Технології вдосконалення техніки читання



Скачати 62.59 Kb.
Дата конвертації06.04.2017
Розмір62.59 Kb.
Батьківські збори
Тема: Технології вдосконалення техніки читання.

Швидке читання – запорука успішного навчання.

Мета: Ознайомити батьків з нормами читання у початковій школі

згідно програми.

Надати рекомендації щодо використання ефективних резервів

навчання читанню.

Викликати інтерес у батьків з питань виховання любові до

читання художньої літератури дітьми та сімейного читання.



Обладнання: Виставка дитячих малюнків «Моя улюблена казка».

Результати перевірки навички читання (таблиця).

Пам’ятки батькам про спілкування з дітьми та про виховання

любові до книги.

Мультімедійний супровід (презентація)

Хід проведення:

Кроки

Зміст бесіди-лекції

Слайди

І Зустріч батьків

Вітання з батьками

Доброго дня! До початку спілкування пропоную Вам ознайомитись з виставкою малюнків та результатами перевірки навички читання Ваших дітей.




ІІ Вступне слово

вчителя

Повідомлення теми


Проблема!

Любили і поважали книгу наші предки. Можливо тому спілкування сьогодні присвячуємо темі …

Ще в давні часи люди розуміли, що книга є джерелом мудрості. Про це свідчать вислови відомих людей …

Значення книги в житті людства величезне. Навіть у час високих технологій ми не можемо обійтись без читання. Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. А кожен батько хоче, щоб його дитина успішно вчилася.

Ви запитаєте, як лише читання може вплинути на успішність дитини?

Гадаю, що Ви допоможете дати мені відповідь на поставлене питання.


слайд № 1

слайд № 2


ІІІ Інформаційна

хвилина

Цікаво знати, що М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. З такою швидкістю читають люди, що закінчили спеціальні курси швидкого читання.

Найшвидше читав американський президент Дж.Кеннеді - близько 2000 слів за хвилину. Можливо це легенда. Але у розвинутих країнах керівництво приймає на роботу людей, які читають не менше 400 слів за хвилину.



слайд № 3

слайд № 3



ІV Бесіда – лекція

Пошук відповіді на проблемне питання сумісно з батьками

Програмою початкових класів передбачено такі норми читання…

Чому саме така норма?

Припустимо, що учень 4 класу отримав завдання з читання – прочитати текст розміщений на 6 сторінках, скласти план цього тексту …

Відомо, щоб скласти план, відповісти на запитання, підготувати переказ потрібно прочитати текст іще раз . Це займе вже годину робочого часу…

Додайте ще підготовку письмових завдань …

Чи можливо кожній дитині досягти таких результатів. Адже кожен учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко. Сангвініки говорять трохи повільніше, відповідно і читають теж. Для флегматиків та меланхоліків швидке читання може стати недосяжним. Але хочу Вас заспокоїти, 90% учнів – холерики і сангвініки, а це означає, що переважній більшості дітей доступне читання у межах, які пропонує програма.



Чи готові ми з Вами пояснити значення швидкого читання для успішного навчання наших дітей?

Педагоги прийшли до висновку: якщо дитина|дитя| на першому році навчання|вчення| не навчилася нормально читати, то його інтерес до учення|навчання| значно падає. Сповільненість процесу читання, відсутність інтересу до читання приводить|призводить| до того, що процеси інтелектуальної діяльності теж|також| сповільнюються. Дитина|дитя|, що погано читає, матиме|відчуватиме| великі перешкоди|скруту| при виконанні домашніх|хатніх| завдань|задавань|. Діти|хлопці| повільніше|повільний| прочитують умову завдання|задачі|, вправи, забувають його суть перш, ніж почнуть|розпочинатимуть| виконувати. Богато термінів і понять, про які вони повинні мати уявлення|виставу| в цьому віці, їм просто невідомі і нецікаві. Дитина|дитя|, що погано читає, непосидюча, йому нецікаво на уроках, він не відвідуватиме бібліотеку, тому що|бо| читати книги при низькій техніці читання – це не стільки задоволення, скільки мука|борошно|.


слайд № 4

слайд № 5

слайд № 5


слайд № 6


слайд № 6

Думки батьків



V Поради батькам

1. Що думають спеціалісти?

Відомий викладач В. Зайцев пропонує ефективні резерви навчання читанню…

Читання перед сном є ефективним, оскільки останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю людини, і людина перебуває уві сні під їх впливом.

Режиму «читання + короткий відпочинок»

Дотримуються у ході перегляду діафільмів, караоке, коли дитина читає кілька рядків, а потім має можливість перепочити.

Перехід на незнайому частину передбачає читання одного уривка декілька разів, а при переході на нову частину темп зберігається.

слайд № 7


слайд № 8

слайд № 8

слайд № 8



2. Що реально зробити вдома?

Як же зробити так, щоб процес читання став для дітей життєвою необхідністю?

Щоб|аби| дитина|дитя| полюбила читання, дуже важливо|поважно| створити його власну домашню|хатню| бібліотеку. Тут можуть бути два підходи. Перший підхід – це «робоча» бібліотека, що допомагає в повсякденній учбовій і позаучбовій| праці: словники, довідники, енциклопедії, науково-популярна література, періодичні видання і ін. Другий підхід – придбання|надбання| улюблених|любих| книг, що прочитаних і стали коханими. Слід записати дитину|дитяти| в міську бібліотеку, де з|із| достатку книг можна вибрати те, що потрібне саме йому.

Батьків і дітей зближують сумісна покупка книг і, звичайно, сумісне читання і обговорення прочитаного.

слайд № 9

слайд №10


VІ Практичні завдання

Ситуації для обговорення

  1. Я не люблю читати вдома. Мама змушує читати багато разів поспіль, кричить, якщо я читаю повільно з помилками.

  2. Я стараюся читати швидко і правильно, але під час читання в класі від хвилювання я починаю заїкатися, помиляюся… Дуже соромно, коли діти сміються.

Думки батьків

VІІ Підведення підсумків спілкування



Отже, бажання читати, стійкий інтерес до читання формується в сім’ї, а основа його – звичка дитини читати. Потреба в читанні не виникає сама по собі і не складається з примусового читання з книгою. Насильство тут неприпустимо. Первинне значення при цьому має відношення до читання самих батьків. Чи люблять читати в сімї? Чи є в будинку своя бібліотека? Чи часто діти бачать батьків з книгою? Чи стежать батьки за новинками літератури, у тому числі і в області дитячої? Чи діляться вони своїми враженнями про прочитане?

Пам’ятайте, як правило, читати люблять діти батьків, які багато читають!

слайд №11

слайд №12



VІІІ Домашнє завдання

1.Спробуйте відповісти на питання.

2.Прочитайте, обміркуйте, скористайтеся



Порадами американського психолога В. Уїльямса , що приготував для Вас вчитель.





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка