Петраківський нвк «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»



Скачати 476.63 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації21.02.2017
Розмір476.63 Kb.
  1   2
Петраківський НВК «Дошкільний навчальний заклад—

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

Катеринопільської районної ради

Вчитель хімії Овчаренко Наталія Петрівна



«Не можу уявити собі хіміка, що не знає висот поезії, картин малярства, доброї музики. Навряд чи він створить що-небуть значне у своїй царині…»



А. Арбузов

Опис власного досвіду.

Сучасна методика викладання хімії вимагає активної самостійної діяльності учнів у навчально-виховному процесі, тому я намагаюся забезпечити навчання кожного учня як цілісної особистості . Тому головним завданням вважаю є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що досягається шляхом впровадження інноваційних технологій.

У своїй практичній діяльності я віддаю перевагу колективній та груповій роботі учнів. Своєю працею вчителя намагаюсь розвивати інтерес до свого предмету – хімії. Якби не проводився урок, потік інформації, термінів, визначень, формул створює перевантаження для учнів. Зняти втому, емоційно направити учнів на подальше сприйняття навчального матеріалу допомагає музичне, художнє, літературне оформлення уроку хімії. Для цього розумною мірою застосовую вірші, загадки, ребуси, кросворди.

Практикую під час вивчення різних тем використовувати уривки із творів художньої літератури і залучити учнів до пояснення описаних явищ очима хіміка. Таким чином учні мають змогу розширити свої знання, позмагатися, поспілкуватися, а також поліпшити оцінки з теми, що вивчається.

В своїй роботі притримуюсь слів російського хіміка А.Арбузова, який сказав : «Не можу уявити собі хіміка, що не знає висот поезії, картин малярства, доброї музики. Навряд чи він створить що-небудь значне у своїй царині…».Для цього намагаюсь підібрати цікавий матеріал, продумати активну участь учнів у роботі так, щоб матеріал привертав увагу вже самою постановкою питання, спрямованої на пошук відповідей.

Загадки про хімічні елементи використовую на уроках з хімії під час вивчення тем : « Прості речовин повітря», « Складні речовини. Основні класи неорганічних сполук», «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва», «Загальні відомості про метали».

Моє педагогічне кредо: «Щоб вдосконалити свій розум, необхідно більше мислити або завчати ».

Хімія в усній народній творчості

та художній літературі

7 клас

Тема. Хімія – природнича наука.

Цариця є серед наук,

Що математикою звуть,

Та є не менш важлива ця наука

Що зветься хімія вона

   

Сила хімічної науки,

Що створив російський геній,

Дала зброю людям в руки

У праці їх щоденній.

Чи будинок зводиш, друже,

Чи пливеш морями,-

Скрізь вона тобі послужить,

Всюди вона з нами.

На заводі і в друкарні,

У відкритті галактик,

Навіть лікар у лікарні

Мусить її знати.

Найдавніша на планеті,

Поміж всіх наук - цариця,

Хіміє, ти наша

Вірна помічниця.

   

Ми Менделєєва прославим хором.

В періоди і групи шляхи він нам проклав.

Пропахли ми амоніаком і хлором.

На світі ми не лише для забав.

Ось Гідроген – він утворить воду.

Ось Оксиген – життя без нього – не життя.

Карбон і Силіцій –королі природи.

Про це вже знає і мале дитя.

Ми, елементи, станем у пригоді:

У полі, в школі, в побуті, в біді

У перукарні, в космосі на кожному заводі.

Вивчайте нас і користуйтесь нами,

Люди молоді!

Сперечатись нині годі.

Досконале все в природі –

Річка , поле, камінець

Треба кремній і вуглець.

Бром, іридій чи ксенон,

Скандій,олово,радон,

Літій,натрій чи астат.

З ними поле зацвіта,

З ними дужчає людина,

Молодіє Україна,

Вся планета – наша мати.

Та людина має знати

Все про різні речовини –

Од найменшої росини

До складних,як світ, сполук…

Й берегти живе од мук –

Цвіт калини, пташку ранню –

Од хвороби, вимирання.

Речовини всі для чого?

Ледацюг карає строго

Хімія за незнання…

Тож рушай не навмання

В ту країну пречудову,

Щоб продовжити розмову

Про незвичні речовини –

Друзів й недругів людини…

Там дива на кожнім кроці,

І на кожному уроці.

Хімія –країну звуть.

В добрий час!В щасливу путь!

   

Я до всього справу маю:

Грунт у полі удобряю,

Я перу і прибираю,

Я годую й одягаю,

І метал я добуваю,

Я лікую й зберігаю,

Я будую й освітляю,

І у космос я літаю.

А запитання моє:

Відгадайте, хто я є?

(хімія)

Тема . Фізичні і хімічні явища.

Взимку стало холодати

І ставок вже не пізнати

Там де була рідина,

Лиш дзеркальна площина.

Що за диво кристалічне?

Це фізичне чи хімічне?

(фізичне)

На дворі живе корова.

Молоко п’єм для здоров’я,

А побуде в теплій хаті –

Будем сир й сметану мати.

Що за наслідок логічний?

Він фізичний чи хімічний?

(хімічний)

На вогні пластинка мідна

Почорніла, вірогідно.

Що за явище незвичне?

Це фізичне чи хімічне?

(хімічне)

Осінь стала вмить до діла –

Листя геть все пожовтіло.

Що за результат класичний?

Він хімічний чи фізичний?

(хімічний)

Пам’ятка про кількість речовини і сталу Авогадро

В хімії всі речі дивні.

Кількість – річ не примітивна.

В газах є, в кислотах, солях,

А вимірюється в молях.

Моль – величина магічна,

Стала в ній – число логічне,

Авогадро воно зветься,

Величезним всім здається.

Не зникає в часу леті

Шість на десять в двадцять третій.

Задача

Стовп стоїть ось електричний

Он і другий – діло звичне.

Дріт стовпи ті два єднає

Довжину півсотні має,

Ну а маса: 6 кіло

Алюмінію було.

Число атомів назвіть

Скільки містить оцей дріт?

Скільки треба молів взяти,

Щоб аж п’ять стовпів з’єднати?

Тема. Хімічні елементи, їхні назви і символи .

H

Я найперший елемент

В усьому світі – Гідроген,

“Аш” - у формулі читайте

І прошу:запам’ятайте –

Я у солях, в кислоті,

Я у річці, у воді.

Я – найлегший.Ось він я!

Водень - це моє ім’я.

   

Гідрогеном звуть мене,

Бо народжую я воду.

Любить кислота мене.

Там я роблю трошки шкоду:

Маю здатність я таку-

Дірки всюди пропечу.



He

Я іду за першим вслід.

Я – це з Космосу привіт,

Бо мене знайшли на Сонці

Але я і за віконцем.

Гелій є також в повітрі.

У швидкому леті вітру.

C

Я – Карбон , або вуглець.

Я –вугілля,олівець.

Маю ще один талант:

Я блищу,бо діамант.

Хоч я шостий, все ж важливий –

Я в усіх живих клітинах.

N

В формулі читайте “Ен”.

По-латині – Нітроген.

Ми азотом називаєм,

Що в повітрі помічаєм,

У комахах і рослинах,

В наших генах, у клітинах (Так, пробрався навіть в ген цей невтомний Нітроген!) .

O

Я скрізь навколо тебе є

Бо кисень - О2- ім’я моє.

Я в деревах, у траві,

В твоїх я жилах, у крові.

Я по-латині – Оксиген.

Запам’ятай і полюби мене!

   

Оксиген знайдеш усюди.

Знають мене добре люди.

Ось зі мною сполук палітра:

Вхожу я у склад повітря,

Добре воду озоную,

Крейду з содою шаную.

І , куди вже правду діти,

Всі мої брати – оксиди.



Na

Я – Натрій,

Я з металами стою,

Хоч м’який, мов масло.

Жовтим полум’ям горю,

Й довго не погасну.

Я поширений доволі:

В воді, в склі, в кухонній солі.



Mg

В морській воді я проживаю,

На твердість її впливаю,

Тому вона гірка на смак.

Я – Магній- дванадцятий знак!

Al

Найбільш поширений метал,

Як глина, у землі лежав.

Але знайшли чудовий спосіб

Й видобувають його й досі.

Він легкий у каструлях наших,

В яких ми варим борщ чи кашу,

У літаках сріблясто-білих,

Потужних, але легкокрилих.

Він срібний, наче сніг чи іній,

І зветься гарно – алюміній.

   

Це в якому розумінні

Світ без міді так бідує?

Хвалькуватість ця дивує

Там і швидкість, там і слава

Де мої в пошані сплави

Звуть мене крилатим здавна,

Алюміній – річ державна.

Я живу в звичайній глині,

У бокситах, у рубіні,

І без мене так чи так

Не зліта в політ літак.

Я легкий, гнучкий та дужий,

А до слави я байдужий.

Si

Я так поширений в природі,

Що після кисню другий йду.

Є у піску, в гірській породі,

Я цар каміння у природі .

Силіцій – звуся по-латині.

Є у рослинах і в тварині!

P

Для рослин я необхідний

І для грунту завжди рідний.

Кольоровий у природі,

Білий в чорний переходить,

Ти червоний фосфор стрів

На коробці сірників!

Я твоєму мозку є,

Фосфор – це ім’я моє!

Си

Мідь я. «Купрум» називаюсь.

Кольором своїм пишаюсь.

Скаже кожен довідник:

Я - хороший провідник!

   

Справді, без моїх сполук

Цілий світ, немов без рук.

Людям треба мідний дріт,

Щоб у місто і село

Телебачення прийшло.

Це по ньому кожну мить

Електричний струм біжить.

Треба знати назубок:

Стіни в домі з’їсть грибок

І підлогу їсть без міри…

Треба купорос тут мідний –

Засіб вірний та солідний.



Нg

Я блискуча і рухлива.

Хоч отруйна, а красива!

Всі мене ось тут назвуть,

Бо «гідраргіум» я, ртуть.

Мg

Магній знають всі з дитинства

Як метал такий іскристий,

Що запалює вогні

В Новий рік й святкові дні він запалює бенгальські вогні .

Fe

Хоча метал я і м′який,

Та розповсюджений такий!

У сталі й чавуні міцнію.

Нажаль, в вологості ржавію…

У кров мені шляхи відкрито.

А ще я слухаюсь магніта!

Cr

Ось елемент цікавий хром.

Це в нас ще той хамелеон…

В сполуках колір він міняє,

Тому і назву таку має

Са

Я метал усім відомий

І потрібний в кожнім домі.

Міщусь в крейді і вапні.

Кістки й зуби теж міцні

Я роблю. Мене знайдеш

В молоці та сирі теж.

   

Сріблясто –білий активний метал.

І повітря боїться він дуже.

Є в грунті, у наших кістках,

І у водах підземних потужних.

Кальцій є у зубах білосніжних.

Отакий він метал дивовижний.



S

Із вулканів я з’являюсь,

У воді не розчиняюсь,

У кислотному ряду

Командиром я іду

Очищаю нафту, масло,

Гербіцид в полях прекрасний,

Хвору шкіру очищаю,

Навіть в пеклі я буваю!

Казка-загадка

Поблизу великого Бору на Фермій жив кіт на ім'я Лютецій. Яка це була країна — невідомо. Може, Індій чи Германій, а може, Америцій, а то й Францій.

Кіт був не простий, а чарів­ний. Він був надзвичайно Ак­тиній і рухливий, як Меркурій. Очі кота світилися, як Фосфор, а сам він уночі ставав Неодим. Шубка в нього Сірка з двома біленькими плямами на Талій.

На цій Фермій крім котика Лютеція мешкали ще маленька дівчинка Галій та її мама Іри­дій.

Лютецій був завжди Радій бачити Галій. Вона часто Бери­лій котика на руки і бавилася з ним.

Котик інколи захоплював мишку у Полоній, і то був ве­ликий Цирконій, коли мишка тікала з Полоній і Молібден бога за свій порятунок.

Наближався день народжен­ня Галій, і вона Гадоліній про свої подарунки.

Приїхали гості з Європій, Америцій, Рутеній: Ванадій та Арсен із Тулій, Родій з Калі­форній, Нікол із Самарій.

А найкращим подарунком ви­явився маленький песик Ко­бальт. На шиї в нього виблис­кував сріблястий Силіцій.

Мама Іридій діставала з Барію гостинці й частувала гостей.

Свято було веселим та радіс­ним і тривало, аж поки Гелій сіло за обрій, а на небі з'явився Селен. Між Лютецієм і Кобаль­том ледве не дійшло до неве­личкого Скандію. Але котик був у стосунках великий Технецій і залагодив їх, Ніобій нічого й не сталося. І собачка завжди зустрічав котика веселим — Гафній, Гаф­ній!

Завдання. Правильно назвіть хімічні елементи, які зустрічаються в тексті.

Тема. Прості речовини метали і неметали.

Загадки

Я живу і не тужу,

З ким зустрінуся – дружу.

Ми удвох з моїм сусідом

Називаємось оксидом.

Друзями моїми стали

І метали, й неметали.

Феєрверк влаштую вмить,

Бо в мені усе горить

Я внизу у тропосфері,

Залечу в іоносферу.

Мною дихать – всяк мастак.

Називають мене як?

(оксиген, кисень. )

В зорях, Всесвіті без меж

Найчастіш мене знайдеш.

Я в сполуках органічних

І у газах вулканічних,

Утворив найлегший газ,

Що горючий водночас.

У небесную блакить

Зонд зі мною полетить.

Як зустрінусь з киснем, враз

Вибух – це гримучий газ.

Потекло щось ? Не біда.

Це з’явилася вода

Я й відновник добрий теж.

Може ти мене назвеш?

(гідроген, водень.)

   

Я найлегший від усіх,

Ти без мене ані кроку,

А як киснем я зійдусь,

Вмить отримаєш вологу.



(водень)

Пахну, жовта, всім відома

І в аптеці і удома.

Мазі я для вас роблю,

Бо мікробів не люблю.

Як мене запалиш, враз

Із запахом добудеш газ.

Газ – у воду булькотить,

Лакмус червоніє вмить,

Червоніє неспроста.

Бо у колбі кислота.

Газ і кислоту назвіть

І моє ім’я скажіть.

(сірка, сульфур, сульфітна кислота)

Я хамелеон хімічний,

Кольори міняти звичний.

Як буваю я червоний,

В сірниках усім відомий.

Як у кисні я згоряю,

Хмару диму випускаю,

Порох з мене роблять димний.

Білий – я поводжусь дивно:

На отруту обертаюсь,

Сам собою загоряюсь.

Ви вже скажете, мабуть,

Як хамелеона звуть?

(фосфор)

З ким зустрінемося нині?

Алотропні видозміни.

Перший – я твердий і чорний,

Ще й відновник я моторний,

В домну стрибну, а відтак

Маєте чавун і шлак.

Другий – креслю і пишу,

На папері слід лишу.

Із тролейбусом дружу,

По дротах його воджу.

Третій - я бурю породи.

Прикрашаю нагороди.

У сережках блисну чисто,

У браслетах і в підвісках.

Чи ви зможете одразу

Цим трійнятам дати назву?

(коес,графіт,алмаз)

Я в усіх живих клітинах,

Я – вугілля, олівець,

Маю ще один талант:

Я блищу, бо діамант

(карбон)

Блідо-жовтий газ їдкий,

Іноді такий бридкий:

То зруйную нігті,шкіру,

То зроблю в озоні діру.

Електрони брати звик,

Бо найкращий окисник.

Воду стріну – ой, біда!

У мені горить вода!

А в сполуках славу маю,

Я тефлон вам випускаю.

Ось емаль, поглянуть любо,

Всім роблю міцними зуби.

Можу все, бо чарівник.

Хто я: маг чи руйнівник?



(флуор, фтор)

Я отруйний газ зелений.

Дивні звички є у мене:

Всім задуху дарувати

І мікробів убивати.

Різнокольоровий килим

Після мене стане білим.

Родичів відомих маю:

Сіль,що миттю вибухає,

П’ять кислот, вапно…

Доволі. Я живу в кухонній солі.

Чую відповідей хор,

Що моє імення…

(хлор)

Я відома рідина,

Темно-бура і страшна,

Бо занадто вже отруйна,

Але я буваю й чуйна.

Мої солі стрес лікують,

Фотографії друкують.

Освітіть – сіль зможе мить

На папері зупинить.

(бром)

Темно-сірий, кристалічний,

А на вигляд металічний,

Як у спирті розчинюсь,

Бурим зразу я роблюсь

І тоді безперестанку

Зможу обробляти ранки.

Як торкнусь до картоплини,

То відразу стане синя.

На вогні, як підігріюсь,

Зразу хмаркою розвіюсь

Фіолетовим димком –

Й знов осяду порошком.

(йод)

Нежиттєвим я вважався,

Та довести постарався,

Що без атомів моїх

Не було б ніде живих

Організмів . Я в повітрі,

І в кислотах, і в селітрі,

І в білках, і у мікробах,

І в грунтових навіть пробах.

Заховався в аміак.

Називають мене як?

(нітроген,азот)

Темно-сірий неметал,

Я у космосі літав.

Живлять станції космічні

Батареї електричні,

Зроблені з моїх кристалів.

Я добавка і до сталі

Біля річки, в холодку

Знайдете мене в піску.

Можу в камені сховатись,

Можу дім вам збудувати.

Цегла, скло,бетон, цемент –

Вам палац?Один момент!

Мабуть, ви вже пригадали

Назву цього неметалу

(силіцій)

   

Він в білому піску,

До складу скла він входить,

А як в гуму увійде,

То враз стійкою її зробить.



(силіцій)

Ми брати усім відомі,

Любимо сидіти вдома.

Вмієм жити – не тужити,

Та не любимо дружити.

Отакі вдались уперті,

Недаремно ми інертні.

А проте один наш брат

Фторові буває рад

Підігрієш їх – одразу

Маєш надстійку пластмасу.

А найлегший брат літає,

З аквалангом вглиб пірнає.

Уночі , й таке буває,

Ми світитись починаєм.

Це реклама!Красота!

Прикрашаємо міста.

В лампочках працюємо чітко,

Бережем з вольфраму нитку

Мабуть, здогадався ти,

Хто такі оці брати.

(гелій,неон,аргон,криптон,ксенон)

Важчий я від Гідрогену,

Вдвічі важчий Оксигену,

В господарстві я згоджуся,

Відгадайте як я звуся?

(S)


На сонці ви знайшли мене,

А у повітрі здавна є.



(гелій)

Казка до теми «Прості речовини»

Як кисень кращої долі шукав…

Жив собі на світі бідний чоловік, звали його Кисень. Одного разу і говорить він своєму товаришу Водню : «Піду я блукати по світу і кращого життя шукати». Довго ходив Кисень світом, а зупинитися вирішив у долині Чистого повітря. Тут він багато працював, його приваблювало все: він становив 47,2% маси земної кори, входив до складу гірських порід,багатьох мінералів і солей.

Кисень відчув себе могутнім, нічого йому не було страшно. До того ж у долині з’явилось у нього багато нових друзів. Коли вони зустрічались, багатьом було легше дихати, яскравіше горіло полум’я вогнищ спілкування. І це все завдяки Кисню.

Одного дня Кисень зустрів свого знайомого Водня. Той йому розповів, що він зараз заможний, найпоширеніший у Космосі і дає енергію зіркам, у тому числі й Сонцю. А коли друзі почали говорити один одному про свої найкращі властивості, то дійшли згоди, бо зрозуміли, що Водень згоряє від любові до Кисню з виділенням великої кількості тепла, чуйності, уваги, з подальшим утворенням Води - життєдайної сили всього живого на Землі.

Затоваришували Кисень з Воднем ще міцнішою дружбою. Розповів Водень про багатьох своїх друзів, добрим словом згадав Гелія, разом з яким наповнював дирижаблі й аеростати, які красиво та велично підіймались високо в небо.

Розповіли Кисень з Воднем про свою дружбу всім знайомим: металам, солям, оксидам, кислотам, основам і стали всі разом працювати. Утворювали добрива, їдкі луги, природні гази, спирти,вуглеводи та багато інших корисних речовин. Можливості Водню та Кисню стали невичерпними, безмежними. І тому в хімії ці речовини стали найвідомішими, а разом з ними і Карбон - елемент життя. Але це вже інша історія…



8 клас

Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

У тридев’ятім царстві,

В усім відомім господарстві

Жили собі сім братів і вісім сестер.

Кожна мала по дві дочки,

Чотири брати – по два синочки

Що ж то за господарство

У хімічному царстві?

   

Як формула, як графік трудовий,

В безсмертній Менделєєва таблиці,

Скрізь повстає круг тебе світ живий.

Ти в нього йди, як промінь лине в дні ці.

Це трапилося восени

На березі ріки Неви,

Знавець хімічних елементів

Склав підручник для студентів…

Як краще розв’язать проблему

Й звести матеріал в систему?

Щоб перетнути цей кордон,

Потрібно винайти закон.

Він об’єднає цілий світ

Й природи створить алфавіт.

Учені довго цим займались,

Та так в невіданні лишались

І винайти закон не в змозі,

Спинялись на півдорозі.

   

Ось система періодична,

Що на вигляд мовби звична.

Та пізнай секрет її -

В ній закони хімії.

Елементи струнко вряд,

Мов солдатики стоять,

Ось періоди,їх сім –

Неоднакові усі:

Є великі, є малі.

Та тримай це в голові.

Груп в таблиці є октет –

Вертикальний силует.

В них підгрупи підопічні,

Є і головні й побічні.

Ось родина в першій групі

Є у головній підгрупі.

Це метали надактивні,

Інколи аж дуже дивні.

У воді іскру пускають,

Вони – лужні – всі це знають.

В сьомій групі – галогени,

Ніби справжні джентльмени.

Люблять завжди в парі бути –

Це їх звичні атрибути.

З Гідрогеном дуже дружать

І тоді кислотам служать.

Що за горді, наче ружі,

І до всіх завжди байдужі

Елементи в восьмій групі

Є у головній підгрупі?

Це спокійні, благородні

Гази, що з усіма згодні,

В поведінці неактивні,

У житті вони пасивні.

В назві їх ці всі моменти,

Це - інертні елементи.

Дві сім’ї є тут чималі,

Місця стало їм замало –

Гуртожитки збудували,

Спільні прізвища обрали.

Звуть їх лантаноїди,

Інших – актиноїди.

Ось така в нас є структура –

Справжня абревіатура.

Кожна клітка – чиєсь житло,

Інформацію всю спритно

Із клітинок можна взяти

Й елементи описати:

Про ядро і електрони,

Про заряд його, протони,

Що за вигляд атом має,

Що у нім ядро тримає.

Як в реакціях поводять

Електронів хороводи .

Тут валентність і активність,

І електронегативність,

Амфотерність і кислотність,

І сполук не одна сотня.

Ти таблицю цю пізнай

І творця запам’ятай,

Бо закон періодичний –

Це був наслідок логічний

Менделєєва думок

І про це у нас урок.



Загадки до теми “Назви хімічних елементів.”

Я – елемент у шостій групі,

Займаю головну підрупу.

На долар я є чимось схожий,

До складу трьох кислот я входжу.

(сульфур.)

Я живу в квартирі вісім,

Як з’являється хтось лишень –

Вмить оксиди виникають

А інертників минаю.

(оксиген)

Я – елемент усім відомий,

В повітрі майже невагомий,

Мене рослини полюбляють,

На номер схожий – всі це знають.

(нітроген)

Шість нейтронів у ядрі –

Особливості мої.

Це підказка. Відгадайте,

Як зовуть мене пізнайте.

(карбон)

Оксисену не боюся

І йому не підкорюся!

Силу я найбільше маю

Електрона завжди шукаю.

(флуор)

Елемент я незвичайний

І поводжуся нейтрально,

Період другий завершаю

А Гелія – за брата маю.

(неон)

Я – найлегший елемент,

Електрон мій аргумент

Чи прийняти чи віддати? –

Це мене треба питати

Бо вирішую все я –

Особливість в цім моя.

(гідроген)



Казка до теми “Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва”.

У країні Менделєєва.

Одного разу в Країні Менделєєва зустрілися Літій, Фтор І Аргон. Вони були різні, але, оскільки не знали подібних собі, вирішили дружити.

Першим про себе розповів Літій. Виявилося, що він був металом, швидким у воді, жив у будинку з парафіну й рідко виходив на вулицю, бо боявся зустрічі з Киснем, який робив його темним і старим. Фтор не був металом – він і сам не знав, хто він такий…Аргон був дуже лінивий, йому завжди хотілося спати.День був сонячним і спекотним.


  • Давайте пограємось на воді,- запропонував Літій.

  • Давай, - підхопив Фтор, знаючи, що Літій, як лужний метал, швидко бігатиме по воді, і це буде цікаво й захоплююче.

  • Я краще посплю, - ліниво відповів Аргон. Ось Літій стрибнув у воду і так швидко забігав, що слідом почав вириватися вогонь. Побачивши, який жвавий Літій у воді, Фтор сказав, що вони гратися разом не зможуть, адже він не встигає за Літієм, а Аргону тим більше не встигнути! І Літій пішов собі геть.

  • А давай підемо до Гідрогену, - запропонував Аргону Фтор. – Скла поїмо…Ми з Гідрогеном як зустрічаємось - ох і смачно обідаємо!

  • Ні , я краще посплю, - відповів Аргон.

Так і не вийшло міцної дружби між хімічними елементами Літієм, Фтором і Аргоном.

Але згодом Аргон знайшов затишну долину для відпочинку, яка дуже сподобалась також Гелію, Неону, Криптону,Ксенону. Літій потоваришував на березі озера з Натрієм, Калієм, які познайомили його з Рубідієм, цезієм і Францієм. Фтор також знайшов собі чотирьох друзів - Хлора, Брома, Йода та Астата.

А згодом у місті країни Менделєєва були побудовані вулиця Лужних металів та вулиця Галогенів. Аргон зі своїми друзями вирішив лишитися у тій самій затишній долині, яку назвали Долина інертних газів.

Казка про дівчинку, яка вміла рахувати.

Жила собі маленька дівчинка, її звали Хлоридна Кислота. У свої неповних кількасот років вона вже вміла рахувати до 118, була вмілою і освіченою. Її батьками були Хлороводень – чоловік з важким характером, та Вода – спокійна і красива жінка. Одного разу пішла дівчинка до озера прогулятись і доторкнулась рукою до прохолодної, чистої Води. Вода зашипіла, її температура піднялась, а бризки розсипались у різні боки. Кислота промовила : “Один”.



  • Що це ти робиш? – запитала Вода.

  • Я порахувала саму себе,- відповіла Хлоридна Кислота. – Хочеш, я і тебе порахую?

  • Якщо це не боляче, тоді – так!

  • Я – це один, ти – це два. Один, два!

  • Ой, що ти. Я дуже боюся. Тату!Мамо! – жалібно покликала Вода на поміч.На допомогу прибігли Водень і Кисень і питають : “Що трапилось?”

  • Я вмію рахувати до 118! – відповіла Кислота. – Ось послухайте: один – це я, два – це

Вода, три – це ви.

Коли батьки це почули, вони дуже розсердились і погнались за Хлоридною Кислотою, щоб провчити її. По дорозі їм зустрівся Магній.



  • Чому це ви женетеся за цією маленькою дівчинкою? – запитав Магній

  • Вона нас порахувала, - сказав Водень.

  • Як це ? – поцікавився Магній.

  • Один це я, два – це Вода, три - це батьки Води, чотири – це ви, - Кислота доторкнулась пальчиком до Магнія, від чого з нього почав виділятись газ.

  • Ой! Тепер вона і тебе порахувала ! – проревів Кисень.



  • Це їй так не минеться!- погрозив Магній і разом з іншими кинувся наздоганяти Хлоридну Кислоту.Вони мчали стрімголов, не розбираючи дороги, і так добігли до океану. Біля берега стояв великий і красивий корабель “Chemistry”. На борту вони побачили безліч різних хімічних елементів. Капітаном чудового корабля був Карбон.

  • Зупиніться! – закричав капітан, побачивши речовини, які неслись, не чуючи під собою ніг.Але було пізно Хлоридна Кислота стрибнула на борт корабля й озирнулась навколо. За нею кинулись інші. Корабель загойдався і плавним ходом пішов по воді. Капітан злякався і закричав: “На допомогу!Корабель може затонути”. Усі затремтіли від страху.

  • Хто з вас може рахувати? – запитав капітан.

  • Я вмію, - сказала Хлоридна Кислота.

  • Тоді перераховуй усіх нас швидше!Корабеь може витримати тільки 118 пасажирів.

Хлоридна Кислота загалом нарахувала 118 пасажирів.

  • Отже, корабель витримає, - зітхнув з полегшенням капітан.Усі дуже зраділи і похвалили Хлоридну Кислоту. З тієї пори вона так і залишилась на кораблі: працює там контролером разом із своїм помічником Інгібітором. Незабаром корабель “Chemistry” вирушив у цікаву подорож у країну хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

  1   2


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка