Поговоримо про імідж Мета



Скачати 102.3 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір102.3 Kb.




Школа лідерів
Поговоримо про імідж

Мета. Ознайомити дітей із значенням і змістом слова «імідж», визначити його роль у житті ділової людини.
Основні завдання. Розкрити поняття «імідж», охарактеризувати його основні складові; ознайомити учнів з технологіями створення іміджу; визначити сторони зовнішньої та внутрішньої привабливості людини; формування інтересу до створення власного позитивного іміджу; спільне визначення ролі іміджу в майбутньому дорослому житті.
Форма роботи. Груповий тренінг.
Методи. Групова дискусія, міні-лекція, анкетування.
План.

  1. Міні-лекція «Імідж. Технологія його створення».

  2. Групова дискусія «Значення іміджу в житті ділової людини».



Позитивний діловий імідж містить у собі:

Привабливість

Внутрішня


Зовнішня

  1. Мистецтво подобатися людям.

  2. Уміння правильно будувати спілкування.

  3. Наявність необхідних для позитивного іміджу якостей особистості.

  4. Уміння розуміти людину.

  5. Уміння впливати на них.

  1. Уміння вибирати та носити одяг або зачіску.

  2. Гарні манери: привабливі жести, пози, постава, правила привітання.

  3. Виразність міміки та уміння керувати нею.

  4. Уміння використовувати простір для спілкування.


Імідж ( від англ..image – образ) – емоційно забарвлений стереотип сприйняття масової щоденною свідомістю кого-небудь, чого-небудь (н-д, імідж політичного діяча та ін.).

Імідж – це ви в очах інших або те, якими вас бачать інші. (Або: ваш образ в очах інших людей).

Зовнішня привабливість
Виступ перед аудиторією

  • Дуже важливо не залишатися непомітним (керувати увагою людей, правильно добирати одяг);

  • Важливо не зливатися з фоном(краще виглядати трохи екстравагантно, аніж дозволити слухачам проігнорувати вас);

Обов’язково дотримуйтесь наступних правил:

  • Одягайся по можливості вишукано;

  • Слідкуй за чистотою і охайністю одягу;

  • Якщо не знаєш, що одягти у якійсь конкретній ситуації, краще одягтися консервативно;

  • Одягайтеся у тому ж стилі, що й люди, з якими ви повинні зустрітися;

  • Слідкуй, щоб ваше волосся було чистим; намагайтеся, щоб ваші вчинки, слова та одяг запам’яталися; звертайте увагу на сумку (портфель);

  • Завжди майте при собі стильну ручку і олівець; ніколи не знімайте піджак.


(поділ учнів на дві команди, … співставлення відповідей)
Манери спілкування

Гарні

Погані

Сприяти спілкуванню, встановленню взаєморозуміння, довіри, симпатії

Ускладнюють спілкування, заважають взаєморозумінню, викликають недовіру, антипатію


Жести

Відкритості

    • розкриті руки;

    • розтікання піджака

Підозрілості та прихованості

    • потирання лоба, скронь, підборіддя, вуха;

    • прагнення прикрити обличчя руками

Жести і пози захисту

    • просте перехрестя рук;

    • стискання пальців у кулак;

    • кисті схрещених рук обхоплюють пальці, плечі і т.д.




Поза образи






Жести переваги

- Закладання рук за голову


Жести і пози, що свідчать про небажання слухати і про намагання закінчити бесіду

    • співрозмовник опускає повіки,

    • почухує вухо;

    • поглядає на двері;

    • знімає окуляри і демонстративно відкладає їх у бік.











Хода

Більш бажана

Небажана

- впевнена у собі людина має швидку ходу(але без поспіху), трохи розмахує руками, йде легко, пружно;

- постава при цьому повинна бути прямою (але не задерев’янілою);

- голова трохи підведена;

-спина розправлена



- стурбована людина ходить у позі «мислителя»: голова похилена, руки зчеплені за спиною;

- людина у пригніченому стані: ледве тягне ноги і дивиться під них; руки висять або знаходяться у кишенях;

- зарозуміла людина: високо підіймає підборіддя; руки рухаються підкреслено енергійно; ноги, нібито дерев яні («крокування лідера»).



Правила привітання

    • Намагайтеся виказувати свою доброзичливість і симпатію.

    • Слова вимовляйте чітко, не поспішаючи.

    • Посміхайтеся людині, до якої звертаєтесь.

    • За традицію, першим вітається чоловік із жінкою, молодший із старшим, той, що проходить – із тим, що стоїть.

    • Привітання (як і прощання) звичайно супроводжується жестами: рукостисканням, підніманням руки, кивком голови, поклоном, іноді – поцілунок жінки.



Бажане

Небажане


Рукостискання

Коротке, сильне, енергійне, «рукавичкою» (із захватом всієї кисті)

Слабке, млявою рукою, прямою рукою, подаванням пальців,

Затриманням руки





Бажане

Небажане

Рука

Напівзігнута




Долоні

Вертикально

Вниз (або вверх)

Погляд

    • В очі партнеру

    • Доброзичливий



    • Мимо (або в бік)




Міміка ока

Для того, щоб побудувати добрі стосунки зі співрозмовником, ваш погляд повинен зустрічатися з його поглядом 60-70% часу. Погляд повинен бути впевненим і доброзичливим.

Співрозмовник, який зустрічається поглядом менше 1/3 часу бесіди, не викликає довіри.

Губи

Посмішка повинна виражати привітність, дружелюбність, радість.





Внутрішня привабливість

Мистецтво подобатися людям (психотехнологія).

  1. Нашим світом володіє ставлення.

  2. Позитивне ставлення веде до успіху.

  3. Секрет формування позитивного ставлення.

  4. Способи миттєвої корекції ставлення.


Правило п’ятнадцяти секунд.

Основа ставлення співрозмовника до нас формування у перші п'ятнадцять секунд спілкування з нами.

Щоб справити приємне враження на співрозмовника, необхідно на початку і наприкінці бесіди тричі його «попестити»:

-Посмішка. Мистецтво щирої посмішки. (тренування посмішки)

- Комплімент:

а) непрямий – хвалити не саму людину, а те, що для неї є дорогим;

б) «мінус-плюс» - спочатку дається невеликий «мінус», а потім – величезний «плюс»;

в) порівняння з чимось самим близьким для того, хто робить комплімент «Я б хотів мати такого сина, як ви»;

г) комплімент-критика – за формою звучить як критика, а за змістом комплімент.

Ім`я співрозмовника:

а) яким чином його використати;

б) способом запам’ятовування.

Надання вагомості:

а) «Я хотів би з вами порадитись…»;

б) щирість – ключ до підіймання вагомості співрозмовника.


Вміння бути гарним співрозмовником

    • Розмовляти про те, що цікавить співрозмовника.

    • Кращий співрозмовник не той, хто вміє добре говорити, а той хто вміє добре слухати.

    • Люди схильні слухати іншого тільки після того, як вислухали їх.


Міні-лекція «Ділове спілкування»
Спілкування – це реалізація всієї системи взаємовідносин людей в процесі життєдіяльності. Кожна людина має потребу в спілкуванні, незалежно від віку, статі, професії… Через спілкування формується світогляд людини, розкривається соціальне «я».

Психологи стверджують, що 85% успіху роботи залежить від вміння людини спілкуватися. «Пташку впізнають по співу та пісні, а людину по слову та мислі».



Засоби ділового спілкування.

В різних сферах життєдіяльності люди використовують два засоби спілкування:

- вербальний;

- невербальний.

В основі вербального спілкування лежить мова, живе слово. Володіння мовою багато в чому визначає перше враження від особи, авторитетність особи її інтелект і т.д.

Про те наскільки людина володіє інструментом мовлення свідчать:



    • зрозумілість мови;

    • зміст мови;

    • виразність;

    • дієвість (вплив на думку, почуття …)



Вимоги до мовлення

    1. Недопустимі в діловому мовленні діалекти, слова-паразити, також неварто вживати неологізми;

    2. Мова повинна бути:

    • в міру голосною;

    • не монотонною;

    • речення повинні бути лаконічними (до 7 слів);

    • повинні бути розставлені наголоси, логічні паузи;

    • варто звертати увагу на дикцію;

    • важливу роль відіграє інтонація та тон під час розмови.


Ознаки невербального спілкування

    • жести, рухи, міміка, погляд.

Допоміжні:

    • покашлювання, свист, сміх, плач.

Невербальні знаки – збільшують значимість інформації, підсилюють її емоційну сторону.

Невербальна мова розповість нам про те, що люди думають про нас у дійсності, бо невербальні знаки проявляються, як правило – спонтанно, безпосередньо. За виразом обличчя – картка. Те, що ми можемо приховати за словами – видасть вираз обличчя , а особливо очі – «дзеркало душі».

Що стосується візуального контакту, то слід пам’ятати, що 70% всієї розмови в діловій бесіді ми повинні дивитись на співрозмовника:


    • чоло;

    • не більше 10 сек. У вічі (більше – заважає у спілкуванні);

    • важливу роль відіграє тон розмови, інтонація.

Але на особливу увагу заслуговує «мова жестів». Усі люди жестикулюють, роблячи це майже підсвідомо. Адже жести:

    • мимовільно виникають;

    • не піддаються керуванню й контролю;

    • є проявом людських думок, емоцій;

    • жести підсилюють емоційне звучання сказаного.

Але у відповідності з правилами професійної етики існує ряд вимог, що до жестикулювання.

  1. Жести мають бути мимовільними (застосування при відчутті потреби в ньому).

  2. Жестикуляція не повинна бути безперервною ( не жестикулюйте руками протягом всієї розмови, кожна фраза цього не потребує).

  3. Керуйте жестами (жести не повинні відставати від слова і не повинні опереджати його. Жест – це елемент рівноваги).




  1. Урізноманітнюйте жести ( не користуйтеся одним і тим самим жестом у всіх випадках, коли треба надати словам виразності).




  1. Жести мають відповідати своєму призначенню ( к5ількість їх та інтенсивність повинна узгоджуватись з характером повідомлення).


Форми спілкування

Анонімна - між незнайомими ( пасажири в транспорті, глядачі в кінотеатрі…)

Не формальна – між товаришами.

Функціональна – рольова (ділове спілкування).


Ділове спілкування – є основою професійної діяльності. При ділових зустрічах, нарадах, ділових бесідах спеціалісти радять користуватися так званим «Правилом 12».

  1. Перші 12 кроків назустріч партнеру повинні бути впевнені, рішучі.

  2. Перші 12 слів – приємні.

  3. Перші 12 дюймів зверху, перші 12 дюймів знизу – бездоганні (макіяж, зачіска, взуття), перше враження багато важить.

Що стосується етичних норм в бесіді, то одна із них:

    • для ділової бесіди – відстань від 1-2 до 3-7 м.

    • на відстані 7м. – не більше як кілька слів;

    • керівник зустрічає й проводжає стоячи;

    • як треба сидіти ( трішки схрещені ноги, прямо зігнуті в колінах. В деяких випадках жінкам дозволяється закинути ногу на ногу).

Всю інформацію в мовному спілкуванні можна поділити на:

    • інформаційну;

    • дискусійну.

Особливістю ділового спілкування є те, що воно завжди орієнтоване на результат.
Вміння правильно будувати спілкування

Треба визначити мету спілкування. Це можуть бути як важливі переговори, так і обговорення футбольних новин з метою «вбити» час під час очікування будь-якої події.


Типи слухачів

    1. «Оцінювач». Постійно розмірковує про те, що говориться в залежності від особистих упереджень.

    2. «Тлумач». Для цього типу більш важливе не «що», а для «чого» сказано.




    1. «Щиросердний». Слухач, який надмірно співчуває, з усім погоджується.

    2. «Діагност». Схильний до повчання, розкладати все «по полицях».

    3. «Фельдфебель». Схильний до диктату, наказів, не слухає, а поблажливо-наказово вислуховує співрозмовника.




    1. «Заєць». Слухач, що ухиляється від бесіди.




    1. «Розуміючий». Слухає саме те, про що говориться, розуміє почуття і внутрішній світ співрозмовника.


Прийоми розуміючого слухача

    • уважне мовчання, головний принцип – мінімум відповідей (невтручання). «Так-так»;

    • з`ясування – звертання до того, хто говорить за уточненням. «Поясніть ще раз , будь ласка».

    • Перефразування – повторення думки співрозмовника своїми словами. «Інакше кажучи, ви вважаєте, що…»;

    • Підведення підсумків – висновки стосовно основних думок співрозмовника. «Якщо зробити висновки з того, що ви сказали…»;

    • Відродження почуттів – прагнення відобразити своїми словами почуття співрозмовника. «Мені здається, що ви почуваєте себе…»;

    • Співчуття – здатність відчути значення для співрозмовника того, що він сказав, переживати той же стан, що й у нього.


Анкетування учнів

  1. На що під час першого знайомства з людиною ви звертаєте увагу в першу чергу?

  2. Що у спілкуванні з іншою людиною викликає у вас симпатію?

  3. Що під час спілкування може не подобатись, заважати спілкуватися?

  4. Як би ви охарактеризували свій власний імідж на теперішній час (пофантазуйте, придумайте будь-який цікавий образ, назву або спробуйте описати)?

  5. Яким (якою) ви бачите себе:

    • через 5 років;

    • через 10 років.




База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка