Методичні вказівки для виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання спеціальності 080405 «Програмування для електронно-обчислювальної техніки та автоматизованих систем»



Скачати 233.81 Kb.
Дата конвертації02.12.2016
Розмір233.81 Kb.


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Смілянський промислово-економічний коледж

Черкаського державного технологічного університету

«Узгоджено» «Затверджую»

Заступник директора з НМР Директор технікуму

____________ М. М. Федоренко _________ В. Г. Шиян

«___» ___________ 200_ р. «___» ___________ 200_ р.


«Архітектура комп’ютерів»

Методичні вказівки для виконання контрольної роботи студентами заочної форми навчання спеціальності

5.080405

«Програмування

для електронно-обчислювальної техніки та

автоматизованих систем»



Розглянуто на засіданні ЦК

Протокол № _______________

від «___» ___________ 200 _ р.

Голова комісії _____________

м. Сміла

2005р.


Пояснювальна записка

1. Мета і завдання дисципліни, її місце в учбовому процесі

Дисципліна «Архітектура комп’ютерів» входить до циклу фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін професійної та практичної підготовки освітньо-професійної програми вищої освіти за спеціальністю 5.080405 “Програмування електронно-обчислювальної техніки і автоматизованих систем”.



1.1. Мета викладання дисципліни

Вивчення дисципліни сприяє формуванню наукового рівня мислення майбутнього фахівця, містить в собі теоретичну базу, де розглядаються сучасні принципи побудови основних функціональних вузлів ЕОМ: вузла управління та арифметико-логічного вузла центрального процесорного пристрою, пам’яті ЕОМ та об’єднуючої системної шини. Ця теоретична база необхідна при засвоєнні прикладних питань проектування як однопроцесорних ЕОМ, так і багатопроцесорних обчислювальних систем універсального та спеціалізованого призначення. Основний наголос у курсі зроблено на побудову вузлів ЕОМ з фон-нейманівською архітектурою, вивченню сучасної зарубіжної елементної бази та основ технології і засобів проектування вузлів ЕОМ.

Виходячи з цього, викладання курсу «Архітектура комп’ютерів» підпорядковане з’ясуванню загальних проблем побудови ЕОМ, та побудови ЕОМ з заданими архітектурними та технічними характеристиками.

1. 2. Задачі дисципліни

По результатах опанування першої частини навчальної дисципліни студенти повинні вміти вирішувати такі завдання:



  • вибір системного блоку;

  • вибір, конфігурування, монтування в системний блок та пошук несправностей на материнській платі;

  • вибір мікропроцесора та його монтування на системну плату;

  • вибір типу пам’яті та монтування її на системну плату;

  • вибір, конфігурування та монтування в системний блок різноманітних накопичувачів на гнучких та жорстких дисках;

  • вибір, конфігурування та монтування мультимедіа пристроїв;

  • вибір, конфігурування та монтування різноманітних периферійних пристроїв (наприклад: сканерів, принтерів, пристроїв архівування інформації та ін.);

  • вибір, конфігурування та монтування в системний блок відео адаптеру;

  • вибір, підключення та конфігурування монітора;

  • діагностика, пошук та усунення несправностей персонального комп’ютера.

Необхідною передумовою для цього є отримання таких знань:

  • різновидності формфакторів материнських плат та системних блоків;

  • поняття про системні плати та їх різновиди;

  • різновиди інтерфейсів для підключення периферійних пристроїв та їх конфігурування;

  • типи мікропроцесорів та їх характеристики;

  • сучасні технології пам’яті, типи пам’яті;

  • принцип роботи накопичувачів, різновидності контролерів;

  • звукові картки та різновиди звукових форматів;

  • різновиди відео адаптерів та моніторів, вибір конфігурування;

  • поняття системних ресурсів та усунення їх конфліктів;

  • налагодження комп’ютерної системи на максимальну швидкодію та максимальне використання ресурсів.

Викладення другої частини дисципліни «Архітектура комп’ютерів» обумовлено необхідністю формування у студентів чіткої системи уявлень про цілісний комплекс проблем, що виникають та мають бути вирішені в процесі програмування на рівні операційної системи MS DOS, управління пам’яттю, а також програмування для стандартних та нестандартних пристроїв ЕОМ.

По результатах опанування другої частини навчальної дисципліни студент повинен знати:



  • принципи модульного програмування;

  • засоби програмного управління пристроями ЕОМ;

  • структуру операційної системи MS DOS;

  • принципи функціонування апаратних переривань;

  • принципи функціонування програмних переривань;

  • керування пристроями на рівні операційної системи MS DOS;

  • функціонування локальних мереж;

  • засоби управління пам’яттю;

  • теорію вірусів.

Студент повинен вміти:

  • програмувати ввід з клавіатури, обробляти сканкоди, розширені коди та працювати з буфером клавіатури;

  • програмувати VGA адаптер в алфавітно-цифровому та графічному режимі, перепрограмувати символи;

  • програмувати на рівні портів вводу – виводу;

  • програмувати таймер та звук;

  • програмувати роботу з "мишею";

  • написати власний обробник переривання;

  • керувати пам’ятью;

  • створювати резидентні програми;

  • програмувати контролер дискових накопичувачів;

  • створювати власні драйвери пристроїв;

  • програмувати в захищеному режимі;

  • програмувати в локальних мережах;

  • програмувати сучасні типи відео адаптерів.

Зміст дисципліни

2Вступ


Предмет курсу «Архітектура комп’ютерів». Основні поняття. Класифікація комп'ютерів. Сучасний стан ринку IBM-сумісних комп'ютерів.
    1. Основні вузли комп'ютерів


Системні плати. Заміна системних плат. Рекомендації щодо вибору системної плати.

Шини, слоти та плати адаптерів. Різновиди шин вводу/виводу. Слоти розширення.

Системні ресурси та їх конфлікт.

Типи мікропроцесорів та їхні характеристики. Параметри процесорів. Процесори фірми INTEL. INTEL-сумісні процесори. Сопроцесори. Перевірка параметрів процесорів.

Що таке BIOS? Як визначити, що встановлений на материнській платі BIOS, прошито у Flash ROM? Навіщо необхідно перепрошивати нові версії BIOS? Де знайти нові версії BIOS? Що робити, якщо виробника та назву материнської плати встановити не вдається? Як перепрошити Flash BIOS? Що буде, якщо пошкодити BIOS або прошити неправильну версію? Як відновити пошкоджений BIOS? Що таке PROM, EPROM та ЕEPROM і чим вони відрізняються? Як скинути установки BIOS (включаючи пароль) в значення по умовчанню? Як підібрати (зняти) пароль на Setup? Як апаратно скинути CMOS (разом з паролями)? Що означають звукові сигнали, що видаються Award BIOS при завантажуванні системи? Що означають звукові сигнали, що видаються AMI BIOS при завантажуванні системи? Як відредагувати Award BIOS?

Пам'ять. Логічна організація пам'яті. Фізична пам'ять. Динамічна та статична пам'ять. Синхронна та асинхронна SRAM. Типи динамічної пам'яті. Conventional DRAM (Page Mode DRAM) - "звичайна" DRAM. FPM DRAM (Fast Page Mode DRAM) - пам'ять зі швидким доступом до сторінки. EDO RAM (Extended Data Out) - пам'ять з вдосконаленим виходом. BEDO (Burst EDO) - пакетна EDO RAM. SDRAM (Synchronous DRAM) - синхронна DRAM. DDR SDRAM, SDRAM II (Double Data Rate SDRAM) - SDRAM з подвоєною швидкістю передачі даних. RDRAM (Rambus DRAM) - Rambus-пам'ять. SLDRAM (SyncLink DRAM). EDRAM (Enhanced DRAM) - вдосконалена DRAM. CDRAM (Cached DRAM). VCM (Virtual Channel Memory) - пам'ять з віртуальними каналами. FRAM (Ferroelectric RAM) - фероелектрична пам'ять. Спеціалізовані типи пам'яті. VRAM (Video RAM) - відеопам'ять. WRAM (Window RAM). MDRAM (Multibank DRAM) - багатобанкова DRAM. 3D-RAM - "тривимірна" пам'ять. Зчитування даних з SRAM. Запис даних у SRAM. Регенерація динамічної пам'яті. Тестування пам'яті.

Блоки живлення (БЖ). Призначення та принципи роботи БЖ. Проблеми, пов'язані з БЖ. Діагностика несправностей БЖ. Вибір БЖ.

2.2Прилади вводу/виводу


Пристрої вводу. Клавіатура. Миш. Trackpoint II. Джойстик.

Відеосистеми та їхні параметри. Характеристики моніторів (розмір екрану, розрізнююча спроможність, типи розгорток, енергоспоживання та безпека). Визначення розміру екрану монітору. Як кольорові монітори відтворюють кольори. Як влаштований кольоровий монітор. Що означає розрізнююча спроможність монітору. Чим монітори відрізняються від телевізорів. Частота регенерації та розрізнююча спроможність. Відмінності між тіньовою маскою та апертурною решіткою. Що таке крок крапки і як він впливає на зображення монітору? Що таке безпечний монітор? Яка відмінність між моніторами з черезрядковою розгорткою і моніторами з порядковою розгорткою? Як знижується ступінь відбивання світла від екрану монітору? Налагодження монітору. Яке розрізнення на екрані монітору оптимальне. Як вибрати монітор при купівлі.

Відеоплати. Стандарти, відеопам’ять, підвищення швидкодії адаптерів, рекомендації щодо вибору, відеоплати для мультимедіа. Типи відеопам’яті. Для чого використовується відеопам'ять? Стандартні архітектури. Нові типи пам'яті: 3D RAM і CDRAM від Mitsubishi, MDRAM від MoSys, RDRAM від Rambus, SGRAM/SDRAM, Embedded RAM, WRAM від Samsung. Що нас очікує у майбутньому? FeRAM, DRDRAM від Rambus, DDR SDRAM (SDRAM II), ESDRAM від EMS, FCRAM від Fujitsu, MRAM від Toshiba.

Комунікації і мережі. Використання комунікаційних портів і приладів. Компоненти локальної мережі.

Звукова апаратура. Використання звукових карток (основні поняття, підключення, характеристики). Технологія SRS. Додаткові прилади (гучномовці, мікрофон, джойстики, роз'єм MIDI, синтезатор). Монтування. Пошук несправностей в звукових платах.

Накопичувачі. Контролери і накопичувачі на гнучких дисках. Контролери і накопичувачі на жорстких дисках. Як працює жорсткий диск? Типи інтерфейсів (IDE/SCSI). Продуктивність. Файлові системи. Функція Bus Master. Драйвери підтримки Bus Master. Проблеми, що виникають при роботі з драйверами Bus Master. Накопичувачі на компакт-дисках. Накопичувачі на магнітній стрічці та інші прилади для резервування.

Модернізація і обслуговування ПК. Модернізація комп'ютерів. Мета модернізації. Збільшення обсягу пам'яті. Модернізація системної BIOS. Установка додаткових накопичувачів. Збільшення швидкодії системи. Установка нової версії DOS, Windows.

Профілактика, резервування і гарантійне обслуговування. Профілактичні заходи. Захисні прилади в ланцюгах живлення (подавники, обмежувачі, стабілізатори, блоки аварійного живлення). Резервування даних.

Програмні і апаратні засоби діагностики. POST. Діагностичні програми. Відновлення захисту. Конфігурування. Діагностика для Windows.

Операційні системи і пов'язані із ними проблеми. DOS. Відновлення даних і структур дисків. Конфлікти резидентних програм. Апаратні і програмні проблеми.

2.3Модульне програмування


Структура програм роботи з пристроями. Елементи архітектури на базі мікропроцесорів 80286, 80386, 80486, Pentium. Проблеми комп’ютерної безпеки. Елементи теорії вірусів. Організація вводу з клавіатури, сканкоди, буфер клавіатури. Базові функції роботи з клавіатурою.

2.4Робота з VGA адаптером


Робота VGA адаптера в алфавітно-цифровому режимі, точечкова графіка, організація відеопам’яті, знакогенератор, перепрограмування символів. Типи відео адаптерів, принцип роботи VGA, SVGA адаптерів. Програмування відеоадаптера, регістри палітри, VESA режими.

2.5Способи обслуговування периферійних пристроїв


Порти вводу - виводу. Таймер, програмування звуку. Пристрій типа “миша”. Програмування роботи з "мишею". Програмні та апаратні переривання. Власні обробники переривання під MS-DOS. Драйвери пристроїв в MS-DOS. Блочні та символьні пристрої. Написання власних драйверів. Програмування в локальних мережах. Протоколи IPX, SPX. Тестування пристроїв.

2.6Керування пам’ятью


Способи програмного використання динамічної пам’яті. Завантаження та виконання програм. Резидентні програми. Управління задачами. TSR- програми. Програмування в захищеному режимі.

2.7Дискові накопичувачі


Основні типи та характеристики дискових накопичувачів. НГМД та НТМД, управління та програмування. Базові функції роботи з дисковими накопичувачами. Логічна структура розділу, файлові системи FAT16, FAT32, NTFS.

3Організація самостійної роботи студентів

    1. Мета та завдання самостійної роботи


Провідна мета організації самостійної роботи полягає у необхідності більш широкого огляду тематики курсу з використанням основної та допоміжної літератури, набуття навиків ефективної роботи з обчислювальною технікою.

3.2 Зміст самостійної роботи


  • робота з конспектом лекцій, методичними вказівками до лабораторних занять, основною та додатковою літературою під час підготовки до лабораторних занять, написанні контрольних робіт

  • підготовка звітів по лабораторним роботам;

  • написання контрольних робіт;

  • підготовка до екзамену.

4Форми та методи поточного та підсумкового контролю

    1. Мета та форми поточного контролю


Поточний контроль знань студентів проводиться з метою стимулювання самостійної роботи студентів над курсом на протязі учбового року, встановлення зворотного зв'язку між лектором та студентською аудиторією, перевірки готовності студентів до виконання лабораторних робіт та розуміння результатів їх виконання.

Поточний контроль знань студентів проводиться у формі співбесід із студентами під час лабораторних робот та консультацій з виставленням оцінки за кожну лабораторну роботу. Студент, який має незадовільні оцінки з поточного контролю до іспиту не допускається.


4.2 Тестові завдання для поточного контролю


Тестові завдання для поточного контролю по темам лабораторних робіт наводяться в методичних вказівках до відповідних робіт, як перелік контрольних питань та завдань.

4.3Мета та форми підсумкового контролю


Підсумковий контроль знань студентів по дисципліні проводиться з метою стимулювання узагальнення знань студента з дисципліни, отримання практичних навичок прилюдних виступів та контролю засвоєння студентом теоретичного та практичного матеріалу з дисципліни.

Підсумковий контроль проводиться у формі захисту лабораторних робіт, написання контрольних робіт та екзамену по закінченні вивчення курсу. Студент, що не захистив всі лабораторні та контрольні роботи до екзамену не допускається.



4.3.1Перелік питань до екзамену


  1. Переривання для роботи з буфером клавіатури.

  2. Організація буферу клавіатури.

  3. Сканкоди, розширені коди.

  4. Інформація, що знаходиться в слові стану буфера клавіатури.

  5. Таймер. Його призначення.

  6. Канали таймера.

  7. Програмування звуку з використанням таймера.

  8. Порти вводу – виводу.

  9. Пристрій “миша”.

  10. Текстовий і графічний курсор “миші”.

  11. Використання буфера клавіатури для виходу з програм, що використовують “мишу”.

  12. Альтернативна процедура обробки переривань “миші”.

  13. Контролер переривань.

  14. Апаратні переривання.

  15. Програмні переривання.

  16. Обробка натиску клавіш Ctrl-C, Ctrl-Alt-Del, Ctrl-Pause.

  17. Схема призначення власного обробника апаратних переривань.

  18. Резидентні програми.

  19. Структура резидентних програм.

  20. Захист резидентних програм від повторного завантаження.

  21. Запуск задач.

  22. Реалізація багатозадачності в реальному режимі.

  23. Запуск задач по схемі “батько-нащадок”.

  24. Взаємодія задач в реальному режимі.

  25. Захищений режим.

  26. Запуск задач в захищеному режимі.

  27. Програмування відеоадаптера VGA.

  28. Організація відеопам’яті. Текстові, графічні режими роботи.

  29. Сучасні 24, 32х-розряді відеоадаптери.

  30. Програмування тривимірної графіки.

  31. Робота з динамічною пам’ятю. Схема запиту пам’яті.

  32. Динамічні структури даних. Стек, черга, список.

  33. Файлові системи.

  34. Структура файлової системи FAT16, FAT32.

  35. Файлова система NTFS.

  36. Семирівнева архітектура мереж.

  37. Мережі передачі даних . Протокол Х25.

  38. Протокол IPX. Структура.

  39. Протокол SPX. Структура.

  40. Протокол NetBios. Структура.

  41. Драйвер пристрою. Символьні і блокові пристрої.

  42. Структура драйвера пристрою.

  43. Вірусологія. Структура вірусів.

  44. Приклад найпростішого вірусу.

  45. Розробка програм тестування пристроїв.

5. Мета і завдання виконання контрольних робіт

Відповідно до навчального плану студенти заочної форми навчання виконують дві контрольні роботи з дисципліни „Архітектура комп’ютерів”. При виконані контрольних робіт вони набувають знань про комп’ютери, апаратні та програмні їх складові, сфери використання комп’ютерної техніки. Вчаться самостійно добирати необхідний матеріал з літературних та інших джерел, аналізувати та систематизувати його, робити необхідні висновки.



Основна мета контрольних робіт – вдосконалення навичок роботи з обчислювальною технікою та програмним забезпеченням, використання інформаційних ресурсів глобальної мережі Internet для пошуку економічної, статистичної та іншої оперативної інформації.

Перша контрольна робота з дисципліни «Архітектура комп’ютерів» виконується відповідно до варіанту завдання, яке визначається по номеру залікової книжки. Алгоритм визначення питань до контрольної роботи №1 такий: по останній цифрі залікової книжки визначається варіант контрольної роботи; за цим варіантом з переліку питань вибираються питання, остання цифра в яких відповідає номеру варіанта. (наприклад, номер залікової книжки студента №345 – відповідно номер варіанта – 5. Виходячи з вищезазначеного в контрольній роботі повинні бути висвітлені відповіді на питання 5, 15, 25, 35, 45, 55, 65, 75, 85, 95, 105 та 115.
Питання до контрольної роботи № 1.

  1. Що таке системна плата та як її замінити?

  2. Які різновиди шин вводу/виводу ви знаєте?

  3. Що таке слоти розширення?

  4. Що відноситься до системних ресурсів?

  5. Як вирішуються конфлікти системних ресурсів?

  6. Які параметри процесорів вам відомі?

  7. Охарактеризуйте процесори фірми intel.

  8. Що таке сопроцесор?

  9. Що таке bios?

  10. Як визначити, що установлений на материнській платі bios, прошито у flash rom?

  11. Навіщо необхідно перепрошивати нові версії bios? Де знайти нові версії bios?

  12. Що робити, якщо виробника та назву материнської плати встановити не вдається?

  13. Як перепрошити flash bios?

  14. Що буде, якщо пошкодити bios або прошити неправильну версію? Як відновити пошкоджений bios?

  15. Що таке prom, eprom та еeprom і чим вони відрізняються?

  16. Як скинути установки bios (включаючи пароль) в значення по умовчуванню?

  17. Як підібрати (зняти) пароль на setup?

  18. Як апаратно скинути cmos (разом з паролями)?

  19. Що означають аварійні сигнали, що видаються ami bios при завантаженні?

  20. Що означають аварійні звукові сигнали, що видаються award bios при завантаженні системи?

  21. як відредагувати award bios?

  22. Яка логічна організація пам'яті?

  23. Як організована фізична пам'ять?

  24. В чому відмінність динамічної та статичної пам'яті?

  25. Чим відрізняється синхронна та асинхронна sram?

  26. Навести типи динамічної пам'яті.

  27. Чим відрізняються типи пам'яті: "звичайна" dram, fpm dram (fast page mode dram) - пам'ять зі швидким доступом до сторінки, edo ram (extended data out) - пам'ять з вдосконаленим виходом?

  28. Що таке bedo (burst edo) - пакетна edo ram та sdram (synchronous dram) - синхронна dram?

  29. Яки спеціалізовані типи пам'яті вам відомі?

  30. Що таке vram (video ram) - відеопам'ять та чим вона відрізняється від wram (window ram)?

  31. Наведіть характеристики mdram (multibank dram) - багатобанкова dram?

  32. Як працює 3d-ram - "тривимірна" пам'ять?

  33. Як виконується зчитування даних з sram?

  34. Як виконується запис даних у sram?

  35. Як виконується регенерація динамічної пам'яті. Тестування пам'яті.

  36. Які проблеми трапляються з блоками живлення і як їх вирішити?

  37. Діагностика несправностей блоків живлення.

  38. Несправності приладів вводу/виводу.

  39. Що таке trackpoint ii?

  40. Навести характеристики моніторів (розмір екрану, розрізнююча спроможність, типи розгорток, енергоспоживання та безпека)?

  41. Як кольорові монітори відтворюють кольори?

  42. Як влаштований кольоровий монітор?

  43. Що означає розрізнююча спроможність монітору?

  44. Чим монітори відрізняються від телевізорів?

  45. Дайте визначення частоти регенерації та розрізнююча спроможності?

  46. Які відмінності між тіньовою маскою та апертурною решіткою?

  47. Що таке крок крапки і як він впливає на зображення монітору?

  48. Що означає поняття - безпечний монітор?

  49. Яка відмінність між моніторами з черезрядковою розгорткою і моніторами з порядковою розгорткою?

  50. Як зменшити блики на екрані монітору, знизити степінь відбивання світла?

  51. Яке розрізнення на екрані монітору оптимальне?

  52. Як вибрати монітор при покупці?

  53. Які стандарти відеоадаптерів вам відомі?

  54. Навіщо потрібна відеопам'ять?

  55. Як підвищити швидкодію адаптерів?

  56. Навести типи відеопам'яті.

  57. Яке призначення комунікаційних портів і приладів?

  58. Що відноситься до компоненти локальної мережі?

  59. Навіщо потрібні звукові картки?

  60. Основні поняття, підключення, характеристики звукових карток.

  61. В чому полягає технологія srs?

  62. Контролери і накопичувачі на гнучких дисках.

  63. Контролери і накопичувачі на жорстких дисках.

  64. Як працює жорсткий диск?

  65. В чому відмінність інтерфейсів: ide і scsi7

  66. Які файлові системи вам відомі?

  67. Що таке bus master?

  68. Які проблеми виникають при роботі з драйверами bus master і як їх вирішити?

  69. Накопичувачі на компакт-дисках.

  70. Накопичувачі на магнітній стрічці та інші прилади для резервування.

  71. В чому полягає модернізація комп'ютерів?

  72. Мета модернізації?

  73. Охарактеризуйте захисні прилади в ланцюгах живлення (подавники, обмежувачі, стабілізатори, блоки аварійного живлення).

  74. Навіщо потрібне і як виконується резервування даних?

  75. Які діагностичні програми вам відомі і навіщо вони потрібні?

  76. Як виконується відновлення даних і структур дисків?

  77. Переривання для роботи з буфером клавіатури.

  78. Організація буферу клавіатури.

  79. Сканкоди, розширені коди.

  80. Інформація, що знаходиться в слові стану буфера клавіатури.

  81. Таймер. Його призначення.

  82. Канали таймера.

  83. Програмування звуку з використанням таймера.

  84. Порти вводу – виводу.

  85. Пристрій “миша”.

  86. Текстовий і графічний курсор “миші”.

  87. Використання буфера клавіатури для виходу з програм, що використовують “мишу”.

  88. Альтернативна процедура обробки переривань “миші”.

  89. Контролер переривань.

  90. Апаратні переривання.

  91. Програмні переривання.

  92. Обробка натиску клавіш ctrl-c, ctrl-alt-del, ctrl-pause.

  93. Схема призначення власного обробника апаратних переривань.

  94. Резидентні програми.

  95. Структура резидентних програм.

  96. Захист резидентних програм від повторного завантаження.

  97. Запуск задач.

  98. Реалізація багатозадачності в реальному режимі.

  99. Запуск задач по схемі “батько-нащадок”.

  100. Взаємодія задач в реальному режимі.

  101. Захищений режим.

  102. Запуск задач в захищеному режимі.

  103. Програмування відеоадаптера vga.

  104. Організація відеопам’яті. Текстові, графічні режими роботи.

  105. Сучасні 24, 32х-розряді відеоадаптери.

  106. Програмування тривимірної графіки.

  107. Робота з динамічною пам’ятю. Схема запиту пам’яті.

  108. Динамічні структури даних. Стек, черга, список.

  109. Файлові системи.

  110. Структура файлової системи fat16, fat32.

  111. Файлова система ntfs.

  112. Семирівнева архітектура мереж.

  113. Мережі передачі даних . Протокол х25.

  114. Протокол ipx. Структура.

  115. Протокол spx. Структура.

  116. Протокол netbios. Структура.

  117. Драйвер пристрою. Символьні і блокові пристрої.

  118. Структура драйвера пристрою.

  119. Вірусологія. Структура вірусів.

  120. Приклад найпростішого вірусу.

Контрольна робота № 2 з дисципліни „Архітектура комп’ютерів” – це комплексна контрольна робота, в якій, відповідно до варіанта, необхідно зібрати персональний комп’ютер. Тобто розігрується ситуаційна задача по створенню комп’ютера з «чистого листа» аж до здачі його в експлуатацію. Комплексна контрольна робота направлена не тільки на отримання знань зі сфери комп’ютерної техніки, а й на вдосконалення навичок роботи з текстовим редактором Word, графічним редактором та іншими програмами при оформленні контрольної роботи.

Відповідно до варіанта студент повинен проаналізувати стан сучасного ринку комплектуючих персональних комп’ютерів та з врахуванням співвідношення ціна-швидкодія підібрати оптимальну конфігурацію ПК для виконання поставлених на неї задач. При виконанні контрольної роботи необхідно скористатись сучасною періодикою (комп’ютерними газетами та журналами), знаннями отриманими під час виконання контрольної роботи № 1 та матеріалами, засвоєними під час виконання лабораторних робіт.


Варіанти контрольної роботи №2.

  1. Комп’ютер оператора ЕОМ;

  2. Комп’ютер для студента;

  3. Сервер баз даних;

  4. Ігровий комп’ютер;

  5. Сервер друку;

  6. Мультимедійний комп’ютер;

  7. Файловий сервер;

  8. Графічна станція (комп’ютер для дизайнера);

  9. E-mail –сервер;

  10. WEB –сервер.


Структура і зміст контрольної роботи №2

Інформація, яка викладається у контрольній роботі, повинна бути чітко структурована по розділах, зміст повинен відповідати назві розділів

Контрольна робота повинна мати:

титульний листок, оформлений відповідно до вимог оформлення ділових паперів;

зміст;

вступ;


основну частину;

висновки;

список використаної літератури;

додатки (при необхідності).


Вступ

У вступі необхідно навести загальну інформацію про архітектуру комп’ютерів, значення та перспективу розвитку інформаційних технологій.

Дати коротку характеристику основних розділів роботи. Обсяг вступу – 1 сторінка.
Основна частина

Основна частина складається з чотирьох підрозділів, що дозволяють дотримуватись чіткої структури та послідовності у викладенні матеріалу.

Кожний підрозділ повинен мати свою назву.

У першому підрозділі необхідно подати матеріал про архітектуру сучасного персонального комп’ютера:


  • визначення архітектури комп’ютера;

  • фон-нейманівська архітектура;

  • історичний розвиток комплектуючих ПК (процесори, пам’ять, шини, материнські плати);

  • операційні системи;

  • прикладне програмне забезпечення;

У другому підрозділі необхідно зробити вибір (відповідно до вибраного варіанту) конфігурації збираємого комп’ютера, навести економічні обгрунтування вибору:

  • саме такого процесора;

  • материнської плати;

  • відеоадаптера;

  • типу та об’єму пам’яті;

  • наявність та доцільність використання мультимедіа пристроїв;

  • наявність та доцільність використання периферійних пристроїв;

У третьому підрозділі необхідно описати процес зборки системного блоку:

  • порядок встановлення материнської плати;

  • порядок закріплення процесора;

  • порядок встановлення оперативної пам’яті;

  • встановлення відеоадаптера;

  • підключення пристроїв IDE та SATA;

  • підключення живлення та індикаторів корпусу;

  • підключення периферійних пристроїв;

У червертому розділі необхідно описати процес інсталяції ОС та встановлення прикладного програмного забезпечення в залежності від вибраного варіанту:

  • вибір типу ОС в залежності від вирішуємих задач;

  • процес встановлення ОС;

  • встановлення драйверів материнської плати та периферійних пристроїв;

  • вибір та встановлення прикладного ПЗ (наприклад: для оператора ЕОМ – комплект «Microsoft Office», для графічної станції – Photo Shop та інше);

  • перелік задач які може виконувати зібраний комп’ютер;

  • власний погляд на переваги та недоліки конкретної системи (технічні, економічні, організаційні).

Обсяг основної частини 15-20 аркушів.

Висновки

У цьому розділі підводяться підсумки виконаної роботи. Ваш погляд на створення комп’ютерних систем, доцільність економічного аналізу при виборі комплектуючих при створенні та модернізації ПК.



Список використаної літератури

При оформленні цього списку необхідно дотримуватися загальноприйнятих стандартних правил:



  • всі використані джерела розміщуються в алфавітному порядку;

  • кожне використане джерело повинне мати такі довідки: прізвище та ініціали автора, повна назва книжки, місце і рік видання. Наприклад: Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник за редакцією д.е.н. О. І. Пушкаря. – К.: Видавничий центр „Академія”. 2002.;

  • назви використаних статей з періодичної преси (газет, журналів, періодичних видань) належить подавати з зазначенням автора, назви статті, назви джерела, дати і номера. Наприклад: Ростислав Панчук. Все для записи СD//Домашний ПК. 2003. №4. – с.70-73;

  • назви статей з енциклопедій необхідно подавати із зазначенням назви енциклопедії і номера тому.


Вимоги до оформлення контрольної роботи

  • контрольну роботу необхідно виконати на аркушах формату А4 (відстань між рядками 1,5 інтервали, гарнітура – Times New Roman, кегль -14);

  • поля: угорі та знизу – 2 см, зліва – 3 сл, праворуч -1 см, абзац – 1,5 см);

  • робота повинна бути цупко скріплена та представлена для перевірки не пізніше, ніж за 3 дні до початку екзаменаційної сесії.
      1. Критерії оцінювання знань студентів


Оцінка „відмінно” ставиться за:

  • Повні та аргументовані відповіді з теоретичних питань;

  • А також за здатність вільно відповідати на нестандартні додаткові питання з предмету, що вивчається, тверде розуміння як принципових положень, так і тонких особливостей курсу;

  • А також за повністю вирішену задачу (складену програму, розроблену схему або набір правил тощо) за наявності чітких та повних коментарів та пояснень щодо структури алгоритмів та даних, застосованих прийомів та методів, розуміння способів подальшої їх оптимізації за швидкодією та/або обсягом коду/даних.


Оцінка „добре” ставиться за:

  • Повні відповіді з теоретичних питань;

  • А також за здатність впевнено відповідати на стандартні додаткові питання з предмету, що вивчається, тверде розуміння як принципових положень, так і більшої частини тонких особливостей;

  • А також за повністю вирішену задачу (складену програму, розроблену схему або набір правил тощо) за наявності кваліфікованих пояснень та коментарів щодо структури алгоритмів та даних.


Оцінка „добре” відрізняється від „відмінно” такими ознаками:

  • Неповна аргументація теоретичних відповідей;

  • Або нездатність відповісти на частину додаткових запитань стосовно тонких особливостей питань курсу;

  • Або неоптимальне вирішення задачі (складання програми, схеми або набору правил тощо), тобто не використання найбільш адекватних методів вирішення.


Оцінка „задовільно” ставиться за:

  • Неповні відповіді з теоретичних питань, але за наявності твердого розуміння принципових положень курсу;

  • А також за в основному вирішену задачу (складену програму, розроблену схему або набір правил тощо), можливо, з несуттєвими пропусками або недоробками.

Оцінка „задовільно” відрізняється від „добре” такими ознаками:

  • Виявлене слабке знання частини теоретичного курсу;

  • Або нездатність відповісти на додаткові питання, що стосуються фундаментальних положень курсу;

  • Або неефективне вирішення задачі, не акуратний, не прокоментований текст програми, суттєві недоліки в описі даних або в структурі алгоритму.


Оцінка „незадовільно” ставиться за:

  • незнання значної частини теоретичного курсу;

  • або нерозуміння (невірну інтерпретацію) значної частини фундаментальних питань курсу,

  • або за незнання визначень та/або типових прийомів та методів обробки структур даних;

  • або за нездатність вирішити типову задачу (скласти типову програму або побудувати типову схему).

7. Перелік навчально-методичної літератури

    1. Навчальна література


1 Мюллер Скотт. Ремонт и модернизация персональных компьютеров: Пер. с англ.- 8-е изд.- К.;М.;СПб.:Издат. дом “Вильямс”, 1998.- 832с.: ил. – Парaл. тит. англ.

2 Марголис А. Поиск неисправностей в персональных компьютерах - К. фирма "Диалектика", 1994. - 368с. ил.

3 Standard IBM PC. Справочник. Устройство, установка, техническое обслуживание и ремонт персональных компьютеров - составитель Г.Карпов.- Кишинев, ВИРТ, 1991. - 192 с.4 Джордейн Р. Справочник программиста персонального компьютеров IBM PC,XT, AT: пер. с английского М. Финансы и статистика, 1992. - 544 с. ил.

4 Бойс Джим. Внутренний мир Windows 98: Пер. с англ../Джим Бойс. – К.:Издательство “ДиаСофт”, 1998.– 608 с..

5 Нортон Питер. Персональный компьютер фирмы IBM и операционная система MS-DOS: пер. с английского - М. Радио и связь, 1992. - 416с, ил.

6 П.И. Рудаков, К.Г. Финогенов. Язык Ассемблера: уроки программирования.- М.: ДИАЛОГ-МИФИ, 2001.-640с.

7 В.Ю. Пирогов. ASSEMBLER. Учебный курс.-М.: Издатель Молгачева С.В., Издательство Нолидж, 2001.-848с.

8 А.В. Фролов, Г.В. Фролов. Локальные сети персональных компьютеров (в 3 частях). М. 1993.


  1. Додаткова література


1 Періодичний друк:

  • журнали «Мир ПК», «Компьютер Пресс», «Компьютер»;

  • газета «Computer World».

2 Сторінки Internet:

  • http://ixbt.stack.net

  • http://rusdoc.df.ru

3 Tech Help. The electronic Technical Reference Manuel. By Dan Rollins. 1990.(F)

Заступник директора М. М. Федоренко



технікуму з НМР



База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка