Сучасні етапи викладання дисципліни «ортопедія та травматологія»



Скачати 25.92 Kb.
Дата конвертації16.04.2017
Розмір25.92 Kb.
Сучасні етапи викладання

дисципліни «ортопедія та травматологія»
В,Д. Шищук, к.м.н., доц.

Медичний інститут СумДУ

Кафедра ортопедії, травматології та НС
Вступ. Навчання студентів в медичних вузах є однією з основних задач в підготовці кадрів медичних працівників не тільки в напрямку травматології та ортопедії, а також по іншим спеціальностям. Прививаючи хист студентам до предмету, це в подальшому впливає на його вибір спеціальності.

Матеріали та методи. В основі програми для викладання дисципліни «травматологія та ортопедія» , яка розроблена Міністерством охорони здоров'я України покладено не обгрунтоване скорочення годин на вивчення предмету і таким чином дисципліна, яка потребує глибоких професійних знань і вмінь, заганяється в глухий кут. Постійне зростання травм, їх ускладнення та / збільшення ортопедичних захворювань, веде до збільшення різноманітних патологій, а викладання дисципліни навпаки знижує рівень знань студента за рахунок того, що з кожним роком йде скорочення навчальних годин на семестр.

Результати та їх обговорення. Викладання дисципліни «травматологія та ортопедія» вимагає читання лекцій та поведения практичних занять. По плану нової типової програми на лекції відведено 8 годин, тобто 4 лекції, які фактично включають весь програмний курс і охоплюють всі напрямки травматології та ортопедії. А за 2008-2009 навчальний роки курс лекцій зменшили до 6 (12 годин), тому подати весь мінімум 2-3 лекції: по дитячому травматизму останній дуже зростає і окрім

2 годин які виділені на навчання теми «політравма» , необхідно додати і збільшити об'єм навчального матеріалу. Також потребує розширення тема «дегенеративно-дистрофічні захворювання», в якій обов'язково потрібно виділити підрозділ «дегенеративно-дистрофічні захворювання суглобів» і окремо хребта - останній дуже зростає та призводить до збільшення інвалідності. Неприпустимо на сучасному рівні розвитку медицини, що не виділено хоча б одну лекцію по мануальній терапії для студентів 5-ого курсу, на якому проходить викладання дисципліни. Підраховуючи години лекцій з необхідним матеріалом для навчання, виходить що їх потрібно збільшити до 24 години (12 лекцій).

Студентам 6-ого курсу за останні 5-6 років практично не читаються лекції по травматології та ортопедії. На нашу думку, враховуючи сучасні вимоги, необхідно включити до програми 4-6 лекцій з цієї дисципліни.

На останньому курсі медичних вузів не виділено жодної години для практичних занять з такої важливої і вкрай необхідної дисципліни, як «травматологія та ортопедія», кроків тому на 6-ому курсі у студентів був 2-х тижневий цикл навчання,а зараз його не має. На нашу думку це не тільки потрібно би відновити, а і додати декілька годин, тому що випускаючи сімейних лікарів, студенти в першу чергу будуть досить часто зустрічатися з травмами і ортопедичними захворюваннями, де потрібні глибокі знання і практичні навички, бо під час проходження інтернатури їм буде легше освоїти ці дисципліни.



У порівнянні з Європейськими країнами, в яких студенти проходять курс вивчення дисципліни «травматології та ортопедії», предмет «травматології» відокремлений від «ортопедії» і вивчається один семестр. «Ортопедія» вивчається один рік, тому що ця дисципліна вважається досить важкою і об'ємною, а патологій з кожним роком стає все більше, не тільки дорослої, а особливо дитячої.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка