Моніторинг змі щодо реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади



Скачати 270.02 Kb.
Дата конвертації31.03.2017
Розмір270.02 Kb.




172/15.02.2016



Моніторинг

ЗМІ щодо реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади

(усі матеріали подаються мовою оригіналу)


Децентралізація: дані моніторингу проектного офісу Національної ради реформ

Децентралізація владних повноважень в Україні, у порівнянні з деякими іншими реформами, що проводяться в Україні, займає лідируючі позиції. Такий висновок можна зробити з даних «Моніторингу прогресу реформ за 2015 рік», опублікованому проектним офісом Національної ради реформ.

Нагадаємо, за реалізацію завдань з децентралізації відповідальне Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

Серед іншої інформації, моніторинг містить дані опитувань в частині децентралізації, які свідчать, що 35% опитаних респондентів відзначили активні зміни в цій сфері. Деталі - ТУТ



Голова Верховної Ради України

Сторінка у Facebook Голови ВРУ

Щоб досягти успіху у реалізації будь-якої реформи, необхідно пройти шлях від скепсису до підтримки. Розраховувати на підтримку змін можна тільки тоді, коли люди розуміють, куди ми рухаємось, і починають бачити свою вигоду від тих кроків, які реалізуються.

В реформі децентралізації ми уже маємо чимало таких переконливих прикладів, адже місцеві бюджети за останній рік суттєво зросли. Поговоримо сьогодні про Рівне. Бюджет міста отримав додатково понад 185 млн. грн. І це не просто цифри. За рахунок додаткових коштів у Рівному завершили будівництво загальноосвітньої школи № 14 на вулиці Баженова. Діти тепер мають змогу навчатись у найсучаснішій школі. Також оновлено покрівлю у санаторії “Електронік - Рівне”. А в парку ім. Шевченка реконструйовано міський Будинок культури, який вже зараз може вмістити 1200 глядачів.

Чим більше буде таких прикладів, тим більше матимемо прихильників децентралізації і програми реформ в цілому. Люди сьогодні чекають від влади саме цього - зрозумілих для них пріоритетів і реальних, відчутних для них змін. Це і є запорукою довіри.

Верховна Рада України


Сайт ВРУ

Одного старосту можуть обирати жителі декількох сіл об’єднаної громади, - роз’яснення комітету ВРУ


…Відповідно до частини шостої статті 2 Закону України «Про місцеві вибори» вибори старости проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, до якого входить територія відповідного населеного пункту (села або селища) у складі об’єднаної сільської, селищної, міської територіальної громади.

Комітет звертає увагу, що з метою уникнення порушення принципу рівності прав громадян, в об’єднаній територіальній громаді не може бути населених пунктів, жителі яких не зможуть скористатись своїм правом на обрання старости та відповідне представлення своїх інтересів у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади.

Крім того, з метою не допущення погіршення якості та доступності послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді до обрання старост, пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» передбачено, що у селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання. Більше - ТУТ

Мінрегіон України

Сайт Мінрегіону

16 лютого відбудеться підписання Меморандуму про узгодження мети діяльності щодо впровадження реформи місцевого самоврядування між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України і Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».

У підписанні візьмуть участь Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко та Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»Мирослав Пітцик.



Консультації для об’єднаних територіальних громад

«Децентралізація влади»

Експерти розповіли, куди і до кого об’єднані громади можуть звернутися за оперативною консультацією


Мінрегіон України займає активну позицію у питаннях нормативно-правової, організаційної та методичної підтримки створених об’єднаних територіальних громад. Одним з інструментів такої підтримки є створення експертної групи для невідкладного реагування у вирішенні питань об’єднаних територіальних громад. Про це йшла мова в програмі «Тема: Країна» Українського радіо за участі Владислава Федоренка, завідуючого кафедрою НАДУ, експерта Центрального офісу реформ, Віри Козиної, фахівця з правових питань експертної групи для невідкладного реагування у вирішенні питань ОТГ та Анатолія Кушніра, голови Маківської сільської об’єднаної громади (Хмельницька область).

Віра Козина повідомила, що за ініціативи Мінрегіону та за підтримки Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO з листопада минулого року діє закритий форум з правових питань для представників об’єднаних громад, на якому вони можуть оперативно отримати консультації з питань, що виникають у процесі становлення об’єднаних громад. Щоб отримати можливість поставити питання експертам, для цього достатньо зареєструватися на форумі.

«Зараз найпоширеніші питання – це кадрові питання, питання з управління комунальною власністю та питання здійснення тендерних процедур, з якими  раніше громади не стикалися», - пояснила Віра Козина.

Владислав Федоренко зазначив, що Мінрегіон акумулює всі питання, які виникають в об’єднаних громадах і, якщо вирішення окремих з них - у сфері компетенції інших міністерств та відомств, то Мінрегіон направляє їх за належністю і слідкує, щоб жодне питання не залишилося поза увагою. Експерт також відзначив рішення Уряду про створення посад заступників голів обласних державних адміністрацій з питань децентралізації. На його думку, такий крок посилить координацію реформи на місцях.

«Я брав участь у виробленні критеріїв до кандидатів на такі посади. Це мають бути не кабінетні працівники, а з досвідом роботи за відповідним напрямком не менше 5-7 років, бути авторитетними людьми, здатними залучити до реалізації завдань реформи фахівців», - сказав експерт Центрального офісу реформ.

Він звернув увагу на важливість все-таки прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації. За його словами це дозволить провести повноцінну реформу місцевого самоврядування, забезпечивши її необхідною нормативно-правовою базою у відповідності до оновленого Основного закону.

Повну версію програми «Тема: Країна» слухати ТУТ

Центральна виборча комісія

Сайт ЦВК

Комісія призначила на неділю, 24 квітня 2016 року перші вибори депутатів сільської та селищної рад двох об'єднаних територіальних громад і відповідних сільського та селищного голів, а також встановила відсутність правових підстав для призначення перших місцевих виборів у низці об'єднаних територіальних громад

12 лютого відбулось чергове засідання Центральної виборчої комісії, яке провів Голова Комісії Михайло Охендовський.

Комісія затвердила середні норми видатків територіальних та дільничних виборчих комісій на підготовку і проведення місцевих виборів, призначених в окремих регіонах України на 27 березня 2016 року.

Окрім того, Комісія затвердила Розподіли субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підготовку і проведення позачергових виборів Криворізького міського голови 27 березня 2016 року на загальну суму 5 млн 737 тис. 700 гривень та на виготовлення органами ведення Державного реєстру виборців списків виборців та іменних запрошень для підготовки і проведення вказаних виборів на загальну суму 32 тис. 800 гривень.

Внесено зміни до постанов Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2015 року № 197, від 14 вересня 2015 року № 291 та від 23 вересня 2015 року № 362.

Розглянувши відповідні звернення п'яти обласних державних адміністрацій, Комісія встановила відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад низки об'єднаних територіальних громад у цих областях та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів. А саме – перших виборів депутатів Артемівської міської ради об'єднаної територіальної громади та Артемівського міського голови, депутатів Андріївської сільської та Очеретинської селищної рад об'єднаних територіальних громад і відповідних Андріївського сільського та Очеретинського селищного голів (Донецька область), депутатів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови (Кіровоградська область), депутатів Гостомельської селищної ради  об'єднаної територіальної громади та Гостомельського селищного голови (Київська область), депутатів Голопристанської міської ради об'єднаної територіальної громади та Голопристанського міського голови (Херсонська область), депутатів Зорівської сільської ради  об'єднаної територіальної громади та Зорівського сільського голови (Черкаська область).

При цьому Комісія зазначила, що необхідною передумовою призначення перших виборів сільських, селищних, міських рад об'єднаної територіальної громади та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, до складу об'єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої знаходиться в межах іншого району, є внесення змін до меж відповідних районів. А вирішення цих питань належить до повноважень Верховної Ради України.

Окрім того, розглянувши звернення Київської та Рівненської обласних державних адміністрацій щодо прийняття ЦВК рішення про призначення перших виборів депутатів сільських та селищної рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських та селищного голів у зв'язку з утворенням у зазначених областях об'єднаних територіальних громад, Комісія призначила на неділю, 24 квітня 2016 року зазначені вибори у таких об'єднаних територіальних громадах: Пісківській селищній об'єднаній територіальній громаді (Київська область), Привільненській та Крупецькій сільських об'єднаних територіальних громадах (Рівненська область).

При цьому Комісія оголосила з 5 березня 2016 року початок виборчих процесів вказаних  виборів.

З метою забезпечення однакового застосування законодавства України про місцеві вибори Комісія затвердила Порядок призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів, а також встановила форму звернення Ради міністрів АР Крим, обласних державних адміністрацій щодо призначення таких виборів.



Сайт ЦВК

ПОСТАНОВА


12 лютого 2016 року № 32

Про Порядок призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів

Асоціація міст України

Сайт АМУ

АМУ просить народних депутатів підтримати законопроект про передачу земель з державної до комунальної власності ОТГ №3510

Завтра на засіданні  парламентського Комітету  з питань аграрної політики та земельних відносин будуть розглядатися два альтернативні законопроекти:

Про віднесення земель державної власності за межами населених пунктів до комунальної власності об'єднаних територіальних громад) (р.№3510, н.д. М.Федорук).

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності на територіях об'єднаних територіальних громад та врегулювання інших земельних відносин (р.№3510-1,н.д.В.Амельченко та ін.).



До комунальної власності передаються: усі землі державної власності за межами населених пунктів у межах територій об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, окрім земель, на яких розташовані об’єкти нерухомості державної власності та зі спеціальним статусом.

АМУ виступає на підтримку законопроекту №3510 і вважає, що його прийняття дозволить швидко та просто здійснити процес передачі земель з державної до комунальної власності ОТГ. Законопроект №3510 не передбачає додаткових умов, а внесення до Державного земельного кадастру меж територіальних громад передбачається використання існуючої документації (проекти формування територій сільських, селищних, міських рад, проектів землеустрою щодо уточнення меж територій сільських, селищних, міських рад). Окрім того, проект 3510 передбачає реальне розширення повноважень, а 3510-1  - лише централізує владу, надаючи додаткові повноваження Держгеокадастру. Також законопроект №3510-1 практичноунеможливлює передачу земель у комунальну власність ОТГ і створює умови для значної кількості корупційних схем.

Асоціація міст України звертається до народних депутатів з проханням підтримати на засіданні Комітету законопроект № 3510, оскільки він передбачає реальну передачу повноважень органам місцевого самоврядування ОТГ щодо управління земельними ресурсами за межами населених пунктів без додаткових витрат з бюджетів та в найкоротші терміни. Інфографіка - ТУТ
Швейцарсько-український проект

«Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO
Увага! Спеціально для голів об'єднаних громад та просто активних громадян на сайті DESPRO ми створили новий розділ - "ДОПОМОГА ОТГ". Туди увійшли відео-лекції, запитання-відповіді з найгарячіших тем, зразки документів, дуже скоро будуть додані посібники. Всі матеріали розроблені спільно з Мінрегіоном групою експертів за підтримки проекту DESPRO. Розділ постійно оновлюється, тож далі буде! 

http://despro.org.ua/otg/faq/ 
http://despro.org.ua/otg/samples/
http://despro.org.ua/otg/video/

Експертне середовище

«Громадське радіо»

В 90-х в польских школа мы сделали революцию, — Герчинский


Ян Герчинский, професор Варшавського інституту освітніх досліджень та експерт шведсько-українського проекту Підтримки децентралізації в Україні переконаний: освітня децентралізація в Польщі пройшла непростий шлях, проте вона навчила місцеву владу, вчителів та батьків шукати компроміси та відкрила нові можливості для значного підвищення рівня освіти.

Ірина Соломко: Наскільки шлях освітньої децентралізації був важким для Польщі, і що він дав?

Ян Герчинський: Процесс децентрализации образования в Польше начался после выхода страны из коммунистической системы. Нужно сказать, что децентрализация образования была частью общей децентрализации, которая коснулась всех секторов.

Сначала для Министерства образования Польши децентрализация была второстепенной задачей. Они не очень хотели проводить децентрализацию. У них были более важные задачи: перестройка программ — очень важный вопрос, создания новых учебников и возможностей всем учителям учить так, как они считают нужным.

В то время это считалось очень важным и понятно почему. Когда впервые встал вопрос децентрализации, в Министерстве все были очень счастливы. Они поняли, что нужно изменить педагогический процесс образования. А вопросы управления и финансов для них был второстепенным.

Процесс децентрализации в Польше имел очень важное политическое значение. Это было создание нового демократического государства. Поэтому эти реформаторы в польском правительстве, которые  планировали процесс децентрализации, их задачи и их планы, стратегия была намного важнее для страны. Министерство постепенно включилось в этот процесс.

Первым процессом децентрализации было передача местным властям -  гминам — дошкольных учреждений. И с этим были очень сложные вопросы, много их было уже закрыто. У них не было тогда достаточно денег. В Польше был тогда очень высокий уровень безработицы. Децентрализация именно школ немножко оттягивалась, и она началась только в 1993 году.

Сначала это была добровольная децентрализация. Это был процесс, когда гмины учились. Почему это важно? Потому что, когда мы говорим об управлении таким важным сектором, который имеет очень многих людей, которые работают в школах, ответственное управление — это нелегкая задача.

Во время первых местных выборов поляки изменили 100% депутатов местных советов. Эти люди были энтузиастами, честные, готовые менять страну, но не очень подготовленные. И процесс учебы был длительным. В1996 году началось время принудительной децентрализации, и все гмины взяли на себя управления и финансирование начальных школ.

Ірина Соломко: То есть, не всех школ?

Ян Герчинський: Да, это школы с 1 до 8 класса. Важно знать, что противниками этого процесса были учителя. Они боялись, что эти новые местные власти, гмины, будут смотреть только на деньги, будут все сокращать, не будут заинтересованы вопросом качества учебы.

Напротив того, что было раньше, были специализированные государственные администрации, которые управляли всеми школами.



Ірина Соломко: Это, наверное, как управление образованием в Украине?

Ян Герчинський: Может быть. После 1996 года этот процесс стал всем понятен. Оказалось, что гмины стали намного лучшими учредителями школ, чем эти управления.

Одна причина была финансовая, связанна с тем, сколько денег получали на образования гмины. По закону они получали процент от всего бюджета. Это было время, когда Польша экономически развивалась очень быстро, и этот участок тоже развивался очень быстро.

В Польше в то время средние школы начинались с девятого класса. Специалисты в Польше делали анализ и обнаружили, что в это время расходы на одного ученика для начальной школы в Польше были выше, чем расходы на одного ученика в средних школах. В отличие от того, что делалось тогда у постсоветских странах. Більше - ТУТ

Вінницька область

«Like News»

Геннадій Ткачук: Надання мiсцевим громадам бiльших прав та повноважень – запорука відродження українського села

Останнім часом сiльськi, селищнi та мiськi громади районного пiдпорядкування опинилися на межi виживання. Вiдродити українське село можна  тiльки за рахунок надання мiсцевим громадам бiльших прав та повноважень. Ці можливості відкриває децентралiзацiя влади на мiсцях, - вважає народний депутат України Геннадiй Ткачук.

— Процес децентралізації, ініціатором та ідейним натхненником якої є голова Верховної Ради Володимир Борисович Гройсман, вже запущено. Заради збереження українського створено механізм добровільного об’єднання громад, який  дасть стимул для розвитку цих територій. Згідно з принципам децентралізації, територiальнi громади обиратимуть собi владу, з якої зможуть i спитати за результати дiяльностi. Люди стають господарями свого життя в маленькому селi, селищi, мiстi малому i великому. Найголовнiше це те, що податки надходитимуть до мiсцевих бюджетiв, а не до Києва. А чим бiльше коштiв надходитиме до сiльської ради, тим краще житимуть селяни, - зазначив Геннадiй Ткачук.
Волинська область

Офіс реформ

Об’єднання громад – не далека перспектива, а робота вже сьогодні


Експерти волинського Офісу реформ і надалі активно працюють із сільськими головами у питаннях децентралізації. Навіть більше: прохання про зустрічі, під час яких керівники та активісти громад Волині хочуть обговорити ситуацію щодо можливого об’єднання, все частішають.

Так, днями директор Офісу реформ Анатолій Пархом’юк та експерт Олег Герасимчук мали зустріч із Прилісненським сільським головою (Маневицький р-н) Наталією Цісарук.

Ця сільська рада ініціює об’єднання в межах перспективного плану, тобто у склад громади має увійти Серхівська, Галузійська, Карасинська, Лишнівська та, звісно, Прилісненська ради. Крім того, жити спільно з цією громадою хоче також Новорудська сільська рада, котра у перспективному плані з’єднана із центром у Троянівці. I якщо ця сільрада дійсно вирішить об’єднатися із центром у Прилісному, то одразу постане питання спроможності передбаченої планом Троянівської, адже тоді вона має утворитися лише із двох сільських рад – самої Троянівської та Городоцької.

Цікава ситуація склалася у Цуманській селищній раді. Тут давно готові жити єдиною громадою, як це передбачено у перспективному плані. Але от невелике с. Кадище, що розкинулося по обидва боки залізниці на самісінькому кордоні з Рівненщиною (залізниця й розділила село навпіл), однією половиною – у Цуманській селищній раді, а другою – у Дідичах, і відповідно – й сільрада Дідичівська! Зараз ніхто не може пояснити, як так сталося, каже Цуманський селищний голова Анатолій Дорошук. Мабуть, це були колгоспні землі. От і вийшло, що школа з однієї сторони, сільрада – з іншого. Тож перш ніж об’єднуватися, громаді необхідно вирішити цю ситуацію.

Прискорити процес об’єднання прагнуть у Литовежі Іваничівського р-ну. Проте там виникають питання, що робити із селищем Жовтневе, котре нині начебто обговорює можливість створення власної громади.

Над створенням громад чи не найактивніше нині працюють у Ковельському р-ні. Тож днями в Офісі реформ також відбулася зустріч із представниками Радошинської та Колодяжненської сільських рад. Там робота уже на стадії завершення. І це зрозуміло: адже у районі вже створено дві громади – Велицьку та Голобську. Лише виправлення недоліків у необхідних документах потребує рішення про утворення Любитівської громади, тож лишаються передбачені у перспективному плані Ковельська, Поворська, Люблинецька, Білинська та Дубівська. А зважаючи на те, що кожна із громад забирає із районного бюджету частку власних коштів та субвенцій, то питання районного кошторису постануть гостро. Правда, очевидно вже й те, що громади Ковельського р-ну звертатимуться із пропозиціями про зміни у перспективному плані.


Офіс реформ

Зустріч із фахівцями Центру зайнятості


Відбулася зустріч експертів Офісу реформ із фахівцями Волинського регіонального центру зайнятості. Питання, котрих торкнулися, нині особливо гостро постають у новостворених ОТГ, адже там уже на практиці відчули, що таке мати додаткові повноваження та розпоряджатися більшими ресурсами. Не менш важливо це і для тих, хто лише створює власну громаду.
Директор Офісу реформ Анатолій Пархом’юк та експерт Олег Герасимчук розповіли про те, які вимоги до громади, щоб вона стала справді спроможною, скільки та якими мають бути адмінбудівлі у центрі новоствореної ОТГ, про структуру та повноваження рад і виконкомів та багато інших питань.

Структура виконавчих органів ОТГ
Голова територіальної громади
2-3 заступники голови територіальної громади
Секретар ради територіальної громади
Фінансове управління
Відділ комунальної власності та земельних відносин
Сектор з юридичних питань
Відділ житлово-комунального господарства, благоустрою, охорони навколишнього природного середовища та інфраструктури
Відділ економічного розвитку, торгівлі та інвестицій
Відділ містобудування, архітектури та капітального будівництва
Служба містобудівного кадастру
Загальний відділ
Сектор організаційно-кадрової роботи
Відділ ведення Державного реєстру виборців
Центр надання адміністративних послуг
Дозвільний центр
Сектор з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і територій
Архівний відділ
Відділ освіти, молоді та спорту
Відділ культури, туризму та з питань діяльності засобів масової інформації
Управління соціального захисту населення та праці
Служба у справах дітей, центр сім’ї та молоді, центр обліку бездомних осіб
Відділ охорони здоров’я
Старости територіальної громади у складі виконавчого комітету

Більше - ТУТ




Дніпропетровська область

Офіс реформ

Голови об'єднаних територіальних громад Дніпропетровської області обговорили питання функціонування бюджетів ОТГ в умовах децентралізації. 

Прийняті зміни до Бюджетного та Податкового кодексів дозволили передати органам місцевого самоврядування додаткові бюджетні повноваження та визначити стабільні джерела доходів для їх реалізації. Обсяги власних ресурсів органів місцевого самоврядування у 2015 році зросли майже на половину, тобто органи місцевого самоврядування у порівнянні з 2014 роком отримали додатково значні ресурси для регіонального розвитку.

Якщо в цифрах, то зростання доходів місцевих бюджетів в минулому році відбулося на 42,5% - 80 млрд. грн. проти 56,2 млрд. грн. 2014 року. Це ті кошти, якими місцеве самоврядування спільно з територіальними громадами розпоряджаються самостійно. Оскільки система забезпечує автономність прийняття місцевих бюджетів і децентралізацію, то у майбутньому такі зміни дадуть синергетичний ефект і доходи місцевих бюджетів зростуть у два-три рази. Таким чином у розпорядженні органів місцевого самоврядування буде ресурс для вирішення питань розвитку громад. Ці та інші питання стали предметом професійної дискусії учасників семінару, ініційованого Міністерством фінансів України.

Івано-Франківська область

Газета «Галичина»

В Старобогородчанської об’єднаній громаді почався виборчий процес

12 лютого розпочався виборчий процес перших виборів старост сіл Нивочин, Гринівка, Лесівка Старобогородчанської об’єднаної територіальної громади.

Перші вибори старост населених пунктів, які ввійшли в об’єднану територіальну громаду призначено на 3 квітня 2016 року.

Львівська область

Сайт «Купол»

До Трускавця хоче приєднатися село зі Сколівського району

У селі Орів Сколівського району вчора, 14 лютого, відбувся схід, на якому вирішувалося питання, до якої громади приєднуватися. 






У сході села взяли участь і представники влади Сколівського району, зокрема, голова Сколівської районної ради, колишній голова Сколівської РДА Микола Романишин і директор Сколівського держлісгоспу,  депутат райради Остап Бойко.

На сході села Орова разом з міським головою був і начальник фінансового управління Трускавецької міської ради Микола Федоричак.

«Дискусії щодо того, чи розвивати нам наші громади спільно, тривали майже три години, – каже Андрій Кульчинський, та в результаті тільки семеро орівчан проголосували проти. А зал був переповнений».

Андрій Кульчинський також повідомив, що ведуться перемовини з виконкомами сіл Уличне та Доброгостів щодо створення єдиної територіальної громади з Трускавцем. Позицію ж Станилі, де, як відомо, є великий спротив щодо об’єднання з Трускавцем, Андрій Кульчинський прокоментував так: «Це їхня справа… Не хочуть об’єднуватися з Трускавцем, тоді їх приєднають до Стебника».

Подібно як в Станилі, в Модричах теж нема однозначної позиції селян, до якої громади їм приєднуватися – до Трускавця, Борислава, Стебника чи Дрогобича.

Після об’єднання Трускавця і Орова (та ряду інших сіл) в одну територіальну громаду постає питання про покращення сполучення між територіями.

Як зазначив Андрій Кульчинський, він вже оглянув стару польську дорогу, яку можна відновити, адже зроблена вона була досить добротно.

Одеська область

«Чорноморські новини»

Сільські старости і дільничні поліцейські


Біляївська міська об’єднана територіальна громада, до складу якої входить місто Біляївка, села Майори та Повстанське, стала однією з двох перших об’єднаних громад України, де відбулися вибори сільських старост. Ми вже повідомляли про цю подію. Тепер з уточненням: на виборах 17 січня старостою села Майори став Олександр Новак, а старостою Повстанського — Володимир Осадчий.

Про перші кроки діяльності новообраних сільських старост громаду поінформував офіційний сайт Біляївки. Так, Олександр Новак пообіцяв в найкоротші терміни вирішити питання з вивезенням у безпечні місця залишків складу отрутохімікатів. Зрозуміло, що за сприяння відповідних служб та організацій. На порі — й благоустрій територій: організація системного вивезення сміття, встановлення контейнерів, вуличне освіт-лення тощо.

Володимир Осадчий, як потепліє, планує організувати суботник із благоустрою села. Місцеві домогосподарства мають природний газ, налагоджене водопостачання, а ось із вулицями — справжня біда, особливо із Садовою та Миру, по яких без високих чобіт у негоду і не пройдеш. Асфальтувати їх чи засипати гравієм має спільно вирішити громада та фахівці.

З-поміж питань, за які староста Повстанського обіцяє взятися насамперед, — зруйновані будівлі колишньої «Агропромтехніки». Те, що можна використати на користь громади, розберуть на будматеріал, а непотріб вивезуть на звалище. Рішення про те, як задіяти звільнену територію, — ще належить ухвалити.

За інформацією Одеського офісу реформ, 7 лютого відбулися вибори старости у Червоноармійській об’єднаній територіальній громаді (ОТГ), на 14 лютого призначені вибори у Великомихайлівській, на 27 березня — у Балтській ОТГ. Решта — зволікають, найчастіше через те, що досі не визначилися з кандидатурами людей, яким доручать виконувати таку важливу роботу. Адже сільський староста, відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», обирається на строк повноважень місцевої ради і наділений цілою низкою вагомих прав та обов’язків.

Об’єднані територіальні громади, створені на Одещині, ще до 25 лютого 2015 року, тобто у затверджений законодавчо термін, склали свої бюджети. Найсолідніша сума доходів фігурує в бюджеті Балтської громади, найбільшої в області, — 85 млн 712 тис. грн. Балтська ОТГ — це 28 населених пунктів, на базі яких створені 17 органів місцевого самоврядування. Власним коштом, за складеним бюджетом на 2016 рік, фінансуватимуть 95 закладів, серед яких — 8 шкіл, 15 дитячих садочків, 4 поліклініки, 15 фельдшерсько-акушерських пунктів, лікарня.

Не зайве уточнити, що крім власних зароблених грошей всі ОТГ отримають із державного бюджету інфраструктурну субвенцію, яка розподілятиметься відповідно до розмірів територій і чисельності громади. Загалом держава для цього тримає напоготові

1 млрд грн. А ще об’єднані територіальні громади запрошені до участі у конкурсі проектів Державного фонду регіонального розвитку. Наша область може розраховувати на 130 млн грн з цього фонду для реалізації місцевих проектів розвитку територій.

Серед нового у цьому напрямку державної політики й таке. Органи юстиції реєструватимуть ОТГ як юридичні особи, що вже затверджено законодавчо. Об’єд-нані територіальні громади матимуть свої управління освіти. Міністерство освіти і науки вже надало рекомендації та вимоги щодо дотримання єдиного підходу до організації навчання дітей.

В об’єднаних територіальних громадах невдовзі можуть з’явитися дільничні поліцейські. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства звернулося до Національної поліції з пропозицією розглянути при формуванні системи можливість створення представництв дільничних поліцейських в ОТГ. Такі представництва діятимуть відповідно до закону «Про муніципальну варту», який уже схвалений Верховною Радою у першому читанні.



Полтавська область

УНН

Об’єднання шкіл Полтавщини залежить від місцевого самоврядування - А.Пісоцький


У межах децентралізації об’єднання шкіл на Полтавщині буде вирішуватись органами місцевого самоврядування. Про це розповів перший заступник голови ОДА Полтавщини Андрій Пісоцький.

"У межах децентралізації є проблеми, адже самі громади мають вирішувати, чи потрібні їм школи, враховуючи той факт, що в деяких навчальних закладах вчителів більше, ніж учнів. І опалення, і з/п вчителів і інше фінансове навантаження буде на територіальних громадах. Звичайно, ми передбачаємо об’єднання в радіусах 20-30 км, що дозволить налагодити систему тих же шкільних автобусів. Але все ще на стадії формування і багато в чому залежить суто від місцевого самоврядування", - повідомив А.Пісоцький

Посадовець також додав, що доля профтехучилищ в межах бюджету буде наступною: з 42 навчальних закладів, які є на території області, фінансування п’яти буде здійснюватись за рахунок держбюджету, 16 - з обласного і 21 - з бюджетів місцевих громад.

"На Полтавщині є профтехучилища, але відсутнє фінансування, яке було б закладене у бюджет області на 2016 рік. Але 4 лютого були внесені зміни до держбюджету: заклади будуть фінансуватись за кошти освітніх субвенцій, бюджету області та за рахунок місцевих бюджетів. Коштів на це не вистачить, у нас по області на сьогодні дефіцит 300 мільйонів гривень, тому будемо шукати, за рахунок яких програм це компенсувати", - зазначив А.Пісоцький.

Додамо, що зараз освіту в полтавських профтехучилищах здобувають 10 тисяч 767 особи за 20 напрямками господарської діяльності, 138 професіями та 7 спеціальностями за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст. В межах децентралізації ПТУ Полтавської області теж планують об’єднати.

Тернопільська область

УНІАН

Завдяки об’єднанню у громади отримано чудову нагоду за короткий період продемонструвати жителям позитивні зміни, - голова Теребовлянської громади

Збільшення доходів та можливість раціонально використовувати отримані кошти – це головні чинники, з якими пов’язують надії на успіх керівники новостворених територіальних громад Тернопільщини.

Вони зазначають, що невеликі населені пункти отримали змогу реалізовувати проекти на чималі суми, про що раніше і мріяти не могли. Почали з’являтися кошти і на першочергові потреби, на які держава раніше гроші не знаходила, як ось безкоштовне харчування дітей у школах.

Поза тим, відзначають у громадах, законодавство, яке регулює діяльність новостворених громад, ще потребує вдосконалення.



Доходи зросли майже утричі

Тернопільщина є лідером з впровадження децентралізації в Україні, на території області створено 26 об’єднаних громад.

Головним стимулом для об’єднання стало обіцяне збільшення бюджетних доходів.

«Цього року ми очікуємо отримати 31 млн доходів завдяки тому, що 60% ПДФО залишатиметься в бюджеті громади. Минулого року міська рада Теребовлі отримала 8 млн грн доходу. Тепер дохід суто міста буде на рівні 22-23 млн. Різниця суттєва», – розповідає голова Теребовлянської громади Сергій Поперечний.

У дану громаду  об’єдналися 26 сіл, чисельність громади складає 32 тис. осіб. З них населення суто Теребовлі – 13,8 тис. Більше - ТУТ

Харківська область

Сайт Харківської ОДА

Стратегию развития Старосалтовской громады будут разрабатывать поляки


Об этом сообщила руководитель Харьковского регионального офиса реформ Диана Баринова во время расширенного заседания общей рабочей группы первой объединенной громады области.

«Я хотела от имени руководства областной рабочей группы по поддержке и внедрению добровольного объединения территориальных громад и от имени Офиса реформ поблагодарить вас за работу, за вашу инициативу, за ваше небезразличие, благодаря которому вы все-таки стали первой объединенной громадой на Харьковщине, - обратилась к участникам рабочей группы Диана Баринова. - Сегодня нам необходимо объединить все усилия, чтобы ваша громада стала успешной, чтобы вы были хорошим примером для всех громад Харьковской области».

Председатель совместной рабочей группы Старосалтовской объединенной громады Прасковья Задорожная сообщила, что уже 27 марта в 18 населенных пунктах Волчанского района пройдут первые в Харьковской области выборы в объединенную громаду. Еще до этого момента участникам рабочей группы предстоит решить немало вопросов.

Самые важные из них - работу сферы ЖКХ, учреждений образования и культуры, ситуацию в сфере бюджета и финансов – обговорили в ходе заседания. По каждому из вопросов отчитались избранные руководители соответствующих комиссий, основной задачей которых было выработать предложения для работы совета и исполкома объединенной громады. Отдельное внимание уделили техническим вопросам будущей реорганизации объединившихся сельских и поселкового советов.

Глава юридической группы Центрального офиса реформ Вера Козина обратила внимание всех участников мероприятия на то, что у старосалтовчан есть возможность использовать опыт 159 объединенных громад Украины и учиться на их ошибках.

Также участникам рабочей группы рассказали о тех возможностях, которые сегодня есть у объединенной громады. Руководитель Центра развития громад Ассоциации органов местного самоуправления Галина Пронькина проинформировала присутствующих о возможности участия в областном конкурсе минипроектов и получения значительных средств на развитие. Диана Баринова сообщила о проекте, который реализуется польскими партнерами - Фондом Инициатив Менеджерских «Украинская администрация будущего», в рамках которого планируется написание одной стратегии развития громады на территории каждой области Украины. На Харьковщине такой громадой станет Старосалтовская.

«Я предлагаю вам начать подготовительную работу и подготовить все необходимые данные и материалы для дальнейшей работы польских коллег», - обратилась к участникам заседания Диана Баринова.

Участники мероприятия договорились и в дальнейшем использовать практику проведения расширенных заседаний рабочей группы для максимально эффективной подготовки Старосалтовской объединенной громады к дальнейшей работе после выборов.



Чернігівська область

ТРК «Свобода FM»

Європа нам допоможе: громадам – порадами, офісам адмінпослуг – грошима


Об`єднані громади Чернігівщини цього року мають вповні відчути європейську підтримку. За програмою децентралізації Євросоюз відряджає в регіони команду фахівців та експертів, які поширюватимуть європейський досвід реформ місцевого самоврядування. Про це повідомив керівник відділу преси та інформації Представництва ЄС в Україні Юргіс Вілчінскас.

За його словами, децентралізація, як інструмент допомоги місцевим громадам, є пріоритетом для європейців, адже Європа – це Європа регіонів. «Те, що влада має бути біля людей – європейська цінність, - пояснив Юргіс Вілчінскас. – Реформа самоврядування сприятиме фінансовій автономії громад, дозволить їм мати гідний людський потенціал, готувати гарні проекти (бібліотеки, шляхи, школи) і під них отримувати гроші».



Консультаційну допомогу в цьому передбачає програма ЄС з децентралізації. «Цього року це надання порад командою, яка їздитиме регіонами, працюватиме з громадами, навчатиме, як готувати проекти, складати кошториси тощо», - уточнив Юргіс Вілчінскас.

За його твердженням, також допомогу, але вже фінансову, за тією ж програмою отримають офіси адміністративних послуг у Чернігові. «Тобто ми будемо інвестувати в них – купувати IT-техніку, підтримувати модернізацію і функціонування таких закладів», - зазначив Юргіс Вілчінскас.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка