Програма «Молодь плекає майбутнє»



Скачати 49.57 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір49.57 Kb.

На головну Волонтери

З метою підтримки та стимулювання дитячого читання з 2008 року проводиться обласна бібліотечна акція «Читай – і стань успішним». Одним з її ініціаторів стала Херсонська обласна бібліотека для дітей. Для її успішної реалізації була створена цільова програма «Молодь плекає майбутнє».

Наша шкільна бібліотека та її читачі також долучилися до суспільно значущої справи – пропагування дитячої книги, заохочення молодших школярів до читання.

Шкільним бібліотекарем – Чернієнко Юлією Миколаївною була створена волонтерська бригада з учнів 6-А та 6-В класів (у 2007-2008 навчальному році), до якої долучилися у наступному році учні 5-Г класу.

Які ж цілі ставили перед собою волонтери, беручись за цю відповідальну справу?

Мета волонтерської діяльності


  1. Донести кращі дитячі книги до кожного малюка.

  2. Прищеплювати учням любов до читання, що є домінуючим принципом становлення особистості.

  3. Сприяти формуванню активної громадської позиції в читачів.

  4. Залучення до читання самих волонтерів.

  5. Стимулювати активність читачів у житті шкільної бібліотеки.

  6. Формування за результатами читання списки найкращих книг для дітей різних вікових категорій.

  7. Розширення світогляду як самих волонтерів, так і їхніх слухачів.

Для виконання програми підтримки дитячого читання були продумані етапи діяльності волонтерської бригади:

  1. Організаційний: створення бригади.

  2. Запрошення до читання (випуск рекламних проспектів).

  3. Проведення серії занять з волонтерами: - міні-лекція „Критерії оцінки художньої книги”; - „Творчі ігри та жанри малого фольклору як скарбниця народної мудрості”; - „Принципи художнього читання”; - „Основи дикторської майстерності” – „Прийоми презентації художніх видань” тощо.

  4. Створення естетично оформлених папок з найкращими відгуками дітей.

  5. Складання рейтингового списку книг „Ранець-читанець”.

  6. Конкурс на кращого читця.

  7. Зустрічі з херсонськими письменниками.

  8. Допомога волонтерів при обслуговуванні молодших школярів.

  9. Участь волонтерів у розробці сценаріїв, організації конкурсів і свят.

  10. Презентація волонтерами улюблених книжок.

  11. Участь волонтерів у заходах шкільної бібліотеки (посвяті читачів, бібліотечних уроках, масових заходах, тижні дитячої книги).

  12. Співпраця волонтерів із міськими та обласною дитячою бібліотекою.

  13. Підготовка та участь в обласному конкурсі волонтерських бригад.

Форми роботи волонтерів

І. Читання:

- голосне читання уривків;

- читання ланцюжком;

- читання в особах;

- читання напам’ять;

- читання-інсценізація тощо.

ІІ. Творчі ігри:

- конкурс на кращого читця серед дітлахів;

- конкурс на кращий малюнок.

ІІІ. Рефлексія діяльності:

- дитячий малюнок;

- відповіді на запитання;

- складання варіативного закінчення твору;

- колективне складання розповіді про пригоди відомого героя;

- написання відгуків.

ІV. Проведення акцій у підтримку читання.

У волонтерів нашої школи свою символіка. Зокрема, гімн волонтерів читання:



Гімн волонтерів

ЗОШ №1 м. Херсона

(на мотив пісні О. Пономарьова „Офіцери”)

  1. Є багато книжок.

Гордо сяють вони

І чекають на нас в книгозбірні.

В них коштовності знань,

Ключ до мрій і бажань,

Це культури бійці наші вірні.

І по сцені пройшли

Ми, карбуючи крок,

Почуттями торкаючись неба...

Твердо знаючи шлях,

Ми дійшли до зірок:

І нам іншої долі не треба.

Приспів:

Ми за книгу у бій

Вирушаєм щодня

І долаєм всілякі бар’єри.

І за це нагород

Не бажаєм собі

Волонтери, це ми, волонтери.


  1. Дуже любим дітей,

Їм читаєм книжки,

Патріоти ростуть для Вкраїни,

І це справа свята,

Бо вони, малюки,

Уособлюють гордість людини.

А якщо тобі сумно

І зневірився ти,

Стань, ровеснику теж

волонтером

І відчуєш себе

ерудитом й співцем,

І романтиком, і фантазером.



Приспів:

Ми за книгу у бій

Вирушаєм щодня

І долаєм всілякі бар’єри.

Світло авторських мрій

І веселку казок

Несемо ми в життя, волонтери.

Діяльність волонтерів нашої школи різноманітна. Вони реалізують себе і як агітбригада, яка пропагує знання і безпечний спосіб життя (зокрема, вони виступили з такими темами: «Знаємо та виконуємо правила дорожнього руху»,



«Хроніка космічних досліджень», «Бринить, співає наша мова» (до дня української писемності та мови), і як організатори та ведучі масових заходів (наприклад, «Посвята в читачі», «Свято матері» (на базі Херсонської обласної бібліотеки для дітей), під час зустрічей із письменниками).

Волонтери є учасниками багатьох театралізованих дійств у бібліотеці. Так, ними проведено новорічні вистави «Парад казкових героїв»,

«На балу у Попелюшки», інсценізацію твору херсонської письменниці Дніпрової Чайки „Проводи Снігура-Снігуровича”,



ранок-інсценізацію „Життя Тараса Шевченка”,





«Свято квітів»).



Але найпершим завданням помічників бібліотекаря є пропагування читання серед молодших читачів, і для цього вони обирають найцікавіші методи роботи. Так, ними самостійно створено оригінальний сценарій за мотивами творів М. Носова – «Як Незнайко був художником», міні-виставу за яким дітлахи дивилися залюбки. Школярикам також сподобалися інсценізації байок І. Крилова (після яких читачі прийшли до бібліотеки за творами російського байкаря). Вдалим була також спільна робота волонтерів із слухачами «Людина в космосі – О. Бердник «Дивні Грицеві пригоди».



© Бібліотека загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів № 1 м. Херсона



© Чернієнко Ю. М., веб-майстер



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка