«Пульпіт» практичне заняття №38: «Гіперемія пульпи: патоморфологія, клініка, діагностика, диференційна діагностика»



Скачати 48.63 Kb.
Дата конвертації22.04.2017
Розмір48.63 Kb.
ТЕРАПЕВТИЧНА СТОМАТОЛОГІЯ
МОДУЛЬ№ 2: «Захворювання ендодонта (пульпіт та періодонтит). Етіологія, патогенез.
Класифікація. Клініка, діагностика, лікування та профілактика»
ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ №3: « Пульпіт»
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 38: « Гіперемія пульпи: патоморфологія, клініка, діагностика, диференційна діагностика»

Тривалість заняття- 2 години.
Місце проведення- стоматологічний кабінет кафедри терапевтичної стоматологіі.
Обладнання: методична розробка, таблиці, слайди, сучасне стоматологічне обладнання та пломбувальні матеріали.


Мета практичного заняття:
Загальна:
-
вміти діагностувати гіперемію пульпи, враховуючи результати основних та додаткових методів обстеження.
Конкретна:
- навчитися трактувати скарги хворого з гіперемією пульпи
- аналізувати скарги хворого з гіперемією пульпи
- діагностувати гіперемію пульпи, враховуючи результати основних та додаткових методів
обстеження
- проводити диференційну діагностику гіперемії пульпи із захворюваннями, що мають
подібний клінічний перебіг.

Завдання на формування початкового рівня знань:

  1. Знати етіологію, патогенез, патоморфологію гострих форм пульпіту.

  2. Знати основні та додаткові методи обстеження хворих пульпітом.

  3. Знати симптоматику і клініку гострого глибокого карієсу.



Література:

  1. Лекції зав. кафедрою терапевтичної стоматології д.м.н. проф. Кулигіної В.М.

  2. Учбово-методичний посібник “Пульпіт”, Вінниця, 1997 р., стор. 14-25.

  3. Ніколішин А.К.Терапевтична стоматологія – Полтава «Дивосвіт», 2005 – Т.2. – с.90-124;245-246.

  4. Данилевський М.Ф., Борисенко А.В., Політун А.М., Сідельникова Л.Ф.,Несін О.Ф. Терапевтична стоматологія. – К.: Здоров’я, 2004. – Т. 2. - с.223-236, 5-40, 103-105.


Завдання для контролю початкового рівня знань:

Тести

Рівень

Еталони відповідей

1. Який з перерахованих додаткових методів обстеження дозволяє дослідити електрозбудливість пульпи зуба?
а) рентгенографія
б) реоодонтографія
в) термодіагностика
г) електроодонтодіагностика

І (а-І)

г) електроодонто- діагностика


2. Назвіть причини виникнення висхідного пульпіту
а) з каріозної порожнини по дентинних
канальцях
б) періодонтит сусіднього зуба
в) гематогенним шляхом при бактеріемії
г) гнійний вміст пародонтальної кишені
д) токсична дія пломбувального матеріалу

ІІ(а-ІІ)

б) періодонтит
сусіднього зуба
в) гематогенним
шляхом при
бактеріемії
г) гнійний вміст
пародонтальної
кишені



Питання, що підлягають вивченню на практичному занятті:
1. Патоморфологія гіперемії пульпи
2. Скарги хворого гіперемією пульпи зуба.
3. Клінічні ознаки гіперемії пульпи зуба.
4. Диференційна діагностика гіперемії пульпи з гострим глибоким карієсом, гострим вогнищевим пульпітом.

Література:
Основна:
1. Лекції зав. кафедрою терапевтичної стоматології д.м.н. проф. Кулигіної В.М.
2. Учбово-методичний посібник “Пульпіт”, Вінниця, 1997 р., стор. 14-25.
3. Ніколішин А.К.Терапевтична стоматологія – Полтава «Дивосвіт», 2005 – Т.1. – с.312-313;
4. Данилевський М.Ф., Борисенко А.В., Політун А.М., Сідельникова Л.Ф.,Несін О.Ф. Терапевтична стоматологія. – К.: Здоров’я, 2004. – Т. 2. - с.236-247.

Додаткова:
1. Мельничук Г.М., Рожко М.М. Практична одонтологія. Курс лекцій із карієсу та некаріозних уражень зубів, пульпіту і періодонтиту. Навчальний посібник. Вид. 2-ге, доповнене. – Івано-Франківськ, 2004. – с. 128-138.
2. Є.В. Ковальов, В.М. Петрушанко, А.І. Сидорова. Пульпіт. Патоморфологія. Клініка. Лікування. Полтава, 1998 р., с. 42, 44, 56-57.
3. Боровський Є.В. і співавт. “ Терапевтична стоматологія ”, Москва, “Медицина”, 1997, стр.84-90.

Організаційна структура заняття:

Організаційна частина

2хв.

Контроль початкового рівня знань

5 хв.

Теоретичне опитування та обговорення питань по темі практичного заняття

15 хв.

Демонстрація практичних навиків по темі

10 хв.

Самостійна робота по засвоєнню практичних навиків теми

35хв.

Контроль кінцевого рівня знань

20 хв.

Завдання для самостійної роботи

3 хв.



Студент повинен знати:

  1. Клініку гіперемії пульпи.

  2. Патоморфологію гіперемії пульпи.


Студент повинен вміти:

  1. Діагностувати гіперемію пульпи на підставі результатів основних та додаткових методів обстеження.

  2. Проводити диференційну діагностику гіперемії пульпи з гострим глибоким карієсом та гострим вогнищевим пульпітом.


  3. Завдання для самоконтролю знань-умінь:

    1. І рівень складності (а-І)



Який біль характерний для гіперемії пульпи?

а) ниючий постійний біль


б) біль в зубі при накушуванні
в) біль переважно від гарячого
г) при зміні атмосферного тиску
д) мимовільний блискавичний біль.

2. ІІ рівень складності (а-ІІ)


Вкажіть спільні ознаки для гострого глибокого карієсу та гіперемії пульпи.

а) біль від термічних та механічних подразників


б) біль триває протягом короткого часу після усунення подразника
в) наявність каріозної порожнини в межах плащового дентину
г) болісна перкусія
д) каріозна порожнина не сполучена з порожниною зуба


Ситуаційна задача
ІІ рівня складності (а-ІІ)
Хворому М., 32 роки проводилось препарування 24, 27 зубів під інфільтраційною анестезією з метою протезування. Наступного дня пацієнт почав відчувати біль від температурних подразників в 24 зубі. Біль триває ще 2 хвилини після усунення подразника. Раніше 24 зуб не лікувався та не турбував. ЕОД – 15 мкА. Який попередній діагноз можна встановити в даному випадку. Які можливі причини виникнення захворювання?


Еталони відповідей:

1. І рівень складності (а-І)

д) мимовільний блискавичний біль.



2. ІІ рівень складності (а-ІІ)
а) біль від термічних та механічних подразників
б) біль триває протягом короткого часу після усунення подразника
д) каріозна порожнина не сполучена з порожниною зуба


Ситуаційна задача
- Гіперемія пульпи 24 зуба
- Можливою причиною може бути препарування без водного охолодження, внаслідок чого відбулося перегрівання пульпи зуба.




База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка