Тренінг «снід І його профілактика» Опис тематичного пакету Тема:



Скачати 82.24 Kb.
Дата конвертації09.11.2016
Розмір82.24 Kb.
Тренінг «СНІД і його профілактика»

Опис тематичного пакету

  1. Тема: «ВІЛ/СНІД».

  2. Актуальність теми.

За даними Об'єднаної програми ООН по СНІДу (UNAIDS), у світі зареєстровано близько 50 мли випадків захворювання на СНІД, з яких 33,6 мли чоловік живуть з ВІЛ-інфекцією і СНІДом (близько 1,1% жителів планети).




Зміст роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне забезпечення

1

Гра-розминка «Чо­рні шнурки»

5 хв.




2

Міні-лекція «Що таке ВІЛ/СНІД»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

3

Вправа «Вірусне передається»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

4

Вправа «Шляхи пе­редачі ВІЛ/СНДу»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

5

Міні-лекція «Що робити, якщо бли­зька людина враже­на ВІЛ?»

10хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

6

Гра-розминка «Ма­люнок на спині»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

7

Вправа «Плакати»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4, журнали

8

Міні-лекція «Прав­да про ВІЛ/СНІД - найважливіша зброя у боротьбі з ним»

5 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

У

Вправа «Великий та невеликий ризик»

10 хв.

Маркер, фліп-чарт, папір А4

10

Підсумки заняття

5 хв.



Щодня близько 16 тисяч чоловік заражаються ВІЛ-інфекцією (по 11 заражень за кожну хвилину), з них близько половини припадає на моло­дих людей від 15 до 24 років (по 5 заражень за кожну хвили­ну). 16,3 млн. чоловік вмерли від СНІДу з початку епідемії, з них 3,6 млн. - діти до 15 років. У 1998 р. від СНІДу у світі вмерли 2,5 млн. чоловік, у 1999 р. - 2,6 млн. чоловік. Напри­клад, від малярії на планеті в рік помирає один мільйон чоло­вік. Однак малярія відноситься до епідемій зі стабільною кі­лькістю смертей, а епідемія СНІДу продовжує розвиватися, і кількість смертей зростає рік від року.

3. Мета: роз'яснити поняття «ВІЛ/СНІД», ризик ВІЛ- інфікування.

4.Тренінгове заняття розраховане:



  • на учнівську та студентську молодь м. Києва;

  • вік: 14-20 років;

  • кількість: 20-35 чоловік.

  1. Місце проведення: освітні заклади

  2. Тривалість: одне тренінгове заняття - 1 год. 30 хвилин.

7. Користувачі тематичного пакета: соціальні працівники, педагоги, тренери-волонтери.
Гра-розминка «Чорні шнурки» (5 хв.)

Мети: розрядка

Хід гри

Усі сидять на стільцях у колі, тренер - у центрі кола. Він пропонує помінятися місцями тим, у кого, наприклад, чорні шнурки. Завдання всіх учасників знайти собі місце, у тому числі і ведучому. Той, хто не знайшов собі місця на стільцях, стає ведучим. Вправа спрямована на розрядку, дає можли­вість побачити загальне, виявити фантазію. В міру оволодін­ня грою, тренер може подавати приклад, називаючи більше цікавих ознак.



Інформація для тренера!

Учасників слід постійно заохочувати словами схвалення.


Міні-лекція «Що таке ВІЛ/СНІД?» (10 хв.)

Інформація для тренера'.

В міні-лекції слід:



  • розшифрувати скорочення ВІЛ/СНІД;

  • розказати історію виникнення хвороби;

  • дати інформацію про основні шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до іншої;

  • з'ясувати, чи можливо ВІЛ-позитивній матері народи­ти здорову дитину;

  • чи лікується ВТЛ/СНІД сьогодні.

Не треба давати інформацію категорично: СНІД - це смерть!!!! Краще сказати, що на сьогодні ця хвороба невилі­ковна, але наука обов'язково знайде вихід.
Вправа «Вірус не передається» (10 хв.)

Учасники тренінгового заняття висловлюються по колу.

Усі варіанти відповідей бажано занотувати на дошці.

Інформація для тренера!

Можливий перелік варіантів відповідей:

Вірус не передається через:


  • спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одя­гом;

  • рукостискання;

  • спільне користування фонтанчиком для питної води;

  • посуд, їжу;

  • домашніх тварин;

  • туалети (унітази);

  • чхання та кашель;

  • контакти в громадському транспорті (наприклад, в «го­дини пік»);

  • обійми;

  • монети та паперові гроші;

  • постільну та натільну білизну;

  • рушники, мило, мочалку;

  • укуси комарів та інших комах;

  • плавання в басейні;

  • дверні ручки та спортивні снаряди;

  • дружні поцілунки.


Вправа «Шляхи передачі ВІЛ» (10 хв.)

Мета: систематизувати отримані знання щодо передачі ВІЛ.

Хід вправи

Розділити групу на 2-3 підгрупи та дати запитання для обговорення.



Запитання для обговорення

  • Шляхи передачі ВІЛ.

  • ВІЛ не передається через...

Цю вправу можна також провести динамічніше - підготу­вати картки з кожним твердженням про передачу ВІЛ і роз­дати учасникам.

Тренер надписує два аркуші паперу: на одному - «Так», на другому - «Ні». Учасники розкладають картки відповідно до цих двох тверджень.



Інформація для тренера!

Після розкладання карток тренер детально обговорює ко­жне твердження.

Картки з твердженням про передачу ВІЛ через:


  • рукостискання;

  • спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом;

  • обійми;

  • спільне користування фонтанчиком для питної води;

  • спільне користування голками та шприцами для ін'єкцій;

  • чхання та кашель;

  • плавання в басейні;

  • рушники, мило, мочалку;

  • статеві зносини без використання презерватива;

  • домашніх тварин;

  • посуд, їжа;

  • статеві зносини з використанням презерватива;

  • туалети (унітази);

  • спільне користування голками для проколювання вух;

  • монети та паперові гроші;

  • постільну та натільну білизну;

  • переливання крові;

  • дверні ручки та спортивні снаряди;

  • поцілунки;

  • годування немовляти груддю ВІЛ-інфікованою матір'ю;

  • народження від ВІЛ-інфікованої матері.


Міні-лекція «Що робити, якщо близька людина вражена ВІЛ?» (10 хв.)

Інформація для тренера!

Особливий наголос бажано зробити на тому, що всі люди рівні перед ризиком бути враженими ВІЛ-інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, від нашої по­ведінки залежить наше здоров'я.


Гра-розминка «Малюнок на спині» (10 хв.)

Мета: досвід позитивного духовного спілкування.

Хід гри

Учасникам прикріплюються до спини аркуші паперу. Усі хаотично ходять по кімнаті і роблять малюнки на цих арку­шах. Малюють те, що їм подобається в цій людині. Вправа дає досвід одержання позитивного зворотного зв'язку і довірли­вого ставлення до групи.


Вправа «Плакати» (10 хв.)

Мета: закріпити отримані знання: зняти в учасників се­мінару емоційне і фізичне напруження, усунути дискомфорт, який може виникати в ході викладання теми ВІЛ/СНІД.

Хід вправи

Тренер поділяє учасників на три підгрупи. Кожній підгрупі дається кілька газет і журналів та пропо­нується на підставі опублікованих там матеріалів визначити, який вид діяльності людини є ризикованим (щодо заражен­ня ВІЛ/СНІД) і наскільки, а також зробити плакат на тему «Ризик зараженням. Після того, як учасники зроблять плака­ти, всі вони розвішуються і обраний представник кожної під­групи презентує свою роботу.



Запитання для обговорення

  • В яких випадках ризик зараження ВІЛ високий?

  • В яких випадках ризик зараження ВІЛ низький?

  • а яких варіантів поведінки ризику захворювання немає?

Інформація для тренера!

При обговоренні плакатів, звернути увагу на те, що часто люди або перебільшують небезпеку зараження ВІЛ, або повністю ігнорують її. Слід ще раз повторити шляхи пере­дачі ВІЛ у вигляді Інформаційного повідомлення.


Міні-лекція «Правда про ВІЛ/СНІД - найважливіша зброя у боротьбі з ним» (5 хв.)

Специфічної профілактики (вакцини проти СНІДу) поки що не розроблено. Навіть якщо і буде отримана вакцина, то навряд чи протягом короткого часу вдасться прищепити все населення (фактично вакцинувати потрібно буде всіх громадян у віці від 14 до 65 років). Серед заходів особистої профі­лактики головне місце належить регулюванню сексуального життя. Подружня вірність, повна відмова від випадкових ста­тевих зв'язків — найбільш надійний варіант захисту від ста­тевого зараження. Багаторічні спостереження за спільним життям чоловіків, один із яких був носієм ВІЛ, показали, що дотримання загальноприйнятих санітарно-гігієнічних правил і використання гумових презервативів при статевих зноси­нах (коїтусах) виявилося досить ефективним засобом захи­сту від інфікування іншого чоловіка.

Будь-яка людина, що має сумніви, може перевіритися на ВІЛ-носійство в кабінеті добровільного обстеження на СНІД. Такі кабінети працюють при дермато - венерологічних диспа­нсерах у всіх обласних містах і столиці країни. Високоефек­тивним методом профілактики СНІДу повинні стати широ­ка інформованість населення про шляхи зараження, про не­безпеку безладних і випадкових статевих зв'язків, широко­масштабна боротьба з наркоманією, проституцією. Правда про СНІД - найважливіша зброя у боротьбі з ним.
Вправа «Великий та невеликий ризик» (10хв.)

Мета: закріпити знання про шляхи поширення ВІЛ-інфекції.

Хід вправи

Тренер проводить обговорення за наступними запитання­ми:



- Наскільки великий ризик при використанні одного шприца?

  • Який ступінь ризику при статевих контактах?

  • Наскільки ви ризикуєте, якщо ваші стосунки з другом (подругою) побудовані на довірі?

  • Наскільки великий ризик при проколюванні вух, мані­кюрі, татуюванні?

  • Наскільки великий ризик, якщо ви навчаєтесь разом з ВІЛ-інфікованою людиною?

- Чи повинна ВІЛ-інфікована людина залишати роботу?
Підсумки заняття (5 хв.).

Доцільно ще раз повторити інформацію про основні шля­хи передачі ВІЛ та засоби запобігання інфікуванню.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка