Російська мова і література Інструктивно-методичний лист



Сторінка1/4
Дата конвертації23.05.2017
Розмір0.6 Mb.
  1   2   3   4
Російська мова і література

Інструктивно-методичний лист

Україна є багатонаціональною державою, в якій органічно переплетені культури багатьох народів, їх традиції, звичаї, мовні та літературні. Органічне поєднання національного і загальнолюдського – це необхідна передумова розвитку і збагачення кожної культури. Життєві реалії зумовлюють формування концепції полікультуралізму, яка акцентує увагу на загальнолюдських цінностях, на принципах рівноправного співіснування різних форм культурного життя (1).

У 13 загальноосвітніх навчальних закладах Миколаєва та 3-х загальноосвітніх навчальних закладах Миколаївській області навчання ведеться російською мовою. Як предмет, російська мова вивчається у 215 загальноосвітніх навчальних закладах області. Факультативно або як курс за вибором – у 84 навчальних закладах Миколаївської області.

Російську мову в школах з українською мовою навчання викладають 495 вчителів, з яких 247 – вчителі вищої кваліфікаційної категорії, 170 – вчителі І кваліфікаційної категорії, 29 – вчителі ІІ кваліфікаційної категорії, 49 – вчителі категорії «спеціаліст». 99 педагогів мають звання «старший учитель», 33 – «вчитель-методист».

Російську мову і літературу в школах з російською мовою навчання викладають 39 вчителів.

У ЗНЗ Миколаївської області факультативно вивчаються наступні мови національних меншин: польська, болгарська, турецька, чеська. У недільних школах вивчаються такі мови, як вірменська, іврит, корейська, грузинська. Як предмет вивчається єврейська мова (іврит) у приватній єврейській школі «Ор Менахем».

З метою подальшого розвитку методичної та предметної компетенції вчителів – словесників Миколаївської області у 2013/2014 навчальному році проводилась робота по таких напрямках:

• підвищення кваліфікації вчителів російської мови і літератури;

• впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти в галузі «Мови і літератури»;

• удосконалення роботы з обдарованими учнями;

• комплексна підготовка учнів до участі в олимпиаді з російської мови і літератури;

• використання нових педагогічних технологій (у тому числі комп’ютерних) на уроках російської мови і літератури;

• апробація підручників з російської мови для 5 класу;

• організація та проведення заходів, присвячених святковим та ювілейним датам письменників, поетів.

Сучасному суспільству потрібен педагог, який володіє інноваційними освітніми та інформаційними методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі; володіє стратегіями навчання; вміє продукувати оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення уроку; активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечує максимальну самостійність навчання учнів; вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу, вміє здійснювати науково-дослідну та експериментальну роботу щодо впровадження педагогічних інновацій, апробації підручників (2).

Тому, під час планування і організації заходів з підвищення фахової майстерності учителів російської мови Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти максимально враховуються проблеми і труднощі у діяльності вчителя; потреби педагогів з урахуванням нових тенденцій у розвитку наукової думки та педагогічної практики; замовлення педагогів на освітні послуги.

Учителі російської мови і літератури один раз на п’ять років мають змогу обрати курси підвищення кваліфікації: інтегровані курси підвищення кваліфікації «учителів світової літератури і російської мови», «учителів російської мови і літератури». «учителів світової літератури зі спецкурсом «Російська мова», «учителів російської мови, які викладатимуть у 5-6-х класах». У минулому навчальному році 153 учителя російської мови, російської мови і літератури підвищили свою професійну компетентність на курсах.

Основним показником педагогічного професіоналізму вчителя є урок, тому особлива увага на курсах, під час проведення педагогічної практики, приділялась відвідуванню, моделюванню уроку, майстерності його аналізу.

З метою обміну досвідом роботи, ознайомлення з досвідом досвідчених, творчих вчителів області, слухачі курсів відвідували уроки, майстер-класи, брали активну участь у моделюванні навчальних занять, залучались до обговорення та аналізу відеоуроків переможців конкурсу «Учитель року».

Теоретичні та практичні знання з методики викладання предмета, педагогіки, психології, соціально-гуманітарної галузі знань вчителі поновлювали і поповнювали активно працюючи на семінарських, практичних, індивідуальних заняттях, відвідуючи лекції. Для вчителів російської мови викладачами і методистами МОІППО були розроблені заняття з тем: «Навчально-методичне забезпечення викладання російської мови і літератури», «Специфіка викладання російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою навчання», «Сучасний урок російської мови: теорія та практика проведення», «Комунікативно-діяльнісний підхід до оволодіння мовами» тощо.

Життя змушує кожного педагога безперервно вчитися і здобувати нові знання, постійно вдосконалюватися. У міжкурсовий період вчителі російської мови задіяні у роботі семінарів, засіданнях творчих груп тощо. У зв’язку з впровадженням нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти виникла необхідність в розробці навчально-методичного забезпечення викладання російської мови в ЗНЗ з українською мовою навчання. Саме тому у 2014 році на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти було створено обласну творчу групу вчителів російської мови з проблеми «Викладання російської мови в ЗНЗ із українською мовою навчання». До складу творчої групи увійшли: Бондур Тетяна Анатоліївна, учитель Первомайського НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів № 15-колегіум» Первомайської міської ради; Боркунова Світлана Вікторівна, учитель Новобузької ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1 Новобузької районної ради; Веретнова Людмила Георгіївна, учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 32 Миколаївської міської ради; Задорожна Анна Іванівна, учитель Новоєгорівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Баштанської районної ради; Зізда Алла Михайлівна, учитель Підлісненської ЗОШ І–ІІІ ступенів Новоодеської районної ради; Кореновська Марина Миколаївна, учитель Степівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Миколаївської районної ради; Маслаган Тетяна Петрівна, учитель Доманівського РНВК «Доманівська ЗОШ І–ІІІ ступенів – Центр дитячої та юнацької творчості»; Мінаєва Оксана Едуардівна, учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 50 Миколаївської міської ради; Рощенко Тетяна Ярославівна, учитель Широколанівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Снігурівської районної ради; Таланова Олена Миколаївна, учитель Котляревської ЗОШ І–ІІІ ступенів Жовтневої районної ради; Толкачова Ольга Володимирівна, учитель Березанської ЗОШ І–ІІІ ступенів Березанської районної ради; Тюренкова Ольга Володимирівна, учитель Миколаївської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І–ІІІ ступенів № 7 Миколаївської обласної ради; Шафоростова Світлана Іванівна, учитель Южноукраїнської ЗОШ І–ІІІ № 3 ступенів Южноукраїнської міської ради; Швець Ірина Володимирівна, учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 34 Миколаївської міської ради; Яковлєва Тетяна Миколаївна, учитель Зеленогайської ЗОШ І–ІІІ ступенів Жовтневої районної ради; Ященко Ірина Олексіївна, учитель Вознесенської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 5 Вознесенської міської ради.

Із метою реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти в галузі «Мови і літератури», обміну досвідом роботи вчителів російської мови загальноосвітніх навчальних закладів Миколаївської області 11 червня 2014 року проведено обласний семінар-практикум вчителів російської мови «Специфіка викладання російської мови в школі з українською мовою навчання». До участі в роботі семінару залучені керівники районних методичних об’єднань учителів російської мови, члени обласної творчої групи вчителів російської мови.

На семінарі розглядались питання:


  • Навчально-методичне забезпечення викладання російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою навчання (Пономаренко Г. В., методист лабораторії методики викладання мов і літератур Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

  • Навчання російської мови в сучасних умовах: психологічний аспект (Ляхова В. П., старший викладач кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

  • Психологічний супровід розвитку учнів 5–6-х класів на уроках російської мови (Калашникова С. О., старший викладач кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти)

  • Роль міських/районних методичних об’єднань учителів російської мови у впровадженні нових державних стандартів (Бондур Т. А., учитель Первомайського НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів № 15-колегіум» Первомайської міської ради, старший учитель, керівник міського методичного об’єднання вчителів російської мови).

  • Методика викладання російської мови у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: із досвіду роботи (Ярич Л. О., учитель Южноукраїнської гімназії № 1 Южноукраїнської міської ради, старший учитель, керівник міського методичного об’єднання вчителів російської мови).

  • Сучасний підручник російської мови: за результатами апробації (Танчак Г. І., учитель Куйбишевського НВК Снігурівської районної ради, учитель-методист; Веретнова Людмила Георгіївна, учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 32 Миколаївської міської ради, старший учитель).

Учителі російської мови, які посіли І і ІІ місце у ІІ (обласному) етапі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Російська мова» провели майстер-класи:

  • Фрагмент уроку російської мови у 10 класі. Тема «Стилистические возможности разных лексических груп: синонимов, антонимов» (Ірклій Олена Юріївна, учитель Миколаївської гімназії № 2 Миколаївської міської ради, учитель-методист).

  • Фрагмент уроку російської мови у 8 класі. Тема «Деепричастие» (Кореновська Марина Миколаївна, учитель Степівської ЗОШ І–ІІІ ступенів Миколаївської районної ради).

На сучасному етапі розвитку суспільства методичною службою особлива увага приділяється організації інноваційної діяльності учителів шляхом самоосвіти, самоорганізації й саморозвитку через опанування новими компетенціями.

Для ефективної організації самостійної роботи вчителів російської мови і літератури ЗНЗ Миколаївської області методичною службою видаються інструктивно-методичні рекомендації, ведеться сторінка «Світова література і російська мова» на сайті МОІППО в розділі «Предмети». Вчителі російської мови мають змогу ознайомитись з умовами конкурсів, досвідом роботи колег, олімпіадними завданнями, методичними рекомендаціями, отримати інформацію про заходи, що проводяться Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

Керівниками районних/міських методичних об’єднань вчителів російської мови проводиться кропітка робота по впровадженню нових державних стандартів. Пропонуємо ознайомитися з досвідом роботи Первомайського міського методичного об’єднання вчителів російської мови.

Бондур Тетяна Анатоліївна,

учитель Первомайського НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів № 15-колегіум» Первомайської міської ради, старший учитель, керівник міського методичного об’єднання вчителів російської мови

Городское методическое объединение учителей русского языка в городе Первомайске было создано в 2011-2012 учебном году, в связи с введеним нового Государственного стандарта базового и полного общего среднего образования.

Целью работы методического объединения учителей русского языка стал вопрос организационно-методического сопровождения учебно-воспитательной деятельности по вопросам внедрения нового Государственного стандарта базового и полного общего среднего образования для учащихся 5-9 классов общеобразовательных учебных заведений с украинским языком обучения. Из данной цели городского объединения определились и основные задачи:


  • изучить новый Государственный стандарт базового и полного общего среднего образования и учебные программы по русскому языку для 5-9 классов с целью выявления отличий в изучении языковой, речевой, социокультурной и деятельностной линий;

  • углубить уровень знаний учителей об особенностях личностного развития учащихся 5-х классов и адаптации их к обучению в основной школе, изучения русского языка в школе с украинским языком обучения;

  • подготовить методические рекомендации для учителей, которые преподают русский язык по новым программам в школах с украинским языком обучения.

При планировании работы методического объединения учителей русского языка были рассмотрены вопросы календарного планирования и преподавания русского языка, критерии оценивания учебных достижений учащихся, адаптация учащихся 5-х классов к обучению в основной школе и изучению нового для них предмета – русский язык (начало изучения с 5 класса), использование инновационных технологий, технологий критического мышления на уроках русского языка, а также обзор новинок профессиональных журналов, подготовка и проведение школьных и городских олимпиад по русскому языку, проведения мастер-класса «Хочу поделиться опытом», открытых уроков и внешкольных мероприятий аттестующихся учителей.

Заседания методического объединения учителей русского языка проводились в форме круглого стола, на котором были рассмотрены такие вопросы:



  1. Методические рекомендации по проведению уроков развития речи, аудированию, чтению молча в 5-х класах.

  2. Использование информационно-коммуникативных технологий на уроках русского языка.

  3. Национальное и патриотическое воспитание на уроках развития речи.

  4. Ролевые игры на уроках русского языка.

  5. Анализ олимпиадных работ по русскому языку.

Кроме этого в марте 2013 г. была создана творческая группа учителей, которые разработали ориентировочное календарное планирование уроков русского языка в 5-6-х класах, начало изучения с 1-го и 5-го класса. Это помогло начинающим учителям правильно распределить часы на изучение языкового материала, развитие речи, аудирование, чтение молча.

Во время проведения мастер-классов на городском семинаре «Хочу поделиться опытом», Зайцева А. В., учитель русского языка ООШ №16, учитель высшей категории. продемонстрировала использование инновационных технологий «Неоконченное предложение», «Круг идей», «Работа в парах» на уроках русского языка в 5-м классе; Тарнавская Л. А., учитель русского языка ООШ №4, учитель высшей категории, старший учитель, на уроке русского языка в 6-м классе по теме «Глагол» продемонстрировала реализацию социокультурной линии, использование метода «Микрофон», ролевых игр. Обмен опытом помогает учителям формировать высокий уровень знаний учащихся, развивать их коммуникативные навыки, критическое мышление, орфографическую зоркость, реализовать деятельностную линию на уроках русского языка и подтверждать свои знания победами на городских и областных олимпиадах по русскому языку и литературе:

2012 - 2013 учебный год - Островский Юлий, ученик 9 А класса Первомайского УВК «ООШ І–ІІ ступеней № 15-колегиум» Первомайского городского совета», занял I место во II (городском) этапе, IІ место – в III (областном) этапе, ІІІ – в IV (Всеукраинском) этапе олимпиады (учитель Бондур Т. А.);

2013 - 2014 учебный год - Островский Юлий, ученик 10 класса Первомайского УВК «ООШ І–ІІ ступеней № 15-колегиум» Первомайского городского совета» – ІІІ место в III (областном) этапе олимпиады (учитель Бондур Т. А.).

Такие результаты подтвреждают, что учителя русского языка работают творчески и плодотворно, но не следует останавливаться на достигнутом. Проблема формирования грамотности, культуры общения, навыков речевой, социокультурной и деятельностной линий предмета остается актуальной и в дальнейшем для учителей русского языка г.Первомайска.

Поэтому в новом учебном году на заседаниях городского методического объединения, межсессионных заседаниях, мастер-классах, заседаниях творческих групп учителя русского языка будут продолжать уделять большое внимание формированию на уроках русского языка навыков монологической и диалогической речи, коммуникативных навыков, работе с текстами разных стилей и жанров, а также реализации творческого потенциала учащихся, работе с одаренными детьми.

У Миколаївській області стало традиційним проведення обласної олімпіади з російської мови. Щорічно в ІІІ (обласному етапі) олімпіади беруть участь близько 50 учнів ЗНЗ Миколаївської області. У 2010/2011 навчальному році було започатковано проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури. У 2013-2014 навчальному році в І (шкільному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови і літератури взяли участь 1272 учня, у ІІ (районному/міському) етапі – 319 учнів, у ІІІ (обласному) етапі – 52 школяра з 9 районів и п’яти міст області. Найкращі результати показали команди м.Миколаєва, м. Южноукраїнська, м. Первомайська, м. Вознесенська, Миколаївського, Жовтневого, Снігурівського, Баштанського районів. Переможці обласного етапу (7 учнів) вдосконалювали свої знання на тижневих відбірково-тренувальних зборах. Практичні заняття проводили учителі російської мови і літератури: Фролова О. М., учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Миколаївської міської ради, учитель-методист; Россинська О. П., учитель Миколаївської ЗОШ № 42 Миколаївської міської ради, учитель-методист; Ірклій О. Ю., учитель Миколаївської гімназії № 2 Миколаївської міської ради, учитель-методист. Із п’яти учнів, які взяли участь у ІV (Всеукраїнському) етапі олімпіади троє учнів посіли призові місця.


  • Бикова Євгенія, учениця 8 класу Южноукраїнської гімназії Южноукраїнської міської ради, посіла ІІ місце (учитель – Ярич Лариса Олександрівна).

  • Осіпова Олена, учениця 11 класу Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 35 Миколаївської міської ради, посіла ІІІ місце (учитель – Кондратєва Ольга Костянтинівна).

  • Погорєлов Олександр, учень 11 класу Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Миколаївської міської ради, посів ІІІ місце (учитель – Фролова Ольга Миколаївна).

З метою якісної підготовки учнів до участі в олімпіаді з російської мови і літератури пропонуємо рекомендації щодо складання завдань І та ІІ етапів олімпіади.

Рекомендації

щодо складання завдань І та ІІ етапів олімпіади

Зважаючи на те, що олімпіада проводитиметься з двох навчальних предметів, завдання можна розподілити за блоками: перший – мова, другий – література.

У завданнях з мови можна передбачити виконання завдань, пов’язаних із конкретними явищами мови, поясненням їх походження, використання у пам’ятках писемності, а також аналізом особливостей використання їх у текстах різних стилів і жанрів, узагальненням власних знань із зазначених питань. У цей блок завдань можна включити, наприклад, редагування тексту (художнього, публіцистичного, наукового стилів), лінгвістичні тести й задачі, різноманітні творчі завдання.

Лінгвістичні тести – завдання, що передбачають відтворення знань певного розділу й демонстрацію навичок мовного розбору в рамках шкільного курсу російської мови. Завдання тестового характеру спрямовані на перевірку знань складних випадків орфографії, володіння орфоепічними й граматичними нормами, навичок морфемного й синтаксичного розбору тощо. До завдань такого типу можна віднести й такі, що потребують чіткої й лаконічної відповіді.

Лінгвістичні задачі – завдання евристичного характеру, що вимагають знань у різних сферах російської мови, навичок морфемного, словотворчого, етимологічного, морфологічного та синтаксичного аналізу, мовного чуття, використання загальних дослідницьких прийомів (спостереження, опис, зіставлення, систематизація, узагальнення). Типологія лінгвістичних задач враховує різні види діяльності, потрібні для їхнього успішного виконання. Вони визначаються відповідно до форм мовленнєвої діяльності та загальних напрямків аналізу мовного матеріалу й одиниць мови.

До блоку завдань із літератури можуть увійти, наприклад, письмова творча робота (есе, міні-твір, розгорнута відповідь на проблемне питання, аналіз епізоду художнього твору, порівняльний аналіз творів тощо), завдання на знання історії й теорії літератури. Рекомендуємо також уключити й завдання компаративного і культурологічного характеру. Наприклад, порівняння художнього твору із його перекладами, мистецькими інтерпретаціями (музика, живопис, театр, кіно та ін.). Доцільними також будуть запитання і завдання українознавчого характеру (презентація російської літератури крізь призму української культури), укладання різних видів коментарів до тексту художнього твору (або його фрагмента) тощо. Рекомендуємо передбачити й завдання, які вимагатимуть від учасників олімпіади продемонструвати філологічну ерудицію, наприклад, знання поетичних текстів напам’ять (продовжити поетичний рядок, вказати риму та ін.). Варто включати завдання, при виконанні яких школярі зможуть продемонструвати філологічну інтуїцію й мислення, вміння розуміти й інтерпретувати художній текст, аргументувати власну точку зору.

Завдання з літератури мають базуватися на класичних творах російської літератури, що репрезентують вершинні досягнення національної культури та увійшли у скарбницю світової культури. При цьому предметом аналізу та інтерпретації можуть бути й художні твори, що не ввійшли до шкільної програми (невеликі за обсягом епічні або ліричні твори, текст і критерії аналізу яких надається учасникам). За такого підходу школярі зможуть продемонструвати власну літературну компетентність у нових нестандартних умовах. Адже головне завдання олімпіади з літератури не перевірити рівень літературної освіти учнів, а, надаючи їм можливість для самовираження, з’ясувати найкращих з предмета – ерудованих, начитаних, допитливих, таких, що наділені філологічною інтуїцією та мають власну оригінальну точку зору.

При визначенні переможців змагань слід дотримуватись пункту 5.4 чинного Положення, зокрема вимоги, що “переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів у всіх обов’язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше, ніж третину від максимально можливої сумарної кількості балів.

Зі зразками завдань ІV етапу олімпіади з російської мови і літератури всі бажаючи мають змогу ознайомитися на сайті МОІППО в розділі «Предмети» на сторінці «Світова література і російська мова».

Враховуючи різний рівень підготовки учнів з російської мови, літератури в школах з російською і українською мовами навчання, у підготовці до участі в олімпіаді з російської мови і літератури допомагає робота очно-дистанційної школи для обдарованої та здібної учнівської молоді «Інтелектуальний резерв Миколаївщини». В секції «Російська мова і література» працюють досвідчені, творчі педагоги: Фролова О. М., учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 19 Миколаївської міської ради; Кондратьєва О. К., учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 35 Миколаївської міської ради; Мігунова О. С., учитель Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 18 миколаївської міської ради; Коломієць О. К., учитель Миколаївської приватної ЗОШ І–ІІІ ступенів «Гіпаніс-Еос» Миколаївської області (5).



Сучасний підручник

російської мови

Велику роль у навчально-виховному процесі відіграє підручник. Підручник – навчальне видання, яке систематизовано відтворює зміст навчального предмета, курсу, дисципліни відповідно до офіційно затвердженої або експериментальної навчальної програми.



Яким має бути сучасний підручник російської мови?

Підручник з російської мови має містити систематизований виклад навчального матеріалу, що відповідає навчальній програмі, а також вимогам до структури, обсягу і ступеня науковості розгляду матеріалу. Розподіл підручника на розділи та параграфи співвідноситься з відведеними в програмі годинами на вивчення тієї чи іншої теми.

На сторінках підручника у доступній для учнів формі розкривається суть основних наукових ідей, понять, із практичним застосуванням. Наукові поняття вводяться коректно і відповідають загальноприйнятій термінології. У підручнику містяться стислі відомості з історії науки, ролі діячів науки.

Зміст підручника забезпечує зв'язок з життям, спрямован на формування особистості школяра, розвиток її здібностей та обдарувань.

Матеріал підручника викладений в логічній послідовності і являє цілісну систему з урахуванням внутріпредметних і міжпредметних зв'язків.

Підручник цікавий для учнів; написаний доступною для певної вікової категорії мовою, містить систему завдань, об'єктивно посильних для школярів, не допускаючи при цьому примітивного спрощення змісту.

Учень може використовувати такий підручник для самостійного вивчення навчального матеріалу.

Щоб створити такий підручник потрібно докласти багато зусиль, а вже сотворений підручник проходе апробацію в школі протягом двох років.

Із метою вдосконалення якості навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів Міністерством освіти і науки України здійснюється її апробація та моніторингові дослідження. На виконання наказу департаменту освіти, науки та молоді від 23.01.2014 № 34 «Про проведення апробації навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 2014/2015 н.р. у Миколаївській області» розпочато апробацію підручників для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів з російської мови.

Апробація навчальної літератури – це процес перевірки якості навчальної літератури, який має на меті схвалення (відхилення) навчальних видань як таких, що відповідають (не відповідають) вимогам Державного стандарту, основним принципам навчання в середній школі та віковим і пізнавальним можливостям учнів. Мета апробації визначити відповідність підручника вимогам освітніх стандартів і практичних умов навчання учнів.

Апробація – це комплексне педагогічне дослідження, яке має свою логіку, етапи, структурні особливості дослідницької роботи, процес цікавий і складний одночасно. Завжди важко впроваджувати щось нове.

Бажаємо вчителям і учням цікавої подорожі сторінками сучасних підручників, нових вражень і творчих перемог у нелегкій дослідницькій справі.

Вчителі які апробують підручники з російської мови:

Підручник Давидюк Л. В. Русский язык (5-й год обучения) : учебн. Для 5 кл. общеобразоват. учебн. заведений с обучением на украинском языке / Л. В. Давидюк. – К. : Світоч, 2013. – 320 с. : илл.



з/п

П.І.Б. вчителя

Назва навчального закладу

1


Гаріфулліна

Надія Олександрівна



Мартинівська ЗОШ І–ІІІ ступенів Вознесенської районної ради

2


Танчак

Галина Іванівна



Куйбишевський НВК Снігурівської районної ради

3


Леоненко

Таміла Василівна



Тамаринська ЗОШ І–ІІІ ступенів Снігурівської районної ради

4

Матвєєва

Ольга Вікторівна



Миколаївська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 6 Миколаївської міської ради

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка