Плани практичних занять з методики викладання французької мови



Скачати 92.51 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір92.51 Kb.
Плани практичних занять

з методики викладання французької мови
Atelier 1
Les objectifs, le contenu et les principes de l’enseignement

  1. Le rôle des objectifs pratiques de l’enseignement.

  2. Les composantes du contenu .

  3. Les principes

    1. didactiques;

    2. méthodologiques.

Література



  1. Андреевская-Левенстерн Л.С. Методика преподавания французского языка в средней школе. – M.: Просвещение, 1983.

  2. Демьяненко М.Я., Лазаренко К.А., Мельник С.В. Основы общей методики обучения иностранным языкам. – К.: Вища школа, 1984.

  3. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  4. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  5. Ніколаєва С.Ю. Концепція підготовки вчителя іноземної мови // Іноземні мови. – 1995. – №3-4. – С.5-11.

  6. Ніколаєва С.Ю., Петращук О.П., Бражник Н.О. Ступенева система освіти в Україні та система навчання іноземних мов. – К.: Ленвіт, 1996.

  7. Плахотник В.М. Навчання іноземних мов у середній школі: концепція та її реалізація // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.9-12.

  8. Рогова Г.В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991.


Atelier 2
Méthodes de l’enseignement des langues étrangères

  1. Méthodes de la traduction et leurs particularitées.

  2. Méthodes directes.

  3. Méthode de G. Palmer.

  4. Méthode de M. West.

  5. Méthodes modernes:

    1. audio-linguale ou audio-orale;

    2. audio-visuelle;

    3. communicative.

Література

1. Андреевская-Левенстерн Л.С. Методика преподавания французского языка в средней школе. – M.: Просвещение, 1983.



  1. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.

  2. Гапонова С.В. Сучасні методи викладання іноземних мов за рубежем // Іноземні мови. – 1998. – №1. – С.24-31.

  3. Гез Н.И., Ляховицкий М.В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М.: Высшая школа, 1982.

  4. Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам. – М.: Изд-во МГУ, 1986.

  5. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови // Перекл. та адаптація Л.В. Биркун. – Oxford: Oxford Univ. Press, 1998.

  6. Лозанов Г. Суггестология / Пер. с болгарского И. Поповой // Методика преподавания иностранных языков за рубежом. – Вып. ІІ. – М.: Прогресс, 1976. – С.195-225.

  7. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  8. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  9. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М., 1991.

  10. In-Service Curriculum and Development Course for English Language Teachers. – К.: Ленвіт, 2002.

  11. Monnerie A. Méthode de français langue étrangère. – Paris: Librairie Larousse, 1987.


Atelier 3
Enseignement du lexique

  1. La compétence lexicale et le but de l’enseignement du lexique.

  2. Le vocabulaire:

    1. actif;

    2. passif et

    3. potentiel.

  1. La méthode et les exercises de la présentation du lexique.

  2. Les exercises de la formation de la compétence lexicale.

Література

1. Андреевская-Левенстерн Л.С. Методика преподавания французского языка в средней школе. – M.: Просвещение, 1983.

2. Бухбиндер В.А. Работа над лексикой // Основы методики преподавания иностранных языков. – К.: Вища школа, 1986. – С.159-179.

3. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.


  1. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

  2. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  3. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  4. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992.

  5. Le Français dans le Monde. Revue.

  6. Le Français. Газета для викладачів французької мови.


Atelier №4
Enseignement de l’expression orale

  1. L’expression orale comme l’activité productive verbale.

  2. Les éléments de l’expression dialogigue: questions, réponses, commentaires, repliques.

  3. La méthode de l’enseignement de la compétence dialogique.

  4. Le problème de formation des savoir-faire de l’expression orale spontanée.

Література



  1. Булакина Н.Г. Формирование навыков и умений аутентичной разговорной речи при обучении ситуационным клише учащихся VI-VII классов // Иностр. яз. в школе. – 1996. – №2. – С.9-13.

  2. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.

  3. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

  4. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови // Перекл. та адаптація Л.В. Биркун. – Oxford: Oxford Univ. Press, 1998.

  5. Ляховицкий М.В., Вишневский Е.И. Структура речевой ситуации и ее реализация в учебно-воспитательном процессе // Иностр.яз.в школе. – 1984. – №2. – С.20-22.

  6. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  7. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  8. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992.

  9. Павлова С.В. Обучение иноязычному произношению на коммуникативной основе // Иностр. яз. в школе. – 1990. – №1. – С.29-32.

  10. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М., 1991.

  11. Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи. – К.: Радян.школа, 1989.

  12. Царькова В.Б. Типологические признаки речевых упражнений // Иностр. яз. в школе. – 1980. – № 3. – С.49-55.

  13. In-Service Curriculum and Development Course for English Language Teachers. – К.: Ленвіт, 2002.

  14. Le Français dans le Monde. Revue.

  15. Le Français. Газета для викладачів французької мови.



Atelier № 5
Leçon comme unité de l’enseignement

  1. La leçon comme unité du processus de l’enseignement.

  2. Le choix de la structure de leçon selon son type.

  3. La planification de l’enseignement à la leçon.

  4. Analysons la leçon.

Література



  1. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.

  2. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

  3. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови // Перекл. та адаптація Л.В. Биркун. – Oxford: Oxford Univ. Press, 1998.

  4. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  5. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  6. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992.

  7. Плахотник В.М. Навчання іноземних мов у середній школі: концепція та її реалізація // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.9-12.

  8. In-Service Curriculum and Development Course for English Language Teachers. – К.: Ленвіт, 2002.

  9. Le Français. Газета для викладачів французької мови.


Atelier № 6
L’organisation et la planification du processus pédagogique à l’école

  1. La structure du processus pédagogique à l’école (étapes: débutante, moyenne, avancée) et la planification de l’apprentissage du francais.

  2. L’organisation de planifier une classe concrète.

  3. La composition du carriculum thématique.

Література



  1. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.

  2. Вишневський О.І. Довідник вчителя іноземної мови. – К.: Радян. школа, 1982.

  3. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

  4. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  5. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  6. Ніколаєва С.Ю. Концепція підготовки вчителя іноземної мови // Іноземні мови. – 1995. – №3-4. – С.5-11.

  7. Ніколаєва С.Ю., Петращук О.П., Бражник Н.О. Ступенева система освіти в Україні та система навчання іноземних мов. – К.: Ленвіт, 1996.

  8. Плахотник В.М. Навчання іноземних мов у середній школі: концепція та її реалізація // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.9-12.

  9. Рогова Г.В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991.

  10. In-Service Curriculum and Development Course for English Language Teachers. – К.: Ленвіт, 2002.

  11. Le Français. Газета для викладачів французької мови.


Atelier 7
Evalution des compétences langagières des élèves

  1. Le problème d’évalution et ses critères.

  2. Les formes de contrôle à la leçon.

  3. L’organisation du bilan thématique.

  4. A la leçon de français. Formules typiques.

Література



  1. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989.

  2. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

  3. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

  4. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

  5. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992.

  6. Рогова Г.В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991.

  7. Фіщук В.В., Матвіїшин В.Г., Гандзюк С.П. Веди урок іноземною мовою: Книжка для вчителя. – К.: Рад. шк., 1990.

  8. Фоломкина С.К. Тестирование в обучении иностранному языку // Иностр.яз. в школе. – 1986. – № 2. – С. 16-20.

  9. Le Français. Газета для викладачів французької мови.



Atelier 8

Enseignement de français aux niveaux différents du système scolaire

  1. La leçon à l’école primaire.

  2. Le jeu et l’enseignement de français.

  3. L’organisation de la leçon et l’apprentissage approfondi du français.

  4. Le travail créatif en grandes classes.

  5. L’organisation du travail individuel des élèves.

Література



    1. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал. – К.: Ленвіт.

    2. Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В. Навчання творчого письма іноземною мовою у старших класах середньої школи // Іноземні мови. – 1996. – №3-4. – С.118-123.

    3. Китайгородская Г.А. Методика інтенсивного обучения иностранным языкам. – М.: Изд-во МГУ, 1986.

    4. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови // Перекл. та адаптація Л.В. Биркун. – Oxford: Oxford Univ. Press, 1998.

    5. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2001.

    6. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990.

    7. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992.

    8. Николаева С.Ю. Индивидуализация обучения иностранным языкам: Монография. – К.: Вища школа, 1987.

    9. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М., 1991.

    10. Роман С.В. Раннє навчання іноземної мови як предмет методичної підготовки студентів і фахового вдосконалення вчителів-предметників // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.44-47.

    11. Le Français. Газета для викладачів французької мови.


Методика викладання основної іноземної мови
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
Самостійна робота
1 Роль практичної мети навчання 4

2 Комунікативний метод 4

3 Методика ознайомлення з новим лексичним матеріалом 4

4 Методика формування діалогічної компетенції 4

5 Проблеми формування вмінь спонтанного усного мовлення 4

6 Взаємозалежність структури і тупи уроку 4

7 Планування роботи у конкретному класі 4

8 Урок у початковій школі. 4

9 Творча робота учнів. 4

10 Індивідуальна робота учнів 4



Рекомендована література

Базова

1. Андреевская-Левенстерн Л.С. Методика преподавания французского языка в средней школе. – M.: Просвещение, 1983. – 222 с.

2. Вишневський О.І. Діяльність учнів на уроці іноземної мови. – К.: Радянська школа, 1989. – 223 с.

3. Гапонова С.В. Сучасні методи викладання іноземних мов за рубежем // Іноземні мови. – 1998. – №1. – С.24-31.

4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах. Підручник // Колектив авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с.

5. Миньяр-Белоручев Р.К. Методика преподавания французскому языку. – М.: Просвещение, 1990. – 224 с.

6. Настольная книга преподавателя иностранного языка // Маслыко Е.А., Бабинская П.К. – Минск: Вышэйшая школа, 1992. – 445 с.

7. Ніколаєва С.Ю. Концепція підготовки вчителя іноземної мови // Іноземні мови. – 1995. – №3-4. – С.5-11.

8. Павлова С.В. Обучение иноязычному произношению на коммуникативной основе // Иностр. яз. в школе. – 1990. – №1. – С.29-32.

9. Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М., 1991. – 256 с.

10. Плахотник В.М. Навчання іноземних мов у середній школі: концепція та її реалізація // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.9-12.

11. Практикум з методики викладання французької мови у середніх навчальних закладах (модульний курс): Посібник // Кол. авторів під керівництвом С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2006. – 430 с.

12. Савина С.Н. Внеклассная работа по иностранным языкам в средней школе. – М.: Просвещение, 1991. – 160 с.

13. Скалкин В.Л. Обучение диалогической речи. – К.: Радян.школа, 1989. – 158 с.

14. Скляренко Н.К. Як навчати сьогодні іноземних мов (концепція) // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.5-9.

15. Фіщук В.В., Матвіїшин В.Г., Гандзюк С.П. Веди урок іноземною мовою: Книжка для вчителя. – К.: Рад. шк., 1990. – 118 с.


Допоміжна

1. Буланкина Н.Г. Формирование навыков и умений аутентичной разговорной речи при обучении ситуационным клише учащихся VI-VII классов // Иностр. яз. в школе. – 1996. – №2. – С.9-13.

2. Бухбиндер В.А. Работа над лексикой // Основы методики преподавания иностранных языков. – К.: Вища школа, 1986. – С.159-179.

3. Вишневський О.І. Довідник вчителя іноземної мови. – К.: Радян. школа, 1982. – 152 с.

4. Давыдова М.А. Деятельностная методика обучения иностранным языкам. – М.: Высшая школа, 1990. – 172 с.

5. Елухина Н.В. Обучение аудированию в русле коммуникативно-ориентированной методики // Иностр.яз. в школе. – 1989. – №2. – С. 28-36.

6. Іноземні мови у школі. Науково-методичний журнал.

7. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови // Перекл. та адаптація Л.В. Биркун. – Oxford: Oxford Univ. Press, 1998. – 49 с.

8. Зимняя И.А. Психология обучения иностранным языкам в школе. – М., 1991. – 220 с.

9. Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В. Навчання творчого письма іноземною мовою у старших класах середньої школи // Іноземні мови. – 1996. – №3-4. – С.118-123.

10. Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам. – М.: Изд-во МГУ, 1986. – 100 с.

11. Лозанов Г. Суггестология / Пер. с болгарского И. Поповой // Методика преподавания иностранных языков за рубежом. – Вып. ІІ. – М.: Прогресс, 1976. – С.195-225.

12. Мельник Є.Ю. Відбір граматичного матеріалу та його організація у текстах-полілогах для інтенсивного навчання французької мови на початковому етапі середньої школи // Іноземні мови. – 1997. – № 3. – С.11-13.

13. Николаева С.Ю. Индивидуализация обучения иностранным языкам: Монография. – К.: Вища школа, 1987. – 140 с.

14. Роман С.В. Раннє навчання іноземної мови як предмет методичної підготовки студентів і фахового вдосконалення вчителів-предметників // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С.44-47.

15. Фоломкина С.К. Текст в обучении иностранным языкам // Иностр. яз. в школе. – 1985. – № 2. – С. 18-22.

16. Фоломкина С.К. Тестирование в обучении иностранному языку // Иностр.яз. в школе. – 1986. – № 2. – С. 16-20.

17. Царькова В.Б. Типологические признаки речевых упражнений // Иностр. яз. в школе. – 1980. – № 3. – С.49-55.

18. Чернявская Л.А. Роль коммуникативных заданий и учет ситуаций общения при обучении чтению // Иностр.яз. в школе. – 1986. – №3. –С. 20-26.

19. Callamand M. Méthodologie de l'enseignement de la prononciation. Organisation de la matière phonique du français et correction phonétique, CLE international, didactique des langues étrangères, Paris, 1981.

20. Le Français dans le Monde. Revue.

21. Le Français. Газета для викладачів французької мови.

22. Monnerie A. Méthode de français langue étrangère. – Paris: Librairie Larousse, 1987. – 250 р.

Інформаційні ресурси
1. http://phonetique.free.fr/

2. http://membres.multimania.fr/milenchip/phonetic.htm

3. http://www.linguistes.com/phonetique/phon.html

4. http://francaisenligne.free.fr/ecouter/phonetique.php

5. http://www.cle-inter.com/echo/

6. http://www.editionsdidier.com/discipline/fle/

7. http://www.club-forum.com/

8. www.francaisauthentique.com/

9. http://www.ciep.fr/en/tcf/

10. http://www.francaisfacile.com/

11. http://www.lepointdufle.net/

12. http://jean-nicolaslefle.viabloga.com/

13. http://www.lefrancaispourtous.com/

14. http://www.tv5.org/cms/chaine-francophone/enseigner-apprendre-francais/

15. http://www.bonjourdefrance.com/

Індивідуальні завдання
1. Фрагмент уроку: ознайомлення з новим лексичним матеріалом

2. Фрагмент уроку: ознайомлення з новим фонетичним матеріалом

3. Фрагмент уроку: ознайомлення з новим граматичним матеріалом

4. Фрагмент уроку: тренування лексичного матеріалу

5. Фрагмент уроку: тренування фонетичного матеріалу

6. Фрагмент уроку: тренування граматичного матеріалу

7. Фрагмент уроку: навчання діалогічного мовлення

8. Фрагмент уроку: навчання монологічного мовлення

9. Аналіз уроку французької мови

10. Конспект уроку французької мови



11. Планування і проведення уроку французької мови


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка