Програма підготовки національних тренерів за проектом "Школа проти сніду" Блок Вступна частина 4 години № Тема Кількість годин



Скачати 298.7 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір298.7 Kb.
2. програма підготовки національних тренерів за проектом “Школа проти сніду”


Блок 1. Вступна частина - 4 години



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

1.1

Цілі, завдання і очікувані результати тренінгу

4=

4п+0л


п-практ.

Л-лекц.


В результаті курсанти повинні:

  1. Сформувати чітке уявлення про цілі, завдання і заплановані результати тренінгу

  2. Познайомитися з тренерами і один з одним, відчути себе командою

  3. Скласти “навчальний контракт”, обговоривши правила, власні цілі і очікування, роль кожного.

  4. Пройти тестування “ДО”




1.Презентація, знайомства

2.Обговорення, мозковий штурм

3. Тестування “ДО” рівня обізнаності, ставлень і умінь курсантів


  1. Анкети тестування „ДО”

2.Тематичний план і програма підготовки регіональних тренерів

3.Список всіх ресурсних матеріалів курсу

4.Фільми “1+1” і фільм Алатон


В результаті курсанти:

  1. Сформують чітке уявлення про цілі, завдання, заплановані результати тренінгу і власні очікування

  2. Ввідчують себе командою та встановлять правила роботи

  3. Пройдуть тестування “ДО”

  4. Отримають ресурсні матеріали




Блок 2. Проблема ВІЛ / СНІД / ІПСШ - 4 години



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

2.1

Базова інформація про проблему ВІЛ/СНІДу, ІПСШ

4=

4п+0л



В результаті курсанти повинні отримати вичерпну інформацію про:

  1. Розповсюдження ВІЛ в світі і Україні

  2. Шляхи передачі і методи захисту

  3. Стигму, дискримінацію і ВІЛ




1.Лекція у формі “запитання-відповіді”

2.Обговорення

3.Тренінг Люди і ВІЧ (Квасоля, Автограф)


5.Альянс – “Люди и ВИЧ”.

  1. Інформація про ВІЛ/СНІД з посібника для вчителя”




В результаті курсанти:

  1. Сформують чітке уявлення про особисті і соціальні аспекти проблеми ВІЛ/СНІД, шляхи інфікування і методи захисту

  2. Отримають знання про причини і наслідки стигми і дискрімінації

  3. Отримають необхідні ресурсні матеріали





Блок 3. Поведінкові практики і ризики підлітків у контексті ВІЛ/ІПСШ – 4 години



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

3.1

Особливості підліткового віку і поведінкові ризики.

4=

4п+0л



В результаті курсанти повинні отримати базову інформацію про:

  1. Особливості підліткового віку

  2. Статевий розвиток і сексуальні відносини

  3. Поведінкові практики і ризики підлітків та молоді в контексті ІПСШ і ВІЛ




1.Самостійна робота за матеріалами 1-3

2.Обговорення теми „Молодіжна мода – За і проти” (виявлення стереотипів)

3.Обговрення проблем підлітків „Згадаймо себе підлітками”

4.Обговорення теми ”Поведінкові ризики підлітків” в контексті ВІЛ та ІПСШ



7-8. „Для тебе”

9.ПідручникОБЖ для 8 класу.

10.Роздатковий матеріал з книги “Развитие личности ребенка” (авт.Нора Ньюкомб).



В результаті курсанти:

  1. Самостійно отримають базову інформацію про особливості розвитку і потреби підліткового віку

  2. Сформують уміння ставити себе на місце підлітка

  3. Проаналізують поведінкові ризики підлітків з позиції дорослого і підлітка

  4. Отримають необхідні ресурсні матеріали




Блок 4. Презентація проекту “Школа проти СНІДу” - 2 години.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

4.1.

Роль школи у профілактиці ВІЛ, ІПСШ. Загальна презентація проекту «Школа проти СНІДу»

2=

1п+1л



У результаті учасники мають отримати цілісне уявлення про проект, а саме:

1.Базові ідеї,

2.Основні завдання,

3.Принципи навчання,

4. Методи організації навчально-виховного процесу,

4. Координації дій учасників,

5. Процедури оцінювання

6.Навчально-методична література за проектом



1. Комп’ютерна презентація

2.Запитання і відповіді




11.Компакт-диск з презентацією

12. Буклет „Школа проти СНІДу”




В результаті курсанти:

  1. Отримають базову інформацію про проект

  2. Сформують чітке уявлення про якості, уміння і навички, необхідні вчителю для успішного навчання за проектом

  3. Отримають необхідні ресурсні матеріали







Блок 5. Проект “Школа проти СНІДу” у контексті завдань формування здорового способу життя- 4 години.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

5.1.

Формування здорового способу життя через систему шкільної освіти: оцінка ситуації.


2=

0,5п +1,5л



В результаті курсанти повинні отримати базову інформацію про:

1.Сучасну концепцію здоров’я і безпеки людини, що базується на понятті загального благополуччя.

2.Оцінка ситуації з станом ЗСЖ

3.Завдання шкільної освіти




1. Лекція

2.Запитання і відповіді




13.Роздатковий матеріал “Зірка”.

14.Видання ЮНІСЕФ”Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку життєвих навичок...”



В результаті курсанти:

  1. Отримають уявлення про сучасну концепцію здоров’я і безпеки людини

  2. Лтримають інформацію про стан навчання ЗСЖ у сучасній школі

  3. Отримають необхідні ресурсні матеріали




5.2.

Нормативно-правова база формування здорового способу життя у дітей та підлітків

2=

0,5п +1,5л



В результаті курсанти повинні отримати базову інформацію про:

1.Нормативно-правові акти у сфері навчання ЗСЖ.

2.Які нормативні акти дають підставу для впровадження проекта у школі


1. Лекція

2.Запитання і відповіді




15.Перелік нормативно-правових актів


В результаті курсанти:

  1. Отримають уявлення про нормативно-правову основу впровадження проекта у школі

  2. Отримають необхідні ресурсні матеріали

Блок 6. Метод розвитку життєвих навичок як основний метод навчання ЗСЖ- 4 години.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

6.1.

Метод розвитку життєвих навичок – основний метод навчання ЗОЖ і профілактики ВІЛ та ІПСШ

4=

2п +2л


У результаті учасники мають:

1. Отримати чітке уявлення, яке теоретичне і методичне підґрунтя покладено в основу проекту.

2.Усвідомити сутність і переваги методу навчання на основі розвитку життєвих навичок

3. Знати, які життєві навички необхідні для ефективної профілактики ВІЛ, ІПСШ



1. Лекція – презентація світового досвіду

2.Запитання і відповіді

3.Обговорення вигод навчання основним життєвіим навичкам


11. Компакт-диск з презентацією Мари Белоу.

16.Видання ЮНІСЕФ ”Навички для здоров’я”

12. Буклет „Школа проти СНІДу”


В результаті курсанти:

  1. Отримають уявлення про сутність і переваги навчання ЗОЖ на основі розвитку життєвих навичок

  2. Отримають інформацію про оптимальний перелік життєвих навичок

  3. Отримають необхідні ресурсні матеріали







Блок 7. Організація підготовки і впровадження проекту у школі - 14 години.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

7.1.

Загальна схема впровадження проекту у школі.

1=

0,5п + 0,5л



Учасники мають:

1. Отримати уявлення про принципи, етапи і організаційні заходи впровадження проекту у школі.

2. Знати складові технологічної картки проекту, що включають розпис необхідних заходів за наступними етапами впровадження проекту у школі:


  • Шкільний розклад і навчальна програма

  • Педагогічна Рада

  • Виявлення потреб і проблем

  • Сприятливі шкільні умови

  • Взаємодія з батьками

  • Оцінювання „ДО”

  • Робота з лідерами

  • Підготовка до занять(ресурсні матеріали і план уроку)

  • Проведення тренінгів і поточне оцінювання навчальних досягнень учнів

  • Оцінювання „Після”

  • Оцінка якості впровадження




1. Міні-лекція

2.Запитання-відповіді




12. Буклет „Школа проти СНІДу”

17. Технологічна картка проекту




В результаті курсанти отримають:

  1. знання принципів впровадження проекту, що базується на досяненні результату

  2. уявлення про технологічну карту, її призначення та структуру

  3. необхідні ресурсні матеріали






7.2.

Навчальна програма курсу і шкільний розклад


1=

1п + 0л


Учасники мають:

1. Отримати уявлення про варіанти навчальних програм для учнів (мінімальну і повну).

2. Знати, які нормативно-правові підстави необхідні для впровадження курсу у школі

3.Знати вигоди від впровадження проекту для школи, вчителя, учнів і батьків




1. Міні-лекція

2.Запитання-відповіді




12. Буклет „Школа проти СНІДу”

18. Навчальні програми для учнів 8-9 та 10-11 класів



В результаті курсанти:

  1. отримають уявлення про варіанти навчальних програм для учнів 8-9 та 10-11 класів.

  2. оволодіють навичками адвокації на користь впровадження проекту у школі

  3. отримають необхідні ресурсні матеріали




7.3.

Проведення педагогічної ради школи з питань впровадження проекту

1=

0,5п + 0,5л



Учасники мають:

1.Отримати уявлення про орієнтовний план проведення педагогічної ради школи з питань проекту

2. навчитися скласти власний план проведення педагогічної ради


1.Приклад-демонстрація

2.Запитання-відповіді

3. Обговорення і моделювання



12. Буклет „Школа проти СНІДу”

19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”




В результаті курсанти:

  1. отримають уявлення про план проведення педагогічної ради школи

  2. навчаться складати власний план проведення педагогічної ради

  3. отримають необхідні ресурсні матеріали







7.4.

Заходи по створенню сприятливих шкільних умов


3=

1,5 п + 1,5л



Учасники мають :

1. Отримати рекомендації щодо:



  • вивчення актуальних проблем підлітків

  • проведення творчих конкурсів з профілактики ВІЛ/СНІДу, протидії дискримінації і насиллю, за здоровий спосіб життя.

  • створення можливостей для надання учням індивідуальних консультацій.

  • організації учительського всеобучу

2. Навчитися складати власний план заходів щодо створення сприятливих шкільних умов

1.Міні-лекція

2.Приклад-демонстрація

3.Обговорення

4.Робота в групах з відпрацювання власного плану заходів


20. Анкета “Соціально-психологічний портрет учня”

21. Компакт-диск з презентацією ”Школа, що сприяє здоров’ю” Мари Белоу

Приклади образотворчих робіт учнів (досвід Дніпропетровс.)



В результаті курсанти отримають:

  1. уявлення про спосіб вивчення актуальних потреб учнів за допомогою анкети “Соціально-психологічний портрет учня”

  2. рекомендації про способи надання індивідуальних консультацій учням

  3. рекомендації щодо організації учительського всеобуча

  4. необхідні ресурсні матеріали




7.5.

Взаємодія з батьками

3=

2,5 п + 0,5л



1.Учасники мають:

1.Отримати орієнтовний план заходів взаємодії з батьками з питань проекту



  • проведення батьківських зборів

  • написання листів

  • залучення до участі у позакласних заходах

  • бесіди з дітьми по обговоренню уроків

2.Скласти і обговорити власний план заходів щодо взаємодії з батьками

1.Міні-лекція

2.Приклад-демонстрація

3.Обговорення

4.Робота в групах з відпрацювання власного плану заходів


19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”


В результаті курсанти отримають:

  1. рекомендації щодо проведення батьківських зборів

  2. рекомендації щодо написання листів

  3. рекомендації щодо залучення до участі у позакласних заходах

  4. рекомендації щодо проведення бесід з дітьми по обговоренню уроків

  5. необхідні ресурсні матеріали

  6. навчаться складати власний план заходів по взаємодії з батьками






7.6.

Робота з підлітками-лідерами

2=

1,5 п + 0,5л



Учасники мають:

1.Отримати рекомендації щодо:



  • як вибрати серед учнів класу лідерів-помічників

  • форм допомоги лідерів у проведені занять-тренінгів

  • як підготувати лідерів

2.Навчитися складативласний план заходів щодо роботи з лідерами-підлітками

1.Міні-лекція

2.Приклад-демонстрація

3.Обговорення

4.Робота в групах з відпрацювання власного плану заходів


19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”


В результаті курсанти отримають рекомендації щодо:

  1. відбору серед учнів класу лідерів-помічників

  2. форм допомоги лідерів у проведені занять-тренінгів

  3. залучення до участі у позакласних заходах

  4. підготки лідерів

  5. необхідні ресурсні матеріали

7.7.

Підготовка до занять


1=

0,5 п + 0,5л



Учасники мають:

1. Знати призначення ресурсних матеріалів за проектом

2. вміти визначати надійні джерела додаткової інформації для використання на уроках-тренінгах

1.Міні-лекція

3.Обговорення


3.Перелік всіх ресурсних матеріалів курсу



В результаті курсанти:

  1. чітко орієнтуються у переліку, призначенні і змісті всіх ресурсних матеріалів за проектом

  2. знають, як визначити надійність джерел додаткової інформації




7.8.

Оцінювання процесу і результатів впровадження


2=

1п + 1л


Учасники мають:

1. Отримати чітке уявлення про цілі і завдання трьох видів оцінювання за проектом:



  • поточне оцінювання знань і умінь учнів

  • оцінювання реальних змін, що відбулися у знаннях, ставленнях, позиціях, намірах, уміннях і навичках учнів (за процедурою “ДО” і “ПІСЛЯ”

  • Оцінювання якості проекту

2. Навчитися проводити анкетування на підставі анкет „До” і Після” та зворотного зв’язку

1.Міні-лекція

2.Приклад-демонстрація

3.Обговорення




19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”

21.Анкети „До” і „Після” для анкетування учнів

22.Анкета зворотного зв’язку для вчителя


В результаті курсанти отримають:

  1. рекомендації щодо проведення оцінювання навчальних досягнень учнів

  2. рекомендації щодо оцінювання якості проекту

  3. необхідні ресурсні матеріали





Блок 8. Методи і форми групової роботи – 10 годин.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

8.1.

Методи створення доброзичливої атмосфери і продуктивної роботи

4=

4п + 0л


Учасники мають:

1. Чітко усвідомити цільове призначення і механізми впливу різних соціально-психологічних заходів групової роботи:



  • знайомство;

  • встановлення правил;

  • очікування;

2. Відчути “на собі” привабливість і ефективність заходів управління атмосферою і створення умов продуктивної роботи.


1. Міні-лекція

2.Тренінг




23. Книга „500 лучших советов тренеру” – авт.Ф.Рейс, Б.Смит)

24. Тренінги




В результаті курсанти:

  1. отримають уявлення про сутність методів створення доброзичливої атмосфери і продуктивної роботи

  2. усвідомлять механізми впливу методів на сприйняття, мотивацію, відкритість і активність учнів

  3. оволодіють технікою заходів „Знайомство”, „Правила”, „Очікування”

  4. отримають необхідні ресурсні матеріали




8.2.

Інтерактивні методи і форми навчання

6=

6п + 0л


Учасники мають:

1. Чітко усвідомити цільове призначення і способи організації інтерактивних методів навчання:

2. Оволодіти технікою наступних форм навчання:


  • мозковий штурм;

  • обговорення в малих групах;

  • диспути;

  • аналіз історій і ситуацій;

  • рольові ігри;

  • дебати

  • інші методи групової роботи

1. Міні-лекція

2.Тренінги за інтерактивними методами




19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”

25. Тренінги




В результаті курсанти отримають:

  1. уявлення про сутність різних форм інтерактивних методів навчання і оволодіють відповідною технікою

  2. необхідні ресурсні матеріали





Блок 9. Відпрацювання уроків-тренінгів – 32 години.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

9.1.

Структура спецкурсу і навчальні завдання для учнів

1=

0,5п + 0,5л



Учасники мають отримати чітке уявлення про модульну структуру, зміст і навчальні завдання спецкурсу:

  • Модуль 1. Базова інформація про ВІС/СПІД/ІПСШ

  • Модуль 2. Відповідальна поведінка –відсрочка початку статевого життя

  • Модуль 3. Відповідальна поведінка – “НІ” наркотикам і незахищеному сексу

  • Модуль 4. Протидія дискриминації .Підтримка і допомога людям, що живуть з ВІЛ/СНІД

1. Міні-лекція

2.Обговорення




26.Зведений тематичний план тренінгів для учнів

18. Навчальні програми для учнів 8-9 та 10-11 класів

12. Буклет „Школа проти СНІДу”


В результаті курсанти отримають:

  1. уявлення про структуру, зміст, навчальні завдання курсу для учнів

  2. необхідні ресурсні матеріали




9.2.

Загальні рекомендації з організації і проведення уроків тренінгів



1=

0,5п + 0,5л



Учасники мають отримати загальні рекомендації з організації і проведення уроків-тренінгів:

  • акцент на діяльність

  • як встановити атмосферу довіри

  • як справлятися з непередбаченими обставинами

  • як створити творчу атмосферу

  • як формувати малі групи

  • як дотримуватись правил

  • як враховувати індивідуальні особливості

  • як реагувати на незручні запитання

  • як залучити “відсутніх” і “агресивних” до співпраці




1. Міні-лекція

2.Запитання-відповіді



19. Пособие для учителя „Профилактика ВИЧ инфекции в системе школьного образования”

23. Книга „500 лучших советов тренеру” – авт.Ф.Рейс, Б.Смит)




В результаті курсанти отримають:

  1. загальні рекомендації з організації і проведення уроків-тренінгів

  2. необхідні ресурсні матеріали







9.3.

Відпрацювання базових тренінгів для учнів за програмою спецкурсу

30=

30п + 0л


Учасники мають відпрацювативсі завдання-тренінги для учнів:

Модуль 1. Базова інформація про ВІЛ/СНІД/ІПСШ .( 5 год)

Тренінг 1. ВІЛ/СНІД/ІПСШ. Шляхи передачі – 2,5 год.

Тренінг 2. ВІЛ/ІПСШ: способи захисту – 1.5 год.

Тренінг 3. Поведінка і ризики – 1 год.



Модуль 2. Відповідальна поведінка: відстрочка початку статевого життя (10,5 год)

Тренінг 4. Асертивність і упевнена поведінка - 2,5 год

Тренінг 5. Будуємо рівноправні стосунки - 2,5 год

Тренінг 6. Відстрочка статевого життя - 4 год.

Тренінг 7. Протидія сексуальним домаганням і сексуальному насиллю – 1,5 год

Модуль 3 «Ні» наркотикам і незахищеному сексу. (5,5 год)

Тренінг 8. «Ні» алкоголю, наркотикам, спільному використанню предметів, які колють або ріжуть -3год..

Тренінг 9. «Ні» незахищеному сексу (для 10-11 класу) – 2,5 год.

Модуль 4. Протидія дискримінації. Підтримка людей, що живуть з ВІЛ. ( 3,5 год)

Тренінг 10. «Ні» дискримінації- 2 год.

Тренінг 11. Підтримка людей, що живуть з ВІЛ – 1,5 год.


1. Обговорення мети і форм проведення кожного тренінгу.

2. Приклад-демонстрація

3.Робота в групах з відпрацювання завдання-тренінгу


26.Зведений тематичний план тренінгів для учнів

27.Матеріали тренінгових завдань



В результаті курсанти:

  1. відпрацюють всі тренінгові завдання спецкурсу

  2. отримаютьнеобхідні ресурсні матеріали





Блок 10. Особливості навчання дорослих – 10 годин.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

10.1

Особливості навчання дорослих

4=

4п + 0л


Учасники мають:

1. Отримати рекомендації щодо організації тренінгу дорослих:



  • як складати програму підготовки

  • як організувати тренінг (акцент на діяльність)

  • як встановити атмосферу довіри

  • як справлятися з непередбаченими обставинами

  • як створити творчу атмосферу

  • як формувати малі групи

  • як дотримуватись правил

  • як враховувати індивідуальні особливості

  • як реагувати на незручні запитання

  • як залучити “відсутніх” і “агресивних” до співпраці

1. Міні-лекція

2.Запитання-відповіді

3.Обговорення


23. Книга „500 лучших советов тренеру” – авт.Ф.Рейс, Б.Смит)

В результаті курсанти отримають:

  1. уявлення про особливості навчання дорослих

  2. рекомендації щодо організації тренінгу дорослих

  3. необхідні ресурсні матеріали




10.2

Розвиток навичок комунікації та регулювання емоційного стану групи

6=

6п + 0л


Учасники мають:

1. Отримати рекомендації щодо розвитку навичок комуніуації та управління емоційним станом групи




1. Міні-лекція

2.Тренінги




28. Тренінги



В результаті курсанти оволодіють техніками розвику навичок комуніуації та управління емоційним станом групи



Блок 11. Заключні заняття – 10 годин.



Тема

Кількість годин

Навчальні завдання

Форма проведення

Ресурсні матеріали

Очікувані результати

11.1

Тестування “ПІСЛЯ”

1=

1п + 0л


Учасники мають пройти тестування “ПІСЛЯ” для оцінки результатів власних досягнень і отримання сертифікату.


1. Тестування “ПІСЛЯ” рівня обізнаності, ставлень і умінь курсантів

21.Анкети „Після”


В результаті курсанти отримають об’єктивну інформацію щодо змін в результаті навчання рівня власних знань, намірів, умінь і ставлень в контексті ВІЛ/СНІД


11.2

Складання програми підготовки вчителів

1=

1п + 0л


Учасники мають:

1. Отримати рекомендації щодо складання програми підготовки вчителів в регіональних ресурсних центрах



1. Міні-лекція

2.Запитання-відповіді

3.Обговорення


2.Тематичний план і програма підготовки регіональних тренерів

В результаті курсанти отримають завдання і рекомендації щодо складання програми підготовки вчителів

11.3

Упорядкування індивідуального плану роботи за опорною технологічною карткою

6=

6п + 0л


Учасники мають:

1.Упорядкувати власний план заходів роботи у школі по впровадженню проекту відповідно до технологічної карти.




Робота в групах з відпрацювання плану


17. Технологічна картка проекта


В результаті курсанти отримають складуть власний план дій з впровадження проекту у школі і підготовки вчителів колег

11.4

Закриття курсів

2=

2п + 0л


Учасники маютьу разі успішного навчання отримати сертифікат тренера-координатора


Робота в групах з відпрацювання плану










Загальна кількість годин - 96





База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка