Тема Пластична культура Стародавнього світу Походження танцю. Призначення і класифікація танців. Особливості древніх танців. Хоровод



Дата конвертації22.04.2017
Розмір25.5 Kb.
ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВ (ІІ К.)

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

ТЕМИ ЛЕКЦІЙ

( 12 год.)
Тема 1. Пластична культура Стародавнього світу

Походження танцю. Призначення і класифікація танців. Особливості древніх танців. Хоровод.

Пластична культура народів стародавньої Америки. Танцювальне мистецтво стародавнього Китаю. Розвиток народного виконавства в Індії.

Танцювальне мистецтво Єгипту. Класифікація грецьких танців. Культ людського тіла. Хореографічна техніка грецьких танців. Римський шлях становлення танцю. Танцювальне мистецтво Риму. Міми. Пантоміма – пластика міміки й жестів. Пантомімічна творчість Пілата та Бафілла.

Витоки танцювальної культури українського народу. Культура антів. Танець в релігійних святах та обрядах. Ігрова тематика танців. Жанровий поділ хореографії.

Народний танець ІV – ХІ ст. Походження бойового танцю. Бойові танці як система відображення героїки українського народу. Походження танцю «гопак» та його розвиток. Танцювальна культура запорозьких козаків (ХV – ХVIII ст.).

Народні витоки російського балету: ігрища, хороводи. Російські танцювальні школи і балет ХVІІ ст. Хореографія в Росії епохи Петра І. Асамблеї. Професійна хореографічна освіта в Петербурзі та Москві. Перші балетмейстери Росії Дж.Б.Ланде, Фоссано.
Тема 2. Танець в епоху Середньовіччя та Відродження

Становлення танців періоду Середньовіччя. Їх особливості. Шляхетні та народні танці. Середньовічні жонглери. Різновиди середньовічних танців.

Мореска. Мореск’єри. Лексика народних гулянь та свят епохи Відродження. Тарантела: історія походження.

Маскарад. Карнавал. Комедія дель арте. Побутові танці Відродження.


Тема 3-4. Становлення західноєвропейського балету ХVІІ-ХVІІІ ст.

Вплив італійської культури на розвиток балетного театру. Балет «Цирцея». Балетний театр Франції ХVІІ ст. Творчість П’єра Бошана, Жан Батіста Люллі, Мольєра.

Опери-балети. Комічні балети. Іспанський шлях хореографії. Фламенко.

Зародження дійового балету. Творчість Джона Уівера. Творчість Жан Жоржа Новера. Сутність його реформи. Праця «Листи про танець та балети». Самовизначення балету як самостійного театрального жанру.

Австрійський балетмейстер Франц Хільфердінг. Італійський балетмейстер Гаспар Анджоліні. Творчість Жана Доберваля.

Народні і придворні танці. Бурре, пасп’є, рігодон, гавот, менует, полонез, котрданс, вальс.

Танцівники Гійом Луї Пекур, Луї Дюпре, Жан Баллон, Шарль Ле Пік. Виконавська майстерність танцівниць Франсуаз Прево, Марі Камарго, Марі Салле, Марі Мадлен Гімар.
Тема 5-6. Розвиток вітчизняного балетного театру

ХVІІІ – середини ХІХ ст.

Виникнення кріпосного балету. Трупа поміщика Ширая. Формування українського національного класичного театру. Виникнення театру у Харкові. Харківська трупа Іваницького. Видатні виконавці Шликова-Гранатова, «малярівна». Антрепризи Штейна, Шаховського. Танці в «образі» Щєпкіна. Балетна трупа М.Піона.



Гастролі майстрів російського та західноєвропейського балету в Україні. Трупа на чолі з петербурзькою балериною О.Андріяновою та П.Малверном. Італійські виконавці. Дивертисмент С.Ленчевського.

Балетні театри Росії ХVІІІ ст.: придворний театр, театр Д.Б.Локателлі. Створення загальнодоступного театру в Петербурзі. Московський Петровський театр. Кріпосні театри. Кріпосний театр Шереметьєвих. Виконавці російського балету ХVІІІ ст.: Т.Бубліков, Г.Райков. Виконавці початку ХІХ ст.: А.Павлова, В.Ніжинський, М.Данілов, Є.Колосова, А.Істоміна, Є.Тєлєшова, Л.Дюпор, О.Пуаро, Н.Гольц.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка