Підволочиська зош І-ІІІ ступенів Вчителеві на пораду Форми проведення перевірки І закріплення знань на уроках світової літератури у 9 класі Підготувала: Добрунова М. А., Вчитель світової літератури



Скачати 244.73 Kb.
Дата конвертації29.11.2016
Розмір244.73 Kb.
Підволочиська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Вчителеві на пораду

Форми проведення перевірки і закріплення знань на уроках світової літератури у 9 класі

Підготувала:

Добрунова М. А.,

Вчитель світової літератури

2014р.

Експрес-опитування (Бароко)

  • Який художній стиль панував у Європі та Іспанії у ХVІІ ст.?

  • У яких країнах і чому розвивався стиль бароко?

  • Як ви розумієте термін «бароко»?

  • Назвіть визначальні ознаки цього художнього напряму?

  • Які особливості українського бароко ви можете назвати?

  • Яке місце в культурі бароко посідає людина?



Написання сенкану на тему «Бароко»

1 рядок — слово-тема (іменник),

2 рядок — 2 прикметники (означення теми),

3 рядок — 3 дієслова (активність, дієвість, пов’язана з темою),

4 рядок — фраза з чотирьох слів (трактування теми або ставлення до неї),

5 рядок — слово-висновок (іменник, синонім (або висновок) до теми).



Приклад сенкану

Бароко,

Несподіване, непередбачуване,

Вражає, дивує, стверджує,

Почуття в стані афекту,

Перлина.

«Гронування»( «Бароко»)



«Злови помилку»

Бароко – напрям у мистецтві й літературі XV-XVI ст. Спочатку так називали художній стиль образотворчого мистецтва та музики, а потім термін поширили й на літературу і архітектуру. У стилі бароко поєднуються традиції античності та Відродження. В епоху бароко людина протиставляється Богові. Найвизначніші представники: Кальдерон, Мольєр, Вівальді, Бах, Рубенс, Караваджо.

В Україні розквіт бароко припадає на XVI-XVII ст. Видатними представниками українського бароко є Петро Могила, Феоман Прокопович, Дмитро Туптало, Самійло Величко, Тарас Шевченко, Іван Мазепа, Григорій Сковорода. Визначними спорудами бароко в Україні є Троїцький собор у Чернігові, Успенський собор Києво-Печерської Лаври, собор святого Юра у Львові, Андріївська церква в Києві.

Бліцопитування (Педро Кальдерон)


  • Яку країну представляє Педро Кальдерон?

  • Скільки творів налічує доробок драматурга?

  • На які тематичні групи умовно поділено драматичну спадщину Кальдерона?

  • Яка з названих п’єс не належить перу драматурга: «Життя – це сон», «Лікар своєї честі», «Чарівний маг», «Король Лір»?

Літературний диктант за текстом драми «Життя - це сон» Педро Кальдерона

  • Ім’я головного героя п’єси. (Сегізмудно)

  • Король, батько головного героя.(Басиліо)

  • Слугу Сегізмундо звали..(Клотальдо)

  • Сегізмундо кохав..(Росауру)

  • На трон короля Полонії претендував герцог Московії…(Астольфо)

  • Другим претендентом на королівський трон була…(Естрелья)

  • За Кальдероном, життя – це…(сон)

  • З дитинства Сегізмундо перебував у… (вежі)

  • Понад усе Басиліо боявся…(здійснення пророцтва)

  • Басиліо повертає сина до двору в день…(його повноліття)

  • Внутрішній світ Сегізмундо розкривається через…(його монологи)

Експрес-опитування «класицизм»

1. Назвіть найвідоміших політичних діячів Франції ХVІІ ст.

2. Що означає термін «класицизм»?

3. Чому виник класицизм?

4. Що унаслідував класицизм від античності?

5. Яке мистецтво в епоху класицизму вважалося зразком досконалості?

6. На яких персонажів поділялись герої у творах епохи класицизму?

7. Що ви знаєте про правило трьох єдностей?

8. Кого вважають головним теоретиком епохи класицизму?

9. Які жанри набули розвитку в добу класицизму



Літературний диктант (Мольєр)

1.Де народився Мольєр? (в Парижі)

2.Де навчався драматург? (Клермонський єзуїтський коледж)

3.Який фах отримав письменник?(юрист)

4.Який театр заснував Мольєр?(«Блискучий театр»)

5.У якому році після гастролей-подорожей комедіограф повернувся до столиці(1658 р.)

6.Коли була написана та поставлена комедія «Тартюф» (1664 р.)

7.Скільки п’єс створив Мольєр у Парижі(13)

8.Хто підтримував творчі пошуки драматурга?(Нікола Буало)

9.Скільки років прожив драматург?(52р.)

10.На якому цвинтарі похований знаменитий француз?(Сен-Жозеф).

Інтелектуальна розминка

Завершіть речення:

1) Головний герой комедії «Міщанин-шляхтич» — … (пан Журден).

2) Пан Журден прагне… (стати дворянином).

3) Слуги в комедії — … (Ков’єль, Ніколь).

4) Л Л юсіль — це… (дочка пана Журдена).

5) Весела вигадка про сина турецького дворянина належить… (Ков’єлю).

6) Перевдягнувся на турецього вельможу… (Леонт).

7) Пана Журдена посвятили в неіснуючий сан… (мамамуші).

8) На бенкет пан Журден запросив… (маркізу Доримену).

9) Маркіза Доримена закохана… (у графа Доранта).

10) У кінці комедії намічаються весілля… (Доранта і Доримени; Леонта та Люсіль; Ков’єля та Ніколь

Літературна вікторина «Чи уважний ти читач?» (Вольтер)
1.Як називалася бухта,куди приплив Простак?
2.Яку назву мав корабель ,на якому відпливли батьки гронця?
3.Яку посаду обіймав абат Керкабон?
4.Із якими квітами асоціювався колір обличчя гронця для пані Керкабон?
5.Ким доводилася панна Сент-Ів абатові Сент-Ів?
6.Якій із комедій Мольєра Простак надав перевагу?Чому?

«Порушена послідовність»


  • Простак їде до двора. Дорогою він вечеряє з гугенотами.

  • Пріор монастиря Святої Гори і панна, сестра його, зустріли гуронця.

  • Прекрасна Сент-Ів опирається ніжним пропозиціям.

  • Гуронець, прозваний Простаком, дізнається про своїх батьків.

  • Простак перемагає англійців.

  • Сент-Ів страждає через свою чесноту.

  • Прекрасна Сент-Ів помирає.

  • Простак приїздить до Версалю.

  • Гуронець навертається до віри. Простака охрещено.

  • Простак прибігає до своєї коханої й шалено розлючується.

  • Простака замкнено в Бастилії з янсеністом.

  • Простак закохується.

  • Простак розвиває свій геній.

  • Сент-Ів визволяє свого коханого й янсеніста.

  • Простак, прекрасна Сент-Ів і їхні родичі гуртуються.



Літературний диктант ( Й.В Гете)
1.В якій родині народився письменник?(В бюргерській)
2.Який рух підтримував Гете в молоді роки?(Штюрмерство)
3.Назвіть твір,що приніс письменнику славу.(«Страждання молодого Вертера»)
4.З якого часу зустрічається ім’я Фауста?(16ст.)
5.біблійні сюжет про кого став одним з джерел для написання твору «Фауст»Гете?(Про Йова)
6.Яка частина твору є зав’язкою?(«Пролог на небі»)
7.Яким є жанр «Фауста»?(Драматична поема,філософська трагедія)
8.Як перекладається ім’я Мефістофель?(Руйнівник,обманщик)
9.Хто така Гретхен?(Маргарита,наречена Фауста)
10.Кому належать слова:»Хто хоче діяти,нехай забуде спокій»?(Фаусту)
11.Хто хоче довести ,що людина –«Нікчемна істота»?(Мефістофель)
12.хто надихнув Гете написати другу частину «Фауста»?(Шиллер)


Експрес-опитування (Ґете «Фауст»)

  • Які сюжети використав Ґете для написання трагедії «Фауст»?

  • Поет використав лише фабулу творів чи їх сюжети повністю?

  • Якими є особливості композиції твору?

  • Поясніть особливості жанру твору.

  • Кого можна назвати головними героями трагедії? Чому?

Які проблеми розглядаються в трагедії

Тести (Життя та творчість Ф.Шиллера)

1.Просвітництво-загальноєвропейський рух:

А.XVII ст.

Б. XVIII ст

В. XIXст

2.Вибрати прізвища просвітників:Вольтер,Дідро,Руссо,Мольєр,Ларошфуко,Шиллер,Гете,Сессінг,Кальдерон.

3.Просвітники прагнули виховати нову людину за допомогою:

А. мистецтва

Б. науки

В. моралі

4.Видання французької ”Енциклопедії”очолив:

А. Вольтер

Б.Руссо

В.Дідро


5.Значним явищам німецького Просвітництва був молодіжний рух:

А. ”Буря і натиск”

Б. ”Земля і воля”

В. ”Свобода”

6.Батьки Ф.Шиллера обрали для свого сина кар’ру:

А.пастора

Б. лікаря

В. драматурга

7.Який навчальний заклад став для Фрідріха справжньою в’зницею:

А. латинська школа

Б. семінарія

В. Академія

8.Перша драма Шиллера - це:

А. ”Розбійники”

Б. ”Вільгельм Телль”

В. ”Підступність та кохання”

9.Майстерність Ф.Шиллера як драматурга відбивається в жанрі:

А.балади


Б. драми

В. поеми


10.Для написання балади письменник скористався:

А. вигаданою ситуацією

Б. реальною подією

11.Який твір Шиллера використав композитор Бетховен як хоровий фінал для Дев’ятої симфонії?

А. Баладу ”Рукавичка”

Б. оду ”До радості”

В. драму ”Вільгельм Телль”

12.Російський літературний критик В.Бєлінський назвав Ф.Шиллера:

А. мудрим просвітником

Б. цінителем краси і мистецтва

В. благородним адвокатом

Диктант ( за драмою Вільгельм Телль )

1.Який із перелічених творів не належить Шиллеру: ”Марія Стюард”, ”Юлій Цезар”,”Підступність і кохання”?(”Юлій Цезар”)

2.Хто підказав Шиллеру сюжет ”Вільгельм Телль”?(Гете)

3.Про що розповідається у цьому творі?( Про боротьбу швейцарців проти завойовників австрійців)

4.Як називаються швейцарські райони?(Кантони)

5. Що таке Рютлі?(Галявина)

6.Що дали представники трьох кантонів біля Рютлі?(Клятву)

7.Хто був у цій місцевості намісником імператора?(Гаслер)

8.Назвіть народних ватажків?(Мельхталь,Штауффахер,Вальтер Фюрст)

9.Щоє кульмінацією драми?(Наказ Геслера ”стрілою збити яблуко у сина на голові”)

10.Завдяки Чому перемагає Вільгельм Телль?(Завдяки сильному героїчному характеру)

11.Кого саме автор називає ”творцем свободи”?(Вільгельм Телль)

12.Якими словами закінчується драма Шиллера ”Вільгельм Телль”(”Свобода! Свобода! Свобода! ”)

Тести (за драмою Вільгельм Телль)

1.Фірвальдштетське озеро-це озеро…

А. п’яти

Б. трьох


В. чотирьох

Г. двох кантонів

2.Хто з героїв твору мусив вступитися ”за своє законне право-//За честь свою і власної Дружини”?

А.Телль


Б.Баумгартен

В.Руоді


Г.Мельхталь

3.Кому належать слова: ”В біді на все відважитися можна”?

А.Телль

Б.Баумгартен



В.Руоді

Г.Мельхталь

4.Селяни швейцарських кантонів потерпали від влади:

А. німецького

Б. французького

В. російського

Г.австрійського ланд фогта

5.Хто радив селянам брати сокири в руки і боротися проти іноземного свавілля?

А.Гертруда

Б.Телль


В.Штауффахер

6.Хто з героїв п’єси “любить // Народ і звичаї старі шанує“

А . Аттігаунзен

Б. Баумгартен

В. Руоді

Г. Мельхталь



Кросворд «навпаки»

Завдання: придумати завдання-опис до слів у кросворді.

1. Предмет, якому повинні були вклонятися швейцарці.

2. Жанр твору «Вільгельм Телль».

3. Одна із найвідоміших п’єс поета і драматурга.

4. Ім’я ландфогта.

5. Держава, що прагнула заволодіти Швейцарією.

6. А А втор драми про боротьбу швейцарського народу за незалежність.

7. Вільгельм … .

8. Назва країни, з якою пов’язані роки життя та творчості Шіллера.

9. Соціальний статус борців за незалежність.

10. Назва кантону.

11. Галявина на березі озера, де відбулась нарада.

12. Ім’я дружини Вільгельма Телля.

13. Час початку повстання.



Ключове слово: епоха в історії західноєвропейських культур ХVІІІ ст.

Продовжити речення

«Романтизм — це…»

Карбонарії — таємне патріотичне товариство, яке прагнуло звільнити Італію від австрійської неволі й об’єднати країну.

За даними уривками твору визначте сатиричні засоби (казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес»)

1. «… крилатим коням ми обріжемо крила, поставимо на годівлю в стайні, які запровадимо разом з освітою, і спробуємо таким чином їх одомашнити й перетворити на корисних тварин».(Травестія.)

2. «… в Керепесі студенти найчастіше відвідували лекції Моша Терпіна… Найперше він зажив великої слави тоді, коли йому після багатьох фізичних дослідів пощастило довести, що темрява настає здебільшого через брак світла». (Іронія.)

3. «Рада мала обміркувати, як найкраще приладнати стрічку Зелено-плямистого Тигра міністрові Циноберу. Щоб на таке важливе питання раді вистачило сили, усім її членам наказано вісім днів перед засіданням нічого не думати». (Гіпербола, пародія.)

4. «Він жер як не в себе жайворонків, пив малагу і гданську впереміш, рохкав, бурмотів крізь зуби й через те, що ледве кінчиком носа витикався над столом, дуже вимахував ручками й ніжками».( Гротеск.)

5. «Ідеться зовсім не про глузування та жорстокість, а про те, чи можна карлика якихось три лікті на зріст і таки геть подібного до редьки, назвати струнким юнаком».(Іронія)



Образи- символи (казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес»)

  • Три золоті волосинки символічнй образ золота, грошей і їх влади над людьми і суспільством;

  • Князь Пафнутій символізує псевдо просвітительську науку;

  • Професор Мош Терпін ­ карикатура на тих, хто захопив командні пости в науці, безжалісно бюрократизувавши її;

  • Вручення Зеленоплямистого тигра карикатура діяльності урядовців;

  • Бальтазар антипод Цахеса, символізує світ поетичної мрії.

Розумовій клуб (казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес»)

1 Крихітка Цахес… шедевр романтичної новелістики.

2. Із реального фантастичного світу,контрасту високого і зимельно буденного, духовної краси і потворності в усіх її проявах.

3. ніби дзеркало у якого є дві сторони, і в яке дивитися не завжди приємно, бо воно покаже тебе таким яким ти є насправді.

4. Казка актуальна і сьогодні, тому що цахиси і бальтазари є і будуть серед нас.

5. «Крихітка Цахес…» – казка – сатира – потвора Цахес – фея – чари – три золоті волосини – влада – освіта – кохання.



Гра «За»і «Проти» (казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес») :

«За»:

Твір у цікавій і доступній формі висміяв недоліки всієї державної системи, а чи все благополучно у на?

Привабливі образи феї і мага, а всім нам інколи хочеться, щоб нам допомагали чарівники.

Актуальна тема митця, духовного світу людини,а чи цінуємо ми суспільство в цілому духовно багатих людей?Чи багато змінилося за два століття?


Підштовхує до самовдосконалення,самоосвіти,формування й вміння цінувати справжні людські якості;
Цахеси і сьогодні є серед нас,їх активно підтримують і допомагають їм піднятися на вищі щаблі влади,бо такі «слуги»потрібні владі,а чи кожен з нас має мужність і бажання протистояти цахесам?
У творі піднято проблему влади грошей над людьми і суспільством,а воно –вічна.
Селянка Ліза непоодинока. Таких матерів- мільйон по всьому світу.Отже є привід подумати над становище дітей-інвалідів у суспільстві і моральних,психічним,матеріальним станом людей,які перебувають поруч і виховують таких дітей.
Викликає позитивні емоції ,та спокійні філософські роздуми над піднятими проблемами,а це важливо –бути психологічно врівноваженим.
Твір багатогранний, як і сам автор.
«Проти»:
«Крихітка Цахес…» доповнив» галерею» творів світової літератури,у яких негативно представлена освіта
Бальтазар знищив зло тільки тоді ,коли були зачеплені його особисті інтереси.

Складання колективної характеристики філістерів та мрійників(казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес»)

Герої Гофмана поділяються на дві категорії: на щасливих обивателів, задоволених собою та своїм існуванням, які слухняно грають свої безглузді ролі, і на мрійників, ентузіастів, людей «не від світу цього». Життя, як правило, вселяє в них жах, тому вони втікають у свій внутрішній світ, але й там не знаходять спокою. На які категорії поділяються герої цього твору? Складіть таблицю героїв.



Бесіда


  • Чим відрізняються філістери від мрійників?

  • Хто, на ваш погляд, утілює риси авторського ідеалу?

  • Як вплинув фольклор на творчість Гофмана в цілому? Яке значення має образ-символ золотих волосин?

  • Хто піддається чарам, а хто — ні? Чому?


Експрес-опитування «Продовжити речення» (Гофман)

Гофман народився… .

Закінчив… факультет університету.

Перший літературний твір — … .

Фантастичні повісті-казки — … .

1819 року написана повість-казка… .

З 1814 року до… Гофман живе в Берліні.

Улюблене заняття Гофмана — … .



Літературний диктант (казка-новела Гофмана «Крихітка Цахес»)

1. І м’я карлика-потвори. (Цахес)

2. Друг і однодумець Балтазара. (Фабіан)

3. І І м’я князя, який запровадив «освіту». (Пафнутій)

4. Кохана Балтазара. (Кандіда)

І семестр. Із літератури романтизму 175

5. І І м’я феї, яка зробила «подарунок» малюку. (Рожа)

6. І І м’я поета-мрійника, що викрив малюка. (Балтазар)

7. Назва князівства, у якому відбувалися описані події. (Керепес)

8. І І м’я мага, який розкрив таємницю малюка. (Проспер)



Експрес-опитування (Гейне)

  • На які етапи можна поділити життя Гейне? Що ви про них можете розповісти?

  • Які факти із життя поета вам особливо запам’ятались? Чому?

  • Як відбилися події життя Гейне на його творчості?

  • Як ви вважаєте, чому до творчості Гейне завжди була прикута увага читачів і митців слова?

Літературний диктант («Книга Пісень» Гейне)

  1. Скільки разів видавалася «Книга Пісень» Гейне? (13 р.)

  2. Назвіть перекладачів віршів Гейне (І.Франко, Л. Українка…)

  3. Назвіть з кількох частин складається «Пісня…» (4 ч.: «Страждання юності», «Ліричне інтермецо», «Знов на батьківщині», «Північне море»).

  4. Який період часу займає створення цієї збірки «Книга Пісень» Гейне ?(1817 – 1826).

  5. Кому присвятив свою «Книгу Пісень» Гейне ? (кузині Амалії і її сестрі Терезі).

  6. Яка тема збірки? (поетична розповідь про нещасливе, нерозділене кохання).

  7. «Книга Пісень» Гейне перегукується з однойменним шедевром… (Франческо Петрарки).

  8. Хто така Лорелей?

  9. Символом чого вона є у вірші Гейне?

Прийом «Мозкова атака» (Дж.Байрон)
- Що знаєте ви про Мазепу?

-Іван Степанович Мазепа народився близько 1640 року в с. Мазепівці поблизу Білої Церкви на Київщині.

-Був на службі у польського короля Яна Казимира.


- 25 липня 1687 року на Коломацькій раді Івана Мазепу обрано гетьманом Лівобережної України.

-Служив російському царському урядові.

-Брав участь у Кримському поході 1689 року.

-Здійснював облогу і взяття Азова 1696 року.

-Мазепа дбав про розвиток української науки й культури, будував на свої кошти монастирі, школи, шпиталі.

-Український гетьман мріяв про суверенітет України, але добре розумів, що російський цар ніколи не дозволить набути політичної та військової самостійності його батьківщині.

-У 1700 році Мазепа через посередників починає переговори зі шведським королем Карлом ХІІ. Карл ХІІ дав обіцянку забезпечити Україні незалежність. 

-Успішні дії російського царя проти шведів, зруйнування царськими військами Запорозької Січі змусили Мазепу тікати в турецькі володіння.

-Помер Мазепа в турецькій фортеці Бендерах 1709 року.

-Що відомо вам про особисті якості Мазепи?



Гронування « Хто ж він такий- Іван Мазепа?»( Дж. Байрон)

Мазепа (патріот,політичний діяч,гетьман,меценат,дипломат,високоосвічена людина,поліглот)

Заповнити таблицю "Байрон , його час".

Історичні події

Історичні особи

Письменники - сучасники Байрона










Робота на картках (Дж.Байрон)

Зв’язно побудувати висловлювання за опорними словами:

Спортсмен-…

Титул-…

Спілкування з природою-…

Замок Ньюстед- …

Шеллі- …

Карбонарії- …

Тереза Гвіччіоллі-…

Греція- …

Член парламенту- …

Хвороба -…

19 квітня 1824р.- …

Прийом «Мікрофон» або гра «Одним словом» (Дж.Байрон)

Ліричний герой Байрона-…

Романтик;

Бунтар;

Суперечливий;

Самостійній;

Благородний;

Співчутливий;

Ідеалізує минуле…

Бесіда за біографією А. Міцкевича.

1.Яке місце посідає Міцкевич у житті Польщі першої половини ХІХст.?

2. На якому грунті визрів бунтівний дух поета?

3. Якою збіркою Міцкевич започаткував добу романтизму в польській літературі?

4. Чому 26-річний поет назавжди залишив батьківщину,яку щиро любив?

5. Переможцем чи переможеним бачите ви поета у конфлікті з світом?



Літературний диктант (А. Міцкевич)

1. Літературний напрям, представником якого був А. Міцкевич. (Романтизм)

2. Назва міста, в якому Міцкевич працював учителем. (Ковно)

3. Назва міста, в якому Міцкевич здобув вищу освіту. (Вільно)

4. Назва першої збірки творів поета (1822). («Поезія»)

5. Відома поема Міцкевича. («Гражина»)

6. Країна, де поет перебував на засланні. (Росія)

7. Поема, в якій зображено картини сільського життя Польщі — «Пан …» (Тадеуш)

8. Відомий драматичний твір Міцкевича. («Дзяди»)

9. Місто, де похований А. Міцкевич. (Краків)

10. Місто, у якому поет провів останні роки життя, працюючи в бібліотеці. (Пари

Гра «В лабіринті запитань» (за циклом «Кримської сонети» А.Міцкевича)


  • Який провідний настрій, мотив збірки А.Міцкевича «Кримські сонети» ?

(туга за батьківщиною)

  • Хто є головним героєм у поетичному циклі А.Міцкевича «Кримські сонети» ?Скільки віршів налічує цикл?

(мандрівник, сам поет. 18)

  • Які факти біографії польського поета А.Міцкевича відображаються в збірці « Кримські сонети» (1825р. подорож на Україну, перша мандрівка до моря Кримом)

  • Назвати як називається перший сонет зі збірки А.Міцкевича

(Акерманські степи)

  • Коли була опублікована збірка «Кримські сонети»?

(1827р.)

  • Який образ найчастіше змальовує у своїх творах А.Міцкевич?

(Море)

  • У якому сонеті зі збірки «Кримські сонети» згадується про прекрасну невільницю, польку-полонянку?

(«Гробниця Потоцької»)

  • Що послужило основою для написання сонету про полонену-польку, яка померла у неволі?

(з поеми Пушкіна «Бахчисарайський фонтан»)

  • Кому належать слова: «Хто хоче зрозуміти поета, повинен побувати у поетовій країн»,взяті епіграфом до циклу «Кримські сонети»?

(Й.В.Гете)

  • Хто з українських поетів захоплювався творами А.Міцкевича

(Т.Шевченко, Л.Українка, П.Грабовський, І.Франко)


Літературний диктант (О.С.Пушкін)
1. Улюблений французький поет Пушкіна. (Вольтер)

2. Відомий російський поет, з яким Пушкін познайомився в Царському Селі. (Жуковський)

3. Ім’я супротивника, від руки якого помер Пушкін. (Дантес)

4. Родовий маєток матері Пушкіна. (Михайлівське)

5. Прізвище дружини Пушкіна. (Гончарова)

6. Прізвище головного героя роману у віршах. (Онєгін)

7. Прізвище давнього славетного предка Пушкіна по матері. (Ганнібал)

8. Привілейований навчальний заклад, у якому навчався Пушкін. (Ліцей)

9. Ще при житті Пушкін здобув всенародну… (любов).

10. Місто на півдні України, де поет плідно працював. (Одеса)

11. Місто, в якому народився Пушкін. (Москва)

12. Одна із найвідоміших казок поета — «Сказка о рыбаке…» (рыбке)

13. Відома поема Пушкіна про Мазепу. (Полтава)

14. Місце, де Пушкін лікувався на водах. (Кавказ



Тести (О.С.Пушкін «Євгеній Онегін»)

1.Як О.С .Пушкін визначив жанр свого твору:а)поема,б)трагедія,в)роман у віршах,г)роман-епопея?


2.Про кого ці слова:»молодий повеса», «добрый мой приятель», про:а)Ленського,б)Онєгіна,в)Зарецького?
3.Кому належать ці рядки про Ольгу Ларіну:

Кругла,красна лицом она,


Как эта глупая луна…
а)Онєгіну,б)автору,в)Ленському,г)одному з гостей Ларіних?
4.Про кого автор сказав:
Волна и камень,

Стихи и проза, лед и пламень

Не столь различны меж собой…

А) про автора та Онєгіна,

Б) про Ольгу та Тетяну,

В) про Ленського та Онєгіна?

5. Кому належить знаменита репліка: Учитесь властвовать собой:

А) Тетяні,

Б) Автору,

В) Онєгіну?

6. Чому Тетяна Ларіна «в семье родной казалось девочкой чужой »:

А) вона була хворобливою дитиною,

Б) мала інші ідеали, погляди на життя, ніж ті, що були прийняті в її родині,

В) не була улюбленою дочкою?

7. Що вам відомо про долю десятого розділу твору? (1 бал)

8. По кого ці рядки:

В своей глуши мудрец пустынный

Ярем он барщины старинной

Оброком легким заменил.

И раб судьбу благословив…? (1 бал)

9. Якою мовою Тетяна написала листа Онєгіну? (1 бал)

10. Назвіть риси характеру Ленського, які визначаються його романтичним світоглядом. (1 бал)

11. Що дало право В.Г. Бєлінському назвати твір О.С. Пушкіна «енциклопедією російського життя»? Дати розгорнуту відповідь. (2 бали)


М.Ю. Лермонтов «Герой нашого час»

1.Який час відображено у творі:


а)20-30-і р.19 ст.,
б)40 –і р.19 ст.,
в)1825 р.?
2.Знайдіть зайвого героя роману:а)Печорін,
б)Грушницький,в)Ленський,г)Вернер.
3)Скільки окремих творів складають композицію роману:а)5,б)4,в)6?
4.Знайдіть зайву повість:а)»Белла»,б)»Максим Максимович»,в)»Журнал Печоріна»,г)»Тамань»,д)»Княжна Мері»,е)»Фаталіст».
5.Де відбуваються події повісті «Княжна Мері»:а)в Тамані,б)у П’ятигорську, в)в Москві,г)у Ставрополі,д)у Кислодовську?
6. Хто загинув на дуелі в повісті «Княжна Мері»:
а)Грушницький ,б)Вернер,в)Печорін,г)Максим Максимович?
7.Чий пістолет спочатку не був заряджений: а)Вернера, б)Печоріна, в)Грушницького?
8.Персонажем якої повісті є Вулич:а)»Фаталіст»,б)»Бела»,в)»Тамань»?
9.Ким доводиться Азамат Белі:а)братом,б)другом,в)батьком,г)чоловіком?
10.Як потрапив щоденник Печоріна до рук оповідача:а)його передав Печорін власноруч,б)він знайшовся випадково серед старих книжок,в)його передав Максим Максимович?
11.Хто такий фаталіст:а)той ,хто вірить у невідворотність долі,б)фанат своєї справи,в)той,хто вірить у майбутнє?

Літературний диктант ( М.Лермонтов«Герой нашого часу»)

1. Прізвище Мері. (Ліговська)

2. Прізвище головного героя твору «Герой нашого часу». (Печорін)

3. Прізвище розжалуваного офіцера, з яким відбулась дуель головного героя твору. (Грушницький)

4. Ім’я штабс-капітана, від якого вперше автор почув розповідь про Григорія Олександровича. (Максим)

5. Назва гори, у підніжжя якої автор зустрівся зі штабс-капітаном. (Койшаурська)

6. Назва повісті, яка хронологічно є першою. («Тамань»)

7. Назва міста, в якому відбуваються основні події повісті «Княжна Мері». (П’ятигорськ)

8. Укажіть жанр твору Лермонтова «Герой нашого часу». (Роман)

9. Місце, де відбуваються події, описані у творі Лермонтова «Герой



нашого часу».

Літературний диктант (Гоголь)

  • Назва села — родового маєтку батьків М. Гоголя. (Василівка)

  • Збірка М. Гоголя, надрукована 1835 року. («Миргород»)

  • Збірка, надрукована того ж року, що й збірка «Миргород». («Арабески»)

  • Назва комедії, яка сподобалась царю, але викликала неодно-значну реакцію в суспільстві. («Ревізор»)

  • Прізвище головного героя відомого роману Гоголя. (Чичиков)

  • Назва повісті Гоголя, тема якої — образ «маленької людини». («Шинель»)

  • Місто, у якому Гоголь навчався в гімназії (пізніше — ліцеї). (Ніжин)

  • Назва села, де знаходився маєток, яким управляв батько Гоголя, культурний осередок. (Кібінці)

  • Відомий роман-поема Гоголя. («… душі»)

Прийом «Продовж речення» (Гоголь)
1.Збірник «Петербурзькі повісті» включає такі твори…
2.Повість «Шинель» написана на основі реальної історії про…
3. Шинель-це символ…
4.Кульмінація твору…
5.Тема повісті «Шинель»…
6.Головна думка твору…

Прийом «Клубок запитань» (Гоголь)
-Відшукайте у тексті портретну характеристику головного героя Акакія Акакійовича.(«В одному департаменті служив один чиновник…»)
-Зачитайте ,що означає ім’я головного героя .(«На прізвище чиновник був Башмачкін»)
-Як ставився він до служби?(«…він служив ревно…»)
- Як можна охарактеризувати мову героя?
-Чим цікавися Башмачкін,чи були у нього улюбленні заняття?(«Акакій Акакійович не віддався ніякій розвазу…»)
-Як ставились чиновники до нього?(«Молоді чиновники підсміювались і глузували з нього…»)
-З ким порівнює М.Гоголь героя,щоб показати його принизливе становище?(Порівнює з мухою.)
-Шо змінює звичне життя Акакія Акакійовича ?(Придбання нової шинелі.)
-Придбати нову шинель-це розкіш чи життєва потреба?(«Шинель Акакія Акакійовича теж стала приводом для кпинів чиновників»)
Повторення і узагальнення вивченого

  1. П. Кальдерон «Життя – це сон»: п’єса «…чи не є найкоштовнішою перлиною як за місцем у творчому доробку П. Кальдерона, так і в ролі ілюстрації основоположних принципів і поетики бароко»; термін «бароко» походить від назви перлини дивної, неправильної форми (португ. perola barocca).

  2. Й.В. Гете «Фауст»: «Спинись, хвилино, гарна ти!..»

  3. Й. В. Гете трагедія (від грец. tragodia –букв. «пісня цапів») «Фауст».)

  4. Ф. Шиллер «Вільгельм Телль»: кульмінацією драми є сцена , коли Вільгельма Телля примусили стріляти з лука в яблуко,покладене на голову його сина Вальтера.

  5. Е. Т. А. Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цоннобер»: циннобра- червона фарба.

  6. Г. Гейне із «Книги пісень», вірш «Не знаю, що стало зі мною…»: «Із золота гребінь має,/ І колсу розчісує ним».

  7. О. Пушкін «Євгеній Онєгін».

Зарубіжні письменники і Україна

  1. Назвіть лауреата Нобелівської премії родом з Тернопільщини.(Ш.Й. Агнон народився в м. Бучач на Тернопільщині, на початку XX ст. емігрував до Палестини, а у 1966 р. став лауреатом Нобелівської премії)

  2. Який вірш Гійома Аполлінера пов'язаний з українською історією?(«Запорожці пишуть листа турецькому султану »)

  3. Хто ще перекладав «Листи» запорожців?(Уперше листа надрукували за кордоном у 1633 р. у Відні німецькою мовою, а у 1841 р. він вийшов польською мовою у журналі «Львів’янин ». Канадка Флорін Лайвсей переклала їх англійською мовою).

  4. Де народилася Анна Ахматова? Яке її справжнє ім’я?(А.Ахматова народилася під Одесою. Її справжнє ім’я Анна Горенко ).

  5. Як ім’я Оноре де Бальзака пов’язане з нашою країною? (Двічі відвідав Україну: 1847-1848р., 1848-1850. Бував у Львові, де зупинявся у готелі «де ля рус» (сучасний готель «Жорж»), у Бердичеві одружився з графинею Е. Ганською).

  6. У яких творах Генріха Белля йдеться про Україну?(«Дім без господаря». Батько Мартіна Бака загинув під Калинівкою.«Поїзд приходить за розкладом»: події відбуваються на Галичині.)

  7. Як ім’я Михайла Булгакова пов’язане з Києвом? (Письменник народився у цьому місті.У «Білій гвардії» події відбуваються саме тут)

  8. У якому місті Іван Бунін писав славнозвісний щоденник «Окаянные дни»?( З 1918 по 1919 р. в Одесі)

  9. Хто з англійських письменників у 1911 р. випустив збірку перекладів творів Т.Г.Шевченка англійською мовою і в 30-х роках побував у Львові?(Войніч Етель )

  10. Який твір Жуля Верна присвячений Карпатам?( «Замок у Карпатах»)

  11. Як герої Ярослава Гашека пов’язані з Україною?(Головний герой твору «Пригоди бравого солдата Швейка»опинився на Галичині, він їхав через Львів на Жовтанець)

  12. Назвіть гоголівські місця в Україні. (Миргород, Полтава, Сорочинці, Василівка)

  13. Чи автор п’єси «На дні» бував в Україні?(Так, Максим Горький у 1891-1892 рр. побував у Харкові, Полтаві, Кременчузі, Переяславі, Каневі, Умані, Миколаєві, Херсоні, Одесі, в Криму. А 1928-1929 рр. відвідав Запоріжжя, Харків, Сімферополь, Ялту)

  14. З якими місцевостями пов’язане ім’я Олександра Гріна?(Автор «Пурпурових вітрил» жив у Севастополі, Ялті, Феодосії. У Феодосії літературно-меморіальний музей. Похований письменник у м. Старий Крим.)

  15. Які твори Давида Гурамішвілі забарвлені українським колоритом?(Поема «Весела весна», «Зубівка»)

  16. В якому українському місті навчався румунський і молдавський поет М. Емінеску? (У Чернівцях)

  17. Ярослав Івашкевич, «Хвали і слави» та ін., народився в м. Кальнику. А навчався в університеті та консерваторії міста… (Києва)

  18. Хто з вірменських поетес є автором віршів «Під київськими каштанами», «Вечір на Хрещатику», «В українському селі»?(Сільвія Капутікян)

  19. З ім’ям якого російського письменника пов’язані Житомир (за місцем народження) і Рівне (за місцем проживання)? (В.Г. Короленко)

  20. В якій українській місцевості відбуваються події повісті Куприна «Олеся»?(На Волині)

  21. Як Одеса та Київ пов’язані з творчістю О.Купріна ?(У Одесі Олександр Іванович працював над оповіданням «Гранатовий браслет» у 1910 р. Жив і працював у Києві.)

  22. В якому готелі у Львові зупинявся Микола Семенович Лесков?(У готелі Куна,який не зберігся)

  23. Якому російському поету належать рядки: «Разучите эту мову, эта мова величава и проста..»?(В.Маяковському)

  24. Чому Проспера Меріме можна назвати другом українського народу?(автор писав про облогу Львова військами Б.Хмельницького,про загибель українців у Бернардинському монастирі)

  25. Які твори Адама Міцкевича написані в Україні?( «Кримські сонети», у Одесі виник задум поеми «Конрад Валленрод»,балада «Чати»)


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка