Pascendi Dominici gregis (1907-2007) Кардиналам і єпископам Католицької Церкви



Дата конвертації11.12.2016
Розмір50.5 Kb.
Pascendi Dominici gregis (1907-2007)
Кардиналам і єпископам Католицької Церкви

8 вересня 1907р. святий папа Пій Х видав особливо актуальну енцикліку. Сьогодні, по ста роках, вона залишилася такою ж актуальною та виявилася пророцьким голосом і для сьогоднішньої доби. (Розглядаємо 7-ий розділ цієї енцикліки).

Усі єресі модерністів сьогодні викладаються як офіційне католицьке вчення майже на всіх теологічних факультетах, а насамперед, через лекції філософії та історично-критичного методу.



Модернізм є сукупністю усіх єресей і веде до атеїзму (розділ 7)

Св. Пій Х пише: “Шановні брати, коли говориться про модернізм, не йдеться про якесь поділене і нецілісне вчення, але навпаки, йдеться про єдину цілість. Якщо припускається одна річ, за нею обов’язково слідують і усі інші… Якщо знову переглянемо усю цю систему, то ніхто не здивується, якщо назвемо її сукупністю усіх єресей – omnium haereseon conlectum esse affirmemus. Якби хтось захотів сконцентрувати суть усіх блудів проти віри, то ніколи це не вдалося би їм краще, ніж це вчинили модерністи. Врешті, вони пішли набагато далі, бо як ми уже констатували повністю порушили не лише католицьку, але і будь-яку (християнську) релігію…”

Пій Х далі продовжує: “Повернімося все ж на мить, шановні брати, до цієї згубної науки про агностицизм. Через неї розуму заблокується будь-який шлях до Бога. Агностики все ж стверджують, що готують розуму легшу дорогу через якесь відчуття і акт духа. Хто б не зауважив такого перекручення!” А потім Святіший Отець висвітлює проблематику наших відчуттів, які реагують лише на те, що їм запропонував розум і органи чуття. Якщо розум відкинемо, людиною володіють лише органи чуття, які неправдиво і суб’єктивно маніпулюють нашою чуттєвістю. Це деградує людину на рівень тварини, яка теж діє без розуму.

Святіший Отець каже: “Здоровий розум нас повчає, що будь-яке чуттєве хвилювання чи душевна відраза не є допомогою, але навпаки, перешкодою при пошуку правди, тобто правди, якою вона є сама по собі. Бо інша - суб’єктивна правда – є плодом лише внутрішнього відчуття, є тільки іграшкою. І ця суб’єктивна правда є мало корисною для людини, якій найбільше залежить на тому, щоб дізнатися чи існує поруч Бог, до рук якого вона колись буде передана.” З цього погляду модерністичне мислення мають сьогодні і ті, які вважають, що не можемо об’єктивну правду католицької віри нікому накидати, ані не сміємо думати, що ми, католики, маємо патент на правду. Такі фрази ведуть до того, що сьогоднішньому католикові вже зовсім не залежить на тому, чи існує Бог, в руки якого він буде переданий. Йдеться про фальшиву концепцію толеранції, яка сьогодні потрапила до церковного мислення і не дозволяє, об’єктивну правду захищати.

Святіший Отець продовжує: “Чим допоможе (фальшивий) досвід цьому релігійному чуттю? Нічим… Нам здається безглуздям, або принаймні, надзвичайно немудрим мати внутрішній досвід, яким модерністи вихваляються, без попереднього правдивого випробовування.” Сьогодні, по ста роках, наче лавина поширюються різні секти, які базуються на медитаціях, психотехніках чи наркотиках. Багато сект мають індуїстичну чи буддійську основу, або поєднані з модерними психологіями, які є ними інспіровані. Ці секти не мають нестачі у забезпеченні фальшивих релігійних відчуттів, фальшивих досвідів, чи фальшивого буддійського просвічення (пор. проф. Т.Галік з ЧР), що з об’єктивною правдою не має нічого спільного! Фальшиві відчуття, фальшиві досвіди і просвічення порушують психіку людини або ж тотально затемнюють здатність розуму, щоб він не був здібний до здорового мислення і усвідомлення нормальної реальності, ані до розрізнення правди і брехні, добра і зла! Цей суб’єктивізм веде до релятивізму і відпаду від особового Бога до пантеїзму, де богом є названа природа і усе, що існує – а це є страшна єресь.

Святіший Отець стосовно внутрішнього досвіду модерністів додає: “Переважна більшість людей є і завжди буде переконана в тому, що самими лише відчуттями і досвідом, без будь-якого проводу і правдивого просвічення розуму не можна дійти до пізнання Бога. Отже, модернізму знову не залишається нічого іншого окрім атеїзму. І нехай модерністи не обіцяють кращого результату ані від свого вчення про символізм. Якщо в релігії всі елементи, які вони називають розумовими, є лише божественними символами, то чи тоді і саме поняття Бога і Божої Особи не є лише символом? Якби так мало бути, тоді виникне сумнів і про особового Бога, шлях до пантеїзму є вільний.”

Таке мисленя сьогодні, по ста роках, мають і багато теологів, які використовують католицькі терміни і цитують догми, яким, однак, дають вже інше, лише символічне значення. Вони залишили саме поняття правди. Навіть правди віри для них можуть залишатися такими ж, як і 100 чи 200 років тому, але вірять у них вже інакше, розуміють їх лише символічно.

До чистого пантеїзму веде також інше вчення – про Божу іманентність. Під цим розуміється єресь, що в кожному з нас є щось божественне, а тому кожен своїм внутрішнім “відчуттям віри” є сам для себе правилом того, у що має вірити. Не мусить припускати жодного, навіть і найоб’єктивнішого аргументу проти “своєї правди”, і не потребує навіть об’єктивно доведеного Божого об’явлення.

Святий Пій Х запитує: “Чи є у вченні про іманентність різниця між Богом і людиною, чи немає? Якщо є різниця, то чим тоді це відрізняється від католицького вчення, або чому тоді відкидає вчення про Боже об’явлення. Якщо ж різниці нема, тоді тут йдеться про пантеїзм. Цього напевно достатньо, щоб було цілком ясно, скількома дорогами вчення модерністів веде до атеїзму. На цю дорогу стала єресь ліберальних протестантів, після неї прийшли (католицькі) модерністи, а слідом крокує атеїзм!”

Сьогодні, по ста роках, майже усі ці єресі містяться в новій всесвітній релігії Нью Ейдж. Цей дух проникає усі суспільні структури, а через мас-медіа вносить нове мислення, яке виключає можливість розуму пізнати об’єктивну правду (агностицизм). Сьогодні пропагується релятивізм і фальшиве релігійне відчуття та досвід. Св.Пій Х обидва відкидає!

Далі Папа вказав, що наука модерністів врешті закінчується атеїзмом! Це стосується і сучасних філософій та історично-критичної теології. Вони ведуть до атеїзму в його сьогодні популярній формі – буддизмі. Буддійський атеїзм відрізняється від матеріалістичного атеїзму. Буддизм базується на відчуттях, псевдодуховних досвідах і фальшивих просвіченнях, напр., що ніби я є цим та іншим одночасно і ніби все врешті є одним. Ці фальшиві просвічення не мають нічого спільного з особовим відношенням до Триєдиного Бога. Буддійський відвар атеїзму, поєднаний з різними психотехніками, медитаціями і орієнтальними філософіями, сучасній людині підходить більше, ніж твердо матеріалістичний і комуністичний атеїзм. Єресі, про які святий Папа говорить в енцикліці, в сучасному міжрелігійному діалозі є не тільки прийняті, але навіть поставлені як початок і передумова діалогу.

Виступ папи Бенедикта ХVІ в Регенсбурзі був пророчим голосом, що торкався правдивої суті інших релігій, а водночас початком критичного погляду на них. Не сміємо захоплюватись тільки культурними традиціями цих релігій. Мусимо також бачити їх нездорову основу, помилки чи, навіть, демонічність. Індуїзм, який вшановує корів, щурів, зміїв і подібну нечисть замість істинного Бога, є ідолопоклонством. (Цю свою безбожність він сьогодні поширює напр. через абсурдно перебільшену турботу і пошану до тварин, яка пропагується в мас-медіа).

Пророцький голос св.Пія Х є особливо актуальним для нашого часу! Подібно, як він у свій час зробив реформу в Церкві, так і сьогодні глибока реформа є єдиним можливим кроком для рятунку перед тотальним відпадом від Бога і від спасительної віри в нашого Спасителя і Господа Ісуса Христа.

У Христі


o. Ing. ThDr. Кирило Ю. Шпіржік, ЧСВВ

o. ThDr. Методій Р. Шпіржік, ЧСВВ

o. ThDr. Ілля A. Догнал, ЧСВВ

o. ThLic. Maркіян В. Гітюк, ЧСВВ

Підгірці, 8.9.2007

100-й ювілей видання енцикліки


Копія: Святішому Отцю Бенедикту ХVІ

Адреса: Монастир ЧСВВ, 80660 Підгірці, Бродівський р-н, Львівська обл., Україна



www.community.org.ua


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка