Теми есе для участі в школі з прав людини для молоді



Скачати 30.47 Kb.
Дата конвертації09.12.2016
Розмір30.47 Kb.
Теми есе для участі В Школі з прав людини для молоді.

Прочитайте наведені нижче вислови. Виберіть один із варіантів завдання й напишіть коротке есе обсягом до однієї сторінки А-4 формату, в якому розкрийте свої міркування щодо обраного висловлювання. У якості допоміжних матеріалів радимо використовувати статті з розділу «Бібліотека» сайту програми «Розуміємо права людини» http://www.edu.helsinki.org.ua/

Варіант 1

У своїй Нобелевській лекції А.Сахаров сказав: «Заключний акт наради в Гельсінкі особливо привертає нашу увагу тим, що в ньому вперше офіційно відображений той комплексний підхід до вирішення проблем міжнародної безпеки, який бачиться єдино можливим; в акті містяться глибокі формулювання про зв’язок міжнародної безпеки з захистом прав людини, свободи інформації та свободи пересування».



Який, з вашої точки зору, існує зв’язок між міжнародною безпекою та захистом прав людини, свободою інформації та свободою пересування?

***

Варіант 2

У своїй Нобелевській лекції А.Сахаров сказав: «...Не відмовляючись від кардинального рішення, сьогодні ми маємо боротися за кожну окрему людину, проти кожного випадку несправедливості, порушення прав людини – від цього залежить надто багато в нашому майбутньому...».



Як ви думаєте, чому Андрій Сахаров був переконаний, що спільне щасливе майбутнє людства залежить від обстоювання прав конкретної людини і протесту проти кожного випадку несправедливості?

***

Варіант 3

Віктор Осятинський у своїй лекції «Вступ до концепції прав людини» висловив наступну думку: «Не дивлячись на те, що права людини насамперед з’явилися як інструмент захисту проти тиранії недемократичної влади, вони потрібні як за демократії так і за автократії... Таким чином права людини дуже важливі зараз для країн, що почали перехід до демократії...».


Спробуйте в своєму есе довести цю думку чи спростувати її.


***

Варіант 4

Віктор Осятинський у своїй лекції «Вступ до концепції прав людини» висловив наступну думку: «...права людини не є синонімом демократії; усе зовсім навпаки...».


Що, на вашу думку, має на увазі правозахисник? Спробуйте в своєму есе довести цю думку чи спростувати її.


***

Варіант 5

Як ви розумієте афоризм, що належить Жан-Жаку Руссо: «Усяка влада від Бога. Я це визнаю, але ж від Нього і кожна хвороба. Так чи означає це, що заборонено викликати лікаря?».

***

Варіант 6

Відомий гуморист Станіслав Єжи Лєц сказав: «Той, хто готовий вдягнути на очі шори, має пам’ятати, що у комплекті ще є узда і батіг».



Як би ви пов’язали цю думку з питаннями захисту прав людини?

***

Варіант 7

Як ви розумієте іншу фразу С.Є. Лєца «Люди плутають закони з правами»?

***

Варіант 8

Як ви розумієте поняття «громадянське суспільство»? Що, на вашу думку, може зробити активна особистість для зміни соціальної дійсності?



Надайте відповіді на ці запитання з власними коментарями.

***

Варіант 9

Прокоментуйте вислів Л.А. Сенекі «Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані».

Спробуйте в своєму есе довести цю думку чи спростувати її.

***

Варіант 10

Як ви розумієте девіз журналу “United States Magazine and democratic Review” «Чим менше уряд править, тим він кращий»?

Як би ви пов’язали це твердження з питаннями захисту прав людини?

***

Варіант 11

Якщо існують документи з прав людини, навіщо відокремлювати групу прав дитини, прав жінок та інших соціальних груп?



Поясніть підстави створення таких документів у міжнародному праві.

***


 Віктор Осятинський є Професором Центральноєвропейського університету. Викладає на соціологічному факультеті Варшавського університету, читає лекції по юридичним наукам в Будапешті, викладає у навчальних програмах Гельсінської Фундації Прав Людини (Варшава, Польща).





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка