Програма навчального тренінгу з прав людини та методики викладання прав людини в загальноосвітніх навчальних закладах



Скачати 64.36 Kb.
Дата конвертації09.04.2017
Розмір64.36 Kb.



Міністерство освіти і науки України



Міністерство юстиції України





Проект

ПРОГРАМА

НАВЧАЛЬНОГО ТРЕНІНГУ
З ПРАВ ЛЮДИНИ ТА МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ

в загальноосвітніх навчальних закладах


Дата проведення:

28 – 29 липня 2016 р.









Місце проведення:

м. Одеса


Мета навчального тренінгу:







  • виробити навички викладання прав людини дітям, використовуючи методику, запропоновану у виданні “Права людини для дітей: посібник для вчителів та тренерів”;




  • сприяти обміну досвідом та кращими практиками щодо освіти у сфері прав людини.







Тренери та експерти:



Ступницька Наталія, національний менеджер програми у сфері верховенства права і прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні

Беца Наталія, національний спеціаліст проектів у сфері верховенства права і прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні

Євтушенко Раїса, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Терно Сергій, д.п.н., професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету

Клименко Нінель, доцент Київського університету імені Б.Грінченка

Перепьолкін Євгеній, заступник директора, вчитель правознавства гімназії №6 м. Полтави













25 липня 2016 року, понеділок

09:30 – 10:00


Реєстрація учасників









10:00 – 10:15

Відкриття заходу та привітання
Ступницька Наталія, національний менеджер програми у сфері верховенства права і прав людини Координатора проектів ОБСЄ в Україні

Євтушенко Раїса, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України

Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини

Представник Міністерства юстиції України


10:15 – 11:15

Знайомство з учасниками та з’ясування їхніх очікувань від тренінгу. Презентація мети і завдань навчального тренінгу
Форми роботи:


  • представлення сусіда та очікування від тренінгу;

  • мозковий штурм - прийняття правил тренінгу.

11:15 – 11:30




Перерва на каву







11:30 – 13:00

Сесія 1. Теорія і еволюція виникнення прав людини

БЕЦА, ПЕРЕПЬОЛКІН
Питання для висвітлення:


  • визначення прав людини;

  • наголос на неподільності і універсальності прав людини;

  • концепція природного права (відмінність від позитивізму);

  • покоління прав людини;

  • принципи і цінності прав людини.


Форми роботи:




13:00 – 14:00

Обід







14:00 – 15:30

15:30 – 15:45


15:45 – 18:00


Сесія 2. Міжнародні стандарти у сфері захисту прав людини СТУПНИЦЬКА
Питання для висвітлення:


  • Загальна декларація прав людини;

  • Міжнародні пакти про права людини;

  • Універсальний періодичний огляд ООН;

  • Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод;

  • Практика Європейського суду з прав людини.

Форми роботи:

  • міні-лекція;

  • просвітницька стрічка – презентація Європейського суду з прав людини;

  • аналіз практики Європейського суду з прав людини;

  • питання-відповіді;

  • обговорення.


Перерва на каву
Сесія 3. Освіта з прав людини у середній школі

ЄВТУШЕНКО, БЕЦА
Питання для висвітлення:



Наголос на важливості шкільної освіти для:

  • поширення знань про права людини, розуміння норм, принципів та цінностей прав людини і механізмів їхнього захисту;

  • посилення в учнів здатності користуватися своїми правами та поважати права інших;

  • формування ціннісного ставлення в учнів як громадян, які знають і вміють відстоювати цінності демократії;

  • створення простору та формування здатності аналізу та реагування на ситуації, коли права людини опиняються під загрозою.

Форми роботи:


  • міні-лекція;

  • просвітницька стрічка про важливість освіти з прав людини;

  • практичне завдання;

  • обговорення.




18:00 - 19:00

Вечеря










26 липня 2016 року, вівторок







09:30 – 11:15 Сесія 7. Критичне мислення як інструмент захисту прав людини ТЕРНО

11:15 - 11:40



Питання для висвітлення:
- критичне мислення – універсальна методологія;

- стратегії та процедури розв’язування правових проблем;

- критичне розмірковування як захист прав людини.
Форми роботи:

  • міні-лекція;

  • практичне завдання;

  • обговорення.


Перерва на каву

11:40 – 13:30 Сесія 8. Методика викладання прав людини у середній школі. Рекомендації щодо запровадження підходу, заснованого на правах людини, до шкільної освіти



ЄВТУШЕНКО, КЛИМЕНКО
Питання для висвітлення:

  • методологія співучасті та взаємодії;

  • класифікація методів, форм та прийомів вивчення прав людини в школі

  • досвід роботи з посібником «Права людини для дітей: посібник

для вчителів та тренерів»;
Форми роботи:

  • міні-лекція;

  • практичне завдання;

  • обговорення.

13:30 – 14:30 Обід


14:30 – 16:30 Сесія 9. Методика використання Шкільного календаря прав людини КЛИМЕНКО, ПЕРЕПЬОЛКІН
Питання для висвітлення:

  • методика викладання прав людини, запропонована у посібнику;

  • акцентування на тому, що вправи, перш за все, мають навчити учнів аналізувати та будувати логічні зв’язки, ніж знаходити єдине правильне рішення;


Форми роботи:

  • міні-презентація посібника та вправ, що увійшли до нього;

  • обговорення можливостей вікових груп учнів для розв’язання вправ;

  • питання-відповіді щодо використання посібника під час навчання та у позакласній роботі;

  • практичне заняття;

16:30 – 17:00 Загальне обговорення. Підбиття підсумків тренінгу.



Вручення сертифікатів
Ступницька Наталія, національний менеджер проектів Координатора проектів ОБСЄ в Україні
Євтушенко Раїса, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України
17:00 Кава. Відїзд учасників.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка