Про надання інформації Інформація про виконання розпорядження голови Рівненської обласної державної



Сторінка1/2
Дата конвертації30.12.2016
Розмір0.5 Mb.
  1   2


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

вул. Замкова, 22А, м.Рівне 33028, тел. факс: (0362) 63-40-46,

e-mail: rivnejust@mail.rv.ua Код ЄДРПОУ 34922678

___________________________________________________________________________________
_
Рівненська обласна рада
________________№_______________
На №________________від___________


Про надання інформації




Інформація

про виконання розпорядження голови Рівненської обласної державної

адміністрації від 14.02.2011 року № 57 “Про програму правової освіти населення Рівненської області на 2011-2015 роки”

На виконання однієї з основних функцій управління юстиції – сприяння розвитку правової освіти та формування у громадян правового світогляду Головним територіальним правлінням юстиції у Рівненській області вживалось ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на реалізацію зазначеної функції. У 2015 році діяльність управління юстиції з правової освіти була спрямована на виконання заходів, передбачених Національною програмою правової освіти населення та Регіональною програмою правової освіти населення області на 2011 – 2015 роки, планів роботи управління юстиції та обласної МКМР з правової освіти населення.

Координація діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, громадських організацій, засобів масової інформації, з правової освіти населення, формування у громадян правового світогляду здійснюються управлінням юстиції безпосередньо та через міжвідомчі координаційно – методичні ради з правової освіти населення. У Рівненській області працює Рівненська обласна міжвідомча координаційно – методична рада з правової освіти населення.

Працівники управління юстиції беруть безпосередню участь в роботі обласної МКМР з правової освіти населення. Плани роботи МКМР з правової освіти населення складаються з урахуванням найбільш актуальних правових проблем. В ході підготовки до засідання МКМР з правової освіти населення відповідальні члени МКМР вивчають стан правової освіти районних, міських МКМР, обласних управлінь, культурно – освітніх закладів. Після чого складається проект рекомендацій, які розглядаються на засіданні та затверджуються головою ради з урахуванням пропозицій інших членів МКМР. Відповідальний секретар (працівник сектору реєстрації нормативно – правових актів, правової роботи та правової освіти Головного територіального управління юстиції) складає протокол засідання обласної МКМР та веде контроль за виконанням рекомендацій, затверджених на засіданні. Рекомендації розсилаються усім виконавцям, а також у районні, міські та міськрайонне управління юстиції з метою їх подальшої реалізації.

Протягом 2015 року обласною МКМР з правової освіти населення у зв’язку із зміною керівництва управління (керівник управління призначений 26 травня 2015 року, а до її призначення виконував обов’язки перший заступник начальника управління з 10 лютого 2015 року) та зміни кадрів у інших структурах, виникла складність у затвердженні складу МКМР, тому засідання не проводилися.

Управлінням систематично організовуються виїзди в райони області з метою ознайомлення з роботою районних (міських) МКМР з правової освіти населення. Так, в Рівненській області діють 19 МКМР з правової освіти населення, з яких 16 – районних та 3 міських (Дубенська, Кузнецовська та Рівненська). Звіти про роботу районних, міських МКМР з правової освіти населення надсилаються обласній МКМР з правової освіти населення раз у півріччя. Після проведення детального аналізу звітів обласною МКМР з правової освіти населення розробляються та надсилаються на місця заходи щодо покращення роботи районних (міських) МКМР з правової освіти населення.

На протязі 2015 року районними та міськими МКМР з правової освіти населення проведено 57 засідань, на яких розглянуто 165 питань, а також ознайомлено та вивчено діяльність 4 районних і 1 міської МКМР з правової освіти населення, а саме: Млинівської, Дубровицької, Березнівської, Рокитнівської районних та Кузнєцовської міської МКМР з правової освіти населення. Рекомендовано при плануванні роботи МКМР з правової освіти населення забезпечувати актуальність та змістовність питань, які виносяться на розгляд засідань. Слід відзначити, що за ініціативи та на виконання рекомендацій Кузнецовської міської МКМР з правової освіти населення у Кузнєцовській міській публічній бібліотеці діє скринька юридичної допомоги “Юрист консультує”, через яку громадяни міста мають змогу задати питання правового характеру та отримати на них кваліфіковану відповідь спеціалістів через місцеві засоби масової інформації.

Працівники сектору беруть активну участь, у якості секретаря, при проведенні конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області. У 2015 році було проведено 2 таких конкурси. Так, на виконання наказу Міністерства юстиції України від 06 лютого 2015 року № 44/7 “Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги” з 12 лютого по 6 квітня 2015 року проведено VІІ конкурс адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги. На конкурс було подано 24 заяв претендентів, за результатами конкурсу відібрано 21 адвокатів для надання вищевказаної допомоги.

На виконання наказу Міністерства юстиції України від 19  серпня 2015 року № 224/7 „Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги” з 06 по 15 жовтня 2015 року проведено VІІІ конкурс з відбору адвокатів, які залучаються до надання безоплатної вторинної правової допомоги, який проходив у 3 етапи.  Під час проведення першого етапу конкурсу конкурсною комісією, до складу якої входили начальник Головного територіального управління юстиції Іванна Смачило (голова комісії), представники Міністерства юстиції України,  Координаційного центру з надання правової допомоги, судді апеляційного та адміністративного судів, директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Рівненській області, переглянуто документи 22 адвокатів, які подали заяви на участь у конкурсі; у другому етапі конкурсу, а саме у написанні тестів, взяло участь 18 учасників; на третьому етапі конкурсу з кожним претендентом була проведена індивідуальна співбесіда, під час якої членами комісії оцінювався рівень мотивації до надання безоплатної правової допомоги, комунікабельності, емоційної врівноваженості, готовності взяти на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати зв’язки з особами, які потребують правової допомоги, виявляти творчий підхід до роботи. Аналізувався також зміст мотиваційного листа і відповідей претендента на мотиваційні питання тестового завдання. Результати оцінювання претендентів комісія оприлюднила на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції.

З 01 липня по всій території Україні Міністерство юстиції відкрило центри з надання вторинної правової допомоги у цивільних та адміністративних справах. Відтепер малозабезпечені громадяни зможуть скористатися послугами безкоштовних адвокатів у цивільних та адміністративних справах (пенсії, соціальні виплати, захист житлових та земельних прав та ін..). Так, у Рівненській області відкрито 3 таких центри:

Рівненський місцевий центр, знаходиться у м. Рівне по вул. Кавказька, 7 (обслуговує мешканців м.Рівного, м.Острога, Рівненського, Костопільського, Гощанського, Корецького, Здолбунівського та Острозького районів);

Дубенський місцевий центр, знаходиться у м.Дубно по вул.Грушевського, 171 б (обслуговує мешканців м.Дубно, Дубенського, Радивилівського, Млинівського та Демидівського районів);

Сарненський місцевий центр, знаходиться у м. Сарни по вул.Широка, 22 (територія обслуговування – м.Кузнєцовськ, Сарненський, Володимирецький, Зарічненський, Дубровицький та Рокитнівський райони).

Правову допомогу в судах малозабезпеченим надаватимуть кваліфіковані адвокати, які відбиралися в порядку конкурсу комісією управління юстиції. Керівництво управління прийняло активну участь у відкритті цих центрів:

Завдяки тісній співпраці Головного територіального управління юстиції у Рівненській області з органами державної влади та місцевого самоврядування в області налагоджена робота з надання безкоштовної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення. Адже для пересічного громадянина велике значення має саме надання безкоштовної юридичної допомоги, бо правова допомога, що надається адвокатами чи юридичними фірмами, на жаль, сьогодні доступна далеко не всім категоріям населення. Саме з цією метою в тісній співпраці з органами виконавчої влади і місцевого самоврядування в області працюють громадські правові приймальні та юридичні клініки, постійно діючі та виїзні консультативні пункти. Громадські правові приймальні створені при районних державних адміністраціях, виконкомах міських та сільських рад, районних, міських і міськрайонному управліннях юстиції, відділах ДРАЦС та громадських організаціях.

З метою забезпечення правового захисту громадян шляхом надання безкоштовних консультацій при управліннях юстиції в області створено і діє 19 громадських правових приймалень. Відповідальні працівники органів юстиції беруть участь у роботі 34 громадських приймалень по наданню безкоштовної правової допомоги. Найбільша кількість приймалень, в роботі яких беруть участь працівники органів юстиції є у Сарненському (6), Зарічненському (4), Корецькому, Млинівському та Костопільському по 3 районах.

Працівниками Головного територіального управління юстиції у Рівненській області за звітній період надано 655 консультації через громадські приймальні, а працівниками територіальних управлінь юстиції за звітний період надано 2566 консультацій та 367 консультацій у громадських приймальнях, в роботі яких взяли участь працівники органів юстиції.

Потрібно відмітити, що в Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області створено та обладнано окремий кабінет громадської приймальні, яка в роботі керується Порядком роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 21.09.2011 року № 3047/5 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2011 року за № 1114/19852 та наказом Головного управління юстиції у Рівненській області від 14.07.2015 № 249/08 “Про організацію роботи громадської приймальні Головного територіального управління юстиції у Рівненській області з надання безоплатної первинної правової допомоги”.

За характером правових питань, на які було надано безкоштовні правові консультації у громадських приймальнях найчастіше зустрічаються питання щодо застосування цивільного, земельного, сімейного, спадкового, пенсійного, житлового та трудового законодавства (щодо наслідків порядку спадкування та пропущення строків для прийняття спадщини, питань соціального захисту населення, реєстрації актів цивільного стану, підстав набуття права власності на земельну ділянку, реєстрації права власності, порядку стягнення аліментів та інші); надається допомога у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру; інформується населення про повноваження органів державної влади.

Щодо соціального складу громадян, що зверталися за допомогою до громадських приймалень при управліннях юстиції, то найбільша кількість це пенсіонери, безробітні, інваліди, особи із багатодітних сімей, та інші працюючі громадяни.

Постійно аналізуються звернення громадян до громадської приймальні при Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області, виявляються актуальні питання з якими найбільше звертаються громадяни та, як результат, з даних питань надаються роз’яснення чинного законодавства у місцевих засобах масової інформації.

Активно працюють “гарячі лінії” створені як при Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області, так і при районних, міськрайонному та міських управліннях юстиції. Зокрема, протягом 2015 року працівниками Головного територіального управління надано 72 роз’яснення, а працівниками районних, міськрайонного та міських управлінь юстиції надано 1305 роз’яснень під час роботи “гарячих ліній”.

Великий досвід в напрямку організації діяльності громадських приймалень мають органи внутрішніх справ, прокуратура, державна податкова адміністрація, де громадянам постійно надається правова допомога. Не стоять осторонь цієї роботи й управління у справах сім’ї та молоді та спорту, центри соціальної служби для молоді. Зокрема, вони організовують активну правовиховну роботу серед неповнолітніх і молоді, які перебувають у місцях позбавлення волі.

Крім роботи в громадських приймальнях за місцем розташування, в більшості районів області щомісячно згідно графіків роботи, які узгоджені з районними державними адміністраціями та завчасним повідомленням сільських голів, проводяться виїзні прийоми громадян у сільській місцевості.

Таким чином, у Рівненській області діють 20 виїзних консультативних пунктів, в роботі яких беруть участь працівники органів юстиції, якими за звітний період здійснено 126 виїздів до різних населених пунктів та надано 499 консультацій щодо роз’яснення чинного законодавства. Головним територіальним управлінням юстиції у Рівненській області у 2015 році здійснено 29 виїздів та надано 194 консультації. Серед актуальних питань, які цікавлять громадян – питання цивільного, спадкового, земельного, сімейного, пенсійного, трудового законодавства, а також надається допомога у складанні документів.

На виконання Доручення Міністра юстиції України від 15.03.2014 року № 6.2-32/600 було запроваджено практику спільних прийомів громадян керівництвом Головного територіального управління юстиції спільно з реєстраційною та виконавчою службою області. Такі прийоми громадян проводились на базі міських, міськрайонного та районних управлінь юстиції області згідно затверджених графіків.

Відповідно до наказу Головного управління юстиції у Рівненській області “Про роботу виїзної громадської приймальні при відділі нотаріату” за № 347 від 11.06.2008 року створено виїзну громадську приймальню, яка має на меті проводити виїзний прийом громадян (протягом цілого робочого дня) у віддалених населених пунктах чи районах, які не забезпечені нотаріальними послугами, за участю працівників відділу нотаріату, начальників районних, міських та міськрайонного управлінь юстиції із залученням приватних нотаріусів для надання юридичної допомоги, консультацій та вчинення окремих видів нотаріальних дій, згідно з вимогами Закону України “Про нотаріат”.

Так, 24 липня 2015 року на виконання наказу Міністерства юстиції України “Про поліпшення роботи з надання нотаріальних послуг населенню” в рамках роботи виїзної громадської приймальні за участю начальника відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Рівненській області  Левицької Н.В., державного нотаріуса Млинівської районної державної нотаріальної контори Леник Н.В. та начальника Млинівського районного управління юстиції Музичук А.А. проведено прийом громадян в приміщенні Підгаєцької сільської ради Млинівського району. 
Громадські правові приймальні (юридичні клініки) створені також на базі вищих навчальних закладів. Таким чином, студенти юридичних факультетів на практиці можуть застосовувати знання, отримані на теоретичних курсах, і під керівництвом досвідчених викладачів надавати юридичну допомогу соціально незахищеним верствам населення та одночасно набувати практичний фаховий досвід.

В напрямку правової освіти Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області співпрацює з Рівненською філією Київського університету права НАН України, Національним університетом «Острозька академія», Рівненським державним аграрним коледжем, Рівненським коледжем економіки та бізнесу, Рівненським кооперативним економіко – правовим коледжем, Головним управлінням ДФС у Рівненькій області, Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області, прокуратурою Рівненської області, Рівненським притулком для неповнолітніх, управлінням і відділами Рівненської обласної державної адміністрації та міського виконавчого комітету.



09 липня 2015 в Городищенській виправній колонії відбулося виїзне засідання спостережної комісії при Рівненській обласній державній адміністрації по питаннях вивчення стану матеріально-побутового, медико-санітарного забезпечення засуджених, умов їх праці та навчання, стану організації соціально-виховної роботи. У роботі виїзного засідання комісії прийняла участь начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненській області Смачило Іванна Василівна.


21 липня 2015 відбулося підписання Меморандуму між начальником управління юстиції Іванною Смачило та міським головою Володимиром Хомком про співпрацю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Підписуючи цей документ юстиція передала частину своїх повноважень разом із бюджетними коштами органам місцевого самоврядування. Захід проведено у рамках децентралізації адміністративних послуг, метою якого є уникнення черг та корупції у органах реєстрації. Створена альтернатива: чи отримати послугу у органах реєстрації, у ЦНАПі, що створений міською владою чи через Internet. 

5 серпня 2015 начальником Головного територіального управління юстиції у Рівненській області Смачило І.В. прийнято участь у засіданні круглого столу з обговорення змін до Конституції України в частині децентралізації влади, яке відбулось у приміщенні Рівненської обласної ради. Захід проведено за сприяння Програми “Рада: підзвітність, відповідальність, демократичне парламентське представництво”, що впроваджується Фондом Східна Європа за підтримки Відділу демократії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках співпраці із Верховною Радою України та Адміністрацією президента України.

  04 серпня 2015 в приміщенні Рівненської обласної державної адміністрації було проведено круглий стіл на тему „Реформи Міністерства юстиції України”. Модератором заходу виступила Голова Рівненського відділення Асоціації Правників України – Юлія Щербяк. До проведення заходу долучились начальник та перший заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Рівненській області Іванна Смачило та  Василь Харчук. Також до участі була запрошена Голова відділення нотаріальної палати України в Рівненській області Інна Бернацька. Активну участь у дискусії прийняли правники, нотаріуси та адвокати області.

Начальник Головного територіального управління юстиції розповіла про:

- функціонування онлайн-сервісів Міністерства юстиції України;

- запроваджену систему електронних торгів арештованим майном – СЕТАМ;

- впровадження інституту приватних державних виконавців;

- кадрову політику Міністерства юстиції України.

На заході приватний нотаріус Рівненського міського нотаріального округу Олександр Чубай презентував переваги та практичне застосування функціонування онлайн-сервісів у роботі. Наслідком цього було схвалення позитивних змін та готовність до сприйняття таких реформ, результатом яких є продуктивні взаємовідносини та прогресивні зміни в державі.  


11 серпня 2015 в приміщенні Дубенської міської ради начальник Головного територіального управління юстиції в Рівненській області Іванна Смачило та міський голова м.Дубно Василь Антонюк підписали Меморандум про співпрацю з метою організації належної роботи у м.Дубно щодо забезпечення надання адміністративних послуг населенню у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців через ЦНАП у м.Дубно.

Основна мета проекту - якісне надання послуг, що призведе до зменшення черг та подолання корупції.



09 вересня 2015 Управлінням державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Рівненській області за участю представників Рівненської обласної організації професійної спілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення, Первинної профспілкової організації Рівненського філіалу державного науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту “НДІ - проектреконструкція”, Рівненської обласної профспілкової організації працівників споживчої кооперації проведено засідання круглого столу. Захід проведено з метою інформування присутніх про своєчасне внесення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) шляхом подачі відповідних реєстраційних карток до органів державної реєстрації. В ході проведення заходу, присутнім було роздано буклет “До уваги суб’єктів господарювання”.
  1   2


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка