Методичні рекомендації щодо підготовки, проведення, аналізу та оцінки відкритих занять



Скачати 423.8 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації30.12.2016
Розмір423.8 Kb.
  1   2   3   4


Міністерство культури України

КЗ «СЄВЄРОДОНЕЦЬКЕ ОБЛАСНЕ МУЗИЧНЕ УЧИЛИЩЕ ІМЕНІ С.С. ПРОКОФ’ЄВА»


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ, ПРОВЕДЕННЯ, АНАЛІЗУ ТА ОЦІНКИ ВІДКРИТИХ ЗАНЯТЬ .




м. СЕВЕРОДОНЕЦЬК. 2015

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ, ПРОВЕДЕННЯ, АНАЛІЗУ ТА ОЦІНКИ ВІДКРИТИХ ЗАНЯТЬ .


Методичні рекомендації щодо проведення відкритих занять у Северодонецькому музичному училищі ім.. С.С. Прокофьева підготувала Пасічник Н.Ф.,методист з практичного навчання. Методичні рекомендації знайомлять з видами і типами занять, структурою їх проведення, з вимогами щодо складання методичних розробок відкритих занять, планів та аналізів занять, зі схемою проведення самоаналізу відкритого заняття тощо.
Створено для викладачів та студентів-практикантів.

ЗМІСТ.

В С Т У П





  1. ВІДКРИТІ ЗАНЯТЯ . ВИДИ, ФУНКЦІЇ, ПРИНЦИПИ.

  2. ПІДГОТОВКА ,ОРГАНІЗАЦІЯ, ПРОВЕДЕННЯ ТА АНАЛІЗ ВІДКРИТИХ ЗАНЯТЬ

  3. МЕТОДИЧНА РОБОТА ВИКЛАДАЧА НА ПІДГОТОВЧОМУ ЕТАПІ

  4. ПІДГОТОВКА ВІДКРИТИХ ЛЕКЦІЙ

  5. ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ЛЕКЦІЙ.
  6. ПІДГОТОВКА ВІДКРИТИХ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ


  7. ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

  8. КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ

  9. ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ СТУДЕНТУ-ПРАКТИКАНТУ.

В С Т У П

Практична робота викладача –- це багатогранний процес, невід'ємною частиною якого е пошук нових пріоритетів в освіті та вихованні підростаючих поколінь Зміна характеру і змісту праці ставить перед нашим суспільством серйозні завдання, пов'язані із виведенням освіти України на рівень розвинених країн світу шляхом реформування її концептуальних, структурних та організаційних засад. Розвиток закладів освіти і культури інноваційного типу, які повинні відповідати вимогам сьогодення, зумовлюють пошук нових організаційних форм навчання і виховання, оновлення змісту навчально-виховного процесу. Необхідність підвищення рівня освіти потребує розробки нової стратегії і тактики викладання.

Здійснення нових планів вимагає перегляду підходів до роботи тих, хто забезпечує навчально-виховний процес, в першу чергу - до викладачів. На цьому шляху необхідно, насамперед, перебороти розповсюджений бар'єр спрощеного, навіть примітивного уявлення про викладацьку діяльність як такий вид роботи, що потребує лише тільки певного досвіду діяльності у практичних підрозділах. Нехтування педагогічною компонентою у структурі професійної діяльності викладача призводить до різкого зниження ефективності навчання, незадоволенням рівнем підготовки студентів після їх випуску за місцем роботи.

Постійне удосконалення у методиці викладання дисциплін, передбачених навчальними планами, відповідно до Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту" повинно супроводжуватися педагогічним контролем і, насамперед, проведенням відкритих занять. Вони є невід’ємним елементом методичної діяльності викладача, а також компонентом атестації науково-педагогічних працівників, що проводиться з метою активізації їх творчої професійної діяльності, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання і виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці.



Методичні рекомендації підготовлені з метою ознайомлення педагогічних працівників СОМУ а також студентів–практикантів з алгоритмом поетапної підготовки до відкритих занять (лекцій, семінарських та практичних занять), вимогами щодо структури та характеристики основних етапів їх проведення, критеріями їх оцінки.

1. ВІДКРИТІ ЗАНЯТТЯ . ВИДИ, ФУНКЦІЇ, ПРИНЦИПИ.



Відкрите заняттяце одна з форм педагогічного контролю, метою якого є виявлення рівню професійної компетенції та педагогічної майстерності викладача з ціллю подальшого удосконалення викладацької діяльності. Такий контроль базується на 3 основних принципах:

  • Систематичність. Систематичний контроль створює належний порядок у процесі навчання, стимулює мотивацію і викладачів, і студентів–практикантів.

  • Спонукання. Контроль спонукає викладача не заспокоюватися на досягнутому, а постійно самоудосконалюватися, професійно зростати.

  • Всебічність. Коло критеріїв оцінки педагогічної діяльності викладача дозволяє розглянути цю діяльність у комплексі, виявити, що заслуговує на увагу, може бути розповсюджено, а, з іншого боку, - які саме аспекти потребують подальшого коригування або удосконалення.

Відкрите заняття виконує ряд функцій, а саме:

  • Інформаційну - з’являється інформація щодо рівня професійної компетенції та педагогічної майстерності викладача, або студентів–практикантів.

  • Діагностуючу - виявляються провідні методи і прийоми, що застосовуються викладачем, їх відповідність цілям заняття.

  • Мотивуючу - стимулює подальше удосконалення професіоналізму викладача і навчальної діяльності слухачів ;

  • Прогнозуючу - дозволяє розповсюджувати у наступників передовий досвід, окреслювати шляхи зростання педагогічної майстерності викладача.

Термін "відкрите заняття" в дидактиці (теорії навчання) виступає як узагальнена назва. Існують такі види відкритих занять:

  • Пробне - відкрите заняття, що проводиться студентом–практикантом для підтвердження своєї професійної придатності.





  • Поточне - відкрите заняття, яке проводиться викладачем відділу відповідно до графіку раз на семестр;




  • Показове - відкрите заняття, яке проводиться високо досвідченим викладачем з метою демонстрації передових методик викладання, використання новітніх освітніх технологій, в першу чергу, для студентів–практикантів, молодих викладачів або ж для колег з інших навчальних закладів. Показове заняття виступає

як своєрідна школа передового досвіду.


  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка