Семінари, різноманітні види лекцій, дебати, диспути, «круглі столи», брей-ринги, «мозкові штурми», флешмоби



Скачати 42.25 Kb.
Дата конвертації02.01.2017
Розмір42.25 Kb.


З метою належної та ефективної організації роботи потрібно впроваджувати різноманітні, новітні та нетрадиційні форми правоосвітніх заходів, такі як: семінари, різноманітні види лекцій, дебати, диспути, «круглі столи», брей-ринги, «мозкові штурми», флешмоби та інші інтерактивні заходи. Розглянемо детальніше деякі форми таких заходів:

Семінар - це загальновживана назва широко застосовуваної форми занять з різноманітних навчальних дисциплін, частіше - з гуманітарних наук.

Форми проведення семінарських занять можуть бути різноманітними. Вони залежать від типу семінару, змісту, особливостей дисципліни. Розрізняють дві основні форми проведення семінару: розгорнута бесіда за складеним і заздалегідь доведеним до слухачів планом; невеликі доповіді слухачів з наступним їх обговоренням також за планом, раніше виданим учасникам семінару. Ці форми не повинні протиставлятися. У плані зазвичай відображається, в якій формі передбачається виступ слухачів. Це можуть бути реферати, короткі доповіді, рецензії тощо.

Семінари є ефективною формою закріплення теоретичних знань, розвитку пізнавальної активності, самостійності, професійного використання знань у навчальній обстановці.

Лекція - незамінна форма організації навчання через те, що вона не повторює підручник, а доповнює його останніми даними науки, іноді ще неопублікованими, але вже відомими лектору, фактами з життя, особистим розумінням і відношенням до матеріалу, що викладається. В лекції наука оживає і слухачам доноситься в емоційному, доступному, цікавому і зрозумілому вигляді.

На лекції особливо важливо встановити психологічний контакт з аудиторією, захопити її увагу і мислення, діяти в унісон, що посилить вплив лектора на неї. Лектор який байдужий до того, що відбувається в аудиторії, що там панує не цікавість, байдужість і який задоволений безтурботним читанням конспекту - не може бути лектором.



Дебати – це командна, рольова інтелектуальна гра, в якій одна команда аргументовано доводить певну тезу, а інша – опонує їй.

У ході гри команди змагаються між собою навколо визначеної теми. Обов’язок обох команд кваліфіковано та в межах певних часових рамок представити свою позицію, власні аргументи «за» чи «проти». Гру оцінює суддя (або кілька суддів), які й визначають переможця в раунді. Головне завдання команд – переконати в своїй правоті саме суддів.




Диспут – вільний, жвавий обмін думками, колективне обговорення питань, які хвилюють його учасників.

Диспут - спеціально організована вистава, в ході якої відбувається демонстративне зіткнення прямо протилежних точок зору, думок по якому-небудь питанню (проблемі).

Взагалі диспут трактується в словниках як вид діалогічного мовлення, публічна суперечка на злободенну наукову або розмовно-побутову тему. Із приводу даної проблеми учасники диспуту й виражають різні думки й судження. Розгортається диспут завдяки оцінкам, аргументаціям, значеннєвим зв'язкам з реальним життям, опорі на особистий досвід, яким користуються учасники суперечки. У диспуті є елементи монологу й діалогу. Діалогічні елементи надають емоційне пофарбування дискусії, а монологічні служать для вираження її логічного змісту. Як виховні потенціали диспуту можуть бути названі вміння доказово, аргументовано викладати свою точку зору, зберігати витримку й спокій, сприймати критику, з повагою ставитися до думки опонента.



«Круглий стіл» - форма публічного обговорення тих чи інших питань, якій притаманні певний порядок і черговість висловлювань його учасників, а також рівні права і позиції всіх присутніх. Учасники такого обговорення здебільшого сидять за столом, що має округлу форму, звідси й назва.

Суттєво відрізняється «круглий стіл» від інших форм суспільного діалогу підбором учасників. У визначенні наголошується, що всі учасники мають рівні права й позиції. За «круглим столом» немає керівників і підлеглих, лекторів і слухачів. Всіх присутніх вважають експертами з проблеми, яку обговорюють.




«Мозковий штурм» – ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень у процесі спільного висловлення думок. Цей принцип дає можливість за короткий час висловитись великій кількості слухачів, що є передумовою вироблення найбільш розумного рішення.

Методика проведення:

Брейн ринг – це інтелектуальна гра між двома та більше командами де гравці відповідають на одне і теж питання причому правильно. Відповівши перший позбавляє суперника можливості відповісти на це ж питання, заробляючи очки своїй команді. Перемагає команда, яка набрала більше очок.

Задача гравців - дати правильну відповідь на запитання, поставлене ведучим, раніше, ніж команда суперників.

Флешмоб - це заздалегідь спланована масова акція, зазвичай організована через Інтернет або інші сучасні засоби комунікації, у якій велика кількість людей (мобери) оперативно збираються у громадському місці, протягом декількох хвилин виконують заздалегідь оговорені дії (сценарій), і потім швидко розходяться.

Впровадження різноманітних форм правоосвітніх заходів є одним із методів підвищення правової обізнаності та правової культури населення. Оскільки від правосвідомості громадян залежить рівень загальної правової культури держави, а органи юстиції є одним із реалізаторів державної політики в напрямку підвищення правосвідомості й обізнаності громадян.



Машівське

районне

управління юстиції

Удосконалення проведення правоосвітніх заходів







База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка