Миронівська зш I- ii ст



Скачати 137.84 Kb.
Дата конвертації31.12.2016
Розмір137.84 Kb.
Короткотривалий навчально – інформаційний урок міні-проект

на рівні 2 класу

на тему :





Миронівська ЗШ I- II ст.

Світловодського району

вчитель початкових класів:

Рак Любов Борисівна

Навчально- інформаційний урок -проект у формі виховної години на тему : Здоров’я- найдорожчий скарб’.
Здоров’я – великий скарб, який дарує людині Природа.
Здоров’я дитини – багатство родини.

Здоров’я народу - багатство країни.
Автор проекту : Рак Любов Борисівна

Актуальність проекту :

Велике значення в сучасній школі приділяється безпеці життєдіяльності людини. Сподіваюсь, що проведений урок-проект стане в пригоді вчителям шкіл під час підготовки до уроків з «Основ здоров’я» та виховних годин.

Дітям важливо знати, що в житті потрібно вчитися протистояти недобрим намірам і вчинкам набагато раніше, ніж отримати паспорт, досягнути повноліття, першої зарплати. 

Життя повне несподіванок, а часом небезпеки. Тому треба бути хоробрим, але й обачним. Слід надіятись на дорослих, на міліцію, але й самому вміти постояти за себе. У першу чергу, старатись не потрапляти в небезпечні ситуації, а коли вже потрапив – знати як себе поводити.  


Мета проекту:

навчальна формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї. Вчити учнів самостійно здобувати знання, використовуючи прийоми дослідницької роботи,допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, а

сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я;

розвивальна : розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності;

виховна : виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім’ї.

Тип проекту:


  • За тривалістю : короткотривалий (тиджень)

  • За характером контактів: учитель – учні – батьки - бібліотекар.

  • За основною діяльністю: навчально – інформаційний.

  • За кількістю учасників : груповий.

  • За змістом: міжпредметний проект ( основи здоров’я, фізкультура).

  • Навчальні предмети: курс ,,Основи здоров’я’’, «Основи здоров’я та фізична культура»,

  • Ключове питання : Що сприяє фізичному росту й розвитку ?

  • Змістовні питання :

    • Що означає слово ,,здоров’я’’?

    • Як зберегти здоров’я, дотримуючись правил культури поведінки?

    • Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

Клас: 2 клас.

Кількість учнів : 5 учнів.


  • Очікуваний результат:

краще засвоїти навчальний матеріал з теми «Здоров’я. Чинники здоров’я. Здоровий спосіб життя»;

сформувати навички роботи в групах, в парах;

сформувати вміння та навички роботи з додатковими інформаційними матеріалами;

вчитися здобувати інформацію з різних джерел, аналізувати, систематизувати дібраний матеріал;

оцінювати свої вчинки та приймати рішення; обґрунтовувати поняття «здоровий спосіб життя.


  • Завдання проекту:

  • Поведінка і здоров’я ( I група).

  • Шкідливі звички ( II група).

  • Ми за здоровий спосіб життя! (III група).

Групи:

1. ,,Чомучки’’ (підібрати і опрацювати матеріал при вплив власної поведінки на здоров’я);

2. ,, Всезнайки” ( дослідити вплив шкідливих звичок на організм людини).

3. ,,Художники’’( підготовити ілюстрації про корисні, шкідливі звички та здоровий спосіб життя) ;

  • Об’єкт пізнання:

Люди , професія яких пов’язана за збереженням здоров’я людей, а саме : пожежники, інспектори ДАІ, дільничні інспектори, рятувальники, лікарі.


  • Обладнання:

Ноутбук, презентація слайдів ,,Шкідливість наркоманії, куріння , алкоголю та інших шкідливих звичок.. Ми за здоровий спосіб життя”, повідомлення учнів, малюнки та міні-плакатів, виготовлені учнями до виступу, таблиці, , картки для групової роботи, конверти з завданням, фотографії класу, зроблені за два роки навчання, епіграф уроку: «Здоровому способу життя – «Так!». Шкідливим звичкам – «Ні!».
Хід роботи над проектом

I.Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів.

- Зараз у нас буде урок – проект до якого ми готовилися цілий тиждень. Тож я хочу дізнатися, який у вас настрій?

Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. За виразом обличчя бачу, що у вас усе гаразд, і ваш настій можна зобразити так : (задоволення).

Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж усієї виховної години.



2. девіз нашого уроку хай буде такий:

Запам’ятайте, любі діти!

Здоров’я бережіть доки малі.

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає:

Що без здоров’я – щастя не буває!

II. Актуалізація опорних знань.

1.Технологія «Мозковий штурм».

    Уявіть, що ви заблукали. Перед вами роздоріжжя. На великому камені можна прочитати написи:

Перша  дорога:  Направо  підеш  —  багатство  знайдеш, а здоров’я втратиш.

Друга дорога: Наліво підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.

Третя  дорога:  Прямо  підеш  —  багатства  не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

Який ваш вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок Найкраще  піти  третьою  дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини. Тож тема нашого уроку «Здоров’я – найдорожчий скарб». Але ми на сьогодні готували не просто урок, а урок-проект .

- Чому кажуть, що здоров'я - найдорожчий скарб?

2.Проблемна ситуація

- Діти, а що означає бути здоровим?  Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим).

Записування відповідей на дошці.


Здоров’я











(Людина весела, здорова, нічого не болить, добре працює, вчиться, грає в різні ігри …)

- Діти, підніміть руку, хто жодного разу не хворів.

Нажаль таких серед вас немає. За своє недовге життя ви встигли перехворіти, а дехто навіть встиг нагородити себе хронічними, тобто постійними хворобами.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь :

  • Чи можна надалі уникати захворювань?

  • Що для цього потрібно робити ?

  • Як зберегти здоров’я, дотримуючись правил культури поведінки?

  • Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

III. Мотивація навчальної діяльності.

- Для чого ми будемо вивчати цю тему?

- Чого вона навчить кожного з нас?



ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда.

Готуючись до  уроку учні поділились на 3 групи: «Всезнайки», «Чомучки», ,,Художники’’.

Учень1.

I група «Чомучки» працювала над питанням:


  • Як зберегти здоров’я?

  • Який вплив власної поведінки на здоров’я?

  • Що найбільше впливає на зміцнення і збереження здоров’я людини?

Вчитель. ( На дошці написані слова: поведінка, здоров’я).

- Що , на вашу думку, означає слово ,,поведінка’’? (Гарно поводитися, завжди виконувати правила, що існують у школі, громадських місцях, транспорті, не ображати нікого, не ображати нікого).



Поведінка це правила поводження людини в певних ситуаціях.

Здоров’я це стан фізичної та духовної рівноваги, відсутність хвороб.

- Чи можна пов’язати між собою ці два поняття: ,,поведінка’’ і ,,здоров’я’’? ( Від того, як людина виконує правила культури поведінки, залежить її здоров’я).

2. Виступ I групи із інформацією при вплив власної поведінки на здоров’я, демонстрування міні – плакатів.



Надання потрібної інформації.

а) міні -лекція.

Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли всі веселі, їмо з апетитом, міцно спимо, вдень рухливі та спритні – ми здорові й легко впораємося з будь – якою справою: вивчаємо уроки, допомагаємо рідним по господарству, займаємося улюбленою справою. Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно зберігати й зміцнювати.

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть здоровим.

Тільки треба знати,

Як здоровим бути.

Під час уроків ми засвоїли поняття - “режим дня”:



  • Спати не менше 9 годин.

  • Лягати спати і прокидатися в один і той же час. 

  • Харчуватися в один і той же час. Регулярно гуляти на свіжому повітрі.

  • Дотримуватись правил особистої гігієни.

  • Правильно харчуватися.

  • Робити ранкову гімнастику.

Наші висновки:

Щоб бути успішним!

Щоб бути здоровим!

Щоб встигати багато зробити!

Щоб завжди мати хороший настрій!

Треба дотримуватись режиму дня!

А ще здоров’я залежить від нашого ставлення один до одного, до своїх рідних, оточуючих.

б) Гра ,,Зобразіть поведінку героя згідно картинки, яку ви витягнете із конверта.


  • Зобразіть гарну поведінку людини.

  • Зобразіть погану поведінку людини.

  • Зобразіть людину, яку образили.

  • Зобразіть людину, з якою всі дружать.

  • Зобразіть здоров’я.

( Ліворуч - малюнки з поганою поведінкою та поганими вчинками, праворуч - з гарною поведінкою та із зображенням людини, з якою всі дружать).

Висновок. Здоров’я буде добре й збережене тоді, коли людина гарно поводиться. Їй приємно, що до неї ставляться добре товариші, рідні й у неї є багато друзів.
Вчитель.

Важливим чинником збереження здоров’я є раціональне харчування .

«Ми живемо не для того щоб їсти, а їмо для того , щоб жити»  - говорив древній філософ Сократ.

Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками , жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.



в) бесіда про вітаміни

Осінь , літо і весна багаті на фрукти та овочі, які потрібно споживати. У них є багато корисних для організму речовин, особливо вітамінів.

Так як під час гарячої обробки вітаміни розкладаються фрукти і овочі краще їсти сирими. Але їх треба добре мити, щоб запобігти кишковим захворюванням.

Вітаміни потрібні для росту і розвитку організму, а якщо їх не вистачає, людина тяжко хворіє.



( Хлопчики розповідають про вітаміни).

Вітамін В. Я необхідний для розумової і фізичної праці.

Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях.



Вітамін С. Я підвищую протидію організму захворюванням, сприяю росту. Багато мене є у овочах : капусті, помідорах, цибулі, картоплі, а найбільше - у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.

Вітамін Д. Я зміцнюю кістки. Вітамін Д міститься у яйцях, печінці, молочних

продуктах, риб’ячому жирі. Крім того, вітамін Д людина людина отримує від

сонця.

г) Гра ,, Корисно чи шкідливо’’



Якщо це корисно - плескаємо у долоні, а якщо ні - сидимо тихо.

1. Можна переїдати. –

2. Їсти треба 4 рази на день. +

3. Під час вживання їжі можна відволікатися . –

4. Їжа повинна бути різноманітною .+

5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу . –

6. Сіль потрібна людині у великій кількості. –

-А ще відгадайте наші загадки на тему : ,,Згадай, відгадай” .




1. Вітаміну А багато,

Про це всі повинні знати,

Щоб високими росли,

Щоб веселими були,

Щоб зір ніколи не псувався,

Що потрібно споживати ? (Морква ).


2. Якщо хочеш підрости

І учитися прекрасно,

Їж цибулю, виноград,

І лимон, і мармелад,



І малину, і шипшину.

Вітаміном яким

Багаті ці рослини ? ( С )

Вчитель.

Ото ж бо, друзі,

Вітаміни завжди всім потрібні.

Тож завжди їжте

Моркву, картоплю, житній хліб,

Щоб все було і смачно, і ситно.

Дружіть з молоком і маслом.

Бо ж, знайте, більш нема багатства.

За це міцне здоров’я наше.

На радість усім, і тату, і мамі.

Здорові всі зростіть та гарні.

д) демонстрація міні – газети та обговорення змісту.



II група ,,Всезнайки’’. Питання : « Шкідливі звички! »

1.Надання потрібної інформації.

а) міні -лекція.



Учень1. Перед нами поставили завдання з’ясувати, що ми знаємо про шкідливі звички?

-Щоб таке звичка? Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

Звички бувають шкідливі і корисні. Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикоманія.

б) легенда про тютюн

Летів якось чорт. Та кудись задивився

Й на вербу суху животом настромився.

Помер. Може, правда, а може брехня –

Посипалася з чорта того порохня.

Ішли мужики. Порохню найшли:

Вони недалечко там поле орали.

Кишені діряві були, як на зло,

Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

Понюхали – листя духмяним здалося.

Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

«Ти ба!» - мовив хтось, і від цього «ти ба»

З’явилася назва у зілля – ТАБАК.

Багато з тих пір табаку розвелося.

Пізніше курити його повелося.

А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

З’явилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»
Учень.

Є ще інші шкідливі звички : дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобілках, гризти нігті, читати лежачи та інші.



Висновки.

  • Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір -здоровий спосіб життя!

  • Навчися казати ,,Ні’’!

З кожним роком ти стаєш самостійнішим та незалежним. Усе більше часу перебуваєш в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли треба тобі запропонують закурити цигарку, можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина. Ти мусиш навчитися казати ,,Ні !

2. демонстрація плаката.



Фізкультхвилинка.

III группа ,,Художники’’. Питання : ,, Ми за здоровий спосіб життя!’’

1.Надання потрібної інформації.

а) міні -лекція.



Учень1. Перед нами поставили завдання з’ясувати, що ми знаємо про здоровий спосіб життя.

 На дошці прикріплено плакат з малюнком Палацу Здоров’я, до якого веде стежка. Візьміть кольорові паперові «сліди». Напишіть на них те, що , як ви вважаєте, приведе вас до «Палацу Здоров’я». Капітани, прикріпіть «сліди» на «шлях Здоров’я». (Заняття спортом, активний відпочинок, загартовування, корисні звички, особиста гігієна, дотримання режиму дня, ранкова зарядка, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування)

 Вчитель.

Здоров'я родини - здоров'я дитини.

 В цю істину вкладено глибокий зміст.

 Здорова родина - здорова дитина.

 У цих двох поняттях прокладено міст.

 Хай міст цей єднає батьків і дітей,

 Щоб правильно й радісно жити,

 Іти по життю із девізом в руках:

 «Здоров'я потрібно цінити».


б) демонстація фотоматеріалів.



в)Практична робота.

Діти із кольорового паперу обводять і вирізують долоньки, на кожному пальчику пишуть свої мрії - плани ,,Як стати здоровим’’.

Y. Узагальнення матеріалу.

Рефлексія.

1.Висновок

Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку,

одяг можна купити за гроші, але здоров’я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

- Що це таке ,,здоровий спосіб життя’’?



(Здоровий спосіб життя - це дотримання режиму дня правил гігієни, правильне харчування, заняття спортом, фізичною працею,загартовування, відмовлення від шкідливих звичок).

- Як ви розумієте вислів ,,Здоров’я - найдорожчий скарб’’ ?



2.Гра.

Я починаю , а ви продовжуєте.

Було б здоров’я, все інше … (наживеться).

Як немає сили, то й світ … ( не милий ).

Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши - … ( плачемо).

Здоров’я за гроші … ( не купиш).

Хворому і мед … (гіркий).

Бережи одяг доки новий, а здоров’я - доки … (молодий).

Здоровому - завжди … ( здорово).

Вартість здоров’я знає той, хто …( його втратив).

У здоровому тілі – завжди … (здоровий дух).

Вчитель.

Пам’ятайте :

Здоров’я – найбільше багатство,

Яке має людина.

Будьте здоровими та щасливими.

Вчитель. Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам’ятай :

Турботу про своє здоров’я

На лікарів не перекладай.

Лікарі лікують хворих,

А здоров’я вони не творять.

Людина повинна бути сама

Дисциплінована і вольова.


IY. Домашнє завдання

Намалювати, що ви зробили корисне для свого здоров’я за цей тиждень.



Література :

1.М. О. Володарська «Усі уроки з курсу «Основи здоров’я », 1 – 4 класи, 2 – ге видання, [Текст] /-Х.: «Освіта»,2011 рік

2. Бібліотека «Шкільного світу», «Інтерактивні уроки в початковій школі», [Текст] /- К.:«Шкільний світ», 2007 рік.

3. Бібліотека «Шкільного світу», 2008 рік [Текст], «Проекти в початковій школі. Тематика та розробки занять».

4. Т.В. Воронцова «Основи здоров’я, 5 клас». Посібник для вчителя [Текст] /- К.: «Алатон», 2006 рік.

5. Т.В. Воронцова «Зошит - практикум, 5 клас», [Текст] /- К.: «Алатон», 2006 рік.








База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка