій крок». Соціальна система підтримки толерантних відносин (ССПТО). Контракт тренера. Структура дня: кофе-брейки, обід. Питання. Розклад 6 занять: Толерантність, ЯтТолерантність, Ми-толерантність.

10.50 – 13.05 Модуль-1 «Введення в Толерантність.»

* Знайомство «Сніжний кому» з жестами.

* Вправа «Малюнок – Країна, у якій я прагну жити».

* Презентація Шкільної пілотної програми «толерантність: мій крок».

* Місце пілотної програми в проектах «Молодіжної правозахисної групи – Ростов».

* Вправа «Компліменти».

* Прийняття групових угод.

Питання аудиторії до організаторів програми.

11.40 – 11.55 Кофе-брейк.

13.05 – 13.35 Обід.

13.35 – 16.00 Модуль-2 «Толерантність. Права Дитину».

* Вправа «Що таке толерантність?» – Мозковий Штурм у групі «Асоціація на тему Толерантність».

* Робота в малих групах «Чому відрізняється формальний утвір від неформального».

* Міні-лекція «Введення в толерантність?».

* Вправа «Емблема толерантності».

* Лекція Права Людину.

* Вправа «Пантоміма толерантності».

14.45 – 15.00 Кофе-брейк.

16.00 – 16.10 Підведення підсумків 1гго дня.

ДРУГИЙ ДЕНЬ

13.00 – 13.10 Вистава тренерів.

* Вправа «Прогноз погоди».

13.10 – 13.45 Модуль-3 «Моя толерантність».

* Вправа «Чому ми схожі».

* Вправа « чи Правильне я зрозумів, що».

* Вправа «Угадай колір по жесту».

14.35 – 14.50 Кофе-брейк.

14.50 – 16.00 Модуль-4 «Толерантність у житті».

* Вправа «Сильний вітер дме на .».

* Вправа «Сліпий, Глухий, Паралізований».

16.00 – 16.10 Підведення підсумків 2гго дня.

ТРЕТІЙ ДЕНЬ

10.30 – 10.40 Вправа «Прогноз погоди».

10.40 – 13.05 Модуль-5 « ЯтТолерантність».

* Вправа «Перетворення».

* Вправа «Риси толерантної особистості»». Обговорення.

* Міні лекція «Відмінності Толерантної й интолерантной особистості».

* Вправа «Чарівна крамниця».

11.40 – 11.55 Кофе-брейк.

13.05 – 13.35 Обід.

13.35 – 16.00 Модуль-6 «Конвенція Прав дитину».

* Вправа «Турпохід». Обговорення.

* Презентація Конвенції Прав Дитину.

* Вправа «Чіткі Чингизхана».

* Презентація «Навіщо необхідна Соціальна Система Підтримки Толерантних Відносин».

14.45 – 15.00 Кофе-брейк.

16.00 – 16.10 Підведення підсумків 3гго дня.

ЧЕТВЕРТИЙ ДЕНЬ

13.00 – 13.10 Вправа «Прогноз погоди».

13.10 – 14.10 Модуль-7 «Солідарність».

* Вправа «Хто перший почав».

* Вправа «Згадати всі».

* Вправа «Вчимося слухати».

14.10 – 14.35 Кофе-брейк.

14.35 – 16.00 Модуль-8 «Мої права».

* Вправа «Зоопарк».

* Вправа «Виключення».

* Вправа «Кожна фотографія розповідає яку-небудь історію».

16.00 – 16.10 Підведення підсумків 4гго дня.

П’ЯТИЙ ДЕНЬ

10.30 – 10.40 Вправа «Прогноз погоди».

10.40 – 13.05 Модуль – 9 « МисТолерантність».

* Вправа «Оплески».

* Вправа «Хто похвалить мене краще всіх.».

* Міні-лекція « Як бути толерантним у спілкуванні?»

* Вправа « ЯиВисловлення / Ти-висловлення».

* Лист «Я толерантна людина».

11.40 – 11.55 Кофе-брейк.

13.05 – 13.35 Обід.

13.35 – 16.00 Модуль – 10 «Прав Дитину: подальше навчання».

* Вправа « ЖовтіеСині».

* Вправа «Сліпий і поводир».

* Міні-лекція: «Принципи навчання через досвід».

* Самооцінка підлітками своєї участі в тренінгу.

14.45 – 15.00 Кофе-брейк.

16.00 – 16.10 Підведення підсумків 5гго дня.

ШОСТИЙ ДЕНЬ

10.30 – 10.40 Вправа «Прогноз погоди».

10.10 – 11.30 Модуль-11 «Права Людини».

* Вправа «Листівки».

* Презентація подальшого утвору в області Прав Дитину й Толерантності: Програми «Старту», «Диктантная Правова Школа».

* Вправа «Толерантність – це.».

11.30 – 11.40 Кофе-брейк.

11.40 – 13.00 Модуль-12 « МисТолерантність».

* Вправа «Продовження».

* Вправа «Я готовий».

* Вправа «Гарячий стілець».

* Підведення підсумків дня.

* Підведення підсумків семінару.



13.00 – 13.15 Вправа «Коло дяки».

13.15 – 13.30 Вручення сертифікатів.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка