Протидія домаганням і насиллю Тривалість 90 хвилин Мета



Скачати 56.26 Kb.
Дата конвертації04.05.2017
Розмір56.26 Kb.
Протидія домаганням і насиллю
Тривалість

90 хвилин



Мета

Тренінг навичок безпечної поведінки в умовах тиску і загрози насилля.



Очікувані результати

Після цього тренінгу учасники:



  • Називають види сексуальних злочинів і ознаки віктимної поведінки;

  • Наводять приклади ситуацій, що загрожують сексуальним насиллям;

  • Розпізнають типові прийоми сексуальних домагань;

  • Демонструють уміння адекватно поводитися під час маніпулювання, тиску, погроз, застосування фізичної сили.

  • Наводять рекомендації, як допомогти жертві насилля.

Обладнання і матеріали

  •  Посібник для учнів.

  •  Папір форматів А2, А3, А4.

  •  Маркери, фломастери.

  •  Заготовка для плаката: «Віктимна поведінка». На аркуші паперу напишіть три підзаголовки: «Віктимні речі», «Віктимні жести», «Віктимна поведінка».

  •  Плакат: «Алгоритм поведінки в умовах тиску і маніпуляцій» (див. тренінг 8 у цьому посібнику).


Орієнтовний план:

Тренінгові активності

Час

Привітання, зворотний зв'язок

10 хв.

Стартове завдання.

10 хв.

Робота в парах: «Протидія сексуальним домаганням»

20 хв.

Міні-лекція: «Злочини сексуального характеру»

10 хв.

Робота в групах: «Протидія сексуальному насиллю. Допомога жертві насилля»

25 хв.

Зворотний зв'язок, завершення тренінгу

5 хв.

Всього:

90 хв.

Привітання, зворотний зв'язок

Виконайте ритуал привітання.

Запитайте учасників, про що вони дізналися з модуля 3: «Відповідальна поведінка: відстрочення початку статевого життя» (нагадайте про правило «Піднятої руки»).

Повідомте, що починаєте вивчення четвертого модуля програми, який називається: «Відповідальна поведінка: «Ні» насиллю і незахищеному сексу».



Стартове завдання (посібник для учнів, завдання 14.1, с. 126)

Об'єднайте учасників у 3 групи.

Розподіліть ситуації і запропонуйте учням спрогнозувати їхній можливий розвиток.

Запитання для обговорення:

Чи загрожує цим людям небезпека?

Як би ви порадили їм діяти?

Мозковий штурм: «Віктимна поведінка» (посібник для учнів, с. 125)

Слово вчителя: «Пси­хо­ло­ги і криміналісти вважають, що багато злочинів певною мірою спровоковані са­мими жерт­вами. Наприклад, якщо хтось йде з дому і залишає ключ під килимком, він сам провокує грабіж своєї квартири. Ви­ник­ла навіть ціла на­ука — вікти­мо­логія (від англ. «victim» — «жерт­ва» і грецьк. «ло­гос» — «вчен­ня»). Віктимо­ло­ги виокремлюють віктимні речі, же­с­ти і по­ведінку».

Проведіть мозковий штурм про речі, же­с­ти й по­ведінку, які можуть спровокувати сексуальне насилля.

Робота в парах: «Протидія сексуальним домаганням» (посібник для учнів, завдання 14.2—14.3, с. 127—129)

Слово вчителя: «Сексуальні домагання — небажані пропозиції сексуального характеру. Уміння протистояти сексуальним домаганням — важливий крок у розбудові рівноправних стосунків з протилежною статтю. Іноді такі домагання є ознакою готовності до насилля. Щоб не стати жертвою злочину, важливо навчитися передбачати загрозу, уникати небезпечних ситуацій, а також рішуче протистояти посяганням на своє життя і здоров'я. На попередньому тренінгу ми вчилися відмовлятися від пропозицій інтимного характеру. Однак той, хто робить такі пропозиції, не завжди одразу припинить домагання. Він може тиснути: провокувати, переконувати і навіть погрожувати».

Запропонуйте учням ознайомитися з найпоширенішими способами тиску. Дайте учням 5 хвилин для виконання цієї роботи.

Запитання для обговорення:

Які ще способи тиску і маніпулювання може бути використано?

Підготуйте з лідерами сценку зі с. 129, обравши один із варіантів її закінчення, використовуючи плакат: «Алгоритм поведінки в умовах тиску і маніпуляцій».

Поясніть учасникам мету завдання 14.3 і продемонструйте рольову гру.

Об'єднайте учасників у пари.

Попросіть волонтерів ще раз повторити демонстрацію в режимі «стоп­-кадру», зупиняючи її після кожного етапу і коментуючи дії акторів.

Запропонуйте учасникам разом з партнером заповнити порожні віконця в ситуації, що у посібнику на с. 129. Те саме вони мають зробити в другому посібнику, помінявшись ролями.

Запропонуйте охочим розіграти свою сценку перед класом.

Запитання для обговорення:

Чи не здається вам, що в цьому випадку найкраще відмовитись і йти геть?

Але ж ви далеко від дому, а надворі темно. Що ще ви можете зробити?

Як можна було уникнути такої ситуації?

Міні­-лекція: «Злочини сексуального характеру» (посібник для учнів, завдання 14.4, с. 125)

Слово вчителя: «Іноді сексуальні домагання є ознакою готовності до насилля».

Розкажіть про класифікацію злочинів сексуального характеру.

Підсумуйте: «Сексуальні злочини поєднують у собі фізичне і психологічне насилля. Вони призводять до глибоких психологічних травм, несуть ризики для фізичного здоров'я жертви, різко засуджуються у суспільстві і суворо переслідуються законом. В Україні за них передбачено кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на тривалі терміни».

Робота в групах: «Протидія сексуальному насиллю. Допомога жертві насилля» (посібник для учнів, завдання 14.4, с. 130—133)

Слово вчителя: «Поши­ре­ною є думка, що зґвалту­вання вчиня­ють ли­ше не­знай­омці у темно­му провулку. Але приблиз­но по­ло­ви­на ґвалтівників — знай­омі або ро­дичі жертви. Дуже важливо знати про ситуації і способи поведінки, які загрожують сексуальним насиллям».

Запропонуйте учням прочитати історію в малюнках на с. 126.

Об'єднайте їх у три групи і запропонуйте групам дати відповіді на запитання.



Запитання для обговорення в групах:

група 1:

Як ви думаєте, чи могла Марія здогадатися, що таке може трапитись? Що свідчило про це?

Марія збентежено мовчала, коли Микола почав розмову про секс. Як вона мала вчинити замість того, щоб мовчати?

група 2.

(працює з пам'яткою «Як уникнути сексуального насилля», с. 130 посібника):

Як поводитись, коли вам роблять непристойні пропозиції?

Що робити, коли існує загроза зґвалтування?

група 3:

( працює з пам'яткою: «Як допомогти жертві насилля», с. 131 посібника):

Що можна порадити Марії?

Чи треба їй комусь розповісти про те, що сталося?

Чи варто розповісти про це людям, яким вона довіряє (батькам, друзям)?

Як варто вести себе тим, кому вона довіриться?

Запропонуйте групам поділитися своїми ідеями в загальному колі.

Проведіть вправу на зняття емоційного напруження.

Зворотний зв'язок

Запропонуйте учасникам пригадати, що вони робили на цьому тренінгу (учасники відповідають, дотримуючись правила «Піднятої руки»).



Ритуал прощання (як на попередніх тренінгах)


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка