Тема. Запобігання інфекційним хворобам. Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу Мета



Скачати 60.16 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір60.16 Kb.
Тема. Запобігання інфекційним хворобам.

Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу

Мета. Дати поняття про корисні і шкідливі мікроби. Розширити знання учнів про інфекційні хвороби; вчити запобігати інфекційним та кишковим інфекціям; виховувати навички гігієни і культури, турботу про своє здоров’я і здоров’я навколишніх.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Обладнання. Презентація до уроку, марлева пов’язка, мікроскоп

І. Організація класу до уроку

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

Метод «Обговорення» (забезпечує можливість кожному висловити власні думки щодо конкретного питання).

  • Для чого людина повинна їсти? (Поживні речовини)

  • Яку їжу ви вважаєте корисною? (Вітаміни)

  • Яких правил харчування ви дотримуєтеся?

  • Що може стати причиною отруєння? (Неякісні продукти)

  • Що ви зробили сьогодні зранку, щоб бути здоровим?

  • Що зробите для цього ввечері?

  • Що може трапитись, якщо цього не робити?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда про мікроби.

  • Що таке мікроби?

  • Вони корисні чи шкідливі?

  1. Міні-лекція (словесне повідомлення інформації)про мікроби й інфекційні хвороби

Мікроби (мікроорганізми: мікроби – лише шкідливі; бактерії – шкідливі і корисні) – дрібні, частіше одноклітинні тваринні або рослинні організми. Мікроорганізми бувають шкідливі і корисні.

До корисних відносимо:

  • грунтові бактерії, які підвищують родючість грунту;

  • бактерії для виробництва ліків;

  • молочнокислі бактерії, які використовують для одержання кефіру, сиру, ряжанки;

  • речовини, одержані з бактерій, які використовують для виготовлення синтетичних миючих засобів.

Але існують і шкідливі мікроорганізми. Вони викликають захворювання. Це хвороботворні бактерії і віруси. Потрапляючи в організм, частіше через органи травлення і дихання, вони швидко розмножуються і виділяють отруту, що вбиває живі клітини. Так виникають інфекційні хвороби.

Інфекційними називаються хвороби, викликані шкідливими мікробами і вірусами, що їх не побачиш без мікроскопа.

Коли вони потрапляють в організм, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота. Деякі мікроби постійно живуть у нас в організмі. Мікроби, що живуть у роті, дуже люблять солодке і не люблять зубної пасти.



  1. Показ/демонстрація забезпечує зв'язок між «знати про» і «бути спроможним зробити».

Мікроскопи. Короткі пояснення вчителя біології. Учні можуть чітко бачити і розуміти те, що відбувається.

  1. Створення проблемної ситуації

  • Як мікроби можуть потрапити в організм людини?

  1. Розв’язування проблеми

Інтерв’ювання передбачає зустріч учнів з певною особою для обговорення конкретних тем або проблем. З «перших рук» отримується нова найточніша інформація, з проблеми, яка цікавить учнів. Учениця підходить до присутніх з запитанням: Як мікроби можуть потрапити в організм людини?

Отримані відповіді вчитель узагальнює.

В організм людини мікроби потрапляють через ротову порожнину з:

- брудом на руках і під нігтями;

- залишками їжі між зубами;

- немитими фруктами і овочами;

- крапельками слини хворої людини;

- повітря, де багато сміття, пилу.



Для вирішення проблеми учениця підходить до присутніх з запитанням: Що треба робити, щоб мікроби не потрапили в організм людини?

  1. Висновок.

  • Мити руки з милом.

  • Чистити зуби вранці і ввечері.

  • Прибирати і провітрювати приміщення.

  • Загартовуватися.

  • Мити овочі і фрукти.

  • Робити щеплення.

Медична сестра.

Фізкультхвилинка (легкий масаж носа, грудна клітка, обличчя біля вух, лоб).

V.Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота з підручником стор.22-23.

- Розгляд малюнків і обговорення.

- Опрацювання тексту підручника.

- Відповіді на запитання.

Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу

Мета. Дати учням поняття про заходи профілактики та боротьби з вірусом грипу. Складання переліку профілактичних засобів. Моделювання можливих ситуацій

І. Міні-лекція

Мікроскоп. Мікроби (спільнокореневі слова). Побудуйте речення з цими словами. Збудника грипу вчені та лікарі побачили під дуже сильним електронним мікроскопом і назвали його вірусом.

Віруси, що викликають грип, оселяються в ротовій порожнині та в горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє або чхає, з його рота чи носа вилітають найдрібніші віруси грипу.

Якщо здорова людина разом з повітрям буде вдихати ці крапельки, то вона може заразитися і захворіти на грип! Проникнення в організм людини хвороботворних мікроорганізмів називається інфекцією, тобто зараженням.

Спеціальні заходи боротьби з інфекційними захворюваннями спрямовані на припинення поширення конкретних захворювань.

Карантином називають тимчасову ізоляцію людей, які були в контакті з хворими або самі можуть бути носіями хвороботворних бактерій. (Карантин від грипу).

ІІ. Пригадайте перші ознаки захворювання на грип.


  1. Виділення з носа (нежить).

  2. Ніс закладений, дихання утруднене.

  3. Кашель.

  4. Біль у горлі, вухах, охриплість голосу.

  5. Висока температура, слабкість.

Чому це відбувається? Тому що вірус починає використовувати для свого живлення і розмноження речовини, з яких складаються клітини вашого тіла, поступово руйнуючи їх. Крім того, в кров ще надходять отруйні продукти життєдіяльності цих мікроорганізмів.

Найчастіше джерелом інфекції є хвора людина.



ІІІ. Складання переліку профілактичних засобів

  • Перш за все потрібно ізолювати хворого від здорових людей.

  • Треба носити ватно-марлеву пов’язку.

  • Користуватися своєю носовою хусточкою.

  • Оберігайте себе від переохолодження.

  • Частіше провітрюйте кімнату.

  • Займайтесь спортом (зарядка).

  • Зробити щеплення.

  • Вживати вітаміни.

  • Кип’ятити питну воду.

  • Дотримуватися правил особистої гігієни.

  • Обробляти харчові продукти.

ІV. Моделювання можливих ситуацій

  1. Хвора дитина прийшла до школи.

  2. У громадському транспорті.

V. Зелена аптека

Щоб попередити і подолати грип, гострі респіраторні захворювання, нежить, можна скористатися такими лікарськими рослинами:

Малина звичайна

Відвар коренів малини осінніх: 1 столову ложку подрібнених коренів малини залити склянкою окропу, кип’ятити на малому вогні 15-20 хвилин, настояти 1 годину, процідити і довести об’єм рідини до 200 мл кип’яченою водою. Вживати по 1 столовій ложці 3 рази на день за 30 хвилин до їди.

Настій із сухих листків: 1 столову ложку сухих листків малини залити склянкою окропу, настояти годину, процідити. Настоєм полоскати порожнину рота, гортань.

Цілющі властивості має малинове варення, малина перетерта з цукром.



Калина звичайна:

Цілющі властивості має калина.

Корисний також сік чорної редьки.

У ретельно вимитої редьки зрізають верхівку, видаляють частину м’якоті і в порожнину, яка утворилася, кладуть мед, після чого редьку закривають і настоюють у теплому місці 4 години. Вживати по 1 столовій ложці 3 рази на день – для дорослих, по 1 чайній ложці 3 рази на день – для дітей. При захворюваннях печінки і нирок вживати сік редьки не рекомендується.



VІ. Підсумок уроку

  1. Робота в зошитах, стор.12, кросворд – мікроб.

  2. Експрес – опитування.

  • Які бувають мікроби?

  • Які інфекційні хвороби вони спричиняють?

  • Що треба робити, щоб не захворіти на грип?

Щоб захиститися від застудних захворювань, від грипу, треба зміцнювати в організмі захисні сили (імунітет). В цьому тобі допоможуть ранкова зарядка, уроки фізкультури, заняття спортом, активний відпочинок на свіжому повітрі, посильна фізична праця.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка