Наказ №187 Про участь колективу школи у проведенні Всеукраїнського тижня права 2015/2016 навчального року



Скачати 187.67 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір187.67 Kb.


УКРАЇНА

ЗІДЬКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

ІМ. Г.І.КОВТУНА

ЗМІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ

с. Зідьки



09.11.2015 187

Про участь колективу школи

у проведенні Всеукраїнського


тижня права 2015/2016 навчального року
На виконання розпорядження Харківської обласної державної адміністрації від 30.09.2015 № 466 «Про затвердження Плану заходів щодо участі Харківської області у проведенні у 2015 році Всеукраїнського тижня права», наказу відділу освіти Зміївської райдержадміністрації від 02.11.2015 № 296 «Про проведення Всеукраїнського тижня права 2015/2016 н.р.» та з метою підвищення рівня правової культури учнів школи,
НАКАЗУЮ:

  1. Провести в школі Всеукраїнський тиждень права.

07.12.2015 – 13.12.2015

2. Заступнику директора з ВР Реженко Ю. В.:

2.1. Скласти план заходів щодо відзначення Всеукраїнського тижня права

До 01.12.2015 року

2.2. Ознайомити класних керівників 1-11 класів з планом заходів щодо проведення Всеукраїнського Тижня права

До 04.12.2015 року

2.3. Забезпечити організацію та проведення заходів згідно плану заходів щодо проведення Всеукраїнського Тижня права.

2.4. Надати методичну допомогу класним керівникам 1-11 класів у підготовці заходів в ході Всеукраїнського тижня права.

07.12.2015 – 13.12.2015

2.5. Забезпечити організацію та проведення Всеукраїнського уроку «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.

10.12.2015 року

2.6. Організувати та провести зустрічі працівників юстиції та представників правоохоронних органів з учнями школи.

Протягом тижня

2.7. Надати інформацію щодо проведення всеукраїнського тижня права до відділу освіти.

До 14. 12. 2015 року

2.8. Забезпечити висвітлення на веб-сайті школи заходів з проведення Всеукраїнського тижня права.

До 15. 12.2015 року

3. Вчителю правознавства Реженко Ю. В. підготувати команду учнів 9-11 класів та забезпечити участь у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства.

12.12.2015 року

4. Педагогу-організатору Байбарі І. О. та соціальному педагогу Майбороді М.М. організувати виставки дитячих малюнків, тематичних стендів, фоторепортажів, стіннівок.

07.12.2015 – 13.12.2015

5. Класним керівникам 1-11 класів:

5.1. Забезпечити виконання плану заходів щодо проведення Всеукраїнського тижня права.

07.12.2015 – 13.12.2015

5.2. Залучити учнів класу до участі у загальношкільних заходах.

07.12.2015 – 13.12.2015

5.3. Підготувати та провести Всеукраїнський урок «Права людини».

10.12.2015 року

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи О. Й. Носик

«Затверджено»

Директор школи О. Й. Носик

План

заходів щодо відзначення Всеукраїнського тижня права 2015/2016 навчального року в Зідьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Г. І. Ковтуна



з/п

Зміст заходу

Дата проведення

Відповідальні

1.

Провести в Всеукраїнський урок «Права людини» » з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини

10.12.2015

Класні керівники 1-11 класів

2.

Організувати виставки дитячих малюнків «Знати сьогодні, щоб жити завтра » серед учнів 1-7-х класів

07.-11.12.2015

Педагог-організатор Байбара І. О.

3.

Забезпечити участь учнів 9-11 класів школи у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

12.12.2015

Вчитель правознавства Реженко Ю. В.

4.

Провести гру-подорож «Україна – єдина країна» для учнів 1-4-х класів

07 -11.12.2015

Класні керівники 1-4 класів

5.

Провести лекції за темою «Конституційні засади єдиної суверенної держави» для учнів 9-11 класів

07 -11.12.2015

Вчитель правознавства Реженко Ю. В.

6.

Організувати у бібліотеці виставку літератури, фотоматеріалів, документів, тематичного стенду за темою «Закон і ми»

07 -11.12.2015

Завідуюча шкільною бібліотекою

Мішина Т. М.



7.

Організувати та провести зустріч учнів із працівниками юстиції за темою:

« Основні права і обов’язки сучасного громадянина України»



07 -11.12.2015

Заступник директора з ВР Реженко Ю. В., педагог-організатор Байбара І. О., соціальний педагог Майборода М. М.

8.

Організувати і провести брейн – ринг для учнів 10-11 класу «Статуси і ролі особистості в соціумі: правовий аспект»

07 -11.12.2015

Вчитель правознавства Реженко Ю. В.

9.

Організувати та провести зустрічі дільничого інспектора з батьківською громадськістю за темою « Ми працюємо для народу»

Протягом грудня на батьківських зборах

Заступник директора з ВР Реженко Ю. В., педагог-організатор Байбара І. О., соціальний педагог Майборода М. М.

10.

Проект «День без куріння»

Протягом тижня

Вчитель правознавства Реженко Ю. В.



11.

Взяти участь у прес-конференції з представниками громадських організацій Зміївського району.

13.12.2016

Заступник директора з ВР Реженко Ю. В., педагог-організатор Байбара І. О., соціальний педагог Майборода М. М.

12.

Сприяти широкому висвітленню в засобах масової інформації, у тому числі на веб-сайті школи заходів з проведення Всеукраїнського тижня права

До 15.12.2015 року

Соціальний педагог Майборода М. М.



      1. Всеукраїнський Тиждень права.

      2. Проект «День без куріння».



Одним із популярних заходів, що проходять в школі є Тижні правових знань, в ході яких по суті відбувається своєрідне поєднання багатьох позаурочних виховних заходів (випуск стіннівок, зустрічі з цікавими особистостями, організація тематичних заходів), до яких залучається більш широка аудиторія ніж зазвичай.

Планування тижня правових знань здійснюється заздалегідь. Перелік заходів, що планується провести цього тижня, не повинен бути надто перевантаженим. Варто дотримуватись принципу «Краще менше, але краще».

Важливо також врахувати і потенційні можливості навчального закладу при проведенні тих, чи інших заходів. Одним із прикладів є проведення Всеукраїнського Тижня права у формі проекту «День без куріння».

Проект «День без куріння»

Контекст проекту

Цей проект направлений на виховання високого рівня правосвідомості учнів школи. Мета: формувати в учнів здатності до самоконтролю, поваги до моралі і правопорядку; пропагувати здоровий спосіб життя, зміцнювати прагнення жити за законами високої моралі.



Завдання:

  • Розвиток особистості;

  • Налаштувати атмосферу співробітництва в процесі роботи над

проектом;

  • Виховувати почуття відповідальності за життя інших людей і

повагу до них;

  • Формувати вміння відстоювати власну точку зору, роботи свідомий вибір.

Цільові групи

Партнером проекту є адміністрація школи, Рада школи. Серед інших цільових груп – вчителі, учні школи, представники правоохоронних органів, нарколог районної лікарні, служби соціального захисту молоді, громадськість.



Компоненти проекту

Для виконання заходів по кожному напрямку проекту були створені такі робочі групи:



школі»;

  • Анкетування учнів і обробка результатів анкетування;

  • Підготовка та проведення відкритої трибуни;

  • Оформлення інформаційного стенду;

  • Проведення виховного заходу «Суд над курінням»;

  • Розробка плану щодо підтримки практичних результатів

проектної діяльності.

Термін дії проекту: Листопад – червень

Хід роботи над проектом

І етап. Вибір проблеми для вирішення.

Ми обрали найбільш актуальну і важливу проблему не тільки в сфері шкільного життя, а й проблему, яка дійсно пов’язана зі здоров’ям неповнолітніх. Тема проекту: «День без куріння». Саме проблема куріння однолітків була цікавою і важливою для нас.

Вирішення цієї проблеми дає можливість:



  1. опрацювати та проаналізувати Закон України «Про заборону тютюнопаління»;

  2. методом проведення «Відкритої трибуни» з’ясувати особисте відношення учнів школи до тютюнових виробів та курців;

  3. проаналізувати стан здоров’я людини яка курить і довести до відома всіх учнів школи про пагубний вплив тютюну на організм людини;

  4. зменшити кількість курців серед молоді.

Тому, ми з натхненням почали роботу над проектом. Самостійне вирішення проблеми нам довірили вперше.

ІІ етап. Дослідження проблеми.

1. Визначення джерел інформації.

На цьому етапі ініціативна група зібрала інформацію, необхідну для практичного вирішення обраної проблеми. Зібрана інформація була поділена на три основні частини:



  1. інформація про дотримання норм Закону України «Про заборону тютюнопаління в громадських місцях»;

  2. інформація про досвід вирішення аналогічних питань навчальними закладами району (методи впливу на курців на території школи);

  3. інформація про пагубний вплив тютюну на організм людини.

    1. Аналіз інформації. Вибір способу вирішення проблеми.

Проаналізувавши й систематизувавши всю зібрану інформацію, ініціативна група склала план заходів, які б допомогли вирішити їхню проблему. Учні запланували:

  1. провести акцію «Я відмовляюсь від куріння в школі»;

  2. провести відкриту трибуну, де всі учасники навчально-виховного процесу (учні, вчителі, батьки) висловили б свої думки з наступних питань:

- Палити чи ні – це:

А) особистий вибір кожного

Б) врахування громадської думки

В) дотримання норм Закон України «Про заборону тютюнопаління в громадських місцях»

- Позиція пасивних курців.

При цьому учасники відкритої трибуни під час висловлювань повинні обрати одну з наступних позицій: «ЗА», «ПРОТИ», «БАЙДУЖЕ», «КАТЕГОРИЧНЕ - НІ».



  1. провести анкетування учнів 8-11 класів.

Анкета

  1. Вік ________

  2. Стать ____________

  3. Курите ви чи ні? __________

  4. Коли вперше почав курити? _______________

  5. Які перші враження? ________________________

  6. Які причини потягу до цигарки? ________________

  • Цікавість;

  • Завоювання авторитету;

  • Вплив компанії (не хотілося бути білою вороною, за компанію з іншими, серед інших);

  • Примушення (тиск дорослих або друзів);

  • Вмовляння (друзів, членів компанії);

  • Бажання подобатися (хлопцю, дівчині);

  • Хвилювання, переживання, стреси;

  • Інше (вказати, що саме …)



  1. Скільки сигарет викурюєте?

  • 1 пачку сигарет в день;

  • 5-6 сигарет в день;

  • 1 сигарету в день;

  • 1 сигарету в тиждень;

  • 1 сигарету в місяць;

  • Інша відповідь _____________________



  1. оформити інформаційний стенд, де розмістити результати анкетування;

  2. здійснити суд над курінням, як соціальною проблемою;

  3. розробити план подальшої роботи в рамках проекту з метою підтримки практичних результатів проектної діяльності;

  4. завершальна частина проекту. Представлення результатів роботи вчителям, учням школи, представникам батьківських комітетів.

ІІІ етап. Наші кроки. Вирішення проблеми.



  1. Понеділок. Ми збирали інформацію з проблеми, вирішували організаційні питання.

  2. Вівторок. Була проведена акція «Я відмовляюся від куріння в школі», коли учні школи скидували в урну тютюнові вироби та запальнички, демонструючи відмову від вживання тютюну. В цей же день була проведена відкрита трибуна, де всі бажаючи висловлювали свої думки з проблеми куріння.

  3. Середа. Ініціативна група проводила анкетування учнів 8-11 класів, обробляла анкети, оформляла результати анкетування в протокол.

Результати анкетування

Учнів 8-11 класів в рамках проведення проекту «День без паління»

В анкетуванні брали участь 124 учні 8-11 класів. Всі анкети були опрацьовані, зроблені певні висновки. Результати наступні: з 124 учнів 97 не курять, а 27 зізналися в тому, що вони курять.



Вік курців

14-17 років

Стать

15 хлопців

12 дівчат



Вік з якого палять

З 7 років – 5 чоловік

Інші 11-16 років



Причини

Цікавість – 2

Вплив компанії – 10

Вмовляння - 1

Хвилювання, стреси – 8

Інше - 3


Кількість

1 пачка в день – 9

5-6 сигарет в день – 4

1 сигарета на місяць – 2

Інше - 7




  1. Четвер. Група учнів оформляла інформаційний стенд, де було вміщено фото учасників відкритої трибуни, результати анкетування учнів школи та аналіз Закону України «Про заборону тютюнопаління в громадських місцях».

  2. П’ятниця. За участю активістів правових центрів класних колективів 8-11 класів було проведено рольову гру «Суд над курінням».

Рольова гра «Суд над курінням»

Секретар. Встати! Суд іде!

Суддя. Прошу сідати! Слухається справа по звинуваченню нікотину, тютюну та цигарок у злочинних діях проти людини та людства. На засідання запрошені: прокурори, захисники, свідки.

Секретар. Введіть підсудних.

Суддя. Слово надається прокурорам.

Прокурор. Шановне панство! Кожен знає, що найбільше багатство людини – це її здоров’я. Людина, яка не хворіє зовсім не цінує свого здоров’я, і навіть не уявляє, що може бути інакше. Ваша честь! Панове присяжні! Я закликаю Вас уважно і не упереджено вислухати обидві сторони, обвинувачення і захисту, допитати свідків і всіх хто захоче висловитися і на основі всього винести справедливий вирок.

Прокурор. У матеріалах поданих на розгляд суду, наводяться небезпечні факти, які підтверджують, що обвинувачені нікотин, тютюн і сигарета є першопричиною багатьох хвороб, вони вкорочують вік людини, спонукають до тяжких злочинів, є причиною моральної деградації суспільства. Особисто я вважаю обвинувачених ворогами людства і вимагаю винесення їм найвищої міри покарання.

Суддя. Нікотин, тютюн, сигарета! Чи визнаєте ви себе винними у злочинних діях проти людини, ворогами її здоров’я та причиною названих нещасть?

Підсудний. Ні! Ваша честь, ворогами її здоров’я та причиною її нещасть є сама людина, яка використовує нас, не враховуючи наших властивостей.

Прокурор. Ваша честь прошу вислухати свідків обвинувачення.

Суддя. Викликається для свідчень свідок 1. Чи готові ви говорити правду і тільки правду?

Свідок 1. Так, Ваша честь!

Суддя. Що ви можете сказати про підсудних.

Свідок 1. ________________-

Адвокат. Ваша честь дозвольте задати запитання свідку.

Суддя. Дозволяю.

Адвокат. Назвіть, будь-ласка джерело названих вами фактів.

Свідок 1. Джерело – це життя.

Адвокат. Чи відомо вам які великі доходи економіці приносить виробництво і продаж тютюнових виробів?

Свідок 1. ________________

Суддя. Чи є ще питання до свідка?

Адвокат. Ні Ваша честь.

Суддя. Викликається головний свідок по справі лікар. Чи усвідомлюєте ви обов’язок говорити суду тільки правду?

Свідок 2. Так Ваша честь. Шановні друзі! Історії відомо чимало прикладів, коли страшні епідемії чуми, віспи, холери, спустошували країни та навіть окремі континенти земної кулі. Але людство вистояло, хоча й дорогою ціною. _____________

Адвокат. Ваша честь дозвольте репліку.

Суддя. Дозволяю.

Адвокат. Дякую. Дозволю собі зауважити, що свідок говорив про наслідки зловживання тютюновими виробами. Але ж ними можна і не зловживати.

Свідок 2. Якби тютюнові вироби не були шкідливими, не були засобом одурманювання, то й не було б такої проблеми, як паління з його пагубними наслідками.

Суддя. Сідайте. Викликається наступний свідок. Чи усвідомлюєте ви, що будете говорити в суді?

Свідок 3. Так.

Суддя. Будь-ласка, говоріть.

Свідок 3. Те, що я хочу сказати відповідає моїм переконанням і не суперечить правді. Я хочу розказати про свого прадіда, який не курив і дожив до глибокої старості, хоча все життя курив, крім постів. Знав міру в усьому. Дякую.

Суддя. Запрошується наступний свідок. Чи готові ви говорити тільки правду?

Свідок 4. Так, Ваша честь. Хочу зазначити, що невтішні реалії щодо вживання тютюну стали приводом для прийняття Верховною Радою України закону ____________

Адвокат. Новий закон є безумовно позитивним кроком у боротьбі з тютюнопалінням, але крім цього кожен з нас повинен усвідомити всю небезпеку здоров’ю, яку несе у собі кожна викурена сигарета.

Суддя. Дякую. Викликається наступний свідок. Чи відома вам відповідальність за давання неправдивих свідчень

.Свідок 5. Так Ваша честь.



Суддя. Що вам відомо у справі підсудних?

Свідок 5. Хочу навести як приклад деякі статистичні данні. Анкетування проводилося серед учнів Зідьківської школи._________

Суддя. Чиє ще бажаючи зі сторони захисту?

Адвокат. Шановні судді! Усі присутні у цьому залі. Може мій виступ видається декому незвичайним, як для захисника підсудних. Незвичайність полягає в тому, що я не заперечуватиму властивостей нікотину, про які говорили свідки обвинувачення. Справді, вживання їх негативно впливає на здоров’я людини є причиною багатьох бід. Небезпечні вони найбільше для юнацтва. І здається логічно булоб просто заборонити їх виробництво і проблема розв’язана. Та чи зніме проблему заборона?

Хочу звернути увагу високого суду на одну важливу деталь у виступі свідка. Він згадав прадіда, який не хворів, хоча все життя курив і не цурався чарки. Я чомусь впевнена, що отой прадід, як і всі мудрі діди і прадіди, ніколи не чаркувалися з неповнолітніми. Часто малограмотні або й зовсім не письменні, вони виховували своїх дітей у кращих народних традиціях. Їхні діти знали, що можна і до чого треба дорости. Вони добре розуміли, наскільки вразливий до дій тютюну дитячий та юнацький організм, який розвивається, росте, зміцнюється. Сьогодні чомусь державні правителі, схоже цього не розуміють, або ж вони зовсім байдужі до свого народу. Де ті телепередачі, ті фільми, які б заставили підлітка задуматися над загрозою.



Адвокат. Нікотин – це речовина, яка приносить і користь і шкоду. А для чого Бог дав людині, своєму найвищому, найдосконалішому творінню розум і волю? Для того, щоб розрізняти добро і зло, протистояти злу, яку б лічину воно не приймало, щоб не піддатися спокусі. Ворог людини – диявол, який постійно спокушає забороненого плоду, не слухатися законів Божиїх і людських. Але ми повинні завжди пам’ятати, що за порушення законів рано чи пізно настає суд і кара. Кара Божа, кара судова, кара хворобою, стражданнями. Тож звертаючись до молодих, юних, я хочу нагадати, перш ніж піднести до рота сигарету, хто б до цього не спонукав, запитайте у свого розуму, чи потрібне йому затуманення, чи варто ризикувати здоров’ям заради короткочасного кайфу. Якщо у вас є сила волі, людська гідність, то відстоюйте її і як казав наш великий пророк Т. Г. Шевченко «Образ Божий багном не сквірніте».

Свідок 6. Ваша честь я хочу додати. Україна знаходиться на 17 місці у світі за вживання тютюнових виробів. Викликає тривогу збільшення кількості дітей., які курять. Так, починаючи з 11 років майже 17 % дітей курять. А за прогнозами вчених до 2020 року 12 % усіх випадків смертності буде пов’язане з тютюнопалінням.

Прокурор. Ваша честь. Виходячи з вищесказаного, вважаю нікотин, тютюн та сигарети ворогами людства і вимагаю винесення їм найвищої міри покарання.

Секретар. Оголошується перерва для прийняття суддями вироку. Декламує вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина».Для винесення вироку прошу встати.

Суддя. Вирок іменем учнів Зідьківської школи ім. Г. І. Ковтуна

Уважно і неупереджено вислухавши виступи обох сторін, зваживши на факти й аргументи, які були наведені, узгодивши між собою думки і позиції, ми стверджуємо, володіючи властивостями здатними заподіяти шкоду здоров’ю людини нікотин, тютюн та цигарки все ж не є суб’єктами, а лише засобами вчинення зла людиною. Вживати їх чи не вживати, це залежить від особи, її сили волі, від її моральності.



Суддя. Ми розуміємо, що спокус у людини багато, але не варто бути рабом обставин. Пам’ятаймо українське прислів’я: здоров’я маємо не дбаємо, а загубивши плачемо. Шановні дорослі будьмо взірцем для своїх дітей, зі свого повсякденного життя викореніть тютюнові вироби. Дорогі батьки, приділяйте більше уваги своїм дітям.

Суддя. Шановні вчителі! Профілактика та боротьба з куріями – це єдине, що може попередити хвороби. Юнаки та дівчата, відмовтеся від вживання тютюну. Пам’ятайте, єдина людина, що може зберегти ваше здоров’я – це ви самі.

Суддя. Візьміть до уваги слова великого українця всесвітньо відомого лікаря Миколи Амосова «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше волна хворіє від лінощів і жадібності, але іноді і не від усвідомлення ціни здоров’я»

Суддя. Кваліфіковану пораду чи допомогу ви можете отримати у консультантів: психолога, соціального педагога, вчителів біології та дільничих лікарів. Вирок остаточний і оскарженню не підлягає.

В грудні 2016 р. робочою групою було розроблено план роботи щодо підтримки практичних результатів проектної діяльності.



План



Заходи

Термін проведення

1.

Видавництво та публікація розроблених в ході проекту матеріалів (брошури, листівки)

щомісяця

2.

Екскурсія до музею анатомії м. Харкова

червень.

3.

Круглий стіл із залученням спеціалістів служб Зміївського району

щомісяця

4.

Організація і проведення одноденного табору учнівської молоді з метою обміну досвідом

травень

Висновок

Завдяки цьому проекту ми набули життєвого досвіду. Участь у цій корисній акції, підвела нас до усвідомлення того, що великі справи починаються з маленьких вчинків. Але ми набули й гіркого досвіду, який навчив критично мислити і оцінювати дії тих учнів, які не відверто висловлювали свою думку та несерйозно поставилися до проведення акції. Учасники проекту зробили для себе висновок: для того, щоб виховати свідомих громадян, не достатньо лише говорити та декламувати демократичні цінності та ідеї.



Колектив поставився до вирішення проблеми з неабияким ентузіазмом. Ми зможемо продовжити розпочату справу та завершити її. А наші вчителі, сподіваються, що в Україні виховання свідомого, відповідального громадянина нарешті стане справою не тільки школи, а й держави в цілому, адже дотримуватися норм закону повинні не тільки пересічні громадяни, а й можновладців.

Фотогалерея

проведення відкритої трибуни «Моє ставлення до куріїв та куріння» як одного із етапів проведення проекту «День без куріння»



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка