Погоджено затверджено



Сторінка1/7
Дата конвертації31.12.2016
Розмір1.49 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Головний спеціаліст відділу освіти Завідувач дошкільного

Іллічівської міської ради навчального закладу №10

______________ Т.І. Рабович ____________ В.І. Якименко
____” __________ 2015 року “ ____ ” ___________ 2015 року

ПЛАН РОБОТИ
дошкільного навчального закладу (ясла – садок) комбінованого типу № 10 «Росинка»

Іллічівської міської ради

Одеської області

на 2015 – 2016 навчальний рік

Завдання:


  1. Активізувати роботу з патріотичного виховання дошкільників, формувати досвід моральної поведінки та соціальної компетенції шляхом застосування ефективних освітніх технологій.

  2. Розвивати пізнавальну діяльність дошкільників в процесі ознайомлення з природою.

  3. Забезпечення збереження та динаміки розвитку фізичного, емоційного та психічного здоров`я дітей в групах компенсуючого типу.


СХВАЛЕНО

засіданням педагогічної ради

дошкільного навчального

закладу № 10

(протокол № ___ від ___________)


ЗМІСТ

І розділ. Аналіз роботи дошкільного навчального закладу № 10 за 2014 – 2015 навчальний рік ………………………………………. 3

II розділ Завдання на новий 2015 – 2016 навчальний рік та оздоровчий

період ………………………………………………………………... 28

ІІІ розділ. Методична робота з кадрами ………………………………………29

ІV розділ. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей ……………… 44

V розділ. Організаційно-педагогічна робота ……………………………….. 46

VI розділ. Робота методичного кабінету ……………………………………. 50

VII розділ. Адміністративно-господарська діяльність ………………………. 52

План роботи на оздоровчий період ……………………………………………. 56

Додатки:

Свята та розваги ………………………………………………………………… 60

Медико-профілактичні заходи ………………………………………...………. 62

План проведення роботи з обдарованими дітьми…………………….……… 63

План роботи з безпеки життєдіяльності учасників освітньо-виховного

процесу ……………………………………………………………………….…. 64

План роботи практичного психолога…………………………………………...66

План організації колекційної роботи вчителів – логопедів……………………72

Аналіз роботи
дошкільного навчального закладу (ясла -садок) комбінованого типу

10 « Росинка» Іллічівської міської ради Одеської області



за 2014 – 2015 навчальний рік
Інформаційні відомості

Дошкільний навчальний заклад № 10 «Росинка» Іллічівської міської ради Одеської області знаходиться за адресою: 68001, м. Іллічівськ, Одеської області, вулиця 1 травня, будинок 8с, mail: Super.rosinka10@yandex.ru, телефон : 6-52-00. Статут дошкільного начального закладу (ясла – садок) комбінованого типу № 10 «Росинка» затверджений: Рішенням виконавчого комітету Іллічівської міської ради. Рішення № 1139, від 29 жовтня 2009 року.

Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи № 659093 серія А01 від 21.12.2009 року. Довідка АБ № 268942 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ( ЄДРПОУ). Ідентифікаційний код 34943902. Організаційно – правова форма за КОПФГ 430 комунальна організація. Види діяльності за КВЕД 80.10.1 Дошкільна освіта.

Завідуюча дошкільним навчальним закладом ( ясла – садок) комбінованого типу № 10 « Росинка» Якименко Віра Іванівна 20.08.1944 року народження, вища, викладач педагогіки і психології дошкільної, методист з дошкільного виховання. Стаж педагогічної роботи 49 років. На посаді завідуючої дошкільним навчальним закладом № 10 «Росинка» - 40 років. Нормативно – правова база дошкільного закладу спрямовувалась на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» зі змінами та доповненнями, «Про охорону дитинства», «Про загальну державну програму», «Національний план дій щодо реалізації», «Конвенції ООН про права дитини» до 2016 року, «Про охорону дитинства», інших чинних нормативно – правових актів, які забезпечують успішну реалізацію державно чинної програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина».




Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська – 3, російська -9

2.

Кількість груп усього

12

ясельні

1

дошкільні

7

спеціальні групи з вадами зору

4

3.

Режим роботи груп:




10 годин

4

12 годин

8

4.

Кількість вихованців

255

5.

Кількість працівників усього

68

педагогічний персонал

33

обслуговуючий персонал

35


Дошкільний навчальний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами: 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 23 вихователя,

2 музичних керівника, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізкультури,

2 вчителя-логопеда.( 2 педагога знаходяться у декретній відпустці по догляду за дитиною). Усього 33 педагога.

Стабільність педагогічного колективу залишається доволі високою працюючих безпосередньо в ДНЗ. За останні 5 років звільнені з роботи 2 педагоги – резерв кадрів які пішли на керівну роботу. Також мали місце звільнення тимчасово працюючі. Стаж педагогічної роботи:

до 50 років - 4

до 40 років – 6

до 30 років – 8

до 20 років – 9

до 10 років – 6

Значне місце в підвищенні ефективності педагогічного процесу, удосконалення фахової майстерності, формування здорового психологічного клімату в колективі вирішує педагогічна служба, якою керує вихователь – методист Бабенко Софія Василівна. Педагогічна служба ДНЗ тісно пов’язує і координує свою роботу з іншими ланками управління освітнім процесом.
Освітній рівень педагогів:



Фаховий рівень педагогів:


Зусилля педагогічного колективу в 2014 – 2015 навчальному році були спрямовані на вирішення таких завдань :

  1. Формування моральних якостей особистості дитини, принципів загальнолюдської свідомості на національних традиціях.

  2. Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами художньо- театральної діяльності з використанням інноваційних технологій.

  3. Забезпечення збереження та динаміка розвитку фізичного, емоційного та психічного здоров’я дітей в групах компенсуючого типу .


Аналіз роботи закладу протягом 2014-2015 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.
І блок: Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2014-2015 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.




Вид діяльності

Планова кільк. педагогів

Фактична

кільк.

педагогів


%

1.

Курси підвищення кваліфікації

6

6

100

2.

Атестація

3

3

100

3.

Самоосвіта

22

22

100

4.

Участь у роботі творчої групи

7

7

100

5.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

20

20

100


Проведена чергова атестація вихователів Зірка Я.Г. (присвоєно кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»), Сагайдак Г.В. (присвоєно кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії», Показацька І.П. ( підтверджено кваліфікаційна категорія « спеціаліст»)
З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного навчального закладу був переглянутий, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. Так, протягом навчального року підвищили свій професійний рівень: завідуюча Якименко В.І., вихователь Зірка Я.Г., вихователь Мусорська Т.І., вихователь Зубова С.М.,вихователь Баглай Т.О.,музичний керівник Васильєва М.А. при ООІУВ.

Треба відмітити, що всі педагоги поглиблено працюють за наступними напрямками, підвищуючи свій професійний рівень.




ПІБ педагога

Напрямок роботи

1

Корестельова М.А.

Робота щодо формування соціально - ціннісної поведінки дошкільників

2

Переверзєва Л.М.

Роль музики в естетичному вихованні дітей дошкільного віку

3

Сагайдак Г.В.

Ігри на розвиток психічних процесів та їх використання

4

Наставнюк О.В.

Логоритміка за мотивами казок

5

Нікул Р.М.

Як прищепити дітям повагу до старших

6

Холмогорова Н.В.

Кераміка народних промислів України засобами музейної педагогіки

7

Ніколаєва С.Г.

Сприяємо гармонійному, емоційному розвитку дошкільників

8

Мала О.В.

Форми роботи з фізичного виховання на свіжому повітрі


9



Тішкіна В.Ш.

Культура мовлення вихователя

10


Показацька І.П.


Діти з особливими освітніми потребами


11


Манєва Р.А.


Єйдетика


12


Вихлічева Н.К.


Батьківський авторитет


13


Бородуліна М.Є.


Застосування засобів навчання та прийомів мнемотехніки

14

Криуленко В.Ф.


Щоб дитина росла вихованою

15


Ковальчук І.В.


Від дитячого садка до шкільного порога


16



Приходько О.В.



Гра як одна з найкращих способів розвитку мови на мислення дітей


17


Коваленко В.М.

Виховання моралі за творами

В.Сухомлинського

18


Фесюн С.В.


Здорова дитина – щаслива дитина


19

Дем`янчук Н.І.


Розвиваємо уяву дошкільників

20

Дімова С.А.


Шляхи ознайомлення дошкільників із творами живопису

21

Брайловська С.Л.


Сучасні підходи до правового виховання дошкільників

22

Васильєва М.А.


Сучасна музика для дітей з використанням методики Карла Орфа



З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги.

Протягом навчального року плідно працювала творча група над метою: особистісно - орієнтований підхід до дітей через опанування методів теорії розв’язання винахідницьких завдань, методів формування пізнавальної активності та розвитком творчої уяви, орієнтуючись на вирішення завдань програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років

« Дитина».

У 2014 – 2015 навчальному році у нашому дошкільному закладі почав свою роботу етнографічний міні – музей «Чарівний світ народного мистецтва». Міні – музей створено за ініціативи педагогів дошкільного навчального закладу за участю вихованців та їхніх батьків. Підставою для створення міні – музею є наказ, виданий керівником закладу. Обов’язковою умовою створення міні – музею є:

  • музейний актив серед педагогів та батьків;

  • зібрані і зареєстровані в інвентарній книзі музейні предмети;

  • приміщення і обладнання для зберігання та експонування музейних предметів;

  • положення про міні – музей затверджене відповідно до чинних правил;

  • паспорт міні – музею;

Музейні експонати зібрані відповідно до віку дітей. Колекція міні – музею розташовується в методичному кабінеті у спеціально відведеному місці, де на полицях розміщується доступні для дітей експонати. Представлена література, добірка картин, дидактичні ігри по темі міні – музею, а також розробки конспектів занять.

За планом була проведена велика поетапна робота, як з педагогами так і з дітьми та їхніх батьків. Творча група вихователів подорожували у гончарну майстерню міста Одеса на майстер- клас. Були проведені в листопаді та лютому екскурсії в музей образотворчого мистецтва ім. Білого з дітьми старшого дошкільного віку. Проводимо роботу з обдарованими дітьми за видами українського розпису та систематизовано цикл занять.

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради: «Завдання педагогічного колективу на 2014 – 2015 навчальний рік» ( серпень); «Розвиток моральних якостей дітей дошкільного віку» (листопад); «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами художньо – театральної діяльності» (лютий); «Аналіз навчально – виховного процесу за 2014 – 2015 навчальний рік» (травень); Дані педагогічні ради були заплановані та проведені у нетрадиційних формах дискусійного клубу, круглого столу, семінару з елементами тренінгу. На кожній педраді обговорено актуальні проблеми пріоритетних шляхів інтеграції освітньої системи; оптимальні умови для широкого впровадження інноваційних технологій і методів навчання.

Різносторонньо працювати над пріоритетними завданнями допомогли і відкриті покази: практичний психолог Сагайдак Г.В. на тему: « Проведення батьківських зборів нетрадиційної форми» з метою налагодження взаємодії дошкільного закладу з батьками, вихователь Показацька І.П. «Комплексне заняття з логіко – математичної компетентності» з метою використання ігрових методів та прийомів мнемотехніки, вихователь Зірка Я.Г. «Ігрова діяльність з формування соціально – моральної компетентності дошкільників» з метою формування культури поведінки дітей під час творчих ігор.

Проводили в листопаді 2014 року семінар – практикум на місто для психологів, вчителів та батьків: « Тривожність. Причини виникнення й особливості її проявлення у дітей дошкільного віку», з метою надати уявлення про сутність тривожності та її ролі в освітньому процесі (проводила практичний психолог Сагайдак Г.В) .і одержала високу оцінку присутніх колег.

У грудні проведено ділову гру «Сучасні проблеми взаємодії дошкільного закладу та сім`ї» з метою формування умінь диференційовано підходити до організації роботи з батьками, знаходити оптимальні шляхи вирішення конфліктів, нові способи поведінки під час контактів з батьками, набути досвід спільної роботи педагогічного колективу (проводила вихователь–методист Бабенко С.В.)

Проводились семінари практичного психолога для педагогів: «Абетка психологічного здоров’я дітей», «Психокорекційне малювання з емоційними дітьми», «Психологічний клімат педагогічного колективу».

Протягом навчального року у закладі плідно функціонували гуртки для обдарованих дітей : « Чарівний світ народного мистецтва»» із застосуванням різних елементів розпису (керівник - вихователь Бородуліна М.Є., Зірка Я.Г., Показацька І.П., Холмогорова Н.В.), «Школа паперових чудес» ознайомлення з мистецтвом «квілінг» ( керівник – вихователь Дімова С.А.), « Чарівний світ намистинок» мистецтво плетення з бісеру ( керівники – вихователі Баглай Т.О., Приходько О.В.), « Умілі рученята» ліплення з солоного тіста (керівник – вихователь Соручан Т.Г.); «Відкрити музику в дитині» з елементами музикування по методиці Карла Орфа ( музичний керівник Васильєва М.А.); «Театральна студія» (музичний керівник Переверзєва Л.М.), «Степ – аеробіка корисно, цікаво, захопливо» (інструктор з фізичної культури Мала О.В.)
Впродовж 2014 – 2015 навчального року в дошкільному закладі здійснювалась робота по впровадженню інновацій в систему виховання і навчання дітей, як засіб розвитку особистості дітей з вадами зору та мовлення.Колектив дошкільного закладу брав участь у міському конкурсі

« Вихователь року – 2014 » та міській «Ярмарок педагогічних ідей – 2015» з досвідом роботи вихователя Зірка Я.Г. «Нехай у серці завжди живе добро» та отримала диплом ІІІ ступеня. Також в цьому році практичний психолог Сагайдак Г.В. приймала участь у міській «Ярмарок педагогічних ідей – 2015» з творчою роботою: «Організація психологічного супроводу у дітей з проявами тривожності» яка отримала диплом І ступеня.

Використання інноваційних програм і технологій за змістом освітньої діяльності програми «Дитина» педагогами дошкільного навчального закладу (ясла – садок) комбінованого типу №10 «Росинка»

Інноваційні педагогічні технології розглядають не тільки як налаштованість на сприйняття, продукування і застосування нового, а насамперед як відкритість. Вони забезпечують умову розвитку особистості, здійснення її права на індивідуальний творчий внесок, на особистісну ініціативу, на свободу саморозвитку.


Зміст освітньої діяльності

Автор програми

Назва програми

Вікова категорія дошкільнят

Технологія

Діти навчаються знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Діти вибудовують розповідь з дотриманням послідовності та параметрів.

Т.Ткаченка

Методика використання схем- моделей для навчання дітей описовим розповідям

Старший дошкільний вік




Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, розвитку дошкільнят і вихованню в них цілісного ставлення до природи. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей.

В.Сухомлинський

Спадщина Сухомлинського

Старший дошкільний вік




«Кубики Зайцева» дозволяють навчити дитину плавному складовому читанню, значно скорочують час оволодіння читання цілими словами, закладають основи грамотного письма.

М.Зайцев

Методика навчання дітей читання М.Зайцева

Молодший і старший дошкільний вік




Головне у навчанні – це заохочувати дітей до власного пошуку, власного шляху пізнання світу, необхідно вчити їх самостійності , готувати до дорослого життя.

Ш.Амонашвіллі

Педагогіка Амонашвіллі

Молодший і старший дошкільний вік

Гуманна технологія

Створення предметно – просторового середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Діяльність дитини повинна бути вільною та самостійною.

М.Монтиссорі

«Будинок вільної дитини»

Молодший і старший дошкільний вік




За допомогою палочек Кюінзера дітям дозволяють оволодіти вмінням, необхідним для засвоєння елементарних математичних уявлень.

Х.Кюінзер

Кольорові палички

Молодший і старший дошкільний вік




Мнемотехнічні прийоми застосовують для поліпшення засвоєння складної інформації, що не має встановлених логічних зв’язків між її елементами.

Г.Чепурний

Мнемотехніка

Молодший і старший дошкільний вік

Мнемотехніка

Розвиває творчий потенціал, просторову уяву, образно – логічне мислення, тренерує дрібну моторику рук.

М.Ловендфелд,

К.Юнг

«Техніка будови світу»

Молодший і старший дошкільний вік

Піскотерапія

Розвиває творче проявлення в музицірованнії , активізує творчу активність дітей на муз. заняттях і не тільки.

Карл Орф

«Елементарне музикування за теорією К.Орфа»

Середній і старший дошкільний вік




Кольоротерапія - це мова,що впливає на зв'язок між кольором, фарбою й емоціями, а також з відношення між почуттям і кольором.

Ліліан Бондс

Описана у книзі «Магія кольору»

Молодший і старший дошкільний вік

Кольоротерапія

Арттерапія – терапія лікування мистецтвом, совокупність методик, побудованих на застосуванні різних видів мистецтва в символічній формі. Дозволяє корекцію порушень психосоматичних процесів в особистому розвитку.

А.Хілл по ідеям Фрейда і Юнга

«Арттерапія в світі дивовижних кольорів та звуків»

Молодший і старший дошкільний вік

Арттерапія

Камнетерапія – використовують в цілях надання психологічної допомоги дітям, в психокорекції, для оптимізації психічного розвитку.

Д.Фішер

Камнетерапія

Молодший і старший дошкільний вік





Парціальні (авторські ) програми, які використовують педагоги дошкільного навчального закладу (ясла – садок) комбінованого типу №10 «Росинка»

Пріоритетний напрямок

Автор програми

Назва програми

Вікова категорія дошкільнят

Надаються комплекси гімнастики необхідних для пробудження дітей після денного сну.

Г.М.Токарева

«Гімнастика пробудження, як засіб розвитку рухової активності дошкільника»

Молодший та старший дошкільний вік.

Принцип дає можливість подати весь практичний матеріал в системі, що позитивно впливає на формування пізнавальної активності, творчого потенціалу, основ світогляду.


С.І. Якименко

Л.П. Голян

Навчально- методичний комплект «Віконечко в світ»

Молодший та старший дошкільний вік.

Тренінгова програма з адаптації дітей до умов в ДНЗ.


С.В. Крюкова

«Давайте жити дружно»

Середній та старший дошкільний вік

Тренінгова програма емоційного розвитку дошкільників.


С.В. Крюкова

« Дивуюсь, злюсь та радію»

Середній та старший дошкільний вік

Програма комплексного розвитку і корекції психіки дітей.


Н.Яковлева

« Цікава психологія»

Старший дошкільний вік

Програма розвивальних занять із дітьми раннього віку в адаптаційний період.

О. Макаренко

« Психологічний релакс»

Молодший дошкільний вік


ІІ блок: Якість освіти

Для якісної реалізації головної задачі з формування моральних якостей особистості дитини, принципів загальнолюдської свідомості на національних традиціях було проведено тематичне вивчення «Системи роботи вихователів старшого дошкільного віку з морального виховання»(листопад 2014 року). Проаналізувавши усі переглянуті заходи можно зробити висновок ,що вихователі виділяють такі основні завдання виховання загальнолюдських якостей дошкільника:

  • збагачувати наочно – чуттєві уявлення дитини про моральні якості, духовні чесноти та добру поведінку;

  • вчити розрізняти позитивні та негативні вчинки, давати їм моральну оцінку;

  • закріплювати вміння дотримуватися моральних правил у повсякденному житті незалежно від ситуації;

  • узагальнювати й систематизувати уявлення дитини про чуйність, доброзичливість, допомогу тим, хто її потребує, і кому вони під силу її надати;

  • розвивати позитивні емоції і почуття;

  • культивувати навички розуміння внутрішнього стану людини, тобто

« пізнання людини серцем»;

  • роз’яснювати морально виправдані способи протидії злу.

Були дані таки рекомендації:

  • ознайомлювати дітей з основними духовно – моральними цінностями на основі зразків української культури, поняттями чеснот, добра і зла;

  • ознайомлювати дітей з правилами етики спілкування та стосунків між людьми;

  • сприяти формуванню у дошкільників психологічної готовності до навчання в школі до подолання адаптаційних труднощів, засвоєння навичок організації здорової моральної атмосфери в дитячому колективі, сім`ї, серед близького оточення;

  • вчити дітей аналізувати свої дії, вчинки, мотиви та співвідносити їх із загальнолюдськими цінностями;

  • проводити навчально – виховні бесіди для підвищення дитячої готовності до вирішення різних життєвих ситуацій, в які може потрапити дитина;

  • учити розрізняти позитивні й негативні вчинки, давати їм оцінку;

  • допомагати дітям пізнавати та сприймати морально етичні цінності й застосовувати їх у своїй поведінці;

  • виховувати у дітях моральні риси – любов до людей, Батьківщини, пошану до батьків і старших, працьовитість, здатність долати труднощі, схильність безкорисливо чинити добро;

  • виховувати духовно – моральні почуття;

  • виховувати у дітей стійку потребу в постійному регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально – етичними нормами;

  • запобігати виникненню негативних емоцій: заздрощів, ревнощів, зловтіхи.

Враховуючи наслідки перевірки можна зробити висновок: робота у першій молодшій групі ведеться на належному методичному piвнi.
ІІІ блок: Результативність навчально-виховного процесу

Два рази на рік вихователями проводиться діагностика рівня знань дітей по всім віковим групам.

На основі отриманих результатів аналізу були надані рекомендації педагогам :

  • продовжувати удосконалювати рівень діагностичної, корекційної роботи практичного психолога, вчителя - логопеда з дітьми та батьками;

  • дотримання системності та послідовності у роботі з дітьми та в індивідуальній роботі з кожною дитиною;

  • логіко – математичний розвиток здійснювати під час інтегрованих занять в усіх сферах життєдіяльності;

  • урізноманітнювати методи та прийоми мовленнєвої активності дітей під час логіко – математичного розвитку;

  • посилити роботу з формування у дітей художньо – естетичних навичок;

  • продовжувати вивчати і впроваджувати у роботу елементи мнемотехніки Г. Чепурного;

  • продовжувати використовувати елементи методики навчання дітей читання за методикою М. Зайцева;

  • належну увагу приділяти активізації дітей;

  • формувати мовленнєву компетентність дитини;

  • доцільно продумувати свою участь під час творчих ігор дітей.


Створення єдиного навчально–виховного простору дошкільного навчального закладу з початковою школою.

У системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та ЗОШ №2. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.

Протягом навчального року були організовані екскурсії дітей, а саме: на свято першого дзвоника (вересень), по школі (вересень), у бібліотеку (грудень), взаємовідвідування уроків у школі вихователями дитячого садка та занять у дитячому садку вчителями початкової школи ( січень – квітень), зустрічі батьків старших груп дитячого садка з вчителями початкової школи (березень - травень), організовувалися спільні свята та розваги ( грудень – травень).

Для взаємозв’язку навчально – виховного процесу та ефективності розвитку особистості дитини та її пізнавальних якостей ми пропонуємо регулярно проводити моніторинг за допомогою тестових методик, що допомагають простежити розвиток як пам’яті дитини, так і інших основних пізнавальних функцій.

ІV блок: Стан здоров’я та фізичний розвиток дітей

Матеріально – технічна та навчально – методична база дошкільного навчального закладу задовільна. Технічний паспорт на нерухоме майно дошкільного навчального закладу виготовлено і затверджено 27.12.2004 року. Обладнано технічними засобами та лікувальним обладнанням : спортивна зала та два спортивних майданчика з необхідним інвентарем, кабінет психолога, кабінет офтальмолога, логопедичний кабінет, методичний кабінет.

Дошкільний заклад також має медичний кабінет, ізолятор для дітей з інфекційними захворюваннями. Їх обладнання в основному відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечують досвідчені старші медичні сестри Юрченко Тетяна Миколаївна ( стаж роботи 18 років), Чевдар Лілія Савовна ( стаж роботи 11 років) , закріплений лікар-педіатр дитячої міської поліклініки № 1 Барабанова Ольга Михайлівна , медсестри ортоптистки Бондар Сабіна Олександрівна та Решітко Людмила Миколаївна ( під керівництвом лікаря – офтальмолога поліклініки № 1 надають допомогу дітям для покращення зору). Впродовж навчального року постійно поновлювалися медикаменти для надання першої медичної допомоги.

Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоровязберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, інструктор з фізичної культури, практичний психолог, медичні сестри, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
Аналіз стану здоров’я дітей


Показн. стану

здор.

Кільк.

показн.


Група здоров’я


І


ІІ

ІІІ

IV

V

Кількість

дітей

164

69

20

1

1



Педагогами враховувалися ці показники під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.
Фізичні показники порівняно з 2013 – 2014 та 2014 – 2015 навчальним роком значно покращились. Під час фізичних занять були створені сприятливі умови розвитку дитини та гігієнічних норм, індивідуальних, вікових та статевих особливостей дітей. Крім профілактично – оздоровчих технологій у садочку застосовуємо профілактичні технології, які проводяться вихователями та інструктором з фізкультури Малої Олени В’ячеславівни : різні види самомасажу, ходіння дітей по доріжках здоров’я, за гартувальні процедури тощо.
Захворюваність дітей в кожній віковій групі з вересня 2014 по травень 2015 рік ( на одну дитину у відсотковому відношенні):

I молодша група – 2,6 %

II молодша - 2,5 %

I середня – 1,5 %

II середня – 1,9 %

III середня – 1,6 %

I старша – 2,0 %

ІІ старша – 1,9%

ІІІ старша – 1,4%

I спец. з вадами зору – 0,5 %

II спец. з вадами зору – 1,5%

III спец. з вадами зору – 0,9 %

IV спец. з вадами зору – 2,0 %

Кращим відвідування дітей було у I та III спец групах з вадами зору (вихователі Холмогорава Н.В., Соручан Т.Г., Вихлічева Н.К., Мусорська Т.І.). Менше відвідування було у I молодшій групі та II молодшої групи (вихователі Дем’янчук Н.І., Фесюн С.В. та Ковальчук І.В., Коростельова М.А.) Підсумки аналізувалися на нарадах при завідувачеві.

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сімї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою, вживання часнику, цибулі, лимонів), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічної ради (листопад, травень), виставка дитячих малюнків на тему : «Я один вдома» (жовтень,квітень) , на консультаціях для вихователів (щоквартально), загальних батьківських зборах (жовтень, травень), виробничих нарадах (вересень, грудень, квітень).

Проводилися протягом року роз’яснювальні роботи серед батьків щодо про профілактики побутового травматизму. Серед дітей старшого віку проводили конкурс малюнків із вивчення правил дорожнього руху та бесіди з техніки безпеки під час занять з фізичного виховання.

Дотримання техніки безпеки та охорони праці, пожежної безпеки, санітарно – гігієнічних норм виконується відповідно до вимог законодавчих актів та інструкцій. Адміністрація дошкільного закладу своєчасно реагує на приписи інспекторів з охорони праці та санітарно – епідеміологічної служби.

V блок: Психологічна та логопедична служба

Робота психологічної служби у дошкільного закладі здійснювалася протягом навчального року відповідно до головних завдань та методичної мети. Робота практичного психолога проводилася за 3-ма напрямками:

  1. Адаптація дітей до умов ДНЗ.

  2. Соціально-психологічна готовність дитини до школи.

  3. Рівень розвитку дітей.

Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.

Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі форми роботи:

    • спостереження;

    • анкетування;

    • бесіди;

    • консультації;

    • вивчення взаємовідносин у колективі однолітків.


Аналітичний звіт за результатами дослідження готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі

Мета: визначення рівня розвитку основних компонентів шкільної готовності й виявлення рівня психологічної готовності майбутніх першокласників до шкільного навчання.

Задачі дослідження:

  • створення умов для якісного психолого – педагогічного обстеження старших дошкільників;

  • визначити рівень розвитку основних компонентів шкільної готовності дитини;

  • забезпечити комплексний підхід при визначенні готовності дитини до навчання у школі;

  • ознайомити батьків старших дошкільників із результатами діагностичного обстеження;

  • здійснювати наступність у роботі психологічної служби дошкільного навчального закладу і шкіл міста.

Термін проведення: березень – квітень 2015року.

Кількість і контингент досліджуваних – 99 дітей старшого дошкільного віку, з них 51 дівчат, 48 хлопчика.

Діагностичний комплекс:

  1. Сприйняття.

    1. Знайди квадрат ” ( оцінка зорового диференційованого сприйняття).

    2. Пиши кружечками ” ( визначення рівня розвитку фонематичного слуху).

  2. Мислення.

    1. Обведи контур ” ( оцінка наочно-дійового мислення).

    2. Зайвий предмет ” ( оцінка образно-логічного мислення).

    3. Тест на визначення словесно-логічного мислення Я. Йїрасека.

  3. Пам'ять.

    1. Запам'ятай 10 слів ” О.Лурія ( визначення рівня розвитку короткочасної та довготривалої пам'яті).

    2. Запам'ятай картинки ” ( розвиток зорової пам'яті).

  4. Увага.

    1. тест „ Коректурна проба ” ( виявлення швидкості, розподілу і переключення уваги, її обсягу і стійкості).

  5. Мова.

    1. Зв'язне мовлення ( скласти зв'язну розповідь за сюжетною картинкою).

  6. Проізвольність.

    1. тест „ Графічний диктант ” ( Д. Ельконін).

    2. Лабіринт” ( оцінка вміння дотримуватись правил).

  7. Соціальна компетентність і комунікативні навички ( анкетування дорослих – батьків та вихователів).

  8. Мотиваційна готовність ( сформованість внутрішньої позиції школяра за методикою Венгера).

  9. Дослідження рівня розвитку дрібної моторики і зорово-моторної координації за методикою «Змальовування» Г.Вітцлака.

Рекомендації:

Для батьків дітей надати індивідуальні консультації, повідомити про результати дослідження готовності дітей до навчання у школі. Під час консультування надати батькам практичні рекомендації стосовно розвитку пізнавальної сфери, вольової регуляції, дрібної моторики, зорово-моторної координації.

Вихователям дошкільного закладу проводити бесіди з дітьми про школу, організовувати сюжетно-рольові ігри на тему: „школа”, проводити екскурсії до загальноосвітніх шкіл міста з метою формування мотиваційної готовності.

Учителям майбутніх першокласників доречно звернути увагу на дітей, у яких недостатньо сформовані компоненти психологічної готовності, а саме на розвиток фонематичного слуху.
Заходи, які проводив і планує провести практичний психолог:

  1. Протягом року проводилась роз’яснювальна робота з батьками, з метою сприяння підвищенню психологічної культури батьків дітей майбутніх першокласників (важливі завдання сімейного виховання:загальний і морально-етичний розвиток дитини).

  2. Круглий стіл для педагогів : «Оцінка рівня інтелектуальної та психологічної готовності старших дошкільників до навчання в школі».

  3. Семінар для батьків майбутніх першокласників: « Школа – новий етап в житті дитини».

  4. Стендова інформація: «Вікові особливості дітей 5-6,6-7років».

  5. Батьківські збори: «Батькам про психологічну готовність дітей до школи».

  6. Проводилась індивідуальна та групова корекційно-відновлювальна й розвивальна робота з дітьми, у яких не достатньо сформовані компоненти психологічної готовності за програмою «Цікава психологія» Н. Яковлевої, яка спрямована на створення оптимальних психолого-педагогічних умов для успішної адаптації дітей дошкільного віку до навчання в школі; розвиток пам’яті,уваги, удосконалення процесів сприймання та зорово-рухової координації, формування мисленнєвих операцій аналізу, підготовка руки до письма, на розвиток емоційно-вольової сфери.


Узагальнюючи результати роботи психологічної служби ДНЗ, можна зробити висновок, що психологічне забезпечення відповідає належному рівню. Але поряд з цим необхідно звернути увагу на систематичність, планомірність, удосконалення корекційної роботи, розвиток творчих здібностей дітей та аналіз нервово-психічного розвитку дітей раннього віку.
Звіт про роботу з дітьми логопатами, які мають вади зору

за 2014 – 2015 навчальний рік

Кількість дітей з вадами зору та мови на початок року було: 36 дітей.

З них : 11 дітей молодшого віку, 25 дітей старшого віку. Діти з подвійним діагнозом потребують особливої уваги. Тому були складені основні завдання корекційно – виховної роботи :

  • забезпечення ефективності кожного логопедичного заходу;

  • взаємодія вчителя- логопеда з родиною, вихователями та психологом;

  • формування правильної звуковимови;

  • збагачення та розвиток словника;

  • розвиток слухової уваги, пам’яті, фонематичного сприйняття в іграх і спеціальних вправах;

Значно покращилась мова у дітей, які випускаються із ДНЗ,це 21 дитина. Діти, які ще потребують корекційної роботи -15 дітей:

Свіріпа Ілля – ЗНМ – ІІІ рівня, парасигматизм;

Лелеко Костянтин – ЗНМ – ІІІ рівня, м/з сигматизм;

Бойко Павло – ЗНМ – ІІ рівня, на ПМПК іде;

Пижова Улляна – ЗНМ - I рівня, F – 83; F – 80.1 сигматизм, ламбдацизм, ротацизм;

Сідухіна Марія- ЗНМ – ІІІ рівня, ротацизм;

Малабаєв Володимир - ЗНМ - I рівня, ротацизм;

Соручан Ілля - ЗНМ - I рівня, ротацизм;

Малабаєва Анастасія - ЗНМ - I рівня, ротацизм, сигматизм;

Муценко Артем - ЗНМ - I рівня, парасигматизм, ламбдацизм;

Бойчук Андрій - ЗНМ - I рівня, ламбдацизм, ротацизм;

Ротар Олена – ЗНМ – ІІІ рівня, ротацизм і автоматизація;

Безейко Олександр – ЗНМ – ІІІ рівня;

Каневський Арсеній – F-80.1, автоматизація звуків;

Іванова Ксенія – ЗНМ – І рівня, м\з сигматизм, ротацизм;

Понамаренко Лев – логоневроз, сигматизм, ротацизм.
VІ блок: Соціально-економічний розвиток ДНЗ

Управлінська діяльність дошкільного навчального закладу у 2014–2015 навчальному році була спрямована на :

  • покращення матеріально – технічної бази закладу;

  • освітній процес : виховання особистості дитини в єдності педагогічного, медичного, психічного, фізичного та духовного аспектів;

  • кадрове забезпечення, психологічний клімат в педагогічному колективі, якість освітнього процесу, конкурентоспроможність закладу;

  • здійснення господарських прав та обов’язків з метою покращення матеріально технічної бази закладу;

  • проведення адміністративних нарад з активом дошкільного навчального закладу з питань оздоровлення та адаптації дітей і підготовки закладу до нового навчального року: здійснення ремонтних та профілактичних робіт – косметичні ремонти приміщень, харчоблоку, фарбування обладнання;

  • підготовка дошкільного навчального закладу до опалювального сезону: ревізія опалювальної системи, утеплення вікон та дверей;

  • попередження випадків дитячого травматизму та профілактика гострих кишкових захворювань;

  • створення безпечних умов для забезпечення базових потреб і корекції зору для дітей груп спеціального призначення.

Стан приміщень, опалення, система водопостачання відповідає нормам та санітарним вимогам. Забезпеченість дошкільного закладу меблями достатня, але є необхідність заміни ліжок в деяких групах. В спеціальних групах з вадами зору були замінені вішалки для рушників. В дошкільному закладі є чотири комп’ютери розміщені у методиста, діловода, завідуючої з господарської частини на психолога. Приміщення де вони розміщені відповідають санітарним нормам. Частина педагогів ( 50%) володіє комп’ютером, але не використовують під час проведення занять через їх відсутність. Доступ до мережі Інтернет і користування в рамках доступності дошкільного закладу має. В поточному році була проведена підписка на періодичну пресу. Методичний кабінет та групи мають достатній рівень забезпеченості навчально – методичною літературою, які поповнюються за рахунок самих педагогів та вихователя – методиста. Облік бібліотечного фонду проводиться через інвентарну книгу. Фінансове забезпечення дошкільного закладу мінімальна. Фінансово – господарська діяльність планується своєчасно, але використання надання коштів незадовільна.

Для естетичного оформлення закладу було проведено конкурс

« Ландшафтний дизайн» на кожному ігровому майданчику групи. Педагоги разом з батьками вихованців пофарбували споруди та обладнання на ігрових ділянках і спортивному майданчику. У закладі своєчасно привезений та замінений пісок, посаджені квіти.

З метою удосконалення роботи та усунення недоліків, рекомендовано:

  1. необхідно звернути увагу на більш якісне проведення навчально – виховної роботи;

  2. більше уваги приділяти збагаченню активного словника дітей українською мовою;

  3. продумувати форми організації занять впираючись на набутті дітьми уміннями та знаннями;

  4. продовжувати роботу з використання творчих ігор під час навчально – виховного процесу.



ІІ. ЗАВДАННЯ НА 2015-2016 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ТА ОЗДОРОВЧИЙ ПЕРІОД
З метою усунення недоліків колектив дошкільного навчального закладу у 2015-2016 навчальному році буде працювати над головними завданнями:


  1. Активізувати роботу з патріотичного виховання дошкільників, формувати досвід моральної поведінки та соціальної компетенції шляхом застосування ефективних освітніх технологій.

  2. Розвивати пізнавальну діяльність дошкільників в процесі ознайомлення з природою.

  3. Забезпечення збереження та динаміка розвитку фізичного, емоційного та психічного здоров’я дітей в групах компенсуючого типу.




Завідуюча ДНЗ № 10 _______________________________В.І. Якименко
Вихователь – методист _____________________________С.В. Бабенко

ІІІ. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ
ПІДВИЩЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ




ЗМІСТ РОБОТИ

Форма роботи

Термін

Відповідальний

Відмітка про виконання


1.

З метою підвищення ефективності педагогічної діяльності, адаптації до стилю роботи в ДНЗ здійснювати індивідуальне консультування педагогів, які тільки приступили до роботи.


консульту-вання


упродовж року


завідувач,

вихователь - методист





2.

З метою підвищення професійної майстерності педагогів Наставнюк О.В., Криуленко В.Ф, Брайловська С.Л., Бородуліна М.Є., провести консультації:

  • вимоги до якості мовлення педагога дошкільного закладу;

  • педагогічне регулювання виховної ситуації;

  • методики загартування в умовах дитсадка.

консульту-вання


вересень
грудень
березень

вихователь - методист





3.


З метою підвищення фахової майстерності педагогів та якості освітнього процесу та призначити наставників над молодими спеціалістами Малої О.В. (2 роки роботи), Фесюн С.В. (3 роки роботи) та організувати роботу у напрямках:

  • методичні рекомендації щодо планування освітнього процесу за програмою «Дитина»;

  • показ організації різних видів ігрової діяльності;

  • організація роботи з батьками;

  • показ занять за потребою вихователя;

  • перегляд загартовуючих заходів.


настав-ництво

вересень

листопад
січень
лютий

березень
квітень

Шинкаренко С.М.,

Бабенко С.В.


  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка