Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня



Скачати 103.3 Kb.
Дата конвертації09.04.2017
Розмір103.3 Kb.
Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови.

Мета:

Освітня – ознайомлення учасників майстер-класу з особливостями, призначенням і можливостями використання хмарних технологій в проектуванні сучасного уроку англійської мови.

Розвиваюча – розгляд та освоєння перспективних напрямків розвитку системи освіти з використанням сучасних веб-орієнтованих технологій глобальної мережі Інтернет; ознайомлення з сучасними методами і формами роботи вчителя з використанням хмарних технологій.

Виховна – створення умов для професійного самовдосконалення вчителя, при якому формується досвід підготовки до проектування адаптивної освітнього середовища учня, формується індивідуальний стиль творчої педагогічної діяльності в процесі дослідно-експериментальної роботи.

Завдання:

  • ознайомити учасників майстер-класу з поняттям «хмарні сервіси»;

  • ознайомити з інструментами хмарних сервісів, прийомами роботи з ними і можливостями використання їх в освітніх цілях;

  • розглянути варіанти використання сервісів Google у спільній роботі членів навчальної групи;

  • навчити учасників майстер-класу конструюванню уроку із застосуванням хмарних технологій.

Етапи майстер-класу:

1) Подання педагогічної концепції технології.

2) Моделювання заняття на основі даної технології.

3) Імітація уроку.

4) Рефлексія (дискусія за результатами діяльності)

Обладнання: ноутбуки, проектор, мультимедійна презентація майстер - класу.

Сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій практично неможливо. Сучасні діти не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами. Ми спостерігаємо, як росте покоління візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд. Все це пояснює необхідність використання нових світових інформаційних розробок в освітній діяльності. Однією з інновацій в освітньому процесі, використовуваному в сучасному світі, є хмарні сервіси. Як показує досвід розвинених зарубіжних країн, впровадження в навчальний процес «хмарних обчислень» є відмінним рішенням проблем комп'ютеризації освіти.

Сам англомовний термін Сloud сomputing був вперше використаний ще в 1993 р Еріком Шмідтом для позначення сервісів, що дистанційно підтримують різні дані і додатки, розміщені на віддалених серверах. За два десятиліття хмарні технології повністю завоювали інформаційний простір. У сфері мережевих технологій це словосполучення є символом сьогоднішнього часу. Чому саме хмара? Графічний прообраз терміна зобов'язаний своєю появою діаграмам та іншим ілюстраціям у вигляді хмарок, за допомогою яких прийнято зображати мережу Інтернет. Хмарні види сервісів – це всі сервіси, що надають свої послуги через Інтернет.

Що насправді являють собою хмарні сервіси?

SaaS (Software As a Service)

Цей тип хмарних сервісів використовує мультиабонентську архітектуру: надає через браузер доступ до окремого додатку тисячам клієнтів. Абревіатура SaaS розшифровується як програмне забезпечення як Cервіс, на відміну від SAAP - Програмне забезпечення як Продукт - коли ви купуєте програмний продукт «в коробці». Цей вид послуг зручний для споживача тим, що не вимагає авансових інвестицій в сервер або ліцензування програмного забезпечення.



Хмарні веб-сервіси

Близько до SaaS знаходяться провайдери веб-сервісів, що пропонують програмні продукти, якими розробники мають можливість скористатися через Інтернет - без необхідності завантажувати повнофункціональний додаток. Такі види послуг пропонує широкий спектр провайдерів: від компаній, що постачають окремі бізнес-сервіси (в тому числі, традиційні сервіси обробки кредитних карт), до повномасштабних пакетів програмних продуктів, від операційної системи до програми, наприклад, обробки фото, наданих, наприклад, Google. Ви отримуєте доступ до ваших даних за допомогою веб-браузера, використовуючи будь-який комп'ютер, підключений до мережі Інтернет, і перебуваючи в будь-якій точці земної кулі.

Варіанти використання даних інформаційних технологій на уроках англійської мови ми пропонуємо розглянути далі. Само собою, що тут чудово вписуються хмарні технології, від простих online-інструментів, де діти можуть спільно малювати і робити записи, до складних технологій спільної роботи над проектами, тобто від початкової до старшої школи. Учитель і учні тут – активні учасники. Найбільше тут підходять технології SaaS (оренда ІТ-додатків і хмарні веб-сервіси), адже серед них є багато абсолютно безкоштовних.

Для того, щоб захопити дітей, зробити виконання домашніх завдань цікавим заняттям, ми навчимося працювати в сервісі Google Drive - безкоштовному онлайн-офісі, що включає в себе текстовий, табличний процесор і сервіс для створення презентацій, а також інтернет-сервіс хмарного зберігання файлів з функціями файлообміну. Це веб-орієнтоване програмне забезпечення, тобто програма, що працює в рамках веб-браузера без інсталяції на комп'ютер користувача. Документи і таблиці, створювані користувачем, зберігаються на спеціальному сервері Google, або можуть бути експортовані в файл. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету (при цьому доступ захищений паролем).

Першою дією користувач повинен пройти реєстрацію аккаунту (поштової скриньки) на Google.



Малюнок 1. Головна сторінка Google

Для цього в пошуковику вводимо слова «Google Drive» і переходимо за посиланням, або знаходимо на головній сторінці іконку Google-диску, як показано на маюнку 1. Процедура реєстрації досить таки проста (мал. 2), але надає користувачеві можливість користуваися всім, що пропонує Google.







Малюнок 2. Вікно відображення аккаунту

Так як в якості домашнього завдання ми будемо використовувати тестове опитування, то натискаємо кнопку «Створити» і вибираємо зі списку рядок «Форма» (див. малюнок 3).





Малюнок 3. Вибір типу документа

Відкривається вкладка «Нова форма», тут ми і будемо створювати наш тест (див. малюнок 4). Задаємо дизайн форми. Для вибору теми оформлення натискаємо кнопку «Змінити тему» і вибираємо вподобану тему в бічній панелі.





Малюнок 4. Вибір теми оформлення форми

Починаємо створювати наш тест (див. малюнок 5). Натискаємо кнопку «Змінити питання», вводимо назву форми і пояснення. У нашому випадку - це прохання ввести своє прізвище, ім'я та клас. Потім вводимо заголовок першого питання. Зі списку вибираємо тип питання. Ставимо галочку «Зробити питання обов'язковим». Зберігаємо форму.





Малюнок 5. Вікно редагування форми

Для того, щоб додати ще питання, потрібно натиснути кнопку «Додати елемент» (див. малюнок 6). Наповнюємо нашу форму питаннями, вибираючи зі списку потрібний тип питання. І не забуваємо зберігати форму!





Малюнок 6. Наповнення форми питаннями

Створену форму можна подивитися, якщо перейти за посиланням вгорі сторінки.





Малюнок 7. Створена форма

Якщо повернутися на вкладку редагування форми і натиснути на кнопку «Переглянути відповіді», то потрапите на сторінку з таблицею, в якій будуть з'являтися відповіді на наш тест. (див. малюнок 8).





Малюнок 8. Таблиця.

Після того, як ваша форма створена - тест чи опитування готовий, потрібно розіслати посилання на нього вашим учням, використовуючи поштові сервіси або соціальні мережі. Відповіді учнів одразу ж з'являються в таблиці, і ви можете виділити різним кольором правильні і неправильні відповіді.

Робота з Google формами може бути як фронтальною, так і індивідуальною, підходить для дистанційного навчання. Форма Google - відмінний помічник вчителя. За допомогою форми можна проводити різні опитування, вікторини, створювати анкети, тести.

Ось деякі приклади використання форми Google:

● реєстрація учасників навчальних проектів;

● проміжний контроль, вікторина, опитування, анкети;

● організація спільної роботи групи, самооцінка;

● рефлексія.

На цьому ж сервісі ми можемо спільно працювати над створенням презентацій. Для цього на головній сторінці Google -диску натискаємо кнопку «Створити» і вибираємо зі списку рядок «Презентації» (див. малюнок 9).



Малюнок 9. Вибір типу документу

Презентація створюється так само, як і в звичайному Microsoft Office.





Малюнок 10. Робота з презентацією

Для колективної роботи з інструментами Google на головній сторінці виділяємо потрібний документ, у верхньому меню натискаємо кнопку як показано на мал. 11 і вибираємо необхідні параметри. Для того, щоб ті, хто разом з вами створюють презентацію побачили внесені вами зміни, необхідно періодично зберігати їх натисканням на кнопку-дискетку в правому кутку верхнього меню презентації.





Малюнок 11. Спільний доступ

Наступний сервіс, який ми активно використовуємо у своїй роботі – це http://www.prezi.com. Цей сайт дозволяє створювати он-лайн презентації нового зразку. І що найважливіше – працювати над ними може ціла група учнів, так як сама презентація знаходиться в базі даних Інтернету і будь-хто бажаючий може отримати туди доступ. Для цього достатньо лише зареєструватися і перейти за посиланням. Так, спільно з учнями була обрана вже вивчення тема для проектної діяльності - творчість Олександра Мілна - всесвітньо відомий творець книг про Вінні Пуха. За основу була взята тематична картинка з Інтернету і учням було дано завдання заповнити складові частини цієї картинки змістом з тексту підручника, доповнивши її ілюстраціями та коментарями. Складовими частинами малюнка стали: знайомство з автором, етапи його біографії, реальним прототип героя Крістофера Робіна та історія створення самої книги. Учні так само доповнили презентацію зображеннями головних героїв самої книги, відомих по всьому світу, і деякими ілюстраціями самого автора. Також сервіс дозволяє додавати відео. Завдяки спільній роботі учні не тільки закріпили вивчений матеріал по темі, але й створили спільний проект, використовуючи хмарні технології. (https://prezi.com/dqohyumdcvpx/)

Спільно з учнями був створений ще один проект на основі іншого сервісу http://www.tagxedo.com. Даний сервіс дозволяє створювати хмари слів (див. малюнок 12). Вам лише потрібно вставити слова в текстове поле програми, вибрати бажану форму, колір та шрифт тексту. Для відпрацювання і закріплення вивченого матеріалу можна включити в певну задану фігуру будь-який набір формул, слів, знаків і цифр. Завдяки цьому в учнів є зорова опора для використання вивченого матеріалу на уроках повторення і узагальнення. Так само даний сайт може бути використаний на початку вивчення теми для введення нових слів. Сама форма презентації нового матеріалу мотивує учнів на інтерес, і розвиває в ниx творчі здібності.



Малюнок 12. Тagxedo

Ще одним прикладом використання хмарних сервісів в освіті є сервіс www.mindmeister.com. Даний сервіс призначений для складання самих різних схем з будь-якого предмету і будь-якої теми. Вам надано приклад спільного проекту з учнями по темі свята. Учням було дано завдання схематично представити матеріал з пройденої теми, доповнивши його картинками, звуками та відео з Інтернету. Так за основу були взяті свята Великобританії: День святого Валентина, Хеллоуїн, Різдво, День святого Патріка. Група учнів працювала паралельно. У кожного було завдання додати в слайд інформацію про конкретний свята. В результаті ми отримали узагальнюючу схему всіх свят представлених у підручнику з їх коротким описом (мал.7). Даний сервіс гарний для уроків узагальнення та систематизації знань. Стислість і графічність даного виду роботи дозволяє учням засвоювати матеріал набагато швидше і легше.





Малюнок 13. Мindmeister

Дуже корисним для будь-якого вчителя стане сервіс для створення уроків Blendspace. Тут дуже зрозумілий, інтуїтивний інтерфейс, можливість вставляти в урок відео, тексти, тести, зображення як з локального сховища інформації (комп'ютера), так і з Інтернету. Пошук полегшує вбудований пошуковий сервіс. Вам лише потрібно ввести слово або словосполучення, а сервіс за вас знайде необхідну інформацію (текст, відео. малюнки) по темі.





Малюнок 13. Blendspace

У використанні нових технологій немає нічого страшного і непереборного, вони затребувані суспільством, знаходять відгук в учнів, формують когнітивні, інформаційні та діяльні компетенції. Якщо є бажання розвиватися і йти в ногу з часом, ми вам настійно рекомендуємо звернути увагу на дані сервіси.

Питання до аудиторії у вигляді Google -форми:

● Що нового ви дізналися?

● Що вас здивувало?

● Що зацікавило?

● Про що б ви хотіли продовжити розмову?

Примітка: зворотний зв'язок по даній анкеті дає інформацію про рівень (теоретичному, мотиваційному, практичному, проблемному, смисловому) «просунутості» слухачів за запропонованим питання.



Інформаційні джерела:

1. Социальные сервисы Веб 2.0 в помощь учителю. Е.Д.Патаракин – 2­е изд.,

испр. – М: Интуит.ру, 2007;

2. Учим и учимся с Веб 2.0. Быстрый старт. Руководство к действию. БыховскийЯ.С., Коровко А.В., Е.Д.Патаракин. – М: Интуит.ру, 2007;

3. Как помочь учителю освоить современные технологии обучения. О.Н.Шилова, М.Б.Лебедева. Методическое пособие для преподавателей(тьюторов) системы РКЦ­ММЦ проекта ИСО – М: Интуит.ру, 2006;

4. Валентинова T., Что такое облачные технологии, [Электронный ресурс]. - http://www.grammota.com/interests/hardsoft/chto-takoe-oblachnyetehnologii- (дата звернення: 20.11.2014).

5. Хмарні обчислення [Электронный ресурс]. -

http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BD%D1%96_%D0%BE%D0%B1%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F - (дата звернення: 20.11.2014).

6. http://www.slideshare.net/OlgaSalamaha/ss-9610436 - посібник використання сервісу зі створення «хмари слів»;

7. https://drive.google.com - сховище даних, яке належить компанії Google Inc., що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах у хмарі і ділитися ними з іншими користувачами в Інтернеті.

8. http://prezi.com/ - сервіс для створення різних мультимедійних документів;

9. http://edu.glogster.com/ - інтернет-платформа для навчання, яке надає користувачам цифровий освітній контент та інструмент для його створення;

10. https://www.blendspace.com/ - платформа, де вчителі та учні можуть збирати, коментувати і обмінюватися цифровими ресурсами;



11. http://www.mindmeister.com/ - спільне картографічне програмне забезпечення, яке дозволяє його користувачам візуалізувати свої думки в хмарі;

12. http://www.tagxedo.com/ - онлайн-генератор хмар тегів.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка