Пам'ятка першокурснику «Підготовка до сесії. Іспити»



Скачати 39.76 Kb.
Дата конвертації05.05.2017
Розмір39.76 Kb.
Пам'ятка першокурснику «Підготовка до сесії. Іспити »
Підготовка до екзаменаційної сесії та здача іспитів і заліків є відповідальними періодом в роботі студента. Серйозно підготуватися до сесії і успішно скласти всі іспити - обов'язок кожного студента.

1. Основне в підготовці до сесії - це повторення всього матеріалу, курсу або предмета, за яким необхідно складати іспит. Тільки той встигає, хто вміє добре повторювати матеріал, який був прослуханий на лекціях, законспектований і закріплений на самостійних заняттях. Таке повторення припускає узагальнення, поглиблення, а в ряді випадків і розширення засвоєних за семестр знань.

2. Якщо студент погано працював в семестрі, пропускав лекції або слухав їх неуважно і не конспектував, не вивчав рекомендовану літературу, то в процесі підготовки до сесії йому доведеться не повторювати вже знайоме, а заново в короткий термін вивчати весь матеріал, який його товариші засвоїли серйозно, ґрунтовно і поетапно протягом семестру. Для такого студента підготовка до іспитів буде важким, а іноді й непосильною справою.
При підготовці до іспитів необхідно пам'ятати:

1. Готуватися до сесії треба з перших днів семестру: не пропускати лекцій, працювати над закріпленням лекційного матеріалу, виконувати всі практичні та лабораторні роботи.

2. Приступати до повторення і узагальнення матеріалу необхідно задовго до сесії (приблизно за місяць).

3. Перед повторенням навчального матеріалу необхідно ще раз звіритися з типовою і робочою програмами (маються в методичному кабінеті або на відповідній кафедрі), за якими велося викладання. В разі будь-якої неясності слід отримати у викладача необхідні роз'яснення.

4. Готуватися до іспиту рекомендується кожен день в одному і тому ж приміщенні і на одному і тому ж робочому місці, бо в цьому випадку встановлюється асоціативна взаємозв'язок між навколишнім оточенням і процесом переробки інформації. Це дає можливість в подальшому на іспиті відтворювати всі найдрібніші деталі цієї обстановки (що зробити досить легко), а через сталі асоціативні зв'язки - саму інформацію, яку вимагалося запам'ятати безпосередньо для іспиту. Можливі й інші штучні прийоми для запам'ятовування, яких безліч і які повинні бути в арсеналі у кожного студента. Але одна з важливих умов зміцнення пам'яті - це її постійне тренування. Хоча думка про те, що повторення - мати навчання, не оригінальна, не можна зайвий раз не сказати, що саме ця вправа – найдієвіша.

5. Починати повторення слід з читання конспектів. Прочитавши уважно матеріал з предмета, приступити до ретельного повторення за темами та розділами. На цьому етапі повторення слід використовувати підручник і рекомендовану викладачем додаткову літературу. Не можна обмежуватися при повторенні тільки конспектами, бо в них все записано вельми стисло, тільки найосновніше. Вузівські ж дисципліни треба засвоїти досить широко з урахуванням всієї програми курсу. Це можна зробити тільки за допомогою підручника та додаткової літератури.

6. Повторюючи матеріал по темам, треба домагатися його виразного засвоєння. Рекомендується при повторенні використовувати такі прийоми оволодіння знаннями:

а) про себе або вголос розповідати матеріал;

б) ставити самому собі різні питання (і частіше) і відповідати на них, керуючись програмою (застосовувати самоконтроль);

в) робити додаткові записи, схеми, що допомагають узагальнити матеріал, синтезувати його;

г) розповідати повторений і засвоєний матеріал своїм товаришам, відповідати на їхні запитання і критично оцінювати викладене;

д) повторюючи і узагальнюючи, записувати в блокнот все незрозуміле, всякі сумніви, знову виникаючі питання і обов'язково з'ясувати їх на консультаціях.

Повторення, в основному, треба закінчити за день до іспиту, щоб повторений і закріплений матеріал «відстоявся» у свідомості і пам'яті. В цьому випадку залишиться деякий резерв часу на доопрацювання будь-яких упущень, а відповіді на іспиті будуть спокійнішими, впевненішими, без зайвої напруги. Якщо студент приходить на іспит, не прочитавши цілком навіть свій конспект, і продовжує «вчити» біля дверей аудиторії, де його товариші вже здають іспит, то він демонструє найгірший вид школярства, байдужість до занять і безвідповідальність.

7. У дні підготовки до іспитів уникай надмірного перевантаження розумовою роботою, дотримуйся гігієнічного режиму, чергуй працю і відпочинок.

8. Старайся весь обсяг роботи розподіляти рівномірно по днях, відведеним для підготовки до іспиту, і контролювати кожен день виконання роботи, старайся трохи перевиконати план. Тоді у тебе завжди буде резерв часу.

9. В день, що передує екзамену, займайся не більше ніж до 19 годин. Краще до сну в цей день погуляти де-небудь в тихому місці (парк, ліс), зібратися з думками, але ні в якому разі не відволікайся на сторонні справи. Вранці обов'язково поснідай. Тоді на іспит ти прийдеш бадьорим і впевненим у своїх силах. Після здачі іспиту залишок дня присвятіть відпочинку, сходи в театр, на стадіон чи в кіно. Але ні в якому разі не забудь обов'язково все підготувати для роботи на наступний день.

10. Свій бюджет треба продумати й організувати так, щоб в період сесії ти міг добре і своєчасно харчуватися 3-4 рази на день. Кілька слів про харчування. У складі харчових продуктів повинна бути достатня кількість життєво необхідних речовин, до числа яких відносяться білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мікроелементи. Крім того, від їжі потрібно, щоб вона була досить калорійною (для забезпечення потрібного припливу енергії) і в той же час не рясної, бо тоді вона не встигає повністю перетравитися.

11. У період підготовки до іспитів рекомендується прийом збуджуючих напоїв (міцний чай, кава), але ні в якому разі не можна застосовувати різні фармакологічні речовини (транквілізатори та ін.).

12. Не впадай у відчай, якщо на іспиті отримав не ту оцінку, на яку розраховував. Хоча іспит в якійсь мірі і «лотерея», але оцінка завжди, як правило, відповідає тому рівню знань, який ти показав на іспиті.

Основою для визначення оцінки на іспиті служить рівень засвоєння студентами матеріалу, передбаченого навчальною програмою відповідної дисципліни.






База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка