Оптичні системи в біологічних дослідженнях



Сторінка1/13
Дата конвертації02.01.2017
Розмір0.65 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


Івано-Франківський національний медичний університет

Кафедра медичної біології і медичної генетики


Методичні вказівки

для практичних занять з біології для студентів

медичного коледжу за спеціальністю 5.12010106. «Стоматологія ортопедична»

Івано – Франківськ

2012

Практичне заняття № 1

Тема: Оптичні системи в біологічних дослідженнях
Актуальність теми. Світлова мікроскопія – один з основних методів вивчення біологічних об’єктів, тому знання будови мікроскопа, вміння працювати з мікроскопічною технікою необхідне для занять з курсу біології. Необхідним елементом мікроскопічного вивчення об’єкту є його замалювання на папері, що дає можливість краще зрозуміти і закріпити в пам’яті будову об’єкта, форму окремих структур, їх взаємне розміщення.
Навчальні цілі:

Знати:

– складові частини світлового мікроскопа;

– правила роботи з мікроскопом;

– значення мікроскопічної техніки для роботи з біологічними об’єктами.



Вміти:

– користуватись світловим мікроскопом;

– розглянути під мікроскопом особливості будови об’єктів дослідження;

– виготовляти тимчасові мікропрепарати.


І. Завдання для самостійної позааудиторної роботи

Записати правила роботи з мікроскопом.


ІІ. Контрольні питання теми

1. Історія розвитку мікроскопічних досліджень.

2. Будова світлового мікроскопа.

3. Правила роботи з мікроскопом.

4. Види мікроскопії.

5. Застосування мікроскопічної техніки в біології.



ІІІ. Самостійна аудиторна робота студента

Матеріали та обладнання: мікроскопи, предметні та покривні скельця, склянка з водою, фільтрувальний папір, препарувальні голки, пісок, вата.


Завдання.

1.Помістити на предметне скло декілька піщинок і розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.

2. Помістити на предметне скло маленький клаптик вати, розглянути під мікроскопом. Розглянути препарат при малому і великому збільшенні та замалювати.




ІV. Питання для самоконтролю знань

1. Чим відрізняється світловий мікроскоп від електронного?

2. Вкажіть елементи механічної, оптичної і освітлювальної частин мікроскопу.

3. Чому зображення об’єкта під великим збільшенням може бути нечітким?

4. В яких випадках застосовується імерсійний об’єктив?

5. Як визначити збільшення мікроскопа?



V. Література

1. Мотузний В.О. Біологія: Навч. Посіб. / За ред. О.В. Костильова. – 2-ге вид., стер. – К.: світ успіху, 2009. – 751 с.

2. Біологія: (проф. рівень): підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. В. Межжерін, Я. О. Межжеріна, Т. В. Коршевнюк. – К.: Планета книжок, 2010. – 336 с.

3. Біологія: (академ. рівень : підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П. Г. Балан, Ю. Г. Вервес, В. П. Поліщук. – К. : Генеза, 2010.

4. Біологія. 10-11 класи. Наочний довідник. Красильникова Т. В. – К. – Харків: Vesta, 2006. – 111с.




Практичне заняття № 2
Тема: Структура і функції білків
Актуальність теми. Білки – важлива частина харчування тварин і людини, оскільки ці організми не можуть синтезувати повний набір амінокислот і повинні отримувати частину з них із білковою їжею. У процесі травлення протелітичні ферменти руйнують спожиті білки, розкладаючи їх до рівня амінокислот, які використовуються при біосинтезі білків організму або піддаються подальшому розпаду для отримання енергії.
Навчальні цілі:

Знати:

– визначення білки;

– рівні організації білкової молекули;

– структуру і властивості макромолекул.



Вміти:

– працювати з мікроскопом,

– зарисувати пептидний зв'язок.
І. Завдання для самостійної позааудиторної роботи

Замалювати схему просторової структури білка: первинну, вторинну, третинну, четвертинну і позначити. Заповнити в таблицю.




Вигляд молекули


Характеристика


Типи зв'язків






ІІ. Контрольні питання теми

1. Біомолекули. Основні класи біомолекул.

2. Білки. Будова молекули білків.

3. Рівні організації білкової молекули.

4. Денатурація та ренатурація білка.

5. Біологічні функції білків.


ІІІ. Самостійна аудиторна робота на занятті

1.Зарисувати схему утворення пептидного зв'язку.

2. Денатурація курячого білка під впливом солей.

Хід роботи:

Білок курячого яйця обереж­но відокремте від жовтка, сильно струсіть у закритій колбі протягом 5 хв. невелику кількість 10 %-го розчину NаСІ. Запишіть результати спостереження. Зробіть висновок.



ІV. Питання для самоконтролю знань

1.Поясніть, що таке пептидний зв'язок.

2. Які зв’язки утворюють первинну структуру білка?

3.Назвіть, які ви знаєте рівні структурної організації білків.

4. Як формується вторинна структура молекули білка?

5. Яка біологічна функція є характерною тільки для білків?



V. Література

1. Біологія: (академ. рівень : підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П.Г. Балан, Ю.Г. Вервес, В.П. Поліщук. – К.: Генеза, 2010.

2. Біологія: (проф. рівень): підруч. Для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.В. Межжерін, Я.О. Межжеріна, Т.В. Коршевнюк. – К.: Планета книжок, 2010.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка