Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України



Скачати 246.24 Kb.
Дата конвертації02.04.2017
Розмір246.24 Kb.


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти і науки,

молоді та спорту України

29 березня 2012 року № 384



Форма № Н - 3.04

Запорізький національний технічний університет

(повне найменування вищого навчального закладу)

Кафедра (циклова комісія) ”Дизайн”

ЗАТВЕРДЖУЮ

Перший проректор ЗНТУ

___________В.Г.Прушківський

“______”____________2014 року

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ



_ПП 4.2.2 КОМПЮТЕРНА ГРАФІКА

(шифр і назва навчальної дисципліни)


напрям підготовки 6.020207 ”Дизайн”

(шифр і назва напряму підготовки)


спеціалізації : 1.”Дизайн промислових виробів і об’єктів”; 2.”Дизайн інтер’єру”

(назва спеціалізації)

інститут, факультет, відділення ЕГІ, гуманітарний ф-т, кафедра „Дизайн”

(назва інституту, факультету, відділення)

2014 рік

Робоча програма Компютерна графіка для студентів

(назва навчальної дисципліни)

за напрямом підготовки 6.020207 ”Дизайн” ,



спеціалізації: „Дизайн промислових виробів і об’єктів”

________________. „___” ________, 201_ року- __ с.

Розробники: старший викладач кафедри "Дизайн" ЗНТУ Потапенко Г.М.

(вказати авторів, їхні посади, наукові ступені та вчені звання)

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (предметної комісії) ”Дизайн”_________________________________________________________________________
Протокол від. “ ”___ 201_ року №
Завідувач кафедри (циклової, предметної комісії) «Дизайн»________________________
_______________________ (Демиденко О.І.)

(підпис) (прізвище та ініціали)

“_____”___________________ 201_ року
Схвалено методичною комісією вищого навчального закладу за напрямом підготовки (спеціальністю) 6.020207 „Дизайн”____________________________________________

(шифр, назва)

Протокол від “____”________________201_ року № ___
“_____”________________201_ року Голова _______________ ( )

(підпис) (прізвище та ініціали)

ЗНТУ , 2014 рік

кафедри "Дизайн", 2014 рік



  1. Опис навчальної дисципліни





Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 6

Галузь знань

0202 „Мистецтво”

(шифр і назва)



Нормативна

(за вибором)




Напрям підготовки

6.020207 „Дизайн”

(шифр і назва)



Модулів – 1

(професійне

спрямування):

" Дизайн промислових виробів і об’єктів"

7.02020701 "Дизайн"



Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

2-й

2-й

Індивідуальне науково-дослідне завдання ___________

(назва)


Семестр

Загальна кількість годин - 216

3-й

3-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 5

самостійної роботи студента – 8,5


Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр


16 год.

4 год.

Практичні, семінарські

64 год.

8 год.

Лабораторні

год.

год.

Самостійна робота

136 год.

204 год.

Індивідуальні завдання: год.

Вид контролю:


Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 37% до 63%

для заочної форми навчання – 9,26% до 90,7%




  1. Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання предмета «Комп’ютерна графіка» є оволодіння основними прийомами комп’ютерної графіки та застосування їх у курсових та дипломних проектах.

На сьогоднішній день графічні програмні продукти є самими розповсюдженими для роботи з графікою. Вони стали незамінними інструментами в арсеналі фахового дизайнера.

Курс дисципліни сприяє вихованню загальнокультурного та фахово-інформаційного рівня, навчає розглядати та оцінювати прийоми побудови 3-д моделей та графічних зображень. Висновки та знання, отримані під час навчання, безпосередньо використовуються в навчально-проектних завданнях та майбутній професійній діяльності студента.

Вивчення дисципліни полягає в ознайомленні студентів з роллю графічного дизайну в утворенні мовного середовища, розкриття принципів функціонування графічних програм та ознайомлення студентів з пакетами графічних програм.

Метою даного курсу є розглядання таких питань:


  • уміння вільно будувати 3-д моделі;

  • виконувати креслення прооектних виробів;

  • підготувати до друку графічну подачу у пограмі Adobe Photoshop;

  • створення анімаційного ролика у програмах Swish, Flash;

Головним завданням цієї дисципліни є оволодіння основними прийомами роботи з графічними системами, прослухавши курс студенти повинні:

  • оволодіти засобами та мовою комп'ютерної графіки;

- знати основні методи реалізації можливостей графічних програм у своїй проектної діяльності.

- знати основні команди комп’ютерних програм;

- уміти користуватись інструментами, які використовуються у комп’ютерних програмах;

- вільно створювати різні зображення за допомогою комп’ютерних програм;

- виконувати сканування;

- вільно працювати у текстовому редакторі Microsoft Word;

- виконувати проектно-графічні завдання у комп’ютерних програмах Adobe Photoshop та створювати анімаційний ролик у програмах Swish, Flash;

- використовувати різні види графічної техніки та застосовувати їх у комп’ютерних програмах ;

- оволодіти засобами та мовою комп'ютерної графіки;

- уміти підготувати файл в електронному вигляді для подальшого друку.

Курс лекцій та практичних занять у 3-му семестрі передбачає оволодіння студентами основних навичок у роботі з такими програмами двомірного зображення як Adobe Photoshop та Swish, Flash;

Методика навчання вибудована таким чином, щоб найбільш логічно взаємозв'язати матеріал, що викладається з реальними задачами курсового та дипломного проектування.

Дисциплінами, що забезпечують вивчення курсу «Комп'ютерна графіка» є:

- «Основи проектної графіки»; «Рисунок»; «Академічний живопис»; «Скульптура»; «Кольорознавство»; «Основи композиції»; «Основи формоутворення»; «Основи методики дизайну»; «Історія дизайну»; «Основи ергономіки»; «Основи проектної графіки»; «Макетування»; «Технологія матеріалів»; «Прикладна механіка»; «Інженерна графіка і перспектива».



Знання, здобуті в процесі вивчення дисципліни безпосередньо будуть використовуватись в головній учбовій дисципліні - проектуванні, у тому числі -дипломному.

  1. Програма навчальної дисципліни


Змістовий модуль 1. Adobe Photoshop. Виконання графічної частини. Вивчення програми SWiSH Max4. Створення анімаційної текстової заставки для презентаційного ролика

Тема 1. Знайомство з інтерфейсом програми;

Тема 2. Практична робота 20. Обробка зображень для графічної подачі проекту;

Тема 3. Загальні відомості про програму SWiSH Max4;

Тема 4. Знайомство з інтерфейсом програми;

Тема 5. Практична робота 21. Створення анімації текстового блоку;

Змістовий модуль 2. Створення відео ролика у програмі Macromedia Flash MX.

Тема 1. Загальні відомості про програму Macromedia Flash MX;

Тема 2. Знайомство з інтерфейсом програми Macromedia Flash;

Тема 3. Практична робота 22. Створення покадрової анімації;

Тема 4. Практична робота 23. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Рух;

Тема 5. Практична робота 24. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів;

Тема 6. Практична робота 25. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Морфінг. Зміна форми б'єкта;

Тема 7. Практична робота 26. Створення найпростішої кнопки;

Тема 8. Практична робота 27. Привласнити кнопкам команди;
4. Структура навчальної дисципліни


Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

Заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

лаб

інд

с.р.

л

п

лаб

інд

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Модуль 1

Змістовий модуль 1.

Adobe Photoshop. Виконання графічної частини. Вивчення програми SWiSH Max4. Створення анімаційної текстової заставки для презентаційного ролика



Тема 1. Знайомство з інтерфейсом програми






































10

4










6

12

2










10

Тема 2. Практична робота 20. Обробка зображень для графічної подачі проекту

18




10







8

22




2







20

Тема 3.

Загальні відомості про програму SWiSH Max4



12

4










8

22




2







20

Тема 4.

Знайомство з інтерфейсом програми



14

6










8

22




2







20

Тема 5.

Практична робота 21. Створення анімації текстового блоку



22




16







6

22




2







20

Разом за змістовним модулем 1

88

14

26







48

100

2

8







90

Змістовий модуль 2. Macromedia Flash. Створення анімаційного ролика

Тема 1. Загальні відомості про програму Macromedia Flash MX;


10

2










8

17

2










15

Тема 2.

Знайомство з інтерфейсом програми Macromedia Flash



16




4







12

17




2







15

Тема 3. Практична робота 22. Створення покадрової анімації;


16




4







12

17




2







15

Тема 4. Практична робота 23. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Рух;


18




6







12

17




2







15

Тема 5. Практична робота 24. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів;


18




6







12

17




2







15

Тема 6. Практична робота 25. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Морфінг. Зміна форми б'єкта

14




6







8

11













11

Тема 7. Практична робота 26. Створення найпростішої кнопки

18




6







12

10













10

Тема 8. Практична робота 27. Привласнити кнопкам команди

18




6







12

10













10

Разом за змістовним модулем 2

40

2

38







88

10

2

8









Усього годин


216

16

64







136

216

4

8







204



ІНДЗ


























-

-

-



Усього годин







































5. Теми семінарських занять

з/п


Назва теми

Кількість

годин


1







2







...








6. Теми практичних занять

з/п


Назва теми

Кількість

годин





Змістовий модуль 1.

Adobe Photoshop. Виконання графічної частини. Вивчення програми SWiSH Max4. Створення анімаційної текстової заставки для презентаційного ролика






1

Тема 2. Практична робота 20. Обробка зображень для графічної подачі проекту

10

2

Тема 5.

Практична робота 21. Створення анімації текстового блоку



16




Змістовий модуль 2. Macromedia Flash. Створення анімаційного ролика




2

Тема 2.

Знайомство з інтерфейсом програми Macromedia Flash



4

2

Тема 3. Практична робота 22. Створення покадрової анімації;


4

1

Тема 4. Практична робота 23. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Рух;


6

1

Тема 5. Практична робота 24. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів;


6

2

Тема 6. Практична робота 25. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Морфінг. Зміна форми б'єкта

6

2

Тема 7. Практична робота 26. Створення найпростішої кнопки

6

1

Тема 8. Практична робота 27. Привласнити кнопкам команди

6




Разом

64


7. Теми лабораторних занять

з/п


Назва теми

Кількість

годин


1







2







...








8. Самостійна робота


з/п


Назва теми

Кількість

годин


1

Тема 1. Знайомство з інтерфейсом програми


6

2

Тема 2. Практична робота 20. Обробка зображень для графічної подачі проекту

8

1

Тема 3.

Загальні відомості про програму SWiSH Max4



8

2

Тема 4.

Знайомство з інтерфейсом програми



8

2

Тема 5.

Практична робота 21. Створення анімації текстового блоку



6

1

Тема 1. Загальні відомості про програму Macromedia Flash MX;


8

1

Тема 2.

Знайомство з інтерфейсом програми Macromedia Flash



12

2

Тема 3. Практична робота 22. Створення покадрової анімації;


12

2

Тема 4. Практична робота 23. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Рух;


12

1

Тема 5. Практична робота 24. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів;


12

1

Тема 6. Практична робота 25. Створення анімації з побудовою проміжних кадрів.Морфінг. Зміна форми б'єкта

8

2

Тема 7. Практична робота 26. Створення найпростішої кнопки

12

2

Тема 8. Практична робота 27. Привласнити кнопкам команди

12




Разом

136

Для студентів денної форми навчання – 2 індивідуальних домашніх завдання з кожного змістовного модуля.

Для студентів заочної форми навчання – контрольна робота.
10. Методи навчання
Під час викладання курсу використовуються наступні методи навчання:


  • розповідь – для оповідної, описової форми розкриття навчального матеріалу;

  • пояснення – для розкриття сутністі певного явища, закону, процесу;

  • бесіда – для усвідомлення за допомогою діалогу нових явищ, понять;

  • ілюстрація –для розкриття предметів і процесів через їх символічне зображення (малюнки, схеми, графіки);

  • практична робота – для використання набутих знань у розвязанні практичних завдань;

  • аналітичний метод – мисленнєвого або практичного розкладу цілого на частини з метою вивчення їх суттєвих ознак;

  • індуктивний метод – для вивчення явищ від одиничного до загального;

  • дедуктивний метод – для вивчення навчального матеріалу від загального до окремого, одиничного;

  • проблемний виклад материалу – для створення проблемної ситуації.


11. Методи контролю
Для студентів денної форми навчання: усне опитування на практичних заняттях, захист індивідуального домашнього завдання, аудиторна контрольна робота.

Для студентів заочної форми навчання: захист контрольної роботи, розв’язання задачі, тестування.


12. Розподіл балів, які отримують студенти
Кожен змістовний модуль оцінюється за 100-бальною шкалою.

Під час контролю враховуючи наступні види робіт:



  • активність роботи студента на практичному занятті оцінюється до 3 балів. (Всього 8 практичних заняття по 3 бали = 24 бали);

  • захист індивідуального домашнього завдання студента оцінюється до 36 балів;

  • аудиторна контрольна робота – до 40 балів.

Підсумковий контроль визначається як середня двох контролів за перший та другий змістовні модулі.
Приклад для заліку

Поточне тестування та самостійна робота

Сума

Змістовий модуль №1

Змістовий модуль № 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

100

10

10

10

101

10

10

10

5

5

Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.

Приклад для екзамену



Поточне тестування та самостійна робота

Підсумковий тест (екзамен)

Сума

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль

2


Змістовий модуль

3





100

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

Т10

Т11

Т12

10

10

10

101

10

10

10

5

5

10

10

10

Т1, Т2 ... Т12 – теми змістових модулів.
Приклад за виконання курсового проекту (роботи)

Пояснювальна записка

Ілюстративна частина

Захист роботи

Сума

до ___

до ___

до ___

100

Шкала оцінювання: національна та ECTS


Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

відмінно

зараховано



85-89

В

добре

75-84

С

70-74

D

задовільно

60-69

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

1-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни



13. Методичне забезпечення


  1. Навчальний посібник / Укл.: Г.М.Потапенко – Запоріжжя: ЗНТУ, 2013. – 200 с.



14. Рекомендована література

Базова
1. Бурлаков М.П. CorelDRAW 10 [Текст] / М.П. Бурлаков – СПб.: Питер, 2001. – 592 с.: ил.

  1. Вальков Н.П. Дизайн: очерки теории системного проектирования [Текст] / Н.П. Вальков Моисей Самойлович Каган. – Л., ППУ., 1983. – 183с.

  2. Даниленко В.Я. Основи дизайну [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В.Я. Даниленко – K.: ІЗМН, 1996. - 92 с.

  3. Даниленко В.Я. Дизайн [Текст]: підручник / В.Я. Даниленко. – Харків: ХДАДМ, 2003.–320 с. 664 іл.

  4. Лазарев E.Н. Дизайн машин [Текст]/ E.Н. Лазарев. – Л., Машиностроение. Ленингр. отд-ние., 1988. – 256 с.

  5. Мак-Келланд, Дик. Photoshop 6 для «чайников». [Текст]: Уч. Пос. /Пер. с англ. : / Мак-Келланд, Дик. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2001. – 368 с. : ил.

  6. Яцюк О.Г. Компьтерные технологии в дизайне [Текст] / О.Г. Яцюк.– М.: НТ Пресс, 2006.– 608 с. : ил.


Допоміжна


  1. Мунипов В.М. Эргономика: принципы и рекомендации [Текст] / В.М. Мунипов. – М., ВНИИТЭ и ГКНТ. 1983. - 285 с.

  2. Сидоренко В. М. Средства дизайн-программирования [Текст] / В.М.Сидоренко – ВНИИТЭ., 1987.– 350 с.

  3. Иванов В. Н. Экология и автомобилизация [Текст] / В.H. Иванов, В. К., Сторчевус, В. С. Доброхотов. – К.: Будівельник, 1983. ­– 178 с.

  4. Квасов A.C. Основы художественного конструирования промышленных изделий [Текст]: учеб. пособ. для студ. вшц. учебн. завед. / A.C. Квасов – М.: Гардарики, 2006. – 95 с.




База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка