Середня загальноосвітня школа №44 М. Дніпродзержинськ



Сторінка1/2
Дата конвертації06.04.2017
Розмір0.61 Mb.
  1   2

І.











СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №44

М. ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬК



[Введите имя автора]

[Выберите дату]






Сходинка творчого успіху

Посвята

Причетність

Управління освіти і науки міської ради

Середня загальноосвітня школа № 44
Сходинки педагогічної майстерності


  • Сходинка творчого успіху

  • Посвята

            • Причетність

(творчі знахідки, інноваційні технології, педагогічний досвід)

Дніпродзержинськ



Упорядники:

Галушко С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист.

Дробніца І. П., вчитель інформатики

Дудкіна В. В., вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Каталог – це прекрасна можливість для обміну досвідом, творчими здобутками, перспективними планами. Це ще одна нагода для осмислення досягнень вчителів СЗОШ №44, оцінки результативності нововведень і реформаційних змін, створення перспективних проектів з метою реалізації творчого потенціалу педагогів міста. В каталозі представлені роботи педагогічних працівників школи та результати узагальнення досвіду роботи з метою об’єднати творчі особистості для спільних зусиль у вирішенні існуючих освітніх проблем: забезпечення кожному школяреві якісну освіту та формування необхідних життєвих компетентностей.

Каталог має на меті ознайомити педагогічних працівників міст та районів нашої області з наявним у СЗОШ №44 багатим перспективним педагогічним досвідом з проблем навчання та виховання, організації методичної роботи.

Гортаючи сторінки каталогу, ми потрапляємо в атмосферу творчості, інноваційності, оновлення, оскільки основною місією методичної роботи в школі є виконання державного замовлення на підвищення і поширення досвіду впровадження новітніх педагогічних технологій, презентації продукції творчої педагогічної діяльності.

Одночасно він розрахований на те, щоб вчитель міг проаналізувати свою педагогічну діяльність і доповнити скарбницю власного досвіду адаптованим передовим педагогічним досвідом колег.

Каталог стане орієнтиром тим, хто прагне до оволодіння професійними компетентностями, цікавиться новітніми персонал-технологіями, потребує партнерської підтримки і допомоги.

Видано в авторській редакції.



За підсумками атестації навчальних закладів області у травні 2009 року середня загальноосвітня школа №44 з фізико-математичним профілем навчання (директор Загородня Людмила Іванівна) атестована на високому рівні (з відзнакою).

Дніпродзержинськ

Початкова освіта

Башкірова Клавдія Семенівна, вчитель початкових класів, старший вчитель.

«Роль дидактичної гри в розвитку дітей початкових класів»

(Збірка дидактичних ігор)

Збірка містить велику кількість різноманітних за сюжетом дидактичних ігор з математики, природознавства, граматики, які призначені для використання їх У процесії навчання і виховання школярів у початкових класах.

Призначено для вчителів початкової школи, методистів, а також для ознайомлення в педагогічних навчальних закладах.


Морозова Ніна Михайлівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

«Сходинки зростання»

(Діагностичний мінімум)

Кожен вчитель повинен володіти системою педагогічної діагностики, яка дозволить відстежити індивідуальну траєкторію інтелектуального розвитку дитини, отримати необхідну інформацію про психолого-педагогічний статус школяра з метою попередження і подолання труднощів, які виникають в період навчання.

Цей посібник пропонує систему діагностики для дітей дошкільного віку та учнів початкових класів.


Чухно Ольга Михайлівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«Компьютер в начальной школе»

(Методическое пособие)

Методическое пособие содержит разработки интегрированных уроков с применением компьютерной техники, подробное описание учебно-игрового комплекса «Сходинки до інформатики» и пути выполнения заданий на компьютере. Методическое пособие предназначено для учителей начальных классов, студентов педагогических вузов.
Слаква Вікторія Володимирівна, вчитель початкових класів, вчитель І категорії.

«Учим детей мыслить творчески»

(Исследование учителя начальных классов)

Как научиться детям мыслить более творчески? Ответ на этот вопрос можно получить в данной работе Слаквы В.В. Исследования учителя доказывают возможность совершенствования процесса формирования творческого мышления младших школьников. В работе учитель предлагает учебные, развивающие и контрольные задания для развития творческого мышления младших школьников. Их главная цель - формирование у ребёнка умений руководить процессами творчества: фантазированием, пониманием закономерностей, решением сложных проблемных ситуаций.
Безцінна Вікторія Володимирівна, вчитель початкових класів, вчитель І категорії.

«Экологическое воспитание младших школьников»

(Пособие для учителей начальных классов)

Как научить детей понимать природу и правильно взаимодействовать с ней? Как помочь взрослым психологически подготовить ребёнка к сбережению природных ценностей всегда и везде? Какими путями формировать у подрастающих граждан ответственное отношение к окружающей природной среде? Как воспитать экологическое сознание и экологическую культуру? Как помочь справиться с глобальными экологическими проблемами? Поиск ответа на эти вопросы - основа представленных в пособии материалов.


Миронова Олена Миколаївна, вчитель початкових класів, старший вчитель.

«Групова робота на уроках в початковій школі – запорука формування успішної особистості»

Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання.

В. О. Сухомлинський

Проголосивши людину найвищою цінністю, наша держава стала на шлях втілення гуманістичних ідей у педагогічну теорію та практику. Тому навчання в сучасній школі має забезпечувати оптимальні передумови для самореалізації особистості школяра, розкриття всіх закладених у ній природних задатків, її здатності до свободи, відповідальності та творчості.

Одним з основних завдань школи є розвиток дитини як неповторної, унікальної індивідуальності, виховання в неї прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, формування успішної особистості.

«Освіта може і повинна починатися з першого проблиску думки в дитини», — зазначав Д. Писарєв. Тому намагаюсь створити умови, за яких дитині хотілося б вчитись, пізнавати, творити, відчувати свою успішність, значущість та усвідомлення того, що вона особистість; умови, в яких кожна наша дитина без винятку впевнено крокувала б сходинками творчого зростання. Вважаю, що такі умови можна створити в школі, застосовуючи інтерактивні методи навчання, особливо групову роботу.

Тема досвіду: „Групова робота на уроках в початковій школі - запорука формування успішної особистості".

В чому основна ідея досвіду, її інноваційна значущість?

В тому, що групова робота дає кожному учневі, перш за все, емоційну підтримку, без якої діти не можуть включитись в спільну роботу класу, можливість спробувати свої сили, самоствердитись. Перевага цієї технології ще й в тому, що вона забезпечує взаємне збагачення учнів, організацію спільних дій, яка активізує учбово-пізнавальний процес; спілкування, без якого неможливе взаєморозуміння; рефлексію, що визначає ставлення учнів до власних дій.

Психолого-педагогічні дослідження та практичний досвід свідчать, що групова навчальна діяльність сприяє активізації й результативності навчання учнів, вихованню гуманних стосунків між ними, самостійності, умінню доводити і відстоювати свою точку зору, а також прислуховуватись до думки товаришів, дає могутній стимул розвитку особистості.



Психолого-педагогічні дослідження та практичний досвід свідчать, що групова навчальна діяльність сприяє активізації й результативності навчання учнів, вихованню гуманних стосунків між ними, самостійності, умінню доводити і відстоювати свою точку зору, а також прислуховуватись до думки товаришів - дають могутній стимул розвитку особистості.

Перевага цієї технології ще в тому, що вона забезпечує взаємне збагачення учнів, організацію спільних дій, активізує учбово-пізнавальний процес; спілкування, без якого неможливе взаєморозуміння, рефлексію, що визначає ставлення учнів до власних дій.
Панадченко Антоніна Михайлівна, вчитель початкових класів, старший вчитель.

«Формуємо здорову особистість»

(Практичний посібник вчителям початкових класів)



Учителі часто зустрічаються з проблемами фізичного, емоційного, психологічного здоров'я дітей, що переступають шкільний поріг. Сьогодні немає потреби доводити, що вчитель і правильно побудований навчально-виховний процес в змозі зберегти і зміцнити здоров'я учнів. Сучасна початкова школа ставить перед собою це завдання. В даному посібнику представлені різні методи та прийоми для зміцнення здоров'я молодших школярів. Він стане в нагоді вчителям початкових класів, вчителям з основ здоров'я.
Аліфанова Ірина Дмитрівна, вчитель початкових класів, старший вчитель.

«Развитие познавательной активности учащихся на уроках математики»

(Практическое пособие)

Это практическое пособие подготовлено в помощь учителям начальных классов. Познавательный интерес, как и всякая черта личности и мотив деятельности школьника, развивается и формируется в деятельности и, прежде всего, в учении.

Формирование познавательных интересов учащихся в обучении может происходить по двум основным каналам: с одной стороны само содержание учебных предметов содержит в себе эту возможность, а с другой - путем определенной организации познавательной деятельности учащихся. Именно об этом работа учителя Алифановой И.Д.
Фандєєва Неля Володимирівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

«Развитие речи учащихся начальной школы»

(Практическое пособие)



Начальное звено школы играет значительную роль в формировании у младшего школьника полноценной учебной деятельности, одним из компонентов которой является уровень развития связной речи - необходимое условие формирования социально активной личности. Данное пособие поможет организовать работу учителя начальных классов по формированию навыков написания сочинений разных типов, по обогащению словарного запаса учащихся, поможет организовать коллективное творчество учащихся на уроках развития речи в начальной школе.
Сергєєва Раїса Вікторівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«Народний календар. Свята. Звичаї та обряди. Народна мудрість.»

(Збірка)


У запропоновану збірку "Народний календар" увійшли описи народних свят, обрядових дійств, прикмет, а також прислів'я та вірші, пов'язані зі змінами в природі.

В збірці є розповіді про народно-релігійний агрокалендар. Вона допоможе вивченню духовної культури нашого народу.

Призначена для вчителів, учнів молодшого та середнього шкільного віку, для всіх, хто цікавиться українським народознавством.
Українська мова і література

Вовк Катерина Юхимівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«З досвіду роботи вчителя-новатора»

(Посібник для вчителів / ст. 85)

Доцільність проведення уроків-конференцій обумовлена необхідністю одержувати максимально корисну віддачу від безпосередньої роботи з текстом художніх творів.

Перша умова таких уроків – вибір, чітке окреслення теми, розкриття якої сприяло б поглибленню розуміння найсуттєвішого, найпотрібнішого в навчальному матеріалі. Зокрема, оправдують себе конференції як уроки з позакласного читання за творами різних форм. Для поглибленого аналізу з визначених позицій використовуються твори за уподобанням, які розкривають багатогранний спектр людських відносин.

Робота складається з двох частин: теоретичної та практичної. В першій частині надається систематизована інформація про структуру уроку-конференції та рекомендації щодо її використання. У другій частині надані розробки уроків-конференцій, нетрадиційні форми навчання з використанням інтерактивних технологій.
Вовк Катерина Юхимівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«Аналіз художніх творів в системі літератури як людинознавства»

(Посібник/ ст. 79)

У роботі розглянуто різноманітні види аналізів художніх прозових та поетичних творів через психологічні аспекти морально-етичних засад. Цінність та оригінальність роботи полягає в тому, що автор досліджує вплив літератури на формування загальнолюдських компетентностей особистості.

У роботі вміщені такі додатки: «Формування комунікативних компетентностей», «Психологічний розвиток особистості під впливом арт-мистецтва», «Предметно-діяльнісний підхід до організації навчання»

Досвід методики проведення нестандартних уроків, створення власної технології в залежності від організаційно-методичної сутності навчання слугують хорошою рекомендацією для вчителів - предметників, студентів-філологів та науковців.

Досвід вчителя впроваджується у практику роботи словесників міста.


Соснова Валентина Анатоліївна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«Методичний посібник з лексикології і фразеології» ( ст. 52)

Подано розробки уроків з лексикології і фразеології (5 кл.) з використанням інтерактивних технологій. Для розвитку стійких інтересів в учнів до довідкової літератури, розширення кругозору, збагачення словникового запасу вміщено систему вправ і завдань.

Розраховано на фахівців та всіх, хто цікавиться питаннями лексикології

та фразеології сучасної української літературної мови.



«Методичний посібник з лексикології та фразеології. 5 – 9 класи»

Цей посібник не тільки збірник вправ, розробок уроків з лексикології та фразеології з використанням інтерактивних технологій, розвитку зв’язного мовлення для 5 – 9 класів загальноосвітніх шкіл, але і передусім плід творчих роздумів учителя-практика, який намагається охопити програмовий матеріал з лексики та фразеології, прагнучи водночас напоїти дитячі душі з невичерпних джерел української мови. Дитячу допитливість збуджують любовно дібрані українознавчі тексти, вправи для роботи з різними лексикографічними джерелами. Тому цей збірник може бути корисний учителям української мови як практичний порадник.



Соснова Валентина Анатоліївна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

Практичний посібник «Організація групової навчальної діяльності учнів 9 – 11 класів на уроках української літератури» ( ст. 79)

Пропонований посібник складається із щоденника, добірки уроків, технологічних карток, пам’яток. Подані конспекти уроків репрезентують інтерактивні технології та нестандартні прийоми, методику особистісно зорієнтованого навчання, механізм формування літературної компетенції учнів, самореалізації особистості школяра на уроках української літератури.

До посібника входять розробки уроків з використанням групових форм роботи та проектної технології за творчістю І. Котляревського, Т. Шевченка, І. Нечуя-Левицького,

І. Франка, І. Багряного. У додатках подані зразки презентації до творів Т. Шевченка «Гайдамаки», та І. Багряного «Тигролови», виконані учнями школи. Розроблені пам’ятки «Робота в малих групах», «Два – чотири – всі разом», «Робота в парах».

Під час створення посібника використано науково-теоретичні роботи А. Фасолі, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника лабораторії навчання української мови та літератури Інституту педагогіки АПНП України та методичні рекомендації А. Сергієнко, зав. лабораторії методики української мови і літератури ДОІППО.

Посібник призначений для вчителів української мови та літератури, студентів педагогічних вузів.

Досвід вчителя занесено до офіційного каталогу «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини - 2008» - за результатами ІV обласного педагогічного ярмарку.

Матеріали посібника частково увійшли до Навчально-методичного посібника. Організація групової навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. (Дніпропетровськ) 2007р. / с. 31 – 42

Автором посібника пропонується алгоритм підготовки до групової діяльності, розроблено критерії оцінювання учнівських досягнень під час роботи в групі. Основний акцент зроблено на ідеї, що використання групових форм навчання як одного із аспектів інноваційного вдосконалення освітнього літературного процесу оптимально забезпечить формування літературних та комунікативних компетентностей учнів, створить умови для саморозвитку і самореалізації особистості. Посібник подає різні моделі уроків української літератури з використанням групових форм навчання. Він може стати в пригоді кожному, хто зацікавиться груповими технологіями.

Рекомендовано для вчителів шкіл, методистів, студентів-філологів, а також для тих, хто прагне професійного самовдосконалення.

Матеріали посібника частково увійшли до Методичного журналу № 4 (34) Бібліотечка “ДИВОСЛОВА”, Організація групової навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. 2008 р. / с. 24 – 31.
Дудкіна Валентина Вікторівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Практичний посібник «Блок уроків з української мови за інтегральною технологією. Тема. Односкладні прості речення. 8 клас» (ст. 40)

У посібнику вміщено поурочні розробки програмної теми з української мови для 8 класу «Односкладні прості речення».

Змодельовано структуру уроків, підпорядковану інтегральній технології. Мета посібника – надати можливість учителю зробити процес навчання ефективним.

Автор розкриває систему інновацій навчання – інтерактивну технологію та її застосування на уроках української мови. Увага зосереджується на використанні пізнавальних вправ як засобів активізації навчально-виховного процесу, формуванні освіченої творчої особистості.

Розраховано на вчителів-словесників шкіл усіх типів.
Дудкіна Валентина Вікторівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Посібник для вчителя «Інтерактивні технології. Організація групової роботи на уроках української літератури. 11 клас» (ст. 34)

Посібник містить творчий доробок вчителя української мови на основі інтерактивного навчання.

У посібнику вміщено поурочні розробки програмних тем з української літератури, які заохочують учнів до розвитку важливих життєвих компетенцій.

Змодельовано структуру уроків, підпорядковану інтерактивній технології. Мета посібника - надати можливість учителю зробити процес навчання ефективним. У посібнику вміщені рівневі завдання, побудовані за принципами урахування особистісних досягнень учнів.

Розраховано на вчителів української літератури середніх загальноосвітніх шкіл.

Матеріали посібника частково увійшли до Навчально-методичного посібника. Організація групової навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. (Дніпропетровськ) 2007р. / с.27 – 31

Автором посібника пропонується алгоритм підготовки до групової діяльності, розроблено критерії оцінювання учнівських досягнень під час роботи в групі. Основний акцент зроблено на ідеї, що використання групових форм навчання як одного із аспектів інноваційного вдосконалення освітнього літературного процесу оптимально забезпечить формування літературних та комунікативних компетентностей учнів, створить умови для саморозвитку і самореалізації особистості. Посібник подає різні моделі уроків української літератури з використанням групових форм навчання. Він може стати в пригоді кожному, хто зацікавиться груповими технологіями.

Рекомендовано для вчителів шкіл, методистів, студентів-філологів, а також для тих, хто прагне професійного самовдосконалення.

Матеріали посібника частково увійшли до Методичного журналу № 4 (34) Бібліотечка “ДИВОСЛОВА”, Організація групової навчальної діяльності учнів на уроках української літератури. 2008 р. / с. 21 - 23
Російська мова і література

Гриценко Віра Григорівна, вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

«Уроки творчества, уроки радости»

(Практическое пособие)

Цель издания – обеспечить учителя практическим материалом для уроков развития речи и творческих работ на уроках русского языка.

В пособии собран материал для развития творческих способностей учащихся по следующим разделам курса русского языка, изучаемым в школьной программе: «Фонетика», «Орфоэпия», «Лексикология», «Морфология. Орфография», «Синтаксис. Пунктуация».

Приведен ряд примерных работ, написанных учениками СШ №44.

Включение в уроки подобных заданий создает возможность вовлечения учащихся в посильную для них творческую деятельность. Задания этого вида в наибольшей степени побуждают учащихся к самостоятельности и в постановке целей, в достижении нового результата.

Целенаправленность, систематичность работы по развитию творческих способностей с помощью данного пособия обеспечит положительные результаты: расширит лексикон учащихся, повысит интерес к изучению русского языка, улучшит орфографическую зоркость, разовьет познавательные способности, наблюдательность, мышление, воображение детей.

Лингвистические игры, кроссворды, тренировочные упражнения и задания, сочинения-миниатюры помогут сделать урок языка интересным, ярким.

Пособие подготовлено в помощь учителям-словесникам.
Баличева Вікторія Михайлівна, вчитель російської мови та літератури І категорії,

  1   2


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка