Оздоровлення дітей разом з батьками



Скачати 348.95 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір348.95 Kb.




Оздоровлення дітей разом з батьками

Опис досвіду роботи

вихователя ДНЗ №6 “Золота рибка”

Остапчук Міри Йонівни

м. Славута 2014р

Анотація

З давніх часів сім'я вважається необхідною умовою існування люди­ни, а батьки — головні вихователі дитини, найрідніші люди, покли­кані забезпечити їй щасливе сьогодні й майбутнє.



Родина завжди була й буде осередком становлення й розвитку особис­тості дитини. І саме в родині закладаються основи здоров'я маленької дитини. «Здорова родина — здорова й дитина».

Звичка до здорового способу життя — головна життєво важлива звичка; вона акумулює в собі результат використання наявних за­собів фізичного виховання дітей з метою вирішення оздоровчих, освітніх і виховних завдань. Тому дошкільний заклад й сім'я покликані в дитинстві закласти основи здорового способу життя, використовуючи різні форми роботи. І саме в сім'ї, у дитячому садку дитині мають допомогти яко­мога раніше зрозуміти неминущу цінність здоров'я, спонукати її само­стійно й активно формувати, зберігати й примножувати своє здоров'я.

У цій роботі поставлено завдання показати як за допомогою інноваційних технологій можна оздоровлювати дітей разом з батьками, які форми роботи взаємодії дитячого садка та родини можна використовувати.

Матеріали роботи повною мірою відповідають вимогам Базового компоненту дошкільної освіти.

У досвіді розкривається система роботи з батьками по оздоровленню дітей: сімейні проекти ДНЗ та сім’ї, фізкультурні свята, розваги, екскурсії, туристичні походи, дні здоров’я разом з батьками, психологічний супровід оздоровчої роботи, консультативний пункт для батьків з даного питання. Подано експериментальну роботу щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей.

Робота містить методичний супровід та практичний супровід (додатки).

Мета даного матеріалу – допомогти педагогічним працівникам осмислити роль єдиного здоров’язбережувального середовища в ДНЗ та сім’ї та використовувати його заради здоров’я дітей.



Зміст

Вступ


  1. Значення сім’ї у вихованні дитини…………………………………….....1

  2. Форми взаємодії дошкільного закладу та сім’ї по оздоровленню дітей…………………………………………………………………………3

  3. Комплексно-цільовий план оздоровлення дошкільнят разом з батьками……………………………………………………………………4

  4. Форми роботи з батьками по оздоровленню малят:…………………7

  1. сімейні проекти ДНЗ та сім’ї;

б) база сімейного дозвілля “Батьківська турбота”;

в) фізкультурні свята, розваги, екскурсії, туристичні походи, дні здоров’я разом з батьками;

5. Значення здорового харчування для здоров’я дитини………………13

6. Експериментальна робота щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей……………………………………………………………………………15

7. Висновки…………………………………………………………………….18

8.Література………………………………………………………………….19



Вступ

Діти – це велике щастя для будь – якої сім`ї . Це і щастя і радість, і відповідальність. Адже з появою дитини, нового члена сім`ї, «маленького сонечка», світ починає крутитися навколо нього, навколо однієї маленької людини. Виростити дитину, не так легко, як здається.

З давніх часів сім`я вважається необхідною умовою виховання людини, а батьки – головні вихователі дитини, найрідніші люди, покликанні забезпечити її щасливе сьогодення й майбутнє.

Роль сім`ї у вихованні дитини важко переоцінити й, безумовно, не можна замінити будь – якими іншими вихователями, адже сім`я – це колиска долі, у ній створенні всі умови для щастя дитини. Саме батьки відповідальні перед державою, людьми, своєю совістю, своїми дітьми за їхню долю та виховання.

У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що держава зацікавлена, в нормальній, активній сім`ї, спроможній виробити власну життєву стратегію й не лише виживати в умовах суспільства, а й успішно розвиватися, реалізувати права своїх дітей. Адже сім`я – це первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини.

Василь Сухомлинський зазначав, що суспільство – це величезний дім, спорудженний із маленьких цеглинок – сімей. Якщо ці цеглинки міцні, то міцний дім. Крихкі цеглинки – загроза для суспільства.

Родина завжди була й буде осередком становлення і розвитку особистості дитини. Саме в сім`ї повинні бути створенні всі умови для пізнання дитиною світу. Батьки вводять малят у складний світ людських стосунків, учать їх відрізняти добро від зла, хороше від поганого, виховують любов до того, що росте на землі, свого народу, рідної мови, культури.Саме в родині закладаються основи здоров`я маленької дитини. «Здорова родина – здорова й дитина».Саме з родини й завдяки їй дитина починає подорож у життя. І якими навичками щодо здорового способу життя володіють батьки, такою і виросте їхня дитина.

У сучасних умовах координація виховних дій сім`ї покладена на дитячий садок, і від того , як організавана і проведена робота з батькоми вихованців, великою мірою залежить успішність їхнього навчання й виховання. 1

Важливою складовою освітнього процесу нашого дошкільного закладу є організація роботи з батьками, сім`ями наших вихованців. І однією з найактуальніших тем нашого часу є взаємодія та зближення дошкільного закладу і сім`ї в роботі щодо застосування здоров`язбережувальних технологій, а також поширення напрацьованих у цьому напрямі досвіду й технологій.

У своїй роботі я старалася висвітлити питання створення та забезпечення здоров`язбережувального середовища в умовах дитячого садка та сім`ї, подати практичний матеріал для роботи вихователів з батьками, розкрити різноманітні форми організації навчально – виховної роботи з формування здоров`я дошкільнят (традиційні та нетрадиційні) разом з батьками вихованців, подати спільні проекти дитячого садка та сім`ї і забезпечення єдино здоров`язбережувального середовища та міні – заняття , валеологічні хвилинки, ігри, фізкультурні хвилинки, консультації.

Для планування та проведення роботи з родинами представила консультації, батьківські збори, спільні прогулянки та походи з елементами туризму, зразки оформлення куточків для батьків, подала поради й методичні рекомендації щодо здорового харчування та загартування організму малят в умовах дитячого садка й сім`ї, конспекти занять, майсте – класів із питань харчування дітей.

Запрошую Вас ознайомитися й пізнати таємниці здоров`я дитини в садку та в родині.



2

Індивідуальні

Наочно-письмові

Групові

Колективні

Створення банку даних про дітей, які не відвідують дитсадок

Групові батьківські куточки

Консультації

Батьківська конференція

Вступне анкетування

Тематичні стенди

Практикуми

Робота батьківського комітету за планом

Діагностування

Ширми

Тренінги

Дні відкритих дверей

Співбесіди завідувача з батька­ми при початковому знайомстві

Дошка оголошень в приміщенні, на вулиці

"Цікаві зустрічі"

Дні здоров'я

Співбесіди лікаря та медсестри з батьками

Інформаційні аркуші

Батьківський всеобуч

Спортивні та фізкультурні свята

Консультації вихователів за запитом

Тематичні виставки

Консультаційний пункт

Спортивні розваги

Консультації фахівців (логопед, психолог, методист, лікар)

Анкетування

Вечори запитань та відповідей

Малі туристичні походи

Індивідуальна практична допомога фахівців

"Скринька пропо­зицій"

Відеосесії, фотосесії

Батьківські збори

Патронаж неблагонадійних сімей

Індивідуальні дитячі домашні зошити

Благодійні акції

Відкриті заняття педагогів та керівників секцій

Телефонний зв'язок, листування електронною поштою

Родинні газети

Колективні перегляди

Спортивна година по п'ятницях (для батьків і дітей)

Складання угоди

Педагогічна бібліотека

Вітамінні дні

Спільно-господарська діяльність щодо створення відповідного фізкультурно- спортивного середовища

Заняття в спортивному клубі (на базі спортивної зали та стадіону ДНЗ)

Запрошення, листівки-вітання

Батьківська кімната

Батьківські суботи

Ведення батьками певної спор­тивної секції

Фахові видання дошкілля, зокрема "Дошкільне вихован­ня", "Палітра педаго­га" і "Джміль"

Методичні заходи у рамках Школи передового педаго­гічного досвіду педколективу з питань фізичного виховання

Батьківські екологічні тижні

Родинний досвід з фізичного виховання

Подяки, грамоти, дипломи




Спортивно-фізкультурні змаган­ня, конкурси, фестивалі (район, місто, область)

Індивідуальні родинні газети

Індивідуальні тема­тичні папки-пересувки




Інтернет-сайт дитсадка "Батьківський форум"




Інформаційні куточки фахівців "Радить..." (психолог, логопед, музичний керівник тощо)










Тематичні порадники




3

ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ ДИТСАДКА ТА РОДИН ЩОДО ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ

КОМПЛЕКСНО- ЦІЛЬОВИЙ ПЛАН ОЗДОРОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНЯТ РАЗОМ З БАТЬКАМИ

Розуміючи те, що здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості й повноцінного життя батьків, педагогів суспільства в цілому. Я намагаюся якомога тісніше співпрацювати з батьками кожної дитини і стараюсь переконувати батьків у необхідності створення здоров’язбережувального середовища для дітей .

Всю свою роботу проводжу відповідно складеного комплексно – цільового плану оздоровлення дошкільнят

Форми роботи

Теми

Термін

Батьківські збори. Фото­виставка

«Здорова родина —здорова дитина», «У нашій родині — здорова дитина»

Вересень

Консультація

«Здоров'я дошкільника — важливий елемент гармонійного розвитку. Профі­лактична робота в різних сім'ях»

Вересень

Засідання

круглого


столу

3 досвіду сімейного виховання: «Ті, що дарують усмішки», «Наші донечки», «Спорт дарує радість»

Жовтень

Майстер-клас

«Нетрадиційні методики оздоровлення дитини». Масажі і самомасажі. Перегляд масажерів із природного матеріалу

Листо­пад

Індивідуальні консультації

«Правила харчування», «Здорові зуби — запорука здоров'я», «Поради логопеда», «Грамота через гру» і

Вере­сень— листопад

Перегляд фільму

Фільм «На гостини до дерев» (про оздоров­чу прогулянку дітей групи). Обмін думками

Листо­пад

Бесіди: індивідуальні, з невеликими групами

«Старша дитина в сім'ї— школяр», «Моя мама — вагітна», «Мультики — добре і погано?»

Вере­сень— листопад

Зустріч із ціка­вими людьми

Зустріч із лікарем-екологом та лікарем- гастроентерологом

Листо­пад

Папка-пересувка

Матеріали педагогіки і психології

Постій­но

4


Батьківські збори. Психо­логічний прак­тикум. Домаш­нє завдання

«Скоро до школи», «Ви — батьки май­бутніх першокласників». Готувати дітей до творчої гри «Школа»

Грудень

Консультація

«Фізична та психоемоційна готовність дитини до навчання в школі»

Грудень

Спортивне свято

«Мама, тато і я — спортивна сім'я»

Січень

Консультації

«На порозі грип», «Плоскостопість», «Правильна постава»

Січень

3 народних джерел: ви­вчення народ­них традицій

«Зимова скарбничка» (щедрівки, коляд­ки, засівальні пісні у виконання батьків, вихователів і дітей)

Січень

Майстер-клас

Точковий масаж.«Цілюща вода». Кольоротерапія.

Лютий

Виставка робіт дітей і батьків

«Моя родина» (родинне дерево)

Лютий

Прослухову- вання аудіо- запису

Прослуховування «Мамині колискові»

Лютий

Дискусії

«Несподівані запитання» (сексуальне виховання)

Лютий

Папка-пересувка

Поповнення матеріалами педагогіки й психології

Постій­но

Батьківські збори. Пси­хологічний тренінг. Пора­ди вчителя

«Родинний затишок», «Робота над по­милками» (психологічне виховання ді­тей). Виступ учителя молодших класів

Травень

Фотовиставка. Спільне свято

«Найкумедніше домашнє фото», «Весела родина»

До Дня сміху
5

Майстер-клас

«Нетрадиційні методики оздоровлення дитини»: Релаксація. Аромопрофілактика. Мудри — цілюще положення рук

Березень

Лекторій

Лікування засобами малювання

Березень

Круглий стіл

«День народження дитини»: «Приго­щання готую разом із мамою», «Які ігри можна організувати для дітей», «Мій тато — найкращий клоун на світі!»

Травень

Туристичний похід до лісу



«Весні привіт!»


Квітень


День відкри­тих дверей: спільне занят­тя, консуль­тація

«Чим я можу свою матусю порадувати, а чим — засмутити?», «Свято матері — свято любові»

До Дня

матері


(травень)

Батьківська конференція

Виставка робіт батьків «Чарівні руки мам і тат»

Квітень

Круглий стіл.

Перегляд


фільму

«Прощавай, дитячий садок» (побажан­ня й зауваження щодо роботи дитячого садка). Фільм «Здоровий і щасливий малюк»

Травень

Батьківські збори. Анке­тування

Міжнародний День захисту дітей.

Права дитини



Червень

Консультації вихователя

Моральне виховання дітей. Як карати ди­тину. Пам'ятка добрих батьків.

Пам'ятка дідусів і бабусь



Червень

Майстер-клас

Лікар радить: «Ура—літо!» (загартуван­ня улітку) і «Обережно — літо!» (перша допомога при сонячному ударі, укуси комах та ін.)

Червень

День здоров'я проведений із батьками

«3 фізкультурою ми дружимо» (гімнас­тичні вправи для пари—дитина і дорос­лий, показ батьками елементів спортив­них ігор: футбол, баскетбол, волейбол)

Липень

Екскурсія ви­хідного дня

Екскурсія до парку, озера «Здрастуй, літо!»

Липень

Бесіди

«Ми граємось із дітьми в гру «Школа», «Екскурсії по рідному місту»

Липень

Фотовиставка

«Літній відпочинок»

Серпень

6


Форми роботи з батьками вихованців

Сьогодення потребує від нас, вихователів, тісної співпраці з батьками, які сьогодні потребують допомоги у вихованні дітей. Хто ж їм допоможе? Звичайно ж, вихователі. Саме для встановлення тісного контакту сім`ї з дитячим садком, з метою створення для дітей здоров`язбережувального середовища у трикутнику « дитина – батьки - вихователі», я перейнялася проблемою кращого вивчення сімей, їхнього виховного потенціалу.

Розпочинаючи роботу з батьками по оздоровленню дітей я поставила перед собою такі завдання:


  • сформувати у батьків правильне розуміння мети оздоровчих заходів для дітей;

  • здійснювати спільно з дошкільним закладом роботу щодо забезпечення всебічного розвитку дітей;

  • поширювати знання в різних напрямках педагогічної діяльності;

  • вивчати досвід сімейного виховання, поширювати його серед батьків та використовувати в діяльності дошкільного закладу.

Для того, щоб успішно реалізувати ці завдання, насамперед, я ознайомилась зі складом сімей та умовами виховання дітей. Інформацію про сім’ї накопичую і поповнюю протягом усього періоду перебування дитини в дошкільному закладі, бо дуже важливо мати таку інформацію про умови виховання дитини в сім’ї:

  • склад сім’ї;

  • матеріальне забезпечення;

  • наявність знань про інших дітей;

  • місця роботи батьків;

  • характер стосунків в сім’ї;

  • форми спілкування з дитиною;

  • рівень загальної культури в сім’ї;

  • проведення вільного часу дитиною; 7

  • дотримання режиму дня;

  • допомога дитини по господарству;

  • участь батьків у проведенні корекційної роботи з дитиною;

  • характер труднощів, що зазначають батьки під час виховання дитини.

Мною було започатковано створення спільних проектів ДНЗ та сім’ї на основі сімейного досвіду виховання.

Спільні проекти ДНЗ та сім`ї



Спільні проекти ДНЗ та сім`ї

«Складемо казку разом»

«Кулінарне шоу»

Туристичні походи

«Родинне дерево здоров`я»

«Родинні історії»

Вони містять роздуми дітей про свою родину й роздуми вихователів, батьків щодо сімейного виховання. Це, наприклад, проекти: «Ті, що дарують усмішку» (родина Левчуків), «Усе починається з дитинства» (родина Шевчуків), «Без сім`ї немає щастя на землі » (родина Джур).

Ці та інші проекти допомагають краще розуміти сім`ю, дитину, її інтереси, потреби, проблеми, з великим інтересом діти розповідають про свої родини, їхні традиції, своїх улюбленців і друзів! Вони приносять фотографії, вирізки з преси, слайди. А ми допомагаємо дітям і батькам створити й оформити ці проекти. Потім із ними ознайомлюються всі діти групи, батьки. Бо, ж цікаво дізнатися іншим про найпотаємніше й найцікавіше, що відбувається в кожній сім`ї. Батьки мають змогу перейняти досвід сімейного виховання інших та поділитися своїм.

Дуже зацікавили дорослих і дітей проекти із забезпечення здоров`я дітей! Батьки ділилися секретами зміцнення й збереження здоров`я в сім`ї, ділитися тим, як культивується в сім’ї поняття «Міцне здоров`я в кожній родині з діда – прадіда», як передаються секрети його збереження й зміцнення від покоління до покоління.

Батьки і діти створюють дерево здоров`я своїх родин. Батьки діляться досвідом збереження здоров`я в різні пори року – це дерево здоров`я родини Бондаренків. Родина Чайгуцьких представила свій проект збереження

8

здоров`я у формі метелика ; родина Стасюків – проект «Здорова дитина –



щаслива родина». Родини Глінки вважає, що кожна сім`я – це невелика гілочка великого й могутнього родинного дерева, у корінні якого переплелись знання та мудрість багатьох поколінь.

Батьки вважають, що мамина ласка, татова вимогливість, дідусева мудрість, тепло домашнього затишку на все життя лишають глибокий світ у душі кожної дитини. Сімейні проекти «Родинне дерево здоров`я» виливаються в єдине дерево здоров`я дітей дитячого садка «Золота рибка». А найцінніші родзинки сімейного досвіду зміцнення здоров`я використовуються в практиці роботи дитячого садка.

Традиційно проводяться з батьками фізкультурні розваги, свята, екскурсії, туристичні походи, відбуваються конференції, зустрічі, перегляди відеофільмів із матеріалами навчально – виховної роботи з дітьми здоров’язбережувального спрямування.

З виступу Олесі Яковчук, мами вихованця групи №6, на батьківській конференції:

“……Всі ми мешкаємо в одному мікрорайоні, можна сказати майже поруч (Яковчуки, Власюки та Романюки в одному дворі(вул. Острозька) а Мельники, Брюханови Ящуки та Залоги – в іншому(вул.Миру)). Наші діти приблизно одного віку від 4-х років до 10-ти. Вони дружать між собою, постійно спілкуються: старші – ходять разом в школу, а менші – відвідують один дошкільний заклад. Дружимо між собою і ми, їхні батьки, адже маємо багато спільних інтересів щодо виховання наших малят. І вважаємо, що основним джерелом нашого щастя та радості є здоровя наших дітей, розуміємо, що для того щоб діти були здоровими необхідно сформувати у них потребу в активній формі діяльності та здоровому способі життя. Ми переконані в тому, що сімя повинна бути здоровою, тому ведемо активний і здоровий спосіб життя, вчимо цього наших дітей, займаємось спортом, організовуємо туристичні походи та походи вихідного дня, регулярно організовуємо у дворі активні ігри, розваги, залучаємо до цього сусідів.

Цікаво проходять у нас спортивні змагання між родинами Тато, мама і я – спортивна сім’я”, які проводяться у будь- яку пору року:


  • Взимку: змагання на лижах, ігри в сніжки, катання на санчатах.

  • Влітку: спортивні ігри-естафети, вело-треки, футбольні матчі. 9

Полюбляють наші малята приймати участь в конкурсах з мамами “Покрути обруч”, “Скакалочка- виручалочка” та з татусями

Перетягни канат,Силачі, а татусь Брюханова Дмитрика навчає хлопчиків елементам мистецтва “карате”.



Справжнім святом для дітей стали зимові розваги з батьками, де діти з задоволенням грають в ігри “Хто кого закидає сніжками”, “Лови кидай падати не давай”, ліплять снігові споруди якими прикрашають свій двір, спускаються з льодяних гірок.

А татусі з родин Золог та Ящуків цього річ створили хокейне поле, де вчили своїх синів грі у хокей, яку хлопчики сприйняли з великим задоволенням.

Мама Власюк Лєрочки, яка працює медичним працівником, організувала для діток та їх батьків дозвілля “Вітамінний калейдоскоп” де порушила проблему ролі натуральних вітамінів у збереженні та зміцненні здоров’я людини, а також розповіла про шкідливість чіпсів, жуйок, сухариків та інших кондитерських домішок. По закінченню дозвілля малюків частували справжніми вітамінами: морквою, яблуками та ягодами.

Ми живемо поблизу річки Утка, тому влітку часто ходимо на прогулянку до річки, на луг, купаємось, вчимо своїх дітей плавати, віджиматися, ходити босоніж по росі, обливатись холодною водою.

Дуже часто ,у вихідні дні ,у своєму дворі ми організовуємо дні здоровя під час яких на протязі всього світлового дня проходить справжнє феєричне свято, з активними іграми та розвагами.

Хочу розповісти і про наш дитячий садочок №6 “Золота рибка”, в який ходять наші малята. І особливо, про дітей реабілітаційно-оздоровчої групи. Бо ці діти –особливі. Вони мають вади у фізичному розвитку і потребують величезного людського тепла, безмежної уваги, турботи та допомоги. Тому ми часто буваємо у них під час спортивних свят та розваг. Граємось разом, розважаємось, спілкуємось та допомагаємо їм.

Успішно у нас пройшли Веселі старти, спортивне свято “Сміливі козачата”, “Ми веселі козачата -ми нащадки козаків”, “Якщо хочеш бути здоровим”.

10

В наших спільних планах проведення міні-футболу між командою дошкільного закладу “ Здоров’ячок” та дворовою командою “Козаки”, проведення Олімпійських ігор, а ще плануємо провести спільний туристичний похід у місцевий осередок відпочинку “Сажалка”та дитячі ігри “Старти надій”. А спільно з малятами реабілітаційно-оздоровчої групи хочемо провести спортивне дозвілля “Повір у себе” під час якого знедолені дітки могли б теж займатися спортом……

Проект «Кулінарне шоу» теж зацікавив батьків, адже останнім часом у населення нашої країни суттєво позначилися суперечності соціально – економічного розвитку. Особливої уваги заслуговує стан харчування дітей. На допомогу батькам я виготовила ширму про небезпечність «кольорової їжі», а батькам запропонувала представити свої кулінарні знахідки для дітей. Батьки, в свою чергу представили рецепти виведення шкідливих речовин з організму дитини методами народної медицини.

Неоціненне виховне значення завоювали серед батьків та дітей проект «Складаємо казку разом». Зміст казок дуже цікавий та різноманітний. Кожна сім`я творчо підійшла до роботи в межах цього проекту. Ми створили картотеку казок: вихователі та батьки можуть використати іх за призначенням. Адже про виховний вплив казки годі й говорити.

Так хочеться, щоб добра на планеті Земля ставало більше! Так хочеться, щоб ми не запізнилися із цим найголовнішим питанням, щоб ми виховували особливий вид моральної цілеспрямованості: нехай діти пам`ятають добро й забувають та пробачають образи, нехай вони ще з дитинства пізнають серцем те, що добро мудріше за зло, а любов перемагає ненависть, усвідомлюють те, що лише добра людина буде здоровою, а злість – це хвороба.

Вибудовуючи роботу з батьками стараюсь ураховувати і той факт, що в наш час дитина виявляється віддаленою від батьків, адже вони намагаються задовольнити лише органічні та матеріальні її потреби, забуваючи про психологічні та духовні. Тому дуже важливо навчити батьків повноцінно використати навіть мінімальний час, який вони можуть приділити дитині для спілкування. Виявляючи туброту про тілесне благополуччя дитини не можна забувати про її внутрішній світ. Головне – діти повинні бути впевненими, що дорослі їх люблять і готові будь – коли прийти їм на допомогу. 11

Цікавим, на мою думку, стала база сімейного дозвілля “Батьківська турбота”, яка функціонує при дитячому садку і допомагає створити оптимальні умови для:


  • відродження традицій сімейного виховання;

  • збереження і зміцнення здоров`я дітей;

  • інтелектуального розвитку;

  • розвитку комунікативної сфери;

  • формування навичок соціальних стосунків.

Це природне доросло – дитяче співтовариство, де зустрічаються, об`єднуються і розкриваються інтереси всіх.

Заняття “Батьківській турботі” проводити раз на два місяці. Активними учасниками засідань клубу, що відбуваються в цікавій ігровій формі і надають змогу батькам реалізувати свій творчий потенціал та навчатися разом з дітьми багатьох корисних речей, є мами, тата і діти. Теми занять обираю разом з батьками через анкетування і «Книгу пропозицій». Обрані теми можуть бути такими :



  • «Весела фізкультура вдома»;

  • «Серйозно про здоров`я»;

  • «Сімейне свято»;

  • «Загартування – за і проти»;

  • «Літо і діти»;

  • «Сімейні старти».

Заняття в клубі передбачають теоритичну і практичну частини, нетрадиційні форми проведення занять: ділові ігри, круглі столи, клуби веселих та винахідливих тощо.

Тривалість кожного заняття – 1 година. В клубі проводяться психолого – педагогічні практикуми, куди запрошуються спеціалісти (медик, психолог, інструктор із фізкультури, тощо). Робота в такому клубі приносить багато радості і дітям, і дорослим, дозволяє відчути справжнє піклування та турботу про сім`ї, в яких є діти, а також дозволяє батькам:



  • виявити інтерес до справ дитини і бути готовими до емоційної підтримки;

  • здолати власний авторитаризм та подивитися на світ очима дитини;

  • сконцетрувати увагу на дітях;

  • зміцнити почуття батьківської самосвідомості; 12

  • формувати прагнення до здорового способу життя;

  • реалізувати творчий потенціал.

На даний час “Батьківська турбота” стала популярною серед батьків і за її допомогою ми розв`язуємо проблеми, що виникають в сім`ях під час виховання дітей.

Тісно співпрацюючи з сім’ями вихованців в плані оздоровлення, я впевнена, що лише спільними зусиллями дитячого садка та сім’ї можна формувати здоров’я дітей, адже вони наслідують своїх батьків у веденні здорового способу життя. Тому я розробила поради для батьків, які, на мою думку будуть дуже цінними для них:



  • будьте добрим і гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров’я;

  • ведіть здоровий спосіб життя;

  • займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці гімнастику;

  • загартовуйтесь разом з дитиною;

  • більше бувайте на свіжому повітрі;

  • не паліть і не розпивайте спиртні напої у присутності дітей. Пам’ятайте: Вони повторять ваші дії!

  • дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати сина чи доньку споживати всі страви, навіть ті, які вони не люблять, але як є для них необхідними і корисними;

  • наповніть свою душу і серце любов’ю до всіх і до всього. Передайте це дітям. Більше усміхайтесь. Це запорука здорової сім’ї, власного здоров’я та здоров’я ваших дітей.

Значення здорового харчування для здоров’я дитини.

Без чого не може існувати жодна людина? Без їжі.

Що іноді псує здорове життя людини? Знову-таки їжа.

Нічого не дається нам так просто й не має таких важливих наслідків для здоров'я, як правильне харчування!



Правильне харчування — запорука успіху здорового способу жит­тя. Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основ­ними

13

умовами для підвищення опору дитячого організму до захворю­вань, для нормального зростання й розвитку дитини, що позитивно впливає на її фізичний розвиток, зміцнює імунну систему, сприяє оптимальному нервово-психічному розвитку дитини.



Пропоную для батьків складові здорового харчування дитини.

Висівкові макаронні вироби


Випічка з висівкового борошна



Гарбузова їжа

Джеми : бурякові, моркв'яні, апельсинові

Вітамінні чаї із шипшини

Цибуля, часник




Полоскання горла настоями часнику

Фіточаї





  • Висівки додаються по1 столовій ложці до першого блюда або молочної каші.

  • Цінність гарбузової каші в тому, що в м’якоті містяться:

  • Вітамін D, який прискорює зріст дитини.

  • Солі: міді, заліза, фосфору, калію, кальцію, фтору, цинку.

Використовується :

  • Для лікувального та профілактичного харчування.

  • Позитивно впливає на кровотворення .

  • Виводить холестерин.

  • Як сечогінний засіб.

  • Сік поліпшує сон.

  • Насіння гарбуза їдять проти глистів при захворюванні сечостатевих органів. Для профілактики туберкульозу.

14

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА ЩОДО ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВЯ ДІТЕЙ

Проводячи систематичну роботу по збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню здорового способу життя у своїх вихованців, використовуючи з ними різноманітні сучасні оздоровчі технології, використовуючи ефективні форми роботи з батьками по оздоровленню дітей я поставила перед собою завдання експерементально перевірити вплив оздоровчих заходів, які проводились спільно з родинами на зниження захворюваності у дошкільноків.

Пропоную до вашої уваги отримані результати.

43,3%


58,7%

Рівень обізнаності батьків щодо забезпечення здоровя дитини

15

Порівняльна характеристика



паспортів здоровя дітей за 2009, 2010, 2011, 2012рр..

Якісна шкала оцінювання стану здоровя дитини

Група

здоров’я



Критерії стану здоровя

І група


Абсолютно здорові діти. Нормальні показники фізичного та психічного розвитку. Епізодичні захворювання впродовж року.

ІІ група

Умовно здорові діти. Незначні відхилення у показниках фізичного ( невідповідність до середніх показників) та психічного розвитку. Діти, які часто хворіють та довго хворіють. Діти, які мають хронічні хвороби (хронічний тонзиліт, порушення постави, легкі форми анемії та ін.) із незначним функціональним та структурним відхиленням.

ІІІ група

Хронічно хворі діти. Показники фізичного, психічного розвитку мають значні відхилення. Виражені функціональні та органічні зміни органів та систем.

16

Індекс ефективності фізкультурно – оздоровчої роботи



в ДНЗ № 6Золота рибка

Формула визначення індексу здоров’я ( Jg )

Загальна кількість днів, що діти повинні були відвідувати в ДНЗ упродовж року Jg = ___________________________________________________________

Кількість пропущених днів дітьми, через простудні захворювання впродовж року

Упродовж 2009-2012р.р. індекс ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи збільшується, тобто зменшується кількість днів, пропущених дітьми через простудні захворювання стосовно загальної кількості днів, що діти повинні були відвідувати ДНЗ.

17

ВИСНОВКИ

Аналіз стану фізичного розвитку дітей, їх здоров’я привів мене до висновку, що збігається з думкою О.М. Анохіна “….. здоров’я є умовою гармонійного розвитку людини і в той самий час показником рівня соціально-емоційного розвитку суспільства ”. Адже проблема збереження і зміцнення здоров’я дітей, а також формування у них навичок здорового способу життя- особливо важлива в умовах негативної медико-демографічної ситуації в Україні та соціального напруження у суспільстві.

Загартування, зміцнення здоров’я, досягнення повноцінного розвитку малюків- це основний зміст роботи дошкільного закладу. І лише спільними зусиллями дитячого садка та сім’ї можна формувати здоровя’я малят, бо вони наслідують своїх батьків у веденні здорового способу життя. І результатом успішної роботи по збереженню і зміцненню здоров’я дітей є той факт, коли існує тісна співпраця педагогів і батьків, коли вони –рівноправні партнери і союзники. А основою здоров’язберігаючого середовища сім’ї є звичайно почуття любові, любові між батьками, любові батьків до своїх дітей, любові дітей до своїх батьків.

Проводячи систематичну роботу по оздоровленню малят разом з їх батьками, я досягла гарного очікуваного результату, який висвітлений в діаграмах та графіках, в яких чітко визначений індекс ефективності роботи.

Підсумовуючи розповідь про оздоровлення дітей разом з батьками, я переконалася що саме дитячий садок і сім’я закладають основи здорового способу життя у дітей. І саме в сім’ї і дошкільному закладі дитині мають допомогти якомога раніше зрозуміти неминучу цінність здоров’я, спонукати її самостійно й активно формувати, зберігати і примножувати своє здоров’я.

18

Література

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні — 2012р.

2. Багачук В. Підхід — цілісний. Концептуальні засади до розвитку здо­рової дитини // Дошкільне виховання.— 1994.— № 10.

3. Бердник О. Збереження здоров'я здорових — нагальна потреба сучас­ної медицини // Дитячий садок.— 2010.— № 10.



  1. Бігунець. Здоров'я (валеологія). Стандарт навчального українознав­чого інтегративного курсу для дітей дошкільного віку // Освіта.— 1995.—№30(154).

  2. Веселка здоров'я: Хрестоматія для читання дітям дошкільного віку / Інф.: Л. В. Лоховицька, Т. К. Андрущенко.— Тернопіль: Мандрівець, 2006.

  3. Виростаймо здоровими. Досвід роботи // Бібліотека вихователя ди­тячого садка.— 2001.— № 21.

  4. Вільчковський Е. С., Денисенко Н. Ф. Будь здоровим, малюк: Програма з фізичного виховання.— К., 1997.

  5. Все для здоров'я і про здоров'я: Програма з валеології // Палітра пе­дагога.— 1997.— № 4.

  6. Горькова Л. Г., Обухова Л. А. Занятие физической культурой в ДОУ: Основные идеи, сценарии занятий.— М., 2005.

  7. Денисенко Н. Ф., Мельник Л. Д. Будьте здорові, діти! // Дитячий са­док,— 2001,— № 42.

  8. Джерело педагогічної майстерності. Сучасний навчальний заклад — Школа сприяння здоров'ю: Науково-методичний журнал.— Випуск № 3 (43) 2009.

  9. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.—К., 2006.— № 2-3, 8-9.

  10. Калуська Л. Здоров'я дитини в садку та родині.— X.: Ранок, 2005.

  11. Швайка Л.А. Організація оздоровчої роботи в ДНЗ// - Харків 2011р

  12. Яловецький В. Дітям про здоров'я.— Кіровоград, 1995.





19



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка