Навчально-виховний комплекс



Скачати 455.46 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації26.12.2016
Розмір455.46 Kb.
  1   2




НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №3 – ЛІЦЕЙ»

ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Організація

загальношкільних виховних справ

Автор: Онопрієнко Алла Володимирівна

заступник директора з виховної роботи

навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Обухівської міської ради

Київської області

Обухів


2015

Рекомендовано Вченою радою комунального навчального закладу

Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

до участі у Сьомій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2016»

(протокол №___ від ____________)

Організація загальношкільних виховних справ / А.В. Онопрієнко. – Обухів, 2015. – 29 с.

Представлено методичні розробки виховних заходів, спрямованих на розвиток в учнів почуття патріотизму, особистої відповідальності за власні вчинки та життя. Автор розробок вдається до пошуку нових особистісно орієнтованих технологій виховання підростаючої особистості на основі педагогіки життєтворчості, які сприяють максимальному розвитку потенційних можливостей учнів та формують життєві компетентності майбутнього громадянина української держави.

Мета розробок – допомогти педагогу урізноманітнити структуру виховних заходів, навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості учнів, їхні інтереси.

Рекомендовано для використання в роботі класних керівників, педагогів-організаторів та заступників директорів з виховної і навчально-виховної роботи.

Зміст


Вступ

4

Сценарій конкурсу військово-патріотичної пісні та строю

«Озброєні піснею, покликані маршем»

(для учнів основної та старшої школи)




8


Сценарій виховного заходу з питань протимінної безпеки

«Безпека в житті – життя у безпеці»

(для учнів основної та старшої школи)


13


Сценарій капусника випускного вечора

(концертна програма випускників)




18


Список використаних джерел

30


В С Т У П
«Якщо ви мислите на рік уперед – сійте зерна,

Якщо ви мислите на десять років уперед – садіть дерева,

Якщо ви мислите на сто років уперед – виховуйте Людину».

(Народна мудрість)


Виховна робота навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» – це складна психолого-педагогічна діяльність, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегруючи навчальні заняття, позаурочне життя дітей, різноманітну діяльність і спілкування за межами школи.

Досвід організації виховної роботи в закладі переконує в доцільності виділення таких ліній виховання учнів в сучасній школі:

1) національно-патріотичне виховання як один з найголовніших напрямів виховної роботи – справа, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну;

2) формування в учнівської молоді національної самосвідомості, налаштованння на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, системи вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності;

3) виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризація історії українського козацтва, збереження і пропаганда історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни;

4) виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України;

5) формування моральних якостей особистості, культури поведінки, виховування бережливого ставлення до природи, розвиток мотивації до праці.

Для реалізації цих глобальних завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності. З цією метою у навчальному закладі проводяться заходи, спрямовані на реалізацію завдань громадянської освіти та патріотичного виховання, визначених Концепцією національно-патріотичного виховання та Концепцією громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. Головне завдання заходів − виховання в учнів громадянської відповідальності за рідну землю, природні багатства країни; забезпечення розуміння ними загальнолюдської і народної моралі щодо оточуючого природного та соціального середовища; виховання в учнів патріотизму, колективізму, свідомої дисципліни та організованості.

Згідно напрямків роботи, які школа-ліцей обрала для себе приорітетними, протягом навчального року проводяться:

традиційні свята:

«Кличе вересень до школи», Посвята в першокласники «Будьмо знайомі», «Учителю вклонімося доземно», Свято квітів, «Подарунок своїми руками», «Богатирські ігри», «Міс та містер школи», «Українські вечорниці», «А хто Миколая любить», «Вечір–зустріч колишніх випускників», «Валентин шукає Валентину», «Жінка – музика, жінка – світло», «Принцеса школи», «Останній дзвоник», випускний вечір «Прощавай дитинства казка» тощо;



заходи з нагоди:

Дня міста, Дня людей похилого віку, Дня українського козацтва, Дня захисника України, Дня Гідності і Свободи, Дня народження А.С. Малишка, Європейського тижня місцевої демократії, Дня української писемності, Дня вшанування пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій, Дня боротьби зі СНІДом», Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України, Дня Героїв Небесної Сотні, до Всесвітнього дня поезії, Міжнародного дня прав людини, Дня Соборності України, Дня народження Т.Г.Шевченка, Дня Землі та річниці Чорнобильської катастрофи, річниці до Дня Перемоги, Дня матері, Дня захисту дітей тощо;



колективні творчі справи:

виставка учнівських та батьківських робіт (Свято осені, Новорічних свят, День Валентина Свята Великодня), посвята у читці, оформлення класних куточків, конкурси фотовиставок, акція «Збережемо ялинку», акція «16 днів без насильства», акція «Допоможи перезимувати птахам», Тиждень добрих справ; акція «Ветеран», конкурс «Охорона праці очима дітей», акція «Подаруй книгу бібліотеці», акція «Запобігти! Врятувати! Допомогти!», акція «Милосердя» до Міжнародного дня інваліда, «Тепло наших сердець» благодійний марафон до Дня Свято Миколая;



заходи щодо охорони та збереження здорового способу життя:

«День здоров’я», Богатирські ігри, спортивні змаганнях з футболу, баскетболу, шахів, настільного тенісу «Нумо, хлопці», вільної боротьби, участь у загальноміському заході до Дня боротьби зі СНІДом, проведення екологічних суботників, виставки плакатів та малюнків на екологічну тематику, проведення гри «Джура», випуск усного журналу «Здорові звички чи життя заради свого задоволення», конкурс плакатів «Антиреклама алкоголю та тютюну», усний журнал «Знати, щоб жити» про боротьбу з алкоголізмом, палінням, вживанням наркотиків;



заходи щодо профілактики правопорушень:

рейди: «Урок», «Паління», «Комп’ютерний клуб», анкетування для батьків: «Чи знаєте ви один одного?», «Ми і наші діти», «Чи вміємо ми спілкуватися?», консультації для батьків: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», лекція «Торгівля людьми – ганебне явище сучасності», круглий стіл класних керівників «Роль педагогів у профілактиці жорстокого поводження в сім'ях»; Тиждень правових знань, зустрічі з інспекторами кримінальної міліції, ДАІ, лікарем-наркологом, «Серйозно про несерйозне» (усний журнал про алкоголізм, паління та наркоманію), тематичні виховні години: «Злочин і покарання», «Від пияцтва до злочину один крок», «Увага! Наркоманія!», «Алкоголізм руйнує здоров’я людини», «Здорові звички – здоровий спосіб життя».

Найбільш вдалими та результативними, на погляд учнів, є заходи, де вони виявляють свої творчі здібності, таланти, неповторність та оригінальність, безкінечну фантазію. Особливо популярними є конкурси, вікторини, де, окрім учнів, задіяні та беруть участь вчителі, старші друзі, батьки. Ефективність та результативність, на погляд вчителів, мають ті заходи, які несуть ґрунтовне виховне, педагогічне навантаження. Особливе місце займають заходи (лекції, зустрічі, брейн-ринги, тренінги), на які запрошуються фахівці різних галузей, оскільки учні отримують живе спілкування з людьми, які не є учасниками навчально-виховного процесу.

Запропонована методична розробка містить зразки загальношкільних виховних заходів, спрямованих на розвиток в учнів почуття патріотизму, особистої відповідальності за власні вчинки та життя, у традиційних і нетрадиційних за формами організації навчально-виховного процесу. Завдання полягало в тому, щоб проілюструвати доцільність використання нових особистісно орієнтованих технологій виховання підростаючої особистості на основі педагогіки життєтворчості, які сприяють максимальному розвитку потенційних можливостей дітей та формують життєві компетентності майбутнього громадянина України.

У запропонованих матеріалах можна знайти чимало цікавої, готової до використання, інформації з проблеми національно-патріотичного та морально-духовного виховання особистості, що максимально полегшить підготовку до уроку чи виховного заходу.

Сподіваємося, що методичні розробки стануть надійними помічниками педагогів в організації та проведенні загальношкільних виховних заходів.



1. Сценарій конкурсу військово-патріотичної пісні та строю

«Озброєні піснею, покликані маршем»

(для учнів старшої та основної школи)
(Даному виховному заходу має передувати велика підготовча робота. Класні керівники разом з учнями своїх класів обирають назву, девіз, готують єдину форму для команди. Проводиться необхідну кількість тренувань щодо злагодженості виконання всіх конкурсних команд.)
Мета:

  • розвивати інтерес школярів до історії Вітчизни;

  • формувати в учнів високої соціальної активності та патріотизму;

  • залучати учнів до активної спільної творчої діяльності;

  • відродження традицій проведення військово-спортивних ігор і змагань серед учнів;

  • виховання дисциплінованості, організованості, взаємоповаги і взаємодопомоги;

  • згуртування класних колективів;

  • вироблення навичок стройової підготовки;

  • вивчення військових, стройових пісень.

Місце проведення: спортивний майданчик школи.

Обладнання та оформлення: Державний Прапор, Державний Герб.
(Команди вишикувані по периметру майданчика, перед початком свята учні виконують Гімн України)

(Звучать фанфари)
Учениця: Улюблена Богом перлина,

Для всіх українців одна

Козацька моя Україна -

Хлібів золотих сторона


Учень: Негодами лютими бита,

Віками ти йшла до мети.

Тобі в небі зорею світити

І волю, і долю знайти.


Учениця: Земля переливається всіма відтінками золота, а над нею – синє, чисте,бездонне небо. І, здається, ніби це знову, вже вкотре, прийшла до нас Прекрасна Діва Марія і розкинула над нами свій небесно синій омофор-покров, щоб знову, вже вкотре, захистити нас, змусити замислитися над цінностями життя.
Учень: Покрова Пресвятої Богородиці – велике Богородичне свято, яке було встановлене на честь з’явлення Матері Божої в одному із храмів  Константинополя біля 910-го року. Матір Божа молилася за весь християнський світ, а потім, підійшовши до престолу, зняла з голови покривало (омофор) і покрила ним християн, що молилися тоді у храмі. Покров став символом опіки і заступництва Пречистої Діви Марії.
Учениця: Сьогодні ми святкуємо одне з найбільших народних свят – свято Покрови Пресвятої, яке дотримується однієї дати – 14 жовтня.

Учень: Пречиста Діва зробила людям багато добрих справ. У Київській Русі врятувала Почаївський монастир від нападу турків. От князь Ярослав Мудрий і віддав Україну під її покров.


Учениця: Пресвята Богородиця була символом і покровителькою всієї України.
Учень: 14 жовтня кожного року увесь християнський світ з глибокою любов'ю, вдячністю і надією славить Пресвяту Богородицю, Матір Спасителя світу Ісуса Христа. Шість разів у році наша церква урочисто відзначає свята на честь Діви Марії.
Учениця:

8 січня – Собор Пресвятої Богородиці;

7 квітня – Благовіщення Пресвятої Богородиці;

28 серпня – Успіння Пресвятої Богородиці;

21 вересня – Різдво Пресвятої Богородиці;

14 жовтня – Покрова Пресвятої Богородиці;

4 грудня – Введення в Храм Пресвятої Богородиці.
Учень: У народі це свято відзначається восени. Це пора, коли вже урожай зібраний і засипаний у комори, а поля засіяні озиминою. Учні вперше йшли до школи на Покрову. У цей день вони приносили горщик пшоняної каші. Це для того, щоб «наука не йшла в ліс».
Учениця: Свято Покрови було найбільшим святом для козаків. Цього дня у них відбувалися вибори нового отамана. Козацтво України вважало своєю покровителькою і заступницею Покрову Пресвятої Богородиці. Тому на Запоріжжі була збудована церква на її честь.
Учень: І куди б не заносила доля козаків, завжди з ними був образ Пресвятої Покрови. Ця ікона супроводжувала і оберігала їх у далекій дорозі.

Учениця: Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали свято Покрови, що впродовж століть в Україні воно набуло ще й козацького змісту та отримало другу назву  -Козацька Покрова. З недавніх пір свято Покрови в Україні відзначається ще й як день українського козацтва.

Учень: За дніпровими порогами, за південними дорогами,

За степами, за широкими, наші прадіди жили.

Мали Січ козацьку сильную, цінували волю вільную.

Україну свою рідну як зіницю берегли.


Учениця: Було колись в Україні – ревіли гармати,

Було колись запорожці – вміли панувати!


Учень: Панували, добували і славу, і волю.

Минулося... осталися могили на полі

Було колись добре жити, на тій Україні!..

А згадаймо! Може, серце хоч трохи спочине.


Учениця: Українська Повстанська Армія, яка постала в час II Світової війни на землях Західної України як збройна сила проти гітлерівської окупації батьківських земель, теж обрала собі свято Покрови за День Зброї, віддавшись під опіку святої Богородиці.
Учень: Українська Повстанська Армія героїчно і жертовно боролася за Самостійну і   Соборну Державу. Найкращі сини й доньки української нації встали до лав борців проти чужоземного поневолення.
Учениця: В історії нашого народу є багато героїчний сторінок, та найцікавіша – це історія запорізького козацтва.
Учень: Сьогодні ми все частіше й частіше звертаємося до наших витоків: рідної мови, історії нашої країни, народної гри, народної пісні.
Учениця: Hаш наpод завжди поpівнював пісню з живою водою, що даpує людям безсмеpття. Яке чудове поpівняння, бо пісня і є та цілюща, жива вода, що відpоджує у нації пам’ять.
Учень: Скільки пісенних скаpбів збеpегла пам’ять укpаїнського наpоду, пpонесла кpізь кpиваві січі, життєві завіpюхи. У пісні вилилася вся минула доля, весь хаpактеp Укpаїни. Пісня і дума становлять наpодну святиню.
Учениця: Скільки століть існує народ, стільки ж і пісня. Співали наші діди, прадіди, співаємо і ми. Любили дзвінко, весело, на всі груди співати і козаки.

Учень: Сьогодні з нагоди Свята Пресвятої Богородиці, покровительки українського козацтва у нашому навчальному закладі відбувається конкурс- огляд на краще проходження маршем та виконання стройової пісні.
Учениця: Як завжди оцінує конкурс компетентне журі.

(Оголошується склад журі: директор школи, заступник директора з виховної роботи, вчитель захисту Вітчизни, вчитель фізичного виховання, учасник бойових дій, член учнівського самоврядування).
Учень: Слово для привітання має директор школи.

(Виступ директора)
Учитель Захисту Вітчизни: Виступи учасників оцінюються за такими критеріями:

  • зовнішній вигляд,

  • виконання стройової пісні,

  • чіткість та злагодженість стройового кроку,

  • виконання стройових команд,

  • дисципліна в строю,

  • привітання команди,

  • наявність емблеми та гасла.

(Команди по черзі запрошуються до проходження)

Виступ команд

10-А Загін «Браття-козаки»

Гасло: Ще поки сильні духом українці,

І в грудях боротьби вогонь не згас -

Ми будем боронити рідну землю,

Вставай козацьке військо поміж нас!

Пісня «Ми йдемо вперед»



10-Б Загін « Звитяга»

Гасло : Наш приятель – сміливий вітер.

Звитяга – це наш заповіт.

Ми роду козацького діти,

Землі української світ.

Пісня «Гей, долиною, гей, широкою»



9-А Загін «Захисники Вітчизни»

Гасло: Ми Україну захистимо, її в образу не дамо!

Пісня «Розпрягайте, хлопці, коні».
9-Б Загін «Патріоти»

Гасло: Ми - діти нашої країни, ми любимо нашу Вкраїну!

Пісня «Гей, там на горі Січ іде»

9-В Загін «Діти отаманів»

Гасло: Ми українці – діти отаманів, чужого нам не треба, свого не

Віддамо!

Пісня «До зброї, козацтво, до зброї»



8-А Загін «Патріоти»

Гасло : Ми всі протилежності – наша сила в єдності.

Пісня «За світ встали козаченьки»
8-Б Загін «Юні соколята»

Гасло: Збережемо козацьку славу – шануймо козацький дух!

Пісня Козацький марш «Про дружбу»
8-В Загін « Гетьмани України»

Гасло : Жовто-блакитні наші прапори, гей!

Ми не переможні – шаблі догори, гей!

Буде Україна вільна – буде ненька самостійна!

Гей , гей, гей!

Пісня «Ой, у лузі червона калина»
(Після закінчення проходження загони займають своє місце по периметру)
Заступник директора з виховної роботи: Дякуємо всім загонам за участь у конкурсі. Такі змагання у нашому навчальному закладі відбуваються вперше, маємо сподівання, що вони стануть традиційними. Для підведення підсумків конкурсу – огляду журі має порадитися, зважено підійти до оцінювання, тому результати будуть оголошенні на лінійці.
Учениця: Окреслюючи перспективи майбутнього, ми повинні вдивлятися в минуле, черпати з нього той безцінний скарб, який не дасть загубити головне, розчинитися серед дрібних проблем.
Учень: День сьогоднішній нерозривно пов’язаний з учорашнім. І кожен слід на землі… І нинішня радість, і небо безхмарне, і наш достаток, і щасливе вільне життя – то слід тих, хто є вірними захисниками України!
Учениця: Роки... Скільки б їх не минуло, не зітруть у народній пам’яті світлі імена тих, хто віддав своє життя за незалежність нашої Вітчизни. Не забуваймо воїнів, які є мешканцями нашого славного краю.
Учень: Спасибі вам за збережене життя, наші славні земляки.
Учениця: Свято оголошується закритим!

(Гімн)

2. Сценарій виховного заходу з питань протимінної безпеки

«Безпека в житті – життя у безпеці»

(для учнів основної та старшої школи)
Мета (навчально-пізнавальна):

  • ознайомити учнів з правилами поводження вибухонебезпечними предметами, на які діти можуть наразитися;

  • сформувати уявлення про наслідки неправильного поводження з вибухонебезпечними предметами, розвивати особистісні якості: відповідальність, спостережливість, здатність до самовладання;

  • розширити і поглибити знання учнів про вибухонебезпечні предмети, наслідки поводження з ними;

  • розвивати навички самозахисту в умовах безпеки;      

  • виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за   свої вчинки; 

  • сприяти усвідомленню того, що правильні відповідальні дії кожної особи є запорукою збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих;

  • розвивати логічне мислення, уміння робити висновки.          



  1   2


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка