Програма виховної роботи "У сузір’ї стати зіркою"



Скачати 162.55 Kb.
Дата конвертації31.12.2016
Розмір162.55 Kb.


Програма виховної роботи “У сузір’ї стати зіркою”
Автор: Олена Лисенко,

вчитель Яготинської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3


Пояснювальна записка

Реформування сучасної освіти, реалізація ідей гуманістичної педагогіки зумовили необхідність створення нових виховних проектів. Серйозна деформація в ціннісних орієнтаціях молоді, падіння моральності вимагає залучення учнів до активної співпраці.

Виховання гармонійно розвиненої особистості – гідного громадянина незалежної України є кінцевою метою виховної роботи класного керівника з учнівським колективом за Програмою “У сузір’ї стати зіркою ”. Кожна дитина може бути успішною у житті, стати яскравою “зіркою”, досягти значного успіху.

Програмою передбачено реалізацію таких основних завдань:


  • створення системи цілеспрямованого вивчення особистості учня на основі комплексної діагностики;

  • залучення вихованців до колективних, групових, індивідуальних форм виховної роботи;

  • корекція та контроль процесу практичної діяльності особистості, що визначається активною життєвою позицією дитини, її адаптованістю, цілеспрямованістю до морального самовдосконалення;

  • формування гармонійної особистості, патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації; соціально активної, гуманістично спрямованої особистості, яка здатна будувати демократичну Україну; духовної, моральної, художньо-естетичної культури, високих патріотичних почуттів; національної самосвідомості;

В основу Програми покладаються принципи:

  • гуманізації та демократизації виховного процесу;

  • реалізації особистісно-орієнтованого підходу, діяльнісного та компетентісного підходів до організації роботи з дітьми;

  • педагогічної доцільності та спрямованості;

  • єдності зусиль сім’ї, школи та громадськості;

  • диференціації та індивідуалізації виховного процесу;

  • наступності та системності;

  • природовідповідності;

  • єдності прав, свободи вибору та відповідальності особистості;

  • зв’язку виховання з життям;

  • забезпечення активної позиції учнів у житті і колективній діяльності.

Основними групами методів виховного впливу є:

  • методи формування свідомості (роз’яснення, бесіда, лекція, диспут, приклад);

  • методи формування суспільної поведінки (педагогічна вимога, громадська думка, доручення, створення виховуючих ситуацій, тренінги, дебати, рольові ігри); методи стимулювання діяльності та поведінки (змагання, заохочення, покарання);

  • методи контролю та аналізу ефективності виховання (моніторинг, анкетування, спостереження).

Важливим завданням виховної роботи є моральне виховання, завданням якого є формування 4 груп якостей особистості: когнітивних, афективних, вольових, формування рис цілісного характеру, які тісно взаємопов’язані.

Розкриємо їх зміст.



Когнітивні якості:

  • розмірковування про те, чого і як необхідно досягти;

  • аналіз свого життєвого досвіду, результатів власних дій для кращого розуміння характеру ситуацій, з якими доводиться мати справу;

  • передбачення, які ґрунтуються на особистих вироблених моральних якостях і критеріях, на соціальних нормах.

Афективні якості, пов’язані з почуттями, які виявляються у таких діях особистості:

  • емоційна налаштованість;

  • установка на продуктивне використання позитивних і негативних емоцій;

  • перетворення почуття напруги, яке виникає у процесі зіткнення з поставленим завданням, у стимул для його максимально швидкого вирішення.

Вольові якості:

  • мобілізація енергії, наполегливості, волі;

  • тривалі вольові зусилля.

Таким чином формується цілісний характер дитини, в якому відображаються загальнолюдські цінності: гуманність, патріотизм, доброчинність, щирість, порядність, відповідальність, правдивість, справедливість, відвертість, ввічливість, чуйність.

Програмою передбачено всебічне вивчення дітей, діагностика і проектування становлення особистості; реалізація особистісно-орієнтованого підходу шляхом створення можливостей для самовиховання; координація діяльності вчителів, які працюють з учнями класу, з метою досягнення єдності у створенні простору для самореалізації дитини, взаємодії сім’ї та громадськості; робота з батьками з метою підвищення їх педагогічної культури.

Програма розрахована для учнів 5-11 класів на сім років і має таку структуру: напрями виховної роботи, основні завдання, орієнтовні форми виховної роботи.

Для кожної вікової групи учнів у Програмі вказані завдання виховної роботи і шляхи їх здійснення. Залежно від віку дітей та особливостей розвитку кожної дитини, форми реалізації завдань можуть змінюватися з метою успішного формування гармонійної особистості дитини.



За результатами реалізації програми учням будуть властиві такі риси, якості, здібності, ознаки, характеристики:

  • гнучкість адаптування у мінливих життєвих ситуаціях;

  • самостійність та критичність мислення;

  • уміння бачити та формувати проблему;

  • знаходження раціональних шляхів вирішення завдань;

  • творчість мислення та генерування нових ідей;

  • грамотність у роботі з інформацією;

  • комунікабельність та контактність;

  • уміння працювати в колективі;

  • здатність до самовиховання, самооцінки та самоконтролю.

Зміст Програми



п/п


Напрями

виховної


роботи

Основні завдання

Орієнтовні форми

та тематика виховних справ



1.

2.





Формування

колективу

Формування

громадянської

свідомості




5 клас


  • Вивчення індивідуальних. і психологічних особливостей кожної дитини.

  • Визначення лідерів класу.

  • Налагодження роботи органів учнівського самоврядування.

  • Формування в учнів уміння спілкуватися.

6 клас


  • Вивчення змін, які відбулися у розвитку кожної особистості і колективу.

  • Чергування творчих доручень: створення активу класу.

  • Формування згуртованості, вміння відстоювати свою думку.

7 клас


  • Діагностика та моніторинг рівня життєвої активності вихованців

  • Згуртування класного колективу навколо активу.

  • Формування цілеспрямованості учнівського колективу в досягненні спільної мети.

8 клас

  • Вивчення акцентуації характеру

учнів класу.

  • Формування міжособистісних

взаємин та ціннісно-орієнтаційної

єдності в колективі.



  • Досягнення високого рівня самоствердження.

9 клас


  • Здійснення моніторингу рівня життєвої активності учнів.

  • Забезпечити умови для самовизначення та самореалізації кожного члена класного колективу

10 клас


  • Виховання відповідальності кожного за весь колектив.

  • Підтримка високого рівня

самовизначення колективу, його згуртованості і емоційності.

11 клас


  • Виховання відповідальності

кожної особистості за весь

колектив.



  • Підтримка високого рівня

самовизначення колективу, його згуртованості і емоційності.

  • Вивчення професійної спрямованості учнів.

5 клас


Батьківщини.
6 клас

  • Виховання патріотичних почуттів,

усвідомлення своєї етнічної спільності на основі поваги національних традицій.
7 клас

  • Виховання громадянської свідомості на основі історичного досвіду українського народу.

8 клас


  • Формування національної свідомості учнів, принциповості.

9 клас


  • Формування національної

свідомості.

  • Вивчення державної мови,

піднесення її престижу.

10 клас


  • Утвердження почуття громадянського обов’язку, гідності.

  • Формування основ гендерної

культури.

  • Виховання взаємин хлопців і дівчат.

11 клас


  • Виховання гідного громадянина незалежної України.

  • Поглиблення гендерної культури.

  • Виховання взаємин хлопців і дівчат.




  • Діагностика рівнів соціального, духовного, фізичного і

психічного розвитку.

  • Бесіда “Я – маленька частинка цілого”.

  • Самопрезентація “Моє місце в колективі”.

  • Рольова гра “Чарівний стілець”.

  • Розробка законів життя класу.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.

  • Екскурсії рідним містом “Сторінками історії”.

  • Спільна робота на шкільній ділянці і в класному приміщенні – операція “Ми – господарі”.

  • Година спілкування “Лідер чи спостерігач?”.

  • Рольова гра “Я так думаю…”.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.

  • Колективне ігрове спілкування “Чарівний стілець”.

  • Операція “Затишок”(робота на шкільній ділянці і в класному приміщенні)




  • Тренінгові заняття “Що вагоміше – “моє” чи “наше”?”

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.

  • Операція “Зелений куточок”(робота на шкільній ділянці і в класному

Приміщенні).

  • Екскурсія (до Ботанічного саду міста Києва) “Разом відкриємо прекрасне”.



  • Анкетування по визначенню акцентуації характерів учнів.

  • Диспут “Всі разом – це чудовий колектив, окремо кожен – індивідуальність”.

  • Година спілкування “Лиш у дружбі пізнаєш себе”.

  • Екскурсія до міста Канева “Тобі, великий Кобзарю, вклоняємося низько”.

  • Операція “Прекрасне поруч”.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.




  • Диспут “Чия думка вагоміша: всього колективу чи одного учня?”

  • Круглий стіл “Ти не один”.

  • Операція “Школа – твій дім”.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.



  • Тренінгові заняття “Хто сильніший – я чи колектив?”

  • Круглий стіл “Я = МИ”.

  • Година спілкування “Ми тільки перші, щоб не затівали – всі за одного і один за всіх”.

  • Операція “Створи прекрасне навколо себе”.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.



  • Тренінгове заняття “Я впливаю на колектив чи він на мене?”

  • Диспут “Чи повинен колектив відповідати за кожного з нас?”

  • Круглий стіл “Сучасний світ і адаптованість у ньому”.

  • Участь у конкурсі “Свято квітів”.

  • Операція “Після себе – добру згадку”.



  • Бесіда “Державні символи України”.

  • Година спілкування “Яготин – моя мала Батьківщина”.

  • Урок мужності “Живемо, поки пам’ятаємо”.

  • Бесіда “Десять заповідей людяності”.

  • Акція “Милосердя”.




  • Круглий стіл “Національні традиції рідного краю”.

  • Урок мужності “Живемо, поки пам’ятаємо”.

  • Екскурсія до музею Яготинського району “Добраничівська стоянка”.

  • Акція “Милосердя”.




  • Гра-екскурсія “Стежки в минуле українського народу”.

  • Урок мужності до Дня міста “Роки ідуть, а пам’ять у серці – назавжди!”

  • Екскурсія до музею під відкритим небом до міста Переяслава

“Славні сторінки нашої історії”.

  • Акція “Милосердя”.




  • Година спілкування “Краса народу – її мова”.

  • Вахта пам’яті до Дня Перемоги.

  • Урок пам’яті “Трагедія і біль Чорнобиля”.

  • Диспут “Чи завжди правда є спасінням?”

  • Екскурсія «Про їхній подвиг пам’ятаємо…» (до музею Великої Вітчизняної війни міста Києва).

  • Акція “Милосердя”.




  • Діагностика громадянських якостей учнів.

  • Година спілкування “Громадянські цінності”.

  • Круглий стіл “Наша мова – мов криниця”.

  • Зустріч з місцевим письменником Іваном Царинним.

  • Вахта пам’яті до Дня Перемоги.

  • Диспут “Яким я потрібен своїй державі?”

  • Акція “Милосердя”.




  • Розроблення пам’ятки молодого громадянина України.

  • Години спілкування: “Жити, щоб пам’ятати”, “Жити для людей. Твоя активна життєва позиція”.

  • Диспут “Добро чи зло – що переможе?”

  • Круглий стіл “Сучасний світ і гендерна рівновага”.

  • Акція “Милосердя”.



  • Диспут “Чи я живу за законами пам’ятки молодого громадянина України?”

  • Година спілкування “Чи хочу я мирні бачити сни?”

  • Круглий стіл “Я – громадянин!”

  • Тренінгові заняття “Чи маю в житті я вибір? ”

  • Тренінгові заняття “Партнерство в родині. На шляху до гендерного паритету”.

  • Акція “Милосердя”.



3.


Превентивне

виховання

5 клас


  • Попередження відхилень у поведінці.

6 клас


  • Стимулювання до здорового способу життя.

7 клас


  • Закладення основ правової культури.

8 клас


  • Зміцнення основ правової культури.

  • Формування стійкості проти шкідливих звичок.

9 клас


  • Формування правової культури.

  • Вироблення стійкості до негативних впливів соціального оточення.

10 клас

  • Створення позитивної соціальної орієнтації учнів.

  • Запобігання створенню умов для прояву у вихованців “гедоністичного ризику”.

11 клас


  • Формування імунітету до негативних впливів соціального оточення.

  • Профілактика “гедоністичного ризику”.





  • Вивчення Статуту школи.

  • Бесіда “Мої права та обов’язки”.

  • Анкетування “Шкідливі звички – які вони?”

  • Година спілкування “Чому звичка називається шкідливою?”




  • Година спілкування “Моє здоров’я в моїх руках”.

  • Диспут “Чи всі звички шкідливі?”

  • Рольова гра “Скажемо «НІ» шкідливим звичкам!”




  • Тренінгові заняття “Я маю права…”

  • Рольова гра “Суд над цигаркою”.

  • Диспут “Вчинки і відповідальність”.



  • Круглий стіл “Я і закон”.

  • Конкурс агітбригад “Ми за здоровий спосіб життя”.

  • Тренінги по попередженню шкідливих звичок.

  • Година спілкування “Права дитини в моїй державі”.




  • Круглий стіл “Я і сучасний світ”.

  • Година спілкування “Конвенція ООН про права дитини”.

  • Диспут “Вчинок і відповідальність”.

  • Брейн-ринг “Ми – правознавці!”

  • Тренінг “Чи здатний я здолати шкідливу звичку?”

  • Круглий стіл “Я досягну успіху без куріння!”




  • Зустріч з представниками правоохоронних органів

  • “Вчинки і відповідальність”.

  • Диспут “Чи важко боротися з шкідливими звичками?”

  • Тренінгові заняття “Конфлікт і його вирішення”.

  • Круглий стіл “Я контролюю емоції”.

  • Тренінгове заняття “Я досягну успіху без куріння”.



  • Анонімне дослідження “Які шкідливі звички притаманні мені?”

  • Зустріч з представниками відділу кримінальної міліції «Про незаконний обіг наркотичних засобів».

  • Лекція “Падіння моралі: наслідки”.

  • Конференція “Не знати – не означає не відповідати”.

  • Тренінгове заняття “Свідомий вибір моделей просоціальної поведінки”.

  • Година спілкування “В житті немає глухих кутів” (профілактика суїциду).

4.


Сприяння


творчому

розвитку


особистості

5 клас


  • Формування художньо-естетичних смаків, пізнавальних інтересів.

  • Залучення учнів до гурткової роботи.

6 клас


  • Формування художньо-естетичних смаків, пізнавальних інтересів,

глибокого інтелекту.

  • Залучення до гурткової роботи.

7 клас

  • Формування художньо-естетичних смаків, пізнавальних інтересів, глибокого інтелекту.

  • Залучення до гурткової роботи.

8 клас

9 клас


  • Розвиток пізнавальних інтересів, розширення естетичних смаків.

  • Розвиток здатності до самоаналізу, самооцінки.

  • Формування “Я – концепції”.

10 клас


  • Сприяння інтелектуальному, емоційному та естетичному розвитку учнів.

  • Виховання почуття прекрасного.

  • Боротьба з его-потягами.

  • Розвиток потреби у самовдосконаленні.

11 клас


  • Сприяння інтелектуальному, емоційному та естетичному розвитку учнів.

  • Виховання почуття прекрасного.

  • Боротьба з его-потягами.

  • Виховання потреби до самовдосконалення.




  • Вивчення дозвілля учнів та структури його використання.

  • Рольова гра “Я не такий, як всі”.

  • Випуски тематичних газет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності.

  • Екскурсія до картинної Галереї міста “К. Білокур та творчість місцевих художників”.




  • Вивчення дозвілля вихованців.

  • Тренінг “Моя візитна картка”.

  • Зустріч з місцевим письменником Іваном Кирієм.

  • Подорож парком рідного міста “У пошуках прекрасного”.

  • Випуски тематичних газет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності.

  • Колективне ігрове спілкування “Чарівний стілець”.



  • Вивчення дозвілля вихованців.

  • Брейн-ринг “Прекрасне поруч”.

  • Зустріч « Любов Галалюк – людина і поетеса».

  • Заочна екскурсія вулицями міста “Як би я змінив своє місто”.

  • Випуски тематичних газет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності.




  • Презентація “Прекрасне в моєму житті”.

  • Рольова гра “Мій імідж”.

  • Диспут “Чи повноцінне життя без творів мистецтва?”

  • Відвідування вистави театру юного глядача в місті Києві.

  • Випуск тематичних стінгазет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності і КВК.




  • Колективна творча справа “Світ моїх захоплень”.

  • Ситуативне моделювання “Мій життєвий проект”.

  • Тренінгове заняття “Спробуй в калюжі побачити зорі”.

  • Випуск тематичних стінгазет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності.

  • КВК «Я є я».




  • Диспут “Від “Я” фізичного до “Я” особистісного”.

  • Тренінгові заняття “Хочеш бути щасливим – будь ним”.

  • Година спілкування “Прекрасне живе поруч з нами”.

  • Відвідування театрів міста Києва «Київ театральний».

  • Година спілкування “Що таке его?”

  • Турнір знавців літератури.

  • Випуск тематичних стінгазет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності і КВК.




  • Круглий стіл “Я – творець свого щастя”.

  • Самопрезентації: «Карта мого життя», “Я можу створити прекрасне”.

  • Диспут “Особа і особистість”.

  • Свято талантів “Не тільки на небі є зорі”.

  • Година спілкування “Причини его-проявів та боротьба з ними”.

  • Випуск тематичних стінгазет і плакатів.

  • Участь у конкурсах художньої самодіяльності і КВК.




База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка