Методична розробка



Дата конвертації26.12.2016
Розмір62.8 Kb.
МАРІУПОЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ №37

МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ



МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

«людина залишає

себе в людині»

АВТОР РОЗРОБКИ:

КЛАСНИЙ КЕРІВНИК 5-А КЛАСУ

Сопутняк Віра Миколаївна.

Маріуполь, 2013



Тема батьківських зборів:

«Людина залишає себе в людині»


Форма проведення: година спілкування
Мета: сприяння формуванню морально-етичних цінностей через родинні стосунки, власний батьківський приклад тощо
Методи та прийоми: метод створення виховуючих ситуацій, робота в малих группах, бесіда, дискусія; вправи «асоціативний кущ», «кошик якостей»
Попередня робота: до заходу підготувати дитячі інтерв'ю на тему «Яку людину можна назвати патріотом?»; стікери у формі плодів; завдання для батьків: принести матеріали для колажу про родинні свята, презентацію віршованого збірника учнівських творів
Хід заходу
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Слово вчителя: (читає уривок з оповідання В. Сухомлинського)

Давно це було… В одному селі дівчата і жінки вирішили показати

свою майстерність. Домовились, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: рушник, полотно, скатертину тощо.

У призначений день усі дівчата і жінки прийшли на майдан. Принесли багато дивовижних речей. У старих людей, яким громада доручила назвати найкращих майстринь, очі розбіглися: багато було талановитих жінок і дівчат. Дружини і доньки багатіїв принесли вишиті золотом і сріблом шов -кові покривала, тонкі мережані завіски, на яких були вив'язані дивовижні птахи.

Але переможницею стала дружина бідняка - Марина. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережива, хоч усе це вміла чудово робити. Вона

привела п'ятирічного сина Петруся. А Петрусь приніс жайворонка, якого сам вирізав з дерева. Приклав Петрусь жайворонка до губів - заспівала, защебета ла пташка, як жива. Всі стояли на майдані, не поворухнувшись, усіх зачару -вала пісня, і раптом у блакитному небі заспівав справжній, живий жайворо -нок, якого привабив спів на землі.

«Хто творить розумну і добру людину - найкращий майстер» -таке було рішення стариків.

Кожен, хто має дітей, усвідомлює: виховання дітей не лише найважли віше, але, мабуть, і найскладніше наше завдання. «Якщо хочеш залишитися в серці людському - виховай своїх дітей»,- повчає великий український педагог В. Сухомлинський. Істина ця для вас не нова.



ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа «Кошик якостей»

Слово вчителя:

У мене в руках кошик, а у вас - стікери у формі різних плодів. Будь ласка, на стікерах напишить одну людську якість, яку ви дуже бажаєте виховати в своїй дитині. А я буду йти з кошиком і збирати врожай – ви складаєте плоди до кошика, промовляючи написане.


Висновки після вправи. Вчитель на дошці прикріплює стікери, що запов нювали батьки. Як правило, нажаль, таку моральну якість, як патріотизм, батьки згадують не часто.
Вправа «Асоціативний кущ»

Запропонувати батькам виконати вправу «Асоціативний кущ» .



ПАТРІОТИЗМ










Батьки підбирають слова, що асоціюються в їх розумінні зі словом - патріотизм. (Взагалі це: любов до країни, родинні почуття, знання історії свого народу, родоводу, почуття обов’язку, повага до літніх людей, ветера -нів тощо)

Класний керівник пропонує послухати аудіозаписи, що були зроблені

напередодні, з висловлюваннями учнів класу про те, яку людину можна вважати патріотом. Обговорюються вислови дітей разом з батьками.


Слово вчителя:

- Чи кануть такі поняття як «патріотизм», «патріот», «почуття патріо –тизму», Батьківщина, Вітчизна, «громадянин», «почуття обов'язку» у наше минуле?

- Як пробуджувати в дитині почуття любові до Батьківщини?

- Так, саме «пробуджувати», тому що це почуття є в кожній душі, лише треба його тільки підсилювати. Заставити любити неможливо! Любов треба виховувати! Як? Про це наш сьогоднішній захід.


(слайди №1, №2)


Слово вчителя:

Питання не в тому, потрібний нам патріотизм чи ні. Усіляка країна стане руїнами, якщо її громадян не об'єднує прихільність до землі, на якій вони мешкають, бажання зробити цю землю ще кращою. Ми звикли пишатися ратними перемогами, але не військові досягнення роблять країну багатою та щасливою. Її робить такою – народ, що проживає в ній, його духовні цінності.

Ми справедливо пишаємось нашою культурою, але чомусь вона не

захистила нас від пияцтва та наркоманії, не позбавила нас від хамства, лихослів'я та вульгарності. Мабуть теперишній патріотизм полягає не тільки у поважному ставленні до нашої історії, а й у повазі до себе, як до особистос ті, в повазі до оточуючих, як своїх співвітчизників, і, взагалом, до своєї країни такої, такою вона є, з її досягненнями, недоліками та поразками.


Робота в малих групах «Ази сімейного патріотичного виховання»

Об’єднати батьків у групи по три сім’ї, запропонувати відповісти на питання: «Сімейні прийоми виховання національної свідомості, національної гідності та самосвідомості», викласти в тезах необхідність гарного навчання в школі з позиції патриотичних почуттів.

(групи працюють впродовж п’яти хвилин, потім презентують свої наробки)

Слово вчителя: (класний керівник підводить підсумок за результатами батьківських презентацій).

Частіше кажіть дітям, що учень, маючий низький рівень навчання просто є знахідкою для ворогів України, які хочуть загодувати нас гамбур герами та залити пивом, щоб ми були бездумними виконавцями їх бажань.

Та не забувайте бути прикладом для своїх дітей, прикладом порядності, доб -роти, чуйності.
(Слайд №3)
Слово вчителя:

Виховання майбутнього громадянина починається в сім’ї. Саме тут закладається духовна основа особистості, прищеплюється любов до Батьків- щини, роду і народу, батьки змалечку вчать дітей шанувати історію, культу- ру, рідну мову.

Як безцінний скарб передається з покоління в покоління пам’ять роду. Зберегти її від байдужості, передати у спадок онукам – ось наше завдання. Це і є процесс сімейного патріотичного виховання. Тож, давайте зараз створимо спільний коллаж «Наші родинні свята».

(Випуск спільного коллажу «Наші родинні свята». Батьківський коментар до коллажу.)
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП
5. Слово вчителя:

Спілкуйтесь зі своїми дітками, нехай не вулиця і не телебачення будуть для них джерелом істини, а саме ви. Дивіться з ними фільми вашого дитин -ства - добрі, чисті, мужні. Не забувайте про дідусів і бабусь, а потім і діти ваші не забудуть про вас. Саме в людині залишається людина.

Зараз я хочу познайомити Вас з високими результатами сумісного виховного впливу батьків та школи саме в патріотичному вихованні. Це віршований збірник творів учнів школи, присвячений людям, у житті яких був страшний період – війна.
(Презентація учнями классу віршованого збірника)
Підходить до кінця час нашого спілкування. Сьогодні ми ближче познайомились, зробили крок назустріч один одному у нелегкій справі виховання молодих патріотів. Саме такий, сумісний: школа і сім’я, підхід у вихованні принесе найкращі плоди.
До методичної розробки додаються дві презентації:

1. Презентація віршованого збірника учнів школи.



2. Допоміжна презентація для батьківських зборів.
Використані джерела

  1. В.М.Оржеховська, О.І.Пилипенко та ін. Класний керівник у сучасній школі: Методичний посібник. К.:Інститут змісту та методів навчання, 1996. – 156 с.

  2. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання / Упоряр. Л.Галицька.-К.:Ред. Загальнопед. Газ.,2005.-128с.

  3. Організація робот из батьками. Упорядники: Юзефик Л.О., Купина Н.М. – Тернопіль: Астон, 2002.-168 с.


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка