Методичні рекомендації органів внутрішніх справ щодо проведення виступів у загальноосвітніх навчальних закладах



Скачати 352.77 Kb.
Дата конвертації30.12.2016
Розмір352.77 Kb.
Директору школи
На виконання листа Головного управління МВС України в Донецькій області від 30 січня 2013 рока № 27/78, листа управління освіти і науки від 07.02.2013 № 01/20-0244 «Про проведення лекцій з правової тематики» необхідно протягом лютого – березня 2013 року в навчальних закладах провести бесіди, лекції на правову тематику з використанням матеріалів, наданих відділом кримінальної міліції у справах дітей Головного управління МВС України в Донецькій області (додаток 1).
В інформації за І квартал 2013р. на наказ міськуо від 30.03.2012р. № 112 «На виконання рішення колегії служби у справах дітей виконкому міської ради від 02.03.2012р. протокол № 3» написати про проведення лекційних занять (кількість занять, кількість залучених учнів по класам). Указати, якщо при проведенні лекцій брали участь оперуповноважені ВКМСД.
Додаток 1
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

органів внутрішніх справ щодо проведення виступів у загальноосвітніх навчальних закладах

Методичні рекомендації спрямовані на налагодження відкритого продуктивного діалогу школи і правоохоронців, обговорення з підлітками важливих правових проблем, спрямування їх правосвідомої поведінки як у школі, так і поза нею. Позитивна взаємодія між учнями та працівниками міліції під час занять у класі є надзвичайно важливою для профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Такі заняття дають можливість правоохоронцям поділитися своїми знаннями з учнями і вчителями, формувати в дітей розуміння ролі законів у житті, їх прав та обов’язків як громадян України.


Мета занять:

- формування в підлітків практичного розуміння права і правової системи України;

- розвиток позитивної взаємодії між міліцією та школою;

- формування позитивного іміджу працівників міліції серед підлітків;

- формування правомірної поведінки та запобігання підлітковій злочинності.
ЯК ГОТУВАТИ Й ПРОВОДИТИ ЗАНЯТТЯ
Складовими успіху на заняттях є:


  • тісна співпраця з учителем, оскільки ви доповнюватимете одне одного як особисто, так і з точки зору різних підходів до матеріалу. Ваш підхід – це підхід правоохоронця-практика, який має досвід відповідної діяльності й повинен вносити в уроки правовий та життєвий аспект. Підхід учителя – це підхід педагогічний, коли основним є навчання й розвиток особистості учнів. Учитель допоможе вам, оскільки він знає учнів, може забезпечити кращу дисципліну й організацію навчання;

- наявність чіткого, зрозумілого для вас плану заняття. Чітко сплановане цікаве жваве заняття – це найкращий спосіб налагодити добрі стосунки з учнями й успішно його провести. Напередодні заняття декілька разів прочитайте його опис, прорахуйте час і намагайтесь не виходити із запланованого регламенту;

- застосування на занятті, де це можливо й потрібно, вашого особистого досвіду. Особливо це стосується коментарів до розв'язання й обговорення учнями конкретних завдань;

- налагодження добрих стосунків з учнями. Пам'ятайте, що, на жаль, певна кількість підлітків ставиться до правоохоронців негативно. Типовими причинами цього є підліткова невихованість і агресивність щодо влади (вони "бунтують" і проти батьків, і проти вчителів, ви не виняток), негативне

висвітлення діяльності міліції в пресі, батьківські погляди, що їх наслідують діти. Ключова мета вашої присутності в класі саме й полягає в тому, щоб налагодити співпрацю з дітьми, перетворити їх на ваших спільників у боротьбі з правопорушеннями і злочинністю. По можливості запам'ятайте ваших учнів. Ви можете використати для цього таблички з іменами, які стоять на партах, або схему класу, на якій написані імена учнів за кожною партою. Якщо дитина категорично відмовляється щось виконувати (читати, "грати" якусь роль тощо) – не наполягайте, оскільки це може бути пов'язано з особливостями її сімейного життя, станом здоров'я тощо;

- створення на занятті атмосфери взаємної довіри й поваги. Найкращим у спілкуванні з підлітками є стиль поведінки старшого товариша, людини, яка радить, а не вимагає;

- встановлення зворотного зв'язку. Реагуйте на відповіді учнів обов'язково, але обережно, спокійно, не критикуйте і не висміюйте їх. Головне – давайте їм можливість висловлюватися вільно. Пошук відповідей, розумова діяльність, міркування учнів є важливішими, аніж "правильні" відповіді, які вам хотілося б отримати. Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, яке поставили учні, скажіть про це відверто й пообіцяйте знайти її пізніше;

- попередня (на початку першого заняття) домовленість з учнями відносно правил їхньої поведінки на ваших заняттях. Зміст занять передбачає пожвавлення, певний рівень галасу, оскільки діти будуть спілкуватись одне з одним. Саме такі заняття є найбільш ефективними. Крім того, діти тільки вчаться взаємодіяти і спілкуватись толерантно й виховано. Ваше завданням – допомогти їм у цьому навчанні. Пам'ятайте також, що вчитель завжди прийде вам на допомогу.

- щирі заохочення учнів. Хваліть їх за гарні відповіді, за старанність, почуття гумору, допомогу вам у проведенні занять тощо. Пам'ятайте, що саме схвалення є найкращим стимулом гарної поведінки і ставлення до заняття;

- ваше прагнення залишатись самим собою. Не змінюйте принципово ваш стиль спілкування;

- продовження спілкування з учнями на життєві теми, що їх цікавлять, поза межами заняття і поза стінами класної кімнати.

Є декілька умов, дотримання яких сприятиме вашому успіху при проведенні занять:

- заздалегідь порадьтеся з учителем відносно проблем, які можуть виникнути на тому чи іншому занятті, та шляхів їх подолання;

- поважайте учнів і їхні думки. Така позиція дозволить уникнути багатьох проблем у вашій роботі;

- не забувайте про почуття гумору й посмішку;

- не використовуйте жаргон або спеціальні терміни, не розповідайте довгих історій із власного досвіду, оскільки вони заберуть увесь час заняття; замість зауваження відносно дисципліни спробуйте зацікавити учня запитан­

ням чи завданням. Як правило, підлітки порушують дисципліну, коли їм нудно;

- вітайтеся з дітьми під час зустрічі поза класом і навчальним закладом. Це сприятиме гарним стосункам.

Орієнтовна тематика занять

Основні завдання міліції в державі
До складу міліції входить чимало різних підрозділів. На вулицях багатьох міст можна зустріти патрулі міліції, що спостерігають за дотри­манням порядку, припиняють правопорушення, приходять на допомо­гу потерпілим. Це – патрульна служба міліції.

Багаточисельним підрозділом органів внутрішніх справ є дільничні інспектори міліції, головним завданням яких профілактика злочинності.

Багатьом доводилося спостерігати працівників міліції, які ре­гулюють дорожній рух. Цим опікується державна автомобільна інспе­кція. Біля магазинів, банків тощо можна інколи побачити міліціоне­рів, які терміново прибувають туди за сигналом охоронної системи. Це – міліцейська служба охорони, що убезпечує тисячі важливих об'єктів. Є й спеціальний підрозділ швидкого реагування, який має відповідну до завдань назву – "Беркут".

З працівниками паспортного відділу міліції вам доведеться позна­йомитися, коли, досягнувши 16-річного віку, ви отримуватимете паспорт громадянина України.

Крадіїв та вбивць розшукують працівники кримінального розшуку.

Основними завданнями міліції в Україні згідно із Законом України "Про міліцію" є:

- забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав і свобод;

- запобігання правопорушенням та їх припинення;

- охорона та забезпечення громадського порядку;

- виявлення і розкриття злочинів, розшук осіб, які їх вчинили;

- забезпечення безпеки дорожнього руху;

- захист власності від злочинних посягань;

- виконання кримінальних покарань і адміністративних стягнень.

Для виконання своїх обов'язків міліція має право

Закон ”Про міліцію” надає міліції право вимагати від громадян, які порушують громадський порядок, припинення правопорушень. Міліціонер має право вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню його повноважень.

При підозрі у вчиненні правопорушень працівники міліції мо­жуть перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу, проводити їх особистий огляд, огляд речей, а в разі потреби — вилу­чати такі речі й документи. Предмети й речі, які заборонені або обмежені у користуванні (наприклад, зброя чи наркотики), також вилучаються працівниками міліції.

Закон надає міліції право викликати громадян і службових осіб у справах про злочини, обмежувати або забороняти доступ громадян на окремі ділянки місцевості чи об'єкти.


Працівники міліції мають право зберігати, носити і застосовувати у ситуаціях, що обумовлені Законом, спеціальні засоби (гумові кийки, сльозогінний газ тощо) та зброю.



ТВІЙ ДЗВІНОК У МІЛІЦІЮ

1. У яких випадках слід звертатися до міліції
У різних ситуаціях життя може виникати потреба звернутись до міліції. Звертайтеся до міліції, якщо:

- ви стали жертвою злочину;

- ви стали свідком правопорушення, злочину;

- сталася дорожньо-транспортна пригода;

- необхідно вжити заходів щодо розшуку особи, яка зникла без­вісти;

- ви стали свідком підготовки до злочину;

- вам відомі зловмисники, яких розшукує міліція через засоби масової інформації;

- вам необхідно отримати паспорт, зареєструватися за місцем проживання;

- ви бажаєте отримати права водія чи зареєструвати транспортний засіб;

- ви бажаєте бути власником зброї (мисливської чи газової);

- ви бажаєте допомогти міліціонерові в охороні порядку на дільниці.

Приводом для звернення до міліції може бути ситуація, коли ви загубилися. Найбільш безпечно в такому випадку спілкуватися з працівниками міліції, а не з випадковими перехожими.



2. Як звертатися до міліції за телефоном

Доброго дня.

Моє ім'я.... , я учень (учениця)....

Я хотів (хотіла) би надати вам таку інформацію....



У разі потреби Прошу вашої допомоги в ...

Моя домашня адреса, телефон ...

Дякую.

ТВОЯ БЕЗПЕКА – У ТВОЇХ РУКАХ

1. Як убезпечитися від квартирних крадіжок

Майте міцні запори, зміцніть двері, вріжте дверні вічка; не лишайте відкритими кватирки, вікна, балконні двері, навіть улітку, особливо якщо ви мешкаєте на першому поверсі або ж у квартирах біля пожежних драбин чи прибудов; подбайте про те, щоб сходи та площадка біля дверей були освітлені, тоді злодій боятиметься, що його ймовірніше помі­тять.

Не зберігайте ключі від квартири разом із документами, не прикріплюйте до ключів брелоки з вашим ім'ям і адресою. Якщо ключі загублено, відразу слід змінити замки. Не кладіть ключі під килимок біля дверей та не зберігайте їх в автомашині; не надавайте незнайомцям детальної інформації щодо себе, наприклад, через оголошення.

Якщо ви тривалий час будете відсутні вдома, попередьте листо­ношу, щоби до вашої поштової скриньки не розкладали коре­спонденцію, або


домовтеся про це із сусідами – адже повна поштова скринька свідчитиме про тривалу відсутність мешка­нців квартири.

Уважно відчиняйте двері, а також не приводьте випадкових або малознайомих людей додому. Не відчиняйте дверей незнайо­мим людям, з якими б проханнями вони не зверталися.

Якщо ви біля дверей квартири виявите щось підозріле: зламані


або відкриті двері, шум у квартирі, краще не заходити й нічого
не торкатися, а зателефонувати від сусідів до відділку міліції.
Не варто рватися в бій — здоров'я дорожче майна!

Якщо ви виявили сліди крадіжки, уже ввійшовши до квартири,


також нічого не торкайтеся — відразу дзвоніть у міліцію.
2. Неповнолітній сам удома

Ні в якому разі не відчиняйте дверей, ким би не був незнайомець: міліціонером, двоюрідним дядьком, маминою знайомою.

Голосно запитайте "Хто там", і якщо це невідома вам особа, теж голосно скажіть: "Батьки закрили мене" та відійдіть від дверей.

Не відчиняйте дверей відразу після дзвінка чи стуку, подивіться у вічко, тримайте двері на запобіжному ланцюжку.

Якщо зловмисники все ж таки опинилися у квартирі, не виявляйте хоробрості й не провокуйте їх. Якщо вони вимагатимуть гроші чи коштовності, ліпше показати їм місце, де батьки зберігають невеликі суми грошей, аніж стати жертвою фізичного насильства.

При першій нагоді зателефонуйте до міліції, кричіть, розбийте віконне скло, намагайтеся всіма засобами привернути до себе увагу сусідів та перехожих.

Майте записничок з робочими телефонам батьків, а також з телефонами сусідів, міліції (02), швидкої допомоги (03), пожежної охорони (01). Прикріпіть ці номери над телефонним апаратом.
3. Як захиститися від нападників

Увечері не ходіть поодинці. Якщо ви пізно повертаєтеся додо­му, попросіть знайомих, друзів супроводити вас; якщо ви йдете пішки у вечірню годину, попросіть дорослого, якому ви довіряєте, чи сильнішого за вас провести вас; якщо вам необхідно застосувати якісь доступні індивідуальні засоби захисту (наприклад, газовий балончик), тримайте його в руці або в зручній кишені.

Плануйте свій маршрут освітленими місцями, уникайте парків, скверів, подвір'я, підозрілих місць і галасливих компаній; прикрийте прикраси, цінні речі, а краще зніміть їх; не заходьте в під'їзд або в ліфт разом із незнайомцями, поче­кайте людей, що викликають довіру, наприклад, пару похило­го віку.

Нікуди не йдіть з незнайомцями, якими б привабливими не були їх запрошення – у кіно, у кафе, покататися на велосипе­дах, човнах, машинах, подивитися якусь тварину, навіть допо­могти людям.


Не вживайте алкоголь або наркотики! Помічено, що ті, хто вживає алкоголь, наркотики, дуже часто потрапляють у сумні­вну компанію і стають жертвами своїх же знайомих чи співуча­сниками злочинів.

Якщо ви почули на вулиці кроки за спиною або побачили підозрілу особу, яка йде назустріч вам – прискорте темп, пе­рейдіть декілька разів на іншій бік вулиці, поверніть.

Якщо хтось переслідує вас – не панікуйте: перейдіть на біг, прямуйте до будинків або людних, освітлених місць, кричіть: "Пожежа! Горимо!" На такі крики швидше виглянуть мешкан­ці. Можна навіть розбити скло або забігти в під'їзд і подзвони­ти в двері.

Завжди повідомляйте батькам, де ви перебуватимете та коли плануєте повернутися додому.

4. Наодинці зі зловмисником

Якщо хтось наздогнав вас, а допомогти нікому, то в цій ситуації тримайтеся спокійно. Пам'ятайте, що інстинкт збереження життя підкаже вам, як діяти.

Якщо нападник озброєний, намагайтеся не робити різких рухів. Можна схитрувати, наприклад, удати з себе зомлілого або поводитися дивно, як божевільний.

На вимогу віддати гаманця ліпше спокійно це зробити.

Намагайтесь уважно розглянути злочинця, а потім, за першої ж можливості, повідомте в міліцію про напад.

Нічого не торкайтеся, не змінюйте одяг, не мийтеся — це допоможе відшукати сліди злочинця.

Допомагайте одне одному. Багато осіб стали жертвою злочинів через страх або байдужість перехожих.

5. Як захиститися від сексуальних злочинів

Не сідайте в незнайоме авто, навіть щоб показати дорогу.

Не приймайте дарунків без дозволу батьків;

Дізнайтеся в дорослих (батьків, учителів, шкільного психолога чи працівника міліції в справах неповнолітніх), як за зовнішністю відрізнити тих людей, які мають злі намірі.

Поводьтеся гідно на вечірках та дискотеках, не провокуйте своєю поведінкою осіб протилежної статі.

Не усамітнюйтеся з особою протилежної статі, особливо старшою за вас.

Навіть при спробі зґвалтування слід повідомити про це міліцію, щоб потурбуватися про свою безпеку надалі.

Розповідайте батькам навіть про те, в чому соромно зізнатись – вони мудріші за вас, ви — їхні діти, і вони зможуть вам допомогти.



6. Якщо проти вас скоєно протиправні дії

Спробуйте заспокоїтися та пригадати подробиці; якомога швидше телефонуйте "02", повідомте про те, що ста­лося, подробиці, особисті прикмети особи, яка вчинила проти вас незаконні дії.

Подайте в районний відділок міліції повідомлення про факт нападу, побиття чи розбою в письмовій (заява) або усній формі (обов'язково

складається протокол, який підписується вами); якщо в райвідділі відмовляться приймати заяву, не поспішайте сваритися, адже, можливо, на це є законні підстави — злочин­ні дії скоєно на території іншого відділку міліції або ж ви не досягли повноліття й подали заяву за відсутності батьків чи осіб, які їх заміняють, чи близьких родичів; у такому випадку попросіть поради, дізнайтеся адресу відділку, куди вам належить звернутися, а ще краще попросіть міліціо­нера зателефонувати своїм колегам. Звертайтеся до міліції й тоді, коли ви стали свідком протиправних дій.


Вина

Найнебезпечніші правопорушення – злочини – описані у Кримінальному кодексі України.

Злочин завдає істотної шкоди найбільш значущим цінностям, які важливі як для окремої людини, так і всього суспільства – життю, свободі, здоров'ю, власності тощо.

Щоб застосувати до людини – імовірного злочинця – покаран­ня, слід установити вину цієї людини, тобто з'ясувати, що спонукало її діяти саме так, як вона ставилася до того, що робила, що стало результатом її діяння.

Злочин може бути скоєний як навмисно, так і з необережності (наприклад, якщо на слизькій дорозі водій не загальмував завчасно й здійснив наїзд на пішохода). Якщо людина розуміє незаконність своїх дій та їх небезпечні наслідки, однак бажає чи свідомо допускає настання саме таких наслідків – це умисно скоєний злочин (наприклад, крадіжку не можна скоїти з необереж­ності).

А от якщо людина легковажно сподівалася уникнути небезпеч­них наслідків, або ж навіть і не передбачала їх, хоча й мала передба­чити – тоді говорять про скоєння злочину з необережності.

Якщо вина особи встановлена й доведена, то суд призначає по­карання, що передбачене Кримінальним кодексом саме за цей вид злочину.
Вік і кримінальна відповідальність
Кримінальній відповідальності особа підлягає тільки після досяг­ненні певного віку. Вік кримінальної відповідальності в різних кра­їнах дуже різний. В Україні людина, яка вчинила злочин, підлягає покаранню, якщо вона до його вчинення досягла 16 років.

Проте якщо злочин, що скоєно, є тяжким (умисне вбивство, посягання на життя державного чи громадського діяча, працівника правоохоронного органу, судді, умисне тяжке тілесне ушкодження, диверсія, бандитизм, терористичний акт, захоплення заручників, зґвалтування, крадіжка, грабіж, розбій, вимагання, умисне знищення або пошкодження майна, незаконне заволодіння транспортними за­собами, хуліганство), то відповідальність за нього неповнолітній несе вже з 14 років.


Які види покарання можуть бути застосовані до неповнолітніх

3 12 кримінальних покарань, передбачених Кодексом, до непов­нолітніх застосовуються лише штраф, громадські роботи, виправні роботи, арешт, позбавлення волі на певний строк.

Якщо неповнолітній уперше вчинив злочин невеликої тяжкості і його виправлення можливе без застосування покарання, він може бути звільнений від кримінальної відповідальності. У таких випадках суд застосовує до неповнолітнього примусові заходи виховного хара­ктеру:

- застереження;

- обмеження дозвілля;

- передача неповнолітнього під нагляд батьків чи під нагляд педагогічного колективу;

- відшкодування неповнолітнім, який досяг п'ятнадцятирічного віку і має майно, заподіяних майнових збитків;

- направлення неповнолітнього до спеціальної навчально-виховної установи для дітей і підлітків до його виправлення (на строк, що не перевищує трьох років).

Такі ж заходи застосовуються і до неповнолітнього, який вчинив злочин, у віці від 11 до 14 років. Коли дитина повторно, перебуваю­чи під наглядом батьків, скоїла злочин, особливо тяжкий, батьки можуть бути притягнуті навіть до кримінальної відповідальності за злісне невиконання своїх обов'язків з виховання дітей.

А от за скоєння злочинів дітьми до 11 років батьки можуть бути оштрафовані за невиконання обов'язків з виховання дітей.



Лекція про коноплі


Ви, мабуть, чули про те, що є «легкі наркотики», від яких начебто нічого не буває? До них відносять коноплі (марихуана, план, ганч, дурь, травичка, гашиш - це різні назви одного і того ж самого наркотику - конопель).

Існує багато ілюзій про «позитивну» дію конопель на організм як психо-стимуляційного засобу. Найпоширеніші з них про те, що коноплі:

1) мають корисні властивості для здоров’я людини;

2) є легкими наркотиками, а, отже, не викликають залежності і не шкодять організму.

Про їх нешкідливість і «легкість», як наркотичного засобу, можна навести приклад. Скажіть, будь ласка, якщо ціаністий калій моментально вб’є людину, а миш’як уб’є протягом одного року, чи можна сказати, що миш’як - легка отрута? Ні! Не буває легкої або важкої отрути. Є отрути, які вбивають миттєво, і є ті, які вбивають протягом якогось часу. Але ж вони однаково вбивають! Так і наркотики - одні вбивають організм людини миттєво, інші - протягом певного часу.

Коноплі відносяться до так званих початкових наркотиків. Вони дуже швидко себе вичерпують, тобто не дають того ефекту, що давали на початку вживання. І через деякий час, як правило, поруч знайдеться людина, що дасть вам більш сильний наркотик. Тобто запропонує більш отрутний наркотик, що


швидше вбиває людину. Людина, яка почала з так званих «легких» наркотиків, дуже швидко опановує важкі ін’єкційні наркотичні засоби.

Деякі молоді люди стверджують, що коноплі мають корисні властивості для здоров’я. Вважати, що це так, - дуже велика помилка! Твердження, що коноплі корисні для здоров’я, по суті своїй - намагання сказати, що є безпечний спосіб самогубства.

Пам’ятаєте анекдот про міркування двох приятелів, коли один каже: «А ти чув, що паління марихуани зовсім не впливає на мозок людини?!». На що його друг відповідає: «Це так. Тому, що в тих, хто її палить, мозок відсутній!»

Американські вчені проводили експеримент - брали мавпу, обкурювали її димом конопель, а потім досліджували її мозок. Вони побачили, що більша частина клітин головного мозку просто відмерла. Американські вчені також проводили опитування. Були опитані 200 наркоманів, що вживають важкі наркотики. І 98% опитаних відповіли, що починали вживати наркотики не з «важких», а з «легких», тобто з конопель.

Тривале й систематичне вживання конопель призводить до деградації особистості, психозів, імпотенції, порушень функції серця, репродуктивної якості сперми, значного зниження рівня імунної системи.

Ось вам і легкий наркотик! Через півроку вживання конопель спостерігається різке зниження розумової діяльності людини. Якщо таку людину запитати: «Як тебе звуть?» Вона скаже: «Що? Мене, чи кого? А чого ти мене запитуєш про це? Ти що, не знаєш, як мене звуть? І взагалі, чого ти до мене причепився?»

Дивіться - у людини затримка в спілкуванні: було поставлено просте запитання, а вона не відповіла відразу. І що характерно, займається зовсім непотрібними уточненнями - зводячи все це на жарт.

Це не гумор. Це гальмо. Людина гальмує. Вона не може відразу відповісти на звичайне, просте запитання.

От вам і нешкідливість конопель! Запам’ятайте, легких і нешкідливих наркотиків не буває!


Лекція за темою: «Правда про наркотики»

1. Отрути

Скажіть, будь ласка, що таке наркотики?

Існує кілька визначень наркотиків, але ми візьмемо основне. Насамперед наркотик - це отруйна речовина, вона від природи не утримується в нашому організмі, у тілі немає спеціальних речовин для її розщеплення або, інакше кажучи, організм не може її переробити з користю для себе. Всі наркотики – отрути, й це найголовніше, що нам треба знати. У всіх отрут існує смертельна доза. Для кави, наприклад, - сто чашок, для ціаністого калію - піщинка. Всі отрути однаково впливають на організм людини, тобто для всіх отрут існує загальний механізм дії.

Коли в наше тіло потрапляє отруйна речовина, перше, що організм намагається зробити - це якомога швидше вивести отруту назад, назовні. Це робиться кількома природними шляхами. Найшвидший - це блювання,

повільніше - із сечею, також з диханням через легені. Але є ще один шлях, про який не всі знають, - через пори в шкірі; отрути вимиваються з тіла через потові залози.

♦ Якщо в тіло потрапляє невелика кількість отрути, організм не дуже турбується: він знає, що впорається з такою кількістю отрути, активно починає виводити отруйні речовини з тіла. Кров циркулює швидше, тіло ніби розігрівається зсередини, людина відчуває штучний приплив сил. (Ви бачили людей, що випили небагато горілки?)

♦ Якщо в тіло потрапляє більша кількість отрути, це призводить до зворотного ефекту. Людина стає млявою, їй хочеться спати, мова уповільнюється. В цьому випадку організм наляканий: він боїться, що не зможе впоратися з такою кількістю отрути й не бажає витрачати сили на рухи тіла - тому людина може швидко заснути. Ви, мабуть, бачили таке?

♦ І нарешті, людина, що прийняла велику кількість отрути, просто вмирає. Це називається передозування й смерть.

Отже, різні наркотики діють по-різному, але всі отрути підкоряються цьому закону. Ви знаєте таку сильну отруту, як миш’як? Невелика доза цієї отрути відразу вбиває людину. Але якщо ми проведемо експеримент: розділимо цю дозу на мікроскопічні частини і дамо одну з них людині, то ми одержимо те ж саме: спочатку активність, при збільшенні дози - заспокоєння, а якщо ще збільшимо дозу, то настане смерть.
2.Отрути й жири

Хто-небудь із вас чув, що наркотики, потрапивши в організм, не виводяться з нього, що вони накопичуються в тілі? Саме тому існує фізична залежність від наркотиків й людині іноді важко покинути вживати наркотики.

А все це тому, що отрути залишаються в жирових клітинах на довгі й довгі роки. Було проведено експеримент: у трупа взяли жирові клітини, досліджували їх і знайшли відкладення наркотиків, які людина припинила вживати ще 20 років тому. Як це відбувається?

Подивіться на свої вени на руці, відтягніть шкірочку пальцями. Ви почуваєте прошарок під шкірою? Це жир. Між веною й шкірою є жирові клітини. Пам’ятаєте, ми говорили раніше, що організм виводить з потом отруту через пори в шкірі. От як це відбувається.



Коли наркотик потрапляє в кров, організм намагається через капіляри, через пори в шкірі позбутися від отрути, вивести її назовні, але, проходячи через жир, отрута ніби в'язне й залишається в жировій тканині.

Жир є дуже в'язкою речовиною. Це можна перевірити, взявши, наприклад, склянку води й, насипавши туди який-небудь порошок, розмішати. Порошок осяде на дно. Але якщо взяти густе масло й насипати в нього порошок, розмішати, то порошок зависне в жирі, і буде перебувати в такому стані довгий час. Те ж саме відбувається з наркотиками, коли вони потрапляють у жирову тканину. Вони в'язнуть там на довгі роки.

Якщо хлопчик (назвемо його Федотом) буде приймати наркотики, то незабаром він перетвориться на ходячий склад отрут, сам того не підозрюючи. Тіло поступово буде отруюватися й гнити.

Але це ще не все. Як ви думаєте, для чого в тілі існує жир, для чого він потрібний? Жир нам необхідний як запас енергії. Коли ви бігцем піднімаєтеся на 12 поверх, жир надходить у кров, розщеплюється, при цьому звільняється енергія, яку тіло використовує. Жир для тіла - як акумулятор для машини.

Тепер повернемося до хлопчика Федота. Припустімо, Федот вирішив кинути наркотики. Він говорить собі: «Все, так далі не можна. В мене купа проблем: дівчина мене кинула, батьки мене виганяють з дому, я витрачаю всі гроші на наркотики, друзів немає! Я зав’язую». І він дійсно припиняє вживати наркотики. Він не приймає їх уже 3 місяці. В нього налагоджуються справи: помирився зі своєю дівчиною, з батьками, вирішив зайнятися спортом.

І от Федот ганяє м’яча з друзями у дворі, забиває гол, але радості не відчуває. Йому все гірше й гірше. Він починає злитися на погоду, на друзів, на м’яч. Він не може зрозуміти, що з ним відбувається. А пояснення прості: «брудний» жир потрапив у кров і у Федота легке отруєння отрутами “з минулого”.

Йому погано - він іде до знайомого, що продає наркотики, і вживає наркотик. Вранці він сидить, п’є каву й думає: «Який же я дурень. Адже я 3 місяці нічого не вживав, і в мене вийшло. Що ж трапилося?»

І ви знаєте, він буде пояснювати це як завгодно: і що в нього поганий настрій, і що погода погана, - але жодне з цих пояснень не буде дійсною причиною. В дійсності, з ним відбулася проста річ: наркотик потрапив у кров, і “попросив ще”. От чому коли людина знаходиться у стресовому стані, з’являється бажання вжити ту речовину, яку вона вживала раніше (наркотики, алкоголь, тютюн). Під час стресу спалюється велика кількість жиру, вітамінів та інших речовин.

Отже, наркотики, потрапляючи в організм, відкладаються в жировій тканині, накопичуються, і довгий час впливають на людину.
3. Шкала тонів та отрути

Для того, щоб пояснити психологічну залежність від наркотиків, нам необхідно розглянути таку річ, як шкала емоційних тонів людини.

Емоційний тон людини - це її потенціал, запас енергії, необхідної для виживання. Чим вищий тон, тим більше енергії людина має у своєму розпорядженні, вона енергійна, рухлива, щаслива. Чим нижчий тон, тим менше в нас енергії для життя, відчувається млявість, нещасність спостерігається бездіяльність. Повна відсутність емоцій - це смерть, коли в людини повністю відсутня енергія для життя.

Отже, внизу шкали перебуває тон 0. Це СМЕРТЬ. Енергії немає.

Наступний тон, коли в людині присутня дуже невелика кількість енергії 0,05 - це тон АПАТІЯ. У цьому тоні людина перебуває в очікуванні смерті, вона повністю зосереджена на своїх переживаннях.

Наступний тон 0,5 - це ГОРЕ. В такому тоні людина перебуває, коли вона щось втрачає. Не має значення, що це: смерть улюбленої тварини, або вкрадений велосипед. У цьому тоні людина плаче. Думки людини зосереджені на осмисленні горя.

Трошки вище знаходиться тон 1,0 - СТРАХ. Людина потрапляє в тон страху, коли боїться щось втратити. Для людини в цьому тоні майже все становить загрозу виживанню, вона часто бреше без причини. Злочинці, боячись покарання, перебувають у цьому тоні й різними способами, у тому числі погрозами, намагаються втягнути інших у свій тон. Дружба з такими людьми не зовсім безпечна, тому що від них можна очікувати лише неприємностей і нещасть.

Вище цього тону перебуває тон 1,5 - ГНІВ. Людина в цьому тоні люто намагається щось захистити, передбачаючи втрату. На війні гнів широко застосовують в бою. Часто люди застосовують гнів, відстоюючи свою думку, іноді для приниження людини, щоб понизити її до тону страху й вважати безпечною. Єдиним наміром людини в цьому тоні буде - руйнувати. На вас кричали коли-небудь?

Вище цього тону перебуває тон 2,0 - АНТАГОНІЗМ. Це, інакше кажучи, непримириме протиріччя. Ви знаєте людей, які постійно сперечаються? Що б ви не говорили такій людині, вона ні із чим не згодна і знаходить масу причин, щоб сказати щось проти. Перебуваючи в цьому тоні, люди вважають, що з їхніми думками ніхто не погоджується. Вони намагаються за в будь-який спосіб відстояти свою правду, часто критикуючи кожного з будь-якого приводу чи навіть без нього.

Наступний тон є межовим, бо все, що нижче нього, прийнято називати поганими емоціями, а все, що вище - гарними. Або, інакше кажучи, все, що нижче - поганий настрій, а все, що вище - гарний. Це тон 2,5 - НУДЬГА. Нудьга - це, коли людина завершила якусь справу, але нову ще не почала. Вона нудьгує. Це не туга (туга - це горе), а відсутність мети, будь-якої діяльності. Якщо людина не знайде собі якесь заняття, то вона буде опускатися по шкалі, буде роздратованою. Якщо ж вона чимось зацікавиться, то почне підніматися вгору по шкалі, енергія в цьому випадку збільшиться.

Вище нудьги перебуває тон 3,0 - КОНСЕРВАТИЗМ. Люди-консерватори - це досить успішні люди, але єдиний їхній “мінус” - це те, що вони нічого не бажають змінювати. Це досить обережні, витримані люди. Вони, як правило, після того, як досягли успіху, бояться порушити свій позитивний стан.

Вище знаходиться тон 3,3 - СИЛЬНИЙ ІНТЕРЕС. Коли людина чимось захоплена і її не можна відірвати від цього, вона перебуває в тоні сильного інтересу. Було у вас таке? Мама кличе їсти, а ви дивитесь цікавий фільм. Що ви говорили в цей момент мамі?

Наступний тон 3,5 - РАДІСТЬ. Цей тон подобається всім: це коли ви веселі, смієтеся й у вас відмінний настрій. Напевно, кожен би хотів мати друзів у тоні радості. Люди в цьому тоні наполегливі в досягненні цілей, енергійні, їх відрізняє гарне почуття гумору, у них багато життєвої енергії.

І, нарешті, тон, на якому ми зупинимося 4,0 - ЕНТУЗІАЗМ. Людина в цьому тоні має дуже високу працездатність, вона може буквально «заражати» своєю енергією інших. Зазвичай така людина - лідер, душа компанії, ініціатор початку багатьох позитивних справ. Завдяки цьому тону здійснюються великі справи й значні відкриття. Якщо серед ваших друзів є люди, які завжди досягають успіху, це означає, що їх постійний тон - ентузіазм.

Отже, це шкала тонів.

А тепер розгляньмо, яке вона має відношення до вживання наркотиків. Давайте візьмемо хлопчика на ім’я Федот, що досить довгий час нудьгує й нічим не зайнятий. Він сидить вдома, йому нудно. У цей час йому дзвонить його знайомий на прізвисько Тарган: «Алло, Федоте, приходь до мене. В мене дещо є - тобі сподобається».

Федот піднімається по шкалі до інтересу й біжить до Таргана. Приходить, а Тарган йому безкоштовно пропонує наркотик. Припустімо, наш Федот був хлопчиком не досить розумним й відразу погодився. Після того як він прийняв наркотик, його організм включив всі свої резерви для виведення отрути, й Федот відчув приплив енергії. Він різко з нудьги піднявся до ентузіазму, йому захотілося рухатися, він повеселішав.

«Ого!» - викликнув небагатий розумом Федот. «Я знайшов джерело енергії, як батарейки «Дюрасел». Тепер я завжди буду піднімати настрій наркотиком, я завтра знову прийду».

Через якийсь час організм знешкодив отруту (виділив з крові в жирові клітини), і дія наркотику закінчилася. Але Федот опустився не до звичної для себе нудьги, а трохи нижче - в антагонізм, тому що в нього отрута відклалася в жирі й ніби «запозичила» невелику кількість життєвої енергії.

Мама просить Федота винести відро для сміття. Але в антагонізмі людина відчуває необхідність сперечатися, хоча це приносить багато незручностей, і Федот їй відповідає:



  • Сама винось, я буду робити уроки!

  • Добре, роби уроки.

  • Ні, я піду винесу відро!

  • Федоте, в тебе проблеми?

  • Ні, мамо, це в тебе проблеми!

У цьому тоні Федотові не затишно. Він пам’ятає, як добре йому було в ентузіазмі й він наступного дня знову йде до Таргана. Але Тарган уже не дає йому наркотик безкоштовно, а вимагає гроші. Федот купує наркотик і вживає. Але тепер він піднімається тільки до тону радості. Це, звичайно, не ентузіазм, але в цьому тоні Федотові добре - краще, ніж в антагонізмі. Він приходить додому й говорить мамі: «Давай я тобі чимось допоможу!» Мама рада: який син добрий!

Але дія наркотику закінчилася й Федот опускається до гніву. Мама заходить у його кімнату, а він кричить на неї, бризкаючи слиною: «Не заходь до мене без стуку! Набридла!» Мама в шоці: що відбувається із сином?

Ентузіазм 4,0 --------Х-----------------------------------------------------------------

Радість 3,5 -------------------Х------------------------------------------------------

Сильний інтерес 3,3 --------------------------------Х----------------------------------------

Консерватизм 3,0 ------------------------------------------Х------------------------------

Нудьга 2,5 ------х----------------------------------------------х-------------------

Антагонізм 2,0 --------------х------------------------------------------------х---------

Гнів 1,5 ----------------------і---------------------------------------------------

Страх 1,0 ----------------------і----------------------------------------------------

Горе 0,5 ----------------------------------------------------------------------------

Апатія 0,05 ---------------------------------------------------------------------------

Смерть 0 ----------------------------------------------------------------------------
Наступного дня, перебуваючи в гніві, Федот свариться з друзями, називає їх ідіотами й іде до Таргана. Він знову хоче бути в тоні радості, але після вживання піднімається лише до сильного інтересу. Йому тепер усе цікаво. Він зі штучним інтересом розбирає батьків комп’ютер на безліч деталей. Але дія наркотику закінчується й Федот опускається до страху. Тепер він із жахом дивиться на розібраний комп’ютер і поглядає на годинник. Тепер він у стані страху чекає батька й стукіт його зубів чутно по всій квартирі.

Приходить батько й Федот бреше , що йому задали в школі вивчити, як влаштований комп’ютер.

Наступного дня в школі Федот краде в друга з портфеля гроші на наркотики. А потім навіть допомагає другові шукати гроші, обманюючи його, що бачив, як якийсь старшокласник заходив до класу.

Після уроків він іде до Таргана, купує наркотик, вживає й піднімається до консерватизму. Приходить додому, розповідає мамі про школу, поводиться впевнено, але дія наркотику закінчується й Федот летить у тон горя. Він плаче, йому погано, він хворіє. У школі він скаржиться на погане самопочуття, говорить, що піде в поліклініку, але сам стрімголов біжить до Таргана. Тремтячими руками приймає наркотик і піднімається лише до нудьги. Але ця вже не та нудьга, в якій він був на початку цієї історії, це нудьга під дією наркотику - сам Федот як особистість перебуває в апатії. Він кидає школу. В нього борги, за які його б’ють. Від нього відвернулися батьки, він чекає близької смерті. І тепер вживання наркотиків не дає йому

енергії, він піднімається лише до гніву або страху. У нього реальна проблема. Тепер у нього лише три шляхи:


  • продовжувати вживати й незабаром померти;

  • збільшити дозу (що часто буває) і померти від передозування;

  • і третій - припинити вживати наркотики й поступово піднятися по тону.

Звичайно, це не відбувається за 6 разів, як у нас вийшло. Середня тривалість вживання наркотиків 2-5 років, деякі вживають довше. Здоров’я в кожного різне, наркотики різні, одні більш отруйні, інші - менш.

Але будь-який наркоман, що “сидить на системі» й уже не піднімається вище нудьги, скаже вам, що він уже давно не отримує «кайфу» від наркотиків. Наркотик йому потрібний, щоб хоч якось жити. Без наркотику в нього починається «ломка». Але про це – в наступній лекції: «Наркотики і розум».


Лекція друга.

1. Наркотики й розум

Скажіть мені, будь ласка, яким чином працює наш розум?

Справа в тому, що з цього приводу існує багато різної плутанини. Ми розглянемо роботу розуму простіше, ніж це написано в спеціальній літературі.

Розум людини можна порівняти зі швидкісним комп’ютером, у якому зберігається безліч інформації: факти, різні ідеї, дані про навколишню дійсність, власні висновки людини й т.д. Все це необхідне людині, щоб приймати, на її думку, правильні рішення. Рішення ґрунтуються на інформації, що зберігається в розумі.

В

сі ці дані зберігаються у вигляді образів - картинок. У них - вся інформація, що накопичується протягом усього життя. Більше того, ці образи - об’ємні. В них є кольори, звуки, смаки, зображення, рухи, емоції. Коли хтось говорить вам про лимон, у вашому розумі виникає образ лимона, ви можете навіть відчути смак і скривитися. Якщо ви не любите лимони, ви відчуєте негативну емоцію.

Чи бувало у вас так, що при розгадуванні кросвордів ви не могли згадати слово, яке раніше точно знали? Потім зненацька приходила відповідь. Просто ви даєте запит вашому розуму, а відповідь приходить через якийсь час.

Що ж відбувається з розумом при вживанні наркотиків? Наркотик робить так, що образи-картинки зникають з поля зору вашого розуму. Виникає враження, що образів не існує. Зникає інформація. Ви зустрічали людину, що випила занадто багато алкоголю, а наступного дня нічого не

пам’ятала? У неї були провали в пам’яті. І якщо розум користується інформацією для прийняття рішень, то, маючи порожнечі, буде видавати невірні рішення. Людина буде робити ПОМИЛКИ.

Існує думка, що наркотики поліпшують здатності до навчання, загострюють відчуття. Але якщо в людини з’являється все більше пропущених даних, які вона одержує під дією наркотиків, чи зможе вона застосувати в житті те, що вона не пам’ятає? Крім того, ці образи можуть з’являтися зненацька з минулого. Це називається галюцинації. Отже, розум людини, що приймає наркотики, схожий на зіпсований комп’ютер.

А тепер давайте поміркуємо: якщо людина приймає наркотики, алкоголь і в неї багато порожніх місць у розумі, вона повільніше міркує, у неї погана пам’ять - чи стане вона успішною в житті, роблячи помилки?

2. Як наркотики впливають на тіло

Що ж відбувається з тілом людини, що приймає наркотики?

У людини від природи в організмі міститься багато вітамінів і мінеральних речовин. Коли людина приймає наркотик, він попадає в тіло й відбувається негайне «спалювання» вітамінів С і В, а також Са й Мg.

♦ Вітамін С - його завдання - захист організму. Коли «спалюється» вітамін С людина починає хворіти, з’являються виразки, прищі тощо.

♦ При «спалюванні» вітаміну В людина гірше міркує, стає нервовою.

♦ При “спалюванні” вітаміну А псується шкіра, псується зір.

♦ без Са стають ламкими кістки, швидко руйнуються зуби, випадає волосся.

♦ При «спалюванні» магнію порушується електрична провідність нервових клітин. Що це означає?

У
нас є мозок, від нього відходять нервові канали центральної нервової системи. По одним каналам ми одержуємо інформацію від нервових закінчень, а по іншим відправляємо імпульси до м’язів. Якщо я закрию очі й доторкнуся до стола пальцем, то я, хоча й не бачу цього, але одержую сигнал від пальця, що йде по нервах у мозок. Якщо я доторкнуся до чогось гарячого, я відчую біль і відсмикну руку.

Якщо людина вжила наркотик, відбувається “спалювання” магнію. Деякі нервові клітини втрачають здатність передавати імпульс - і людина не відчуває болю. Вона може сильно поранитися й не звернути на це уваги. Так само притупляються й сексуальні відчуття.

При великій дозі наркотику можливий повний параліч нервової системи або частковий параліч кінцівок. За цим принципом діють нервово-паралітичні отрути.



Отже, як ви думаєте, якщо вітамінів і мінералів залишається в організмі все менше й менше, як почуває себе людина? Жахливо! Вона гниє зсередини й розвалюється, але зовні це часто непомітно. І хтось вирішує, що

вживати наркотики безпечно. Але коли людина перестає вживати наркотики, магній у нервових клітинах відновлюється й по нервах у мозок ідуть безліч сигналів від зруйнованих внутрішніх органів. Людина починає відчувати страшний біль у різних частинах тіла - це називається “ломка”. Багато хто не витримує цього болю й знову приймає наркотики, і організм руйнується далі.



Як ви вважаєте чи може людина, що приймає наркотики, мати здорове, гарне й сильне тіло?

Сьогодні ви дізналися правду про наркотики, про те як вони впливають на людину. Я не буду вам радити приймати або не приймати наркотики. ВИ самі повинні зробити вибір. Це ВАШЕ ЖИТТЯ, І ЗА ВАС ЙОГО НІХТО НЕ ПРОЖИВЕ - НІ БАТЬКИ, НІ ВЧИТЕЛІ. ЦЕ ВАШЕ ЖИТТЯ, Й ВОНО - У ВАШИХ РУКАХ.

Я бажаю ВАМ щасливого життя - без наркотиків!
Лекція за темою: Наркоманія в підлітковому середовищі
Шановні учні! Тема мого сьогоднішнього виступу обумовлена тим, що проблема наркоманії в останній час стала дуже актуальною. І особливо нас турбує те, що наркоманія, під якою розуміється вживання речовин здатних викликати хворобливу пристрасть, зустрічається серед молоді і нерідко серед неповнолітніх.

Що робить можливим існування в нашій країні такого явища? Безперечно, що в більшості випадків воно обумовлене схильністю певної частини нашої молоді до наслідування «дурному прикладу».

Вживання наркотичних речовин найчастіше починається з «цікавості», після порад та умовлянь когось із знайомих «спробувати». Відмова викликає насмішки та докори більш бувалих товаришів, звинувачення в недостачі мужності. З міркувань хибної гордості, подавляючи у собі природне для людини почуття самозбереження, підліток, не наділений в достатній мірі вольовими якостями, приймає наркотик, що в перший раз виявляється уже роковим. Справа в тому, що всі наркотичні препарати, які приймаються з метою одурманювання, є сильнодіючими речовинами, вживання яких призводить до трагічних наслідків. Проілюструємо вищезазначене прикладом з практики.

Сергій К., 16 років, учень технікуму. Після конфлікту з батьками для того, «щоб їх провчити» не прийшов ночувати додому, а залишився в знайомого. Віктор, так звали знайомого, запропонував Сергію разом з ним випити якісь таблетки. Сергій спочатку відмовився, але потім, з цікавості, погодився спробувати. Після вживання таблеток відчув себе погано. Була блювота, почалося головокружіння, відчував, що в очах різало. Спогади про це майже не збереглися. «Було страшно, пам’ятаю, що ще пив пігулки, десь йшли, хтось мене бив». На світанку Сергій був підібраний робочими на залізничній станції в непритомному стані. В нього була поламана рука, все тіло було в синяках. Три доби лікарі реанімаційного відділення боролись за життя Сергія, настільки сильним було наркотичне отруєння. Живим він залишився, але повноцінною людиною ніколи вже не буде.

При отруєнні наркотичними препаратами кора головного мозку потерпає незворотні зміни.

Кожен вид наркотиків викликає порушення свідомості різного типу та глибини: від звуження до різного ступеня запаморочення. У молодих людей з незрілою нервовою системою дуже часто виникають глибокі порушення свідомості, які визначаються спеціалістами «сутінковими». У такому стані людина не спроможна давати оцінку своїм діям, її рухи, так би мовити, механічні, у навколишньому середовищі вона зовсім не орієнтується. Нещасних випадків в такому стані слід чекати завжди. У подібній ситуації знаходився і Сергій. Як показало слідство, його знайомий Віктор - наркоман з великим стажем, цілеспрямовано намагався втягти Сергія у вживання наркотиків. Явище серед наркоманів досить розповсюджене та соціальне небезпечне. Довге вживання наркотичних речовин руйнує усе моральне в людині, робить здатним на любий аморальний вчинок. Рано чи пізно визнання трагічності свого становища, зламаності долі змушують скоювати аморальні, з точки зору нормальної людини, вчинки - втягувати в тенета пороку нові жертви, пропагуючи хибні достоїнства наркотиків. Типова логіка наркомана, який вчиняє так: «Чому я один повинен гинути? Чим інші кращі за мене?». І що найжахливіше - не завжди вдається своєчасно ізолювати від суспільства таких людей та уберегти від їх пагубного впливу наївних підлітків, здатних повірити в грубу брехню.

Другою, не менш важливою причиною, яка змушує декого пропагувати «переваги» наркотиків, є бажання нажитися.

Нерідко з підлітками намагаються познайомитись такі-собі «добрі люди», переконуючи їх прийняти в дар визначену кількість наркотичної речовини. 1, якщо знаходиться бажаючий приймати подібні подарунки, вони безкоштовно забезпечують його наркотиками, однак, тільки до того часу, поки у підлітка не з'являється залежність від наркотиків. Ось тоді, знаючи, що жертві нікуди подітись, вони з великим прибутком окупають витрати на «дружні» подарунки.

Нам відомий випадок, коли дорослий чоловік, хворіючи на наркоманію, привчив до наркотиків свою молодшу сестру, а потім і брата дружини, після чого продавав їм наркотики, примушуючи красти гроші в батьків. Що стосується Сергія, про якого ми розповідали раніше, він ніколи не стане жертвою одурманюючого зілля – «Цікавість коштувала мені надто дорого» - сказав він. А що могло бути, якби перша доза не виявилася надто великою та не привела його до реанімаційного відділення? Могло б статися найгірше.

Дуже часто, навіть після одноразового прийому, не кажучи вже про довгостроковий, спостерігаються явища, які лікарі називають терміном «психози». У такому стані людина відчуває, що їй щось погрожує, страх, передчуття близької смерті, їй здається, що її наздоганяють вбивці. Заспокоїти людину та пояснити будь-що неможливо, оскільки навіть близьких людей хворий сприймає, як ворогів та переслідувачів, і здатний спричинити їм тяжкі тілесні ушкодження або, навіть, вбити.


Так, Олександр Р. був затриманий працівниками міліції за те, що на фоні довгострокового вживання наркотиків спричинив тяжку травму матері (вдарив її табуреткою по голові). Після повернення спроможності критично сприймати свої вчинки, Олександр прийшов у відчай від того, що сталося, плакав, клявся, що не хотів цього робити. Мати Олександра стала інвалідом 1-ї групи. Звичайно, вона вибачить сина, однак, чи вибачить він себе сам та як йому жити далі після заподіяного?

Найсерйозніше захворювання — шизофренія, вона частіш за все зустрічається серед споживачів наркотиків, їх згубна дія на мозок робить його незвично чуйним до всіляких зовнішніх впливах.

Немає такого внутрішнього органу або системи в людському організмі, які б не страждали та не руйнувались від дії наркотиків. Передчасне старіння, передчасна смерть - неминучий результат дії наркотичної отрути на людський організм.

Ніколи не забуду першого побаченого мною наркомана. Зі мною розмовляв втомлений чоловік з поглядом мертвої людини, рідким, сивим волоссям, гнилими зубами, земляним кольором обличчя, вкритим глибокими зморшками. Виглядав він значно старше 40 років. Я дуже здивувався, коли дізнався, що йому немає ще й 30. Тоді таке передчасне старіння видалося мені дивним, однак в теперішній час я з повною впевненістю можу стверджувати, що цей пацієнт був всього лише типовим наркоманом зі стажем вживання наркотиків близько 10 років.

Чим молодше наркоман-новичок, тим згубніший вплив наркотику на його організм, і тим скоріше наступає старіння.

Людина, яка вживає наркотики, не може запам’ятати навіть найпростішу інформацію, до навчання стає просто не здатна. Майже завжди на фоні апатії з’являються озлобленість та агресивність. Наркомани дуже часто вступають у конфлікти між собою, нерідко ці конфлікти переростають у бійки з використанням зброї, законом ірним результатом яких стає летальний кінець.

Всякий наркоман веде протиправний спосіб життя. Він, деградуючи морально та соціальне, як правило, здатен на скоєння злочину, щоб за всяку ціну дістати ті чи інші препарати.

У зв'язку з цим, передбачена адміністративна та кримінальна

відповідальність за вживання, зберігання, перевезення та розповсюдження наркотиків. Покарання передбачено суворе, причому кримінальну відповідальність несуть особи з 14-річного віку.

До осіб віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років, які вчинили адміністративні правопорушення, пов'язані із незаконним обігом наркотичних речовин, застосовуються заходи впливу на загальних підставах.

За правопорушення, скоєні неповнолітніми до 16 років, несуть відповідальність батьки або особи, які їх заміняють.



Шановні учні, дякую за увагу.

Тепер Ви можете поставити мені запитання...


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка