Орієнтація на протистояння шкідливим звичкам



Дата конвертації07.12.2016
Розмір58.5 Kb.
Потреба бути здоровим – основна для людини, тому необхідно створювати певні умови для збереження здоров’я людей. Загальне здоров’я людини – це здоров’я фізичне, психічне і соціальне. Усі ці види здоров’я тісно пов’язані між собою. На грунті фізичного базується здоров’я психічне, на психічному – моральне й соціальне. «У здоровому тілі – здоровий дух», - говорили в Давній Спарті. Коли людина виявляє, що серйозно занедужала, вона відкриває для себе, що всі цілі, яких прагнула, раптом утратили свою цінність. Зненацька виявляється, що кар’єра, гроші, успіх нічого не варті порівняно із здоров’ям.

Учень, який утратив здоров’я, - це людина з комплексом проблем, тому що на шляху його самореалізації виникає нездоланна перешкода – хвороба, боротьба з якою може забрати всі сили. У школі все більше дітей з різними захворюваннями: від шлунково-кишкових до серцево-судинних, від порушення постави до короткозорості та сліпоти.

Багато учнів не роблять зарядку, уникають уроків фізкультури, небагато хто робить прогулянки по вихідним. Вони не навчені одержувати задоволення від руху, не знають, що таке радість здорового організму, і шукають задоволення в тютюнопалінні, алкоголі або наркотиках.

Працездатність учнів – основний закон, що визначає політику та пріоритети навчального процесу, тому кожен педагог-організатор повинен постійно пропагувати здоровий спосіб життя. Він повинен знати стан здоров’я своїх підопічних. Доцільним при цьому є використання анкети для батьків.

Метою роботи з пропаганди здорового способу життя в навчальному закладі має бути:


  • виховання культури здоров’я як складової загальної культури людини;

  • орієнтація на протистояння шкідливим звичкам;

  • згуртування колективу.

При цьому необхідно виконувати такі завдання:



  • показати зовнішню та внутрішню непривабливість тютюнопаління, алкоголю, наркотиків.

  • орієнтувати учнів на здоровий спосіб життя, стійке бажання бути здоровим.

  • формувати дбайливе ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих.

  • формувати навички здорової фізичної культури й особистої гігієни.

Саме ці цілі й завдання я ставлю перед собою, коли планую проведення тих чи інших заходів з учнями – бесіди, позакласні заходи тощо.

Грунтуючись на своєму досвіді, можу відзначити, що на практиці ця робота включає такі напрями й методи:



  1. Насамперед до учнів необхідно довести положення основних нормативних документів з питань пропаганди здорового способу життя.

Одноразових оголошень про заборону паління для учнів, як правило, не достатньо. Більшістю з них така заборона сприймається як примха керівництва, зазіхання на їхні права й тому викликає реакцію протидії. У такій ситуації дозволяється враховувати підлітковий максималізм і бути наполегливим, постійно нагадуючи учням про законність обмежень і заходи адміністративного впливу у випадку їх не виконання.

2. Співробітництво з місцевими центрами соціальних служб для родини й молоді. Зазвичай це висококваліфіковані фахівці різних галузей знань: психології, правознавства, соціальної педагогіки, медицини.

3. Зустріч з працівниками медичних установ, які завжди йдуть назустріч нам.

4. Використання різноманітної наочної агітації: плакатів, стендів, гасел, що пропагують здоровий спосіб життя й розкривають згубність шкідливих звичок. У своїй роботі використовую готові плакати, а також частково виготовлені самими учнями. Але й тут є підводні течії. Наочна агітація має періодично обновлятися. Якщо це важко, то бажано хоча б змінювати місця її розташування в школі. Коли наочна агітація тривалий час перебуває на тому самому місці, вона втрачає свій виховний вплив, її зміст перестає сприйматися не лише учнями, але й вчителями.

5. Використання в роботі з пропаганди здорового способу життя творів відомих письменників – О.С.Пушкіна, Л.М.Толстого, Марка Твена, В.Маяковського, С.Михалкова.

6. Величезний ефект має перегляд відеофільмів і відеокліпів, прослуховування аудіозаписів.Так відеофільми з лекціями й семінарами про шкоду тютюнопаління професора Жданова викликають в учнів надзвичайний інтерес.

7. Для наочності можна проводити хімічні досліди, що ілюструють шкоду алкоголю та тютюнопаління.

8. В організації ефективної роботи з пропаганди здорового способу життя організатору доцільно використовувати методичні матеріали для бесід, лекцій і позакласних заходів з різних посібників, журналів, методичної літератури.

9. Використання методів практичної соціології, а саме: анкетування учнів із проблем поширення тютюнопаління, уживання спиртних напоїв, ставлення до наркотиків в середовищі учнів.

10. Ефективним напрямом роботи з пропаганди здорового способу життя залишається спорт – участь у роботі спортивних секцій і гуртків. Учнів, які ведуть здоровий спосіб життя й займаються спортом, обов’язково потрібно заохочувати. На жаль, сьогодні у зв’язку з поширенням пивного алкоголізму та комп’ютерних ігор у підлітковому середовищі багато учнів не бажають займатися спортом. Саме тому затягти деяких учнів до спортивної зали (особливо дівчат) залишається досить складною проблемою.

11. І зрештою, викладачі школи, організатор повинні подавати приклад своїм підопічним і брати активну участь у різних заходах із пропаганди здорового способу життя. На мій погляд , найбільш ефективними є заходи в рамках усього навчального закладу, такі, як «Дні здоров’я», спортивні змагання.

Пріорітетним напрямком роботи школи є система роботи з пропаганди здорового способу життя. Проблеми здоров’я обговорюються на уроках ОБЖ, біології, хімії, фізкультури, «Основ здоров’я». Обов’язковим є проведення фізкультхвилинок. Учні беруть активну участь у проведенні акцій «Наркотики – ні!», «Вибирай сам: бути здоровим чи курити?».

З метою формування в учнів засад здорового способу життя в школі проводиться робота з профілактики тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотиків, захворювання на СНІД. У класах проведені тематичні виховні години «Рецепти довголіття», «Джерельце мого здоров’я», конкурс плакатів «Ми – за здоровий спосіб життя», учні написали диктант «Снід – загроза людству».

У школі сформовано футбольну, волейбольну та баскетбольну команди. Систематично проводяться змагання з настільного тенісу, турніри з шашок і шахів. Традиційним стало проведення Всесвітнього дня здоров’я. Так у школі пройшов тиждень здоров’я. Великий інтерес викликав в учнів конкурс газет. Тематика та їх зміст були різноманітними: «Боротьба зі шкідливими звичками», «Наркоманія – тяжкий недуг». Цікаво і змістовно була оформлена загальношкільна газета «Здоров’яночка».

В шкільній бібліотеці діяла виставка в якій було зроблену підбірку науково-популярної літератури про СНІД, про шкідливість нікотину та алкоголю. Для проведення виховних годин залучалися лікарі, представники соціальної служби для молоді.

Для учнів 1-4 класів було проведено змагання «Тато, мама і я – спортивна сім’я». Цей захід перетворився у свято фізкультури і спорту.

Ще один оздоровчий захід, що впроваджений в нашій школі – це оздоровчі 15-ти хвилинки, які проводяться щоденно після третього уроку. Комісією «Спорт та дозвілля» готуються фізорги, які постійно удосконалюють комплекси вправ. У школі діє проект «Здоров’я».

Колектив школи вважає, що вся ця робота надає кожному учневі не тількі цілісні й системні уявлення про здоров’я, а й прищеплює практичні навички здорового способу життя.

Учнівський парламент та педколектив школи і надалі будуть проводити роботу разом із медпрацівниками і батьками школярів по формуванню в учнів здорового способу життя як складової частини виховання гармонійної особистості.

Підбиваючи підсумок, зазначу, що всі методи з пропаганди здорового способу життя серед учнів можна об’єднати в такі технології:



  1. Організація позакласних заходів, що сприяють зміцненню здоров’я.

  2. Залучення фахівців з різних галузей знань.

  3. Проведення соціологічних досліджень.

  4. Прведення днів здоров’я і спортивно-масових заходів.

  5. Перегляд фільмів, їх спільне обговорення.

  6. Знайомство з художньою й науково-популярною літературою відповідної тематики.

  7. Наочна агітація.

  8. Навчання способів оздоровлення організму через основні навчальні предмети.

  9. Індивідуальна робота з учнями та їхніми батьками.

Тільки комплексне й творче використання цих методів може привести до ефективних результатів.






База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка