Типи і види уроків



Скачати 24.33 Kb.
Дата конвертації23.05.2017
Розмір24.33 Kb.
Типи і види уроків
У сучасній дидактиці та педагогічній практиці найбільш розповсюджена класифікація уроків згідно визначення основної дидактичної мети, що вирішується на тому чи іншому уроці. Така класифікація характерна і для загальнотехнічних і спеціальних навчальних дисциплін, що мають складну багатокомпонентну структуру і визначають велике різномаїття дидактичних цілей.

Отже, тип уроку визначається основною дидактичною метою, а вид



методом його реалізації (або вказує на методику його проведення)

Класифікація типів і видів уроків теоретичного навчання


Тип уроку

Основна дидактична мета

Вид уроку

Урок засвоєння нового матеріалу

Сприяття і первинне усвідомлення нової навчальної інформації, запам`ятовування основних суттєвих факторів, понять, закономірностей

  • розповідь

  • лекція

  • бесіда

  • кіно

  • екскурсія

Урок закріплення і удосконалення нових З,У,Н

Вторинне усвідомлення нового навчального матеріалу шляхом відтворення та застосування набутих знань у практичній діяльності, набуття їх міцності

  • лабораторно-практичні заняття

  • самостійна робота

  • вправа

  • семінар

  • бесіда

Урок узагальнення і систематизації нових З,У,Н

Узагальнення і систематизація набутих З,У,Н за темою програми, розвиток творчості та усвідомленої активності учнів, більш глибоке розкриття вузлових питань теми

Контрольно-перевірочний урок

Виявлення рівня усвідомленості та глибини знань, перевірка і оцінка умінь і навичок практичного їх застосування, отримання даних для атестації учнів

  • контрольна робота

  • опитування

  • залік

  • іспит

  • анкетування

  • конкурс

  • ділова гра

Комбінований урок

Вирішуються декілька дидактичних цілей попередніх типів уроків

Використовуються елементи деяких попередніх видів уроку

У сучасній дидактиці вживається поняття “синтетичний урок”. Це не комбінований урок. Сутність синтетичного уроку полягає в тому, що повторення попереднього навчального матеріалу, як правило, зливається із введенням нової навчальної інформації, при цьому відбувається непомітне “входження” учнів у нову тему. Вивчення нового матеріалу, таким чином, починається вже на етапі актуалізації опорних знань. У свою чергу закріплення нового матеріалу відбувається одночасно (паралельно) з його поясненням і повторенням попереднього навчального матеріалу.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка