Педагогічне кредо



Сторінка1/8
Дата конвертації26.12.2016
Розмір1.2 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8







Жаріна Ірина Станіславівна – вихователь-методист


спеціаліст вищої категорії, «вихователь-методист»,

педагогічний стаж - 34роки ,

активний учасник методичних об’єднань, семінарів міста,

району , області



Педагогічне кредо:

Щасливий той, хто всі знання свої

Неначе скарб примножує, плекає

І тій малій людині, що росте

Оволодіти ним допомагає.

Зміст

1. Вступ ..........................................................................................................................................5

2. Форми взаємодії дошкільного закладу з сім’єю (з досвіду роботи )..........................6-16

3. Орієнтовний план роботи з батьками в днз...................................................................17-19

4. Додатки:

4.1 Анкети.....................................................................................................................20-22

4.2 Школа молодих батьків........................................................................................23

4.3 Школа здорової дитини........................................................................................24

4.4 Клуб сімейного спілкування...............................................................................25-26

4.5 Консультації ...........................................................................................................27-50

4.6 Поради. Рекомендації..........................................................................................51-67

4.7 Пам’ятки..................................................................................................................68-69

4.8 Педагогічний турнір «Співпраця з батьками»..............................................70-72

4.9 Пізнавально-розважальна гра для батьків «Знай Україну».......................73-74

4.10 Брей-ринг для батьків «Що я знаю про іграшку»..........................................75

4.11 Круглий стіл для батьків «Розвивальна іграшка в житті дитини»...........76-77

4.12 Тренінг «Щаслива сім’я»..................................................................................78-81

4.13 Читайте дітям.......................................................................................................82-93

5. Література................................................................................................................................94


Вступ

Виховання дитини в сучасній сім'ї - справа не з легких. Побутові проблеми, невпевненість у завтрашньому дні, соціальна незахищеність забирають багато часу та сил.

Однак, батькам потрібно зрозуміти, що виховання дитини - найважливіша робота, яка потребує відповідальності, досвіду. Сім'я була і залишається головним осередком, де відбувається розвиток, виховання і становлення особистості дитини.

Про важливість сімейного виховання зазначено в Конституції України, Конвенції про права дитини, Державній цільовій програмі розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, інших документах.

У ст. 8 Закону України « Про дошкільну освіту» передбачено:

1. Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах, або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї до вимог відповідно Базового компонента дошкільної освіти.

2. Відвідування дитиною дошкільного навчального закладу не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.

3. Батьки , або особи, які їх замінюють несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання та навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

Сім'я - це школа життя. Тут діти повинні пізнати материнську любов та батьківську підтримку, навчитися любити рідних, турбуватись один про одного і цінувати суспільні блага та поважати людей.
Сім'я і дошкільний заклад — це два соціальних інститути, які закладають фундамент успішності кожної дитини у майбутньому. У них єдина мета — виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену особистість із високим інтелектуальним та творчим потенціалом. Реалізувати цю мету можливо лише в тісній взаємодії батьків і педагогів.

Важливою проблемою сьогодення є зближення родинного і суспільного виховання, адже сім'я є тим найближчим соціальним оточенням, у якому починають формуватися світогляд ціннісні ставлення, інтереси дитини. Ще К.Ушинський наголошував: «...батьки завжди є хоч почасти вихователями своїх дітей і кладуть перші зерна майбутніх успіхів чи не успіхів виховання. Зрозуміло без пояснень, як важливо для них в цьому набути педагогічних знань».

Просвітницька робота серед батьків вихованців, налагодження плідної співпраці з ними – одне з провідних завдань дошкільного закладу.

Форми взаємодії дошкільного закладу з сім’єю

(З досвіду роботи)

Я працюю в дошкільному закладі 34 роки.

Питання виховання в сім'ї, співпраця батьків і дошкільного закладу завжди мене хвилювали. Перший досвід здобувала, працюючи завідуючою у селищному малокомплектному яслах-садку. Не маючи за плечима взагалі ніякого досвіду, у своїй роботі я покладалася на батьківський актив, до складу якого входили досвідчені батьки . Я радилась з ними як організувати ігровий та спортивний майданчик на подвір'ї дитсадка. А для будівництва та ремонту господарських споруд організовували суботники, на яких батьки все робили самі. До сих пір згадую теплі, душевні бесіди після суботників, коли вони втомлені, але задоволені ділились досвідом виховання своїх дітей. Батьки повірили в мене. І це були перші сходинки мого педагогічного росту. Я, тоді ще молодий педагог, раділа з того, що могла надати їм свою пораду.

Набагато легше працювати з дитиною, коли знаєш сім'ю, її соціальний статус, сімейний мікроклімат. Не маючи ніяких даних про сім'ю, педагог не може ефективно вплинути на сімейне виховання дитини.

Питання підвищення педагогічної культури батьків необхідно розглядати в тісному зв'язку з підвищенням рівня кваліфікації педагога, тому що рівень їх майстерності визначає рівень вихованості дітей, відношення батьків до дитячого садка, до педагога і до його вимог. Кожен вихователь дитячого садка повинен уміти вивчати своїх дітей, грамотно слідкувати за їх розвитком. Для цього потрібно виявити індивідуальні особливості кожної дитини, що забезпечить ефективність підходу до формування особистості дошкільника. А щоб більше дізнатися про дитину, потрібно вміти працювати з батьками.

Працюючи вихователем, я завжди старалась відшукати підходи до сімей, дітей, яких я виховувала. Організовувала цікаві групові батьківські збори, вела гурток "Умілі руки" (вишивали серветки на столики), оформляла фото-стенд, на якому батьки — це сонце, а діти - його промінчики.

Щоб краще батьки дізнавалися про знання та вміння дітей, із старшими дошкільниками виготовили альбом "Розповіді з власного досвіду". Я дуже раділа з того, коли бачила, як світились очі батьків, повні радості і захоплення, читаючи розповіді своїх маленьких усезнайків.

Практика роботи в дошкільному закладі мене переконала в тому, що існують труднощі у процесі педагогічного супроводу реалізації сім’ї, як виховної, розвивальної так і навчальної функції у вихованні дітей. Вихователь повинен мати навички конструктивного діалогу з батьками з усіх проблем виховання і розвитку дітей, уміння об’єднати для спільної діяльності дітей, батьків, колег, уміти поглибити взаємодію з сім’єю. Тому як вихователь-методист дошкільного закладу я поставила перед собою завдання скоординувати зусилля педагогів і батьків щодо розвитку та виховання малят шляхом:

* педагогізації знань батьків з метою підвищення їх педагогічної грамотності;

* гуманізації змісту та форм роботи з родиною;

* залучення батьків у педагогічну діяльність, зацікавлення в навчально-виховному процесі.

З кожним роком з'являлись нові цікаві форми співпраці з сім'єю.

Працюючи вихователем -методистом, маю більше змоги роботу з батьками поставити на кращий рівень.

У педагогічному процесі, спрямованому на кінцевий результат: виховання всебічно розвиненої особистості,— розвиватись повинні всі його учасники: педагоги, батьки діти. На допомогу педагогам розробляю семінари, педагогічні турніри, педагогічні ситуації, вихователям пропоную консультації, які можна проводити з батьками, матеріали для стендів, клуб батьківського спілкування.

Якщо в сім'ї одна дитина, їй, як правило, приділяють підвищену увагу, надмірно опікують. Коли в сім'ї двоє - для них природно допомагати один одному, їх раніше залучають до виконання відповідальних соціальних ролей. Багатодітні сім'ї часто дружніші, їм легше протистояти негараздам. Дитина у неповній сім'ї може зазнавати соціальної дискримінації. Однак, сімейне життя зумовлене не лише структурою сім’ї, а й індиві-дуальними характеристиками її членів, їх ставленням до зростаючої особистості.

Глибоке знання сім'ї педагогами допомагає краще спланувати роботу дошкільного закладу з батьками.

Важливим є активніше залучення батьків вихованців до освітнього процесу. Адже участь батьків у освітньому процесі підвищує їхній авторитет в очах дітей, забезпечує малюкам емоційний захист, психологічний комфорт, цікаве й змістовне життя в дошкільному закладі та в сім’ї.

Батькам запропоновано взяти участь у складеному мною проекті «Виховуємо разом».

Метою проекту є:

- надання батькам інформаційно-консультативної допомоги у розв’язанні проблем, що виникають під час розвитку та виховання дітей ;

- розвиток у батьків активної громадської позиції;

- створення умов для успішної співпраці педагогів груп, спеціалістів з батьками вихованців;

- підвищувати інтерес батьків до виховання дітей в сім’ї.

Мною розроблені шляхи реалізації проекту, що включають різноманітні форми роботи з батьками.

А саме: загальні батьківські збори. Тематика може бути такою: "Об'єднання зусиль дитячого садка і сім'ї у формуванні особистості дитини", "Готуємо дитину до навчання в школі", "Як вплинути на дитину", "Характер формується характером", та ін.

На групові батьківські збори можна винести наступні теми: "Які вони, дошкільнята?", "Виховуємо разом", "Вихована дитина. Що це означає?",

"Роль сім'ї у розвитку пізнавальних здібностей дітей", "Традиції народної педагогіки" та ін.

На днях відкритих дверей батьки мають змогу краще дізнатися про життя і діяльність дитини в групі.

Один раз в квартал вихователі проводять для батьків відкриті покази роботи, щоб вони мали змогу виявити знання своїх дітей, їх вміння поводитись і спілкуватись з групою однолітків.

Щоб відповісти на всі запитання, які ставлять батьки, проводяться консультації. Тематика їх може бути наступна: "Слухняність та покарання", "Моральне виховання в сім'ї", "Батько як вихователь", "Скоро до школи", "Дитина з низькою самооцінкою", "Батьківська любов" та інші.

Консультації - не тільки повідомлення знань батькам, але і обмін досвідом. Педагог готується до консультації заздалегідь: підбирає літературу, вивішує об'яву про час проведення. Консультацію можна супроводжувати показом виховної роботи з дітьми. Після проведення консультації її текст доцільно помістити в батьківський куточок, в якому розміщено всю інформацію, необхідну батькам. Він є наочним посібником для роботи з сім'єю.



Бесіди з батьками — одна із форм вивчення сім'ї. Вона має свої переваги. По-перше, бесіда проводиться індивідуально, або з невеликою групою батьків, що дозволяє отримати дані про конкретну СІМ'Ю, конкретну дитину. По-друге, вихователь має можливість враховувати рівень освіти, індивідуальні особливості кожного співрозмовника. Бесіди допомагають педагогам і батькам бути обізнаними в справах дитини, слідкувати за здоров'ям та змінами у поведінці.

Разом з батьками вирішуємо проблеми оснащення групових приміщень, тобто створення комфортних умов для повноцінного розвитку особистості.

Полюбляють батьки приймати участь у конкурсах-виставках, таких як «Іграшка руками батьків», «Поробки з природного та покидькового матеріалу», «З бабусиної скрині», «Книжка своїми руками» та інші.

Вже традицією стало проводити в дитсадку свята та розваги з участю батьків, такі як «Тато, мама і я – спортивна сім’я», «Козацькому роду нема переводу», «Мій тато найкращий», «Свято для бабусь та дідусів», «День іменинника».

В дошкільному закладі діє «Школа молодих батьків». Тематика занять диктується життям дитини вдома та в установі. Це дійсно школа, де батьки можуть отримати консультацію досвідченого педагога та медичної сестри. «Школу»відвідують мами, які виховують першу дитину в сім’ї.

«Школу здорової дитини» мають можливість відвідати батьки, яких цікавлять питання профілактики різних захворювань.

Діє «Школа обережних наук», в якій беруть участь батьки, діти, вихователі, фізкерівник, медсестра. Вона дає змогу розширити знання з основних правил безпеки життєдіяльності, здатність орієнтуватися у складних ситуаціях.

Розуміючи важливість залучення сімей вихованців до участі в освітницькому процесі, мною було розроблено Клуб сімейного виховання. Для налагодження зв’язків та покращення атмосфери спілкування педагогів з дітьми та батьками проводжу анкетування батьків.

Цікаво проходять вечори сімейних традицій.

В кінці кварталу навчального року педагоги створюють фоторепортажі, звіти, презентації з використанням медіа-засобів, щоб батьки дізнались більше про життя дітей в садочку.

Традиційні лекції та збори не приваблюють сучасних батьків. Тому варто звертатися до нових цікавих форм, як відеосемінар. Відеосемінар – це комбінована форма подачі знань дорослим, що передбачає перегляд відеоматаріалу, який актуалізує проблемну тему. Учасники ставлять запитання, обговорюють проблеми.

Підготовка дітей до школи – складний період в житті дошкільника. Педагогам та батькам потрібно докласти чимало зусиль, щоб добре підготувати дітей шестирічного віку до навчання у школі. Одними з ефективних форм роботи є засідання круглого столу, де запрошуються вчителі, вихователі та батьки; проведення батьківських зборів з участю вчителів; створено логопедичний клуб для батьків «Вправні говорунчики»; проведення для батьків шестирічок радіоконсультацій.

Започаткували такий вид співпраці з батьками, як проведення майстер-класів для вихованців старших груп членами їх сімей. Особливо сподобалися дітям зустрічі з чемпіоном з важкої атлетики, фотографом, дільничним інспектором міліції, швеєю. Проведення майстер-класів дає змогу дітям ознайомитись з професіями та спробувати себе у них.

Дитячий туризм – організована форма роботи з дітьми у природних умовах. Залучаємо до походів батьків або членів сімей вихованців. Вони підстраховують дітей, морально підтримують, розповідають історії з власного життя.

Для підвищення інтересу батьків до всіх заходів, які проводяться в дошкільному закладі, з метою їх педагогізації ми прагнемо задовольнити потребу батьків в знаннях, удосконалюємо зміст і форми педагогічної пропаганди. Так, використовуючи різні форми, методи та прийоми взаємодії з батьками, враховуючи специфіку сімейного виховання, отримала позитивні результати. А саме:

* злагодженості дій груп і сімей;

* об’єднання зусиль допомогло створити сучасний розвивальний простір в закладі;

* активна участь батьків у навчально-виховній роботі закладу;

* актуалізація творчого потенціалу родини.

Головними принципами співробітництва дошкільного закладу з сім’єю повинні бути взаємодопомога, взаємодовіра, взаєморозуміння, любов до дитини, розуміння її проблем, повага до неї, як до особистості.

Шановні батьки! Не засмучуйтесь, якщо у Вас щось не виходить – не помиляється той, хто не працює. Все у Вас вийде, адже «Кожен майстер колись був невмілим», а ми Вам допоможемо.


Проект

«Виховуємо разом»

МЕТА:


- надання батькам інформаційно - консультативної допомоги у розв'язанні проблем, що виникають під час розвитку та виховання дітей;

  • розвиток у батьків активної громадської позиції;

  • створення умов для успішної співпраці педагогів груп спеціалістів з батьками вихованців;

  • підвищувати інтерес батьків до виховання дітей в сім'ї.

ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ:

довготривалий
УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ:

батьки, діти, вихователі.


ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ:

  • розробити серію консультацій для батьків;

  • створити банк даних про батьків дітей кожної вікової групи ;

  • організувати роботу для батьків та дітей «Школа обережних наук»;

  • продовжити роботу «Клубу сімейного спілкування»;




  • організувати «Школу здорової дитини» для батьків раннього віку ;

  • проводити загальні та групові батьківські збори;

  • розробити та проводити з батьками семінари, круглі столи, тощо;

  • здійснювати соціально - педагогічний патронат;

- залучати батьків до створення нетрадиційного розвивального середовища у групових кімнатах та на ігрових майданчиках;

- проводити майстер-класи для дітей.


ОЧІКУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ:

- зростання культури батьківства у родинах;

- збагачення батьків психолого - педагогічними, медичними знаннями про розвиток дітей;

- формування у батьків активної громадської позиції.


ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП:

—активна взаємодія педагогічних працівників та батьків;

—небайдужість батьків до проблем дошкільного навчального закладу;

—активна участь батьків у заходах дошкільного навчального закладу;

—достатній рівень знань про особливості розвитку своїх дітей;

—активність батьків у спілкуванні з дитиною;

—розумне розв'язання «дитячих проблем».







Відвідування сім’ї вихованців


Усні


журнали

Фото-репортажі



Телефон довіри



Радіо-консультації




Форми взаємодії ДНЗ з сім’єю





Батьківські збори




Робота з батьківським активом груп

Семінари-практикуми



Батьківські конференції



Логопедичний клуб




Бесіди

Консультації

Дискусії

Гуртки

Круглий стіл



Батьківські куточки



Тренінги


Відкриті покази роботи

Майстер-класи



Відеосемінари



Консультативний клуб




Клуб сімейного спілкування


Школа здорової

дитини


Школа молодих батьків


Школа обережних наук

Комплексне анкетування




День відкритих дверей

Спільні виставки




Вечори сімейних традицій

Свята























Довідник
  1   2   3   4   5   6   7   8


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка