Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України



Скачати 79.85 Kb.
Дата конвертації05.03.2017
Розмір79.85 Kb.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Відділ освіти Катеринопільської районної державної адміністрації

Катеринопільський районний методичний кабінет

Коровченко Ірина Юріївна


Використання ІКТ:

з досвіду організації роботи районного методичного об’єднання

Матеріал схвалено радою методичного кабінету

Протокол №3 від 16.03.2012


2012

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Відділ освіти Катеринопільської районної державної адміністрації

Передмова

В умовах розвитку інформаційного простору будь-якої країни одним із показників освіченості людини є рівень її інформаційної культури. Великого значення набуває процес інформатизації освітнього та управлінського процесів, використання комп'ютера, інформаційно - комунікаційних технологій (ІКТ) та інформаційних ресурсів у професійній діяльності працівників освіти, що спрямовані на розв'язання конкретних завдань. Прогрес вимагає від нас уміння працювати з ними, а, отже, зростають вимоги не тільки до тих, хто навчається, а насамперед до тих, хто навчає.

Вважаю, що розпочинати треба саме з підготовки вчителя до роботи в умовах інформаційного буму, щоб педагог не почував себе безпорадним, адже неграмотне користування ІКТ на уроці не тільки не дасть бажаного результату, але й може зашкодити. Цьому може великою мірою зарадити (як зразок) використання ІКТ в методичній роботі, яке розпочинається, наприклад, уже в ході першого - пленарного - засідання методичного об’єднання презентаціями «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури» та «Навчально-методичне забезпечення літературної освіти». Висновок: методист у першу чергу сам повинен оволодіти основами комп’ютерної грамотності та озброїтися глибокими знаннями щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій у своїй роботі.

Досвід роботи на посаді методиста переконав, що проведення семінарів, засідань методичного об’єднання вчителів світової літератури та російської мови за звичною колись схемою: «прослухали доповідь – обговорили - відвідали урок – проспівали дифірамби вчителю» - давно вже не може забезпечити того рівня методичної підготовки педагога, якого вимагає сучасний урок чи взагалі педагогічна діяльність. І хоч зовсім не відмітаю традиційні методи, проте пропоную своїм колегам в організації методичної діяльності звести їх до мінімуму (міні-лекція) чи перевести у площину активних форм. Активна лекція у поєднанні із засобами ІКТ та ще й у контексті методичного майстер-класу, який уже традиційно проводиться вчителями вищої категорії, давно зайняли в діяльності вчителів світової літератури та російської мови Катеринопільського району тверду позицію основної форми підвищення кваліфікації у міжкурсовий період поряд із самоосвітою.

Щоб охопити активною методичною діяльністю якомога більше педагогів, у 2011 році запроваджено ще одну форму навчання: вчителі, що атестуються вперше чи бажають підвищити кваліфікаційну категорію, готують для своїх колег «презент-клас». Неодмінною умовою ефективності методичного заходу є застосування ІКТ, традиційно - презентацій. Вимога одна: якнайповніше продемонструвати можливий арсенал методик, форм роботи з проблеми, що розглядається, у контексті розділів, тем навчальної програми, системи уроків чи структурних одиниць уроку.

Так, у ході семінару на тему «Проблемне навчання як складова сучасних освітніх технологій у загальноосвітній школі» було використано презентацію методиста «Теорія проблемного навчання у загальноосвітній школі» та презентації «Дж. Байрон. «Мазепа», «Урок-дослідження «Остап і Андрій», «Застосування елементів проблемного навчання на уроках світової літератури: Ш.Бодлер», «О.Генрі. Останній листок», підготовлені вчителями вищої категорії Пономаренко Н.М. та Крецул С.В.

До уваги учасників майстер-класу «Методичний арсенал засобів підвищення читацької активності учнів на уроках світової літератури» вчителі вищої категорії Кірова І.В. та Кожушко Н.Ф. запропонували презентацію «Шляхи підвищення читацької активності учнів на уроках світової літератури та в позаурочний час»; концептуальні питання було висвітлено методистом у презентації «Концепція літературної освіти та проблема читання».

Презентацію «Міжмистецькі зв’язки на уроках світової літератури. Живопис» та аудіо-треки «М.Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба», «Н. Яремчук. «Гей ви, козаченьки» використала під час свого майстер-класу «Методична модель інтегрованого уроку» вчитель вищої категорії Ткаченко С.М.

В основу засідання методичного об’єднання вчителів світової літератури з проблеми «Формування основ критичного мислення школярів засобами літературної освіти» було покладено мультимедійні презентації методиста «Сучасна класифікація уроків у вітчизняній школі», «Теорія педагогічної технології критичного мислення» та «Методичний арсенал формування навичок критичного мислення на різних етапах уроку», презент-клас вчителя Запорожець І.В. «Застосування методики критичного мислення на уроці вивчення нового матеріалу».

Під час роботи над проблемою «Урок виразного читання як важливий компонент формування творчої особистості» застосовано презентацію «Методичні рекомендації щодо проведення уроку виразного читання та організації позакласної роботи з літератури».

Вчителям російської мови було запропоновано презентації «Современный урок русского языка», «Эссе».

Під час підготовки до майстер-класу, презент-класу педагоги активно користуються Інтернет-ресурсами, адже це найбільш доступне джерело отримання найповнішої інформації. Проте обов’язкова умова використання матеріалів – недопущення плагіату та створення власних авторських презентацій. Ті ж вимоги – до робіт, які представляються вчителями для участі в районному науково-методичному Інтернет - семінарі (започатковано 2012 року). Перша тема, запропонована до розгляду вчителям світової літератури та російської мови – «Розвиток навичок мислення високого рівня та проектні технології на уроках словесності в загальноосвітньому навчальному закладі».

Презентації, які використовуються у практиці роботи методичного об’єднання, є максимально гіпермедійними, тобто містять посилання на джерела, документи, інші презентації тощо. Це сприяє розвантаженню робочих слайдів, чіткішому структуруванню інформації, що пропонується до уваги, розширює змістове наповнення презентації з проблеми, що вивчається, і в той же час – забезпечує економію її медійного простору.

Використання ІКТ забезпечує також максимальну візуалізацію матеріалу, пропонованого до розгляду, адже у роботі з учителями, як і з учнями, необхідно враховувати їхні індивідуальні особливості: функціональну асиметрію мозку, різні типи інтелекту (компетентності), темперамент, особливості мислення і пам’яті.

Дуже зручно користуватися можливостями ІКТ не тільки з навчальною метою, але й для вирішення чисто організаційних завдань. Так, неодноразово використовувала власну презентацію «Карус у формі полілогу», коли необхідно було створити банк ідей чи колективно визначити шляхи вирішення глобальної проблеми: наприклад, упровадження профільного навчання у старшій школі. Застосування такої організаційної форми чітко структурує діяльність учасників семінару, спрямовує її у потрібне русло та забезпечує ефективність використання робочого часу: відпадає необхідність зайвих пояснень, підказок тощо.

Для розширення єдиного освітнього простору, забезпечення можливості швидкого реагування, залучення вчителів до Інтернет – зв’язку, поширення досвіду роботи створила власний сайт «Портфоліо методиста» (адреса сайту: http://metodist.at.ua/) та електронну пошту (irishkakor@ukr.net), якими активно користуються усі категорії вчителів.



Пропоную вашій увазі мультимедійні презентації, які сприяють організації ефективної діяльності методиста районного методичного кабінету щодо підвищення професійної майстерності педагогічних працівників.

Картка опису цифрового ресурсу


  1. Назва ресурсу: Теорія проблемного навчання у загальноосвітній школі

  2. Анотація: ресурс уміщує презентацію та ряд документів, які розкривають її зміст

  3. Тип ресурсу: Презентація

  4. Автор: Коровченко Ірина Юріївна, методист Катеринопільського районного методичного кабінету

  5. Дисципліна: Методична робота

  6. Для організації методичної роботи з учителями світової літератури

  7. Аудиторія: вчителі

  8. Рік видання: 2012

  9. Кількість: 23 слайди, 6 текстових файлів

  10. Джерело: Районний методичний кабінет відділу освіти Катеринопільської РДА

  11. Мова ресурсу: Українська

  12. Цінність ресурсу: 5

  13. Ключові слова: проблемне навчання, проблемна ситуація, проблемне завдання, проблемне питання


Картка опису цифрового ресурсу
1. Назва ресурсу: Педагогічна технологія критичного мислення. Методичні засоби формування навичок критичного мислення на уроках різних типів

  1. Анотація: ресурс уміщує презентації та ряд документів, які розкривають її зміст

  2. Тип ресурсу: Презентації

  3. Автор: Коровченко Ірина Юріївна, методист Катеринопільського районного методичного кабінету

  4. Дисципліна: Загальна середня освіта – Методична робота

  5. Для організації методичної роботи з учителями світової літератури

  6. Аудиторія: вчителі

  7. Рік видання: 2012

  8. Кількість: 30 слайдів, 24 текстових файлів

  9. Джерело: Районний методичний кабінет відділу освіти Катеринопільської РДА



  10. Мова ресурсу: Українська

  11. Цінність ресурсу: 5

  12. Ключові слова: педагогічна технологія, навички критичного мислення, класифікація уроків, структура уроку


Картка опису цифрового ресурсу
1. Назва ресурсу: Урок виразного читання: методичний аспект проблеми

  1. Анотація: ресурс уміщує презентацію та ряд текстових, аудіо-, музичних файлів, які розкривають її зміст

  2. Тип ресурсу: Презентації

  3. Автор: Коровченко Ірина Юріївна, методист Катеринопільського районного методичного кабінету

  4. Дисципліна: Методична робота

  5. Для організації методичної роботи з учителями світової літератури

  6. Аудиторія: вчителі

  7. Рік видання: 2012

  8. Кількість: 10 слайдів, 10 текстових файлів, аудіо файли, музичні файли

  9. Джерело: Районний методичний кабінет відділу освіти Катеринопільської РДА



  10. Мова ресурсу: Українська

  11. Цінність ресурсу: 5

  12. Ключові слова: виразне читання, партитура, засоби виразності, вимоги до виразного читання, декламування


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка