Майстер-клас методистів-кореспондентів



Сторінка1/15
Дата конвертації30.12.2016
Розмір3.11 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


“Майстер-клас

методистів-кореспондентів”






КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО


Майстер-клас

методистів-кореспондентів


Творчі проекти

Друкується за рішенням вченої ради

Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

імені Василя Сухомлинського

(протокол № 5 від 11 грудня 2012 року)

Кіровоград 2012

ББК

УДК


Б

Майстер-клас методистів-кореспондентів: Творчі проекти / Упор. Н. Калініченко. – Кіровоград _______, 2012. – ___ с.


ISBN
Видання презентує творчі майстерні слухачів трирічної обласної школи методистів-кореспондентів з актуальних проблем розвитку особистості школярів, формування їх предметних та життєвих компетенцій.

Аресований керівникам навчальних закладів, учителям, методистам РМК (ММЦ).

Рецензенти:

Мельничук С.Г.



завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, доктор педагогічних наук, професор;


Кондратова В.В.



доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, кандидат педагогічних наук.


Усачова А.О.



учитель біології спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кіровоградської міської ради, учитель-методист.

Відповідальна за випуск – Корецька Л.В.
ISBN УДК

ББК
КОІППО, 2012

Зміст

Вступне слово…………………………………………………………………..……………………8



Майстер-клас Бирзула Віталія Леонідовича,

учителя історії, директора Златопільської гімназії

міста Новомиргорода……………………………………………………………….……….………..9

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії

Тема: «Київська Русь за князювання Ольги та Святослава» (7 клас)
Майстер-клас Бігун Ірини Олександрівни,

учителя української мови та літератури загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів № 22 Кіровоградської міської ради………………………………………….…..…16

Урок-дослідження: Тема: М.Коцюбинський «Дорогою ціною».

Українська література. 8 клас.
Майстер-клас Вишневської Світлани Миколаївни,

учителя біології Великочечеліївської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів Новгородківської районної ради,

учитель-методист, «Відмінник освіти України»,

лауреат районної педагогічної премії ім. П.Ф.Козуля……………………………………..……..29

Опис проекту «Біорізноманіття балки Широкої та його збереження».


Майстер-клас Голованової Ольги Володимирівни,

учителя початкових класів Злинської загальноосвітньої школи № 1

І-ІІІ ступенів Маловисківської районної ради, учителя вищої категорії…..………………..….51

Інтегрований урок у 1 класі «Ти ростеш і розвиваєшся». «Основи здоров’я».


Майстер-клас Донець Валентини Федорівни,

вчителя математики комунального закладу

«Навчально-виховне об’єднання ліцей – школа –

дошкільний навчальний заклад «Вікторія-П» Кіровоградської міської ради»,

учителя-методиста, Заслуженого вчителя України………………………………………………57

Урок-лекція. Тема: «Поняття про арифметичну та геометричну прогресію.

Формула n-ного члена арифметичної та геометричної прогресії» (9 клас).
Майстер-клас Дубініної Стелли Борисівни,

учителя початкових класів Знам'янської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №4 Знам’янської міської ради, учителя вищої категорії……………………….…64

Віршованими рядками настанови учням.

Віршований урок з основ здоров’я.
Майстер-клас Дудник Нелі Вікторівни,

учителя історії та правознавства Володимирівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради, учителя вищої категорії…..……………………..…..85

Урок-роздум: Тема «Сім'я і шлюб».


Майстер-клас Жукової Оксани Володимирівни,

учителя хімії Новоукраїнської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів №8 Новоукраїнської районної ради,

лауреата всеукраїнського конкурсу «Учитель року» (2010 р.)…………………….……...……94

Урок-проект: Тема: «Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали».

Позакласний захід «Хімія – наше життя, наше майбутнє».


Майстер-клас Журило Наталії Василівни,

учителя музичного мистецтва та керівника музичних гуртків

Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3,

учителя вищої категорії, старшого вчителя……………………………………………………110

«Використання інтерактивних технологій та форм навчання

учнів на уроках музичного мистецтва»


Майстер-клас Засінець Людмили В’ячеславівни,

вчителя англійської мови, вчителя вищої категорії,

старшого вчителя, директора комунального закладу

«Навчально-виховне об’єднання

«Школа козацько-лицарського виховання І-ІІ ступенів № 21 –

суспіль-гуманітарний ліцей – дошкільний навчальний заклад»

Кіровоградської міської рад», «Відмінника освіти України»…………………………………115

Сценарій «Посвята в ліцеїсти»


Майстер-клас Калашника Юрія Олександровича,

учителя інформатики Добровеличківської загальноосвітньої

школи-інтернату І-ІІІ ступенів, заступника директора……………………...………………...128

Соціальний розвиток учня через формування

інформаційно-комунікаційної компетентності.
Майстер-клас Коломойця Сергія Дмитровича,

вчителя історії Ульяновської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів Олександрійської районної ради………………………………..………………133

«Методична імпровізація» – як один з аспектів

оптимальної методичної діяльності вчителя історії на сучасному етапі
Майстер-клас Матвєєвої Оксани Олексіївни,

учителя образотворчого мистецтва Молодіжненської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів Долинської районної державної адміністрації,

учителя вищої категорії……………………………………………………………….…………146

Урок-відкриття: Тема: «Чудові візерунки. Малювання ескізу вишитого рушника».
Майстер-клас Наумової Марії Йосипівни,

учителя історії та правознавства Перчунівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів Добровеличківської районної

державної адміністрації, учителя вищої категорії, учителя-методиста……………………….152

Шкільне наукове товариство “Країна Альфа”.

Перспективи розвитку «Школи для майбуття».


Майстер-клас Притиковської Любові Вікторівни,

вчителя фізики та астрономії

Побузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Голованівського району…………..……165

Урок-конференція «Електрика та людина. Електрика – ворог чи друг?!»

Майстер-клас Різанова Миколи Станіславовича,

учителя історії та суспільствознавчих дисциплін навчально-виховного

комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №1» Бобринецької районної ради,

учителя вищої кваліфікаційної категорії, учителя-методиста…………………………………172

Структуро-логічна схема як один з засобів формування

розумових здібностей учнів.
Майстер-клас Хлань Валентини Гордіївни,

учителя математики та директора Веселівського навчально-виховного

комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний

навчальний заклад» Кіровоградської районної державної

адміністрації, учителя-методиста, відмінника освіти України………………………..……….182

Валеологічний аспект уроків математики.

Задачі прикладної та політехнічної спрямованості.
Майстер-клас Щербатко Тамари Володимирівни,

учителя математики, заступника директора з

навчально-виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів № 7 Світловодської міської ради, учителя вищої категорії………………….…191

Урок-конференція «Дуб».

Інтегрований урок географії.


Майстер-клас Черньонкова Олександра Олександровича,

учителя української мови і літератури

навчально-виховного комплексу

«Деріївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад» Онуфріївської районної ради,

відмінника освіти України, учителя вищої категорії…………………………………..……….208

Моделі діалогічного мовлення.

Виховна година «Мій улюблений світ без насильства».


Інформація прес-центру обласної школи методистів-кореспондентів……………………..…221

Вступне слово

Школа методистів-кореспондентів обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Cухомлинського була створена відповідно до наказу Міністерства освіти України від 28.10.1997 року № 385 на основі «Положення про методистів-кореспондентів» з метою подальшого вдосконалення науково-методичної, професійної діяльності творчо працюючих педагогів області. Базовим навчальним планом трирічної обласної школи методистів-кореспондентів (2010-2012 рр.) з постійним складом слухачів, зарахованих на навчання за рекомендаціями районних та міських методичних кабінетів (центрів) передбачалась соціально-гуманітарна, науково-теоретична та методична підготовка слухачів, індивідуально-творча робота, контрольно-оцінні заняття та педагогічна практика на базі кращих навчальних закладів та творчих лабораторій педагогів області.

Учителі, творчі проекти яких представлені у збірнику, реалізують власні інноваційні ідеї, є розробниками авторських програм, науково-методичних посібників та публікацій; мають високий рівень фахової підготовки, широку ерудицію, наукову компетенцію, високий інтелектуальний потенціал. Технологічна підготовка методистів-кореспондентів на основі сучасних досягнень психолого-педагогічної науки створює умови для організації пізнавальної діяльності учнів, пошуково-дослідної роботи, зміцнює інтерес до предмета, забезпечує поєднання функціональних обов'язків учителя, вихователя, психолога, наставника, консультанта. Педагоги майстерно ведуть вихованців сходинками зростання, сприяють вибору ними профілю навчання і майбутньої спеціальності в межах обраної професії, виховують в учнів загальнолюдські громадянські якості, інформаційну культуру, самостійність у пошуку рішень.

Методисти-кореспонденти у творчих проектах розкривають майстерність прогнозування навчального процесу, передбачають його результати, спрямовують навчальну діяльність учнів на індивідуальну продуктивну, самостійну творчу роботу, розвивають дослідницькі вміння, комунікативні здібності та навички самоорганізації.

Крім моделей уроків на основі особистісно орієнтованих технологій, автори пропонують цікаві форми позаурочної роботи, нетрадиційні виховні заходи. Даний збірник матеріалів з досвіду роботи методистів-кореспондентів розкриває умови і перспективи професійного зростання педагогічних працівників і буде корисним як досвідченим, так і молодим учителям.

Майстер-клас Бирзула Віталія Леонідовича, учителя історії, директора Златопільської гімназії міста Новомиргорода.
Творчості можна й потрібно учити ( Г. Альтшуллер)

Одним із пріоритетних напрямків розвитку сучасної освіти є формування в учнів сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості. Це вимагає нових підходів до конструювання навчально-виховного процесу. Перед сучасним учителем постає завдання зацікавити учнів не тільки змістом навчального матеріалу, а й способом його вивчення, відучити від «зубріння», привити бажання і виробити уміння думати, привчити ставити запитання і не боятися помилятися, щосекунди нагадуючи, що помилки – засіб творчого зростання. Здатність дитини до саморозвитку, її творчу активність як головну умову успішності в подальшому житті можна стимулювати, застосовуючи розвивальне навчання з використанням елементів ТРВЗ та ейдетики. ТРВЗ-педагогіка, як науковий і педагогічний напрямок, сформувалася в нашій країні в кінці 80-х років. Вона ґрунтується на теорії розв’язування винахідницьких задач (ТРВЗ), російської (а точніше радянської) школи Г.С. Альтшуллера та є закономірним продовженням розвивального навчання. Важливою складовою ТРВЗ-педагогіки є системно-функціональний аналіз (СФА), при якому навчальний матеріал не просто вивчається, а досліджується як система. Системно-функціональний аналіз я часто використовую на уроках, виявляючи, спільно з учнями, причинно-наслідкові зв’язки і приховані залежності як в середині системи, між її окремими елементами, так і у відношеннях із іншими системами. СФА виступає в якості інструмента для аналізу ситуацій, подій, явищ, а також дає можливість організувати, систематизувати інформацію, встановити зв’язки і сформулювати висновки. Виконання аналізу за визначеними правилами дозволяє сформувати узагальнені навики мисленнєвої діяльності, які можна застосувати під час аналізу будь-яких ситуацій і об’єктів і таким чином надати знанням практичного характеру.

ТРВЗ-педагогіка дає можливість ефективно поєднувати різноманітні форми і методи навчання. Такі прийоми як «Прес-конференція», «Виконай роль», «Опитування ланцюжком», «Економне опитування», «Вулик», «Сніжка», дидактичні ігри «Точка зору», «Так-ні», «Впізнай, хто я» сприяють міцності знань учнів, навчають їх думати, вміти в новій ситуації самостійно побачити проблему, розглянути її системно, висунути власні гіпотези, обгрунтувати їх і запропонувати ефективне рішення.

«Пам'ять є комора розуму», – писав Джон Локк. Процес навчання вимагає від учнів уміння обробляти та зберігати велику кількість інформації, в тому числі текстової та хронологічної. Ейдетика – це технологія розвитку образної пам´яті. Вона вивільняє сили розуму для думки. На своїх уроках найчастіше використовую метод гачків, метод опорно-буквенних піктограм, метод листівок. Останній найкраще підходить для вивчення історичних дат. Ефективне використання ТРВЗ-технології можливе після серйозної підготовки. Проте її можна успішно опанувати, тому що це цікаво, захоплююче і результативно.



Елементи ТРВЗ-педагогіки використовую і в позакласній роботі з предмета. У Златопільській гімназії протягом 15 років працює історико-краєзнавчий клуб „Пошук”. Напрямки роботи членів клубу різноманітні. Пошуківці досліджують історію Златопільської гімназії, розвиток освіти та національно-визвольного руху в нашому краї, досліджують життєвий та творчий шлях видатних земляків, історію краю періоду Великої Вітчизняної війни. Дослідницька діяльність проходить в кілька етапів: формулювання проблеми, збір відомостей з даної проблеми, висування вихідних припущень, подальша перевірка припущень. Крім практичного спрямування члени клубу знайомляться з формами та методами історично-пошукової роботи. Місцевий матеріал „оживляє історію”, робить її особистісно значимою, дає можливість здійснити відкриття, наближає учнів до наукової діяльності, виховує інтерес до вивчення і збереження історичного середовища, має значний виховний вплив на формування особистісних якостей учня, а інструментарій ТРВЗ-педагогіки дає можливість сформувати цілісне бачення предмету дослідження з його протиріччями та взаємозв'язками. Діяльність клубу неодноразово була відзначена грамотами та дипломами районного і обласного рівня, так:

  • член історико-краєзнавчого клубу «Пошук» Мачуський С. (10 кл.) став переможцем обласного історико-географічного конкурсу «Моя Кіровоградщина – перлина скіфського степу», присвяченого 70-річчю Кіровоградської області. Тези його науково-дослідницької роботи «Златопільська перлина» увійшли до збірника «Моя Кіровоградщина – перлина скіфського степу» (2009.).

  • член історико-краєзнавчого клубу «Пошук» Зарудня А. (10 кл.) стала переможцем ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Ідея Соборності України» (2009.).

  • член історико-краєзнавчого клубу «Пошук» Лавриченко О. (10 кл.) стала переможцем ІІ (районного) етапу Всеукраїнської історико-краєзнавчої експедиції «Історія міст і сіл» (2011 р.).

  • член історико-краєзнавчого клубу «Пошук» Лепеха М. (11 кл.) підготувала роботу та направила її на розгляд журі Всеукраїнського конкурсу мультимедійних проектів «Врятувати від забуття». Мультимедійний проект «Якою є правда про народ-переможець» (2011 р.).

Як показує практика, головна привабливість методології ТРВЗ в тому, що вона розвиває і підсилює інтерес учнів до процесу навчання, а також створює умови для успішної соціалізації молодих членів суспільства.

Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії

Тема: «Київська Русь за князювання Ольги та Святослава» (7 клас)
Завдання сучасного вчителя не подавати

навчальний матеріал у готовому вигляді,

а організувати його дослідження учнями.

А.Гін

Мета: охарактеризувати становище Київської Русі за правління Ольги та Святослава; сприяти розвитку ключових та предметних компетентностей учнів: формувати системне бачення історичного процесу, розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати історичний матеріал, працювати з різноманітними історичними джерелами, робити висновки; формувати лідерські якості, навички самостійної і командної роботи на уроці історії; виховувати інтерес та повагу до минулого свого народу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: Свідерський Ю., Ладиченко Т., Романишин Н. Підручник «Історія України» (7 кл.); атлас «Історія України 7 кл.», портрети князів Ольги та Святослава, схема «Системно-функціональний аналіз», мультимедійне обладнання.

Основні поняття: реформи, данина, погост, устави, уроки, печеніги.

Очікувані результати:

  • учні характеризують князів Ольгу, Святослава та їх політику;

  • визначають хронологічні межі правління князів Київської Русі та встановлюють їх хронологічну послідовність;

  • показують на карті основні напрямки походів Святослава;

  • порівнюють діяльність перших князів;

  • застосовують та пояснюють на прикладах нові поняття та терміни;

  • знаходять в різноманітних джерелах потрібну інформацію та оперують нею під час уроку;

  • демонструють уміння індивідуальної та групової роботи.

Хід уроку:

І. Організація класу

Налаштування учнів на робочий лад та орієнтування їх у навчальному матеріалі.

Повідомлення теми, мети та плану уроку, організація самостійного цілепокладання учнями, постановка пізнавальних задач.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Хронологічна розминка за матеріалом попередньої теми.

Прес-конференція Відповіді князів Олега та Ігоря на запитання (репродуктивні, розширюючі, розвиваючі) аудиторії.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Актуалізація наявних знань учнів з теми, що вивчається.



«Мозковий штурм» Задати якомога більше питань до теми.

Учнівські повідомлення «Правителі Київської Русі Ольга та Святослав».

Відповіді виступаючих на запитання товаришів (репродуктивні, розширюючі, розвиваючі).



Робота в групах

1 група. Скласти схему СФА діяльності княгині Ольги (с. 37-40 підручника).

2 група. Скласти схему СФА діяльності князя Святослава (с. 40-45 підручника).

Представники груп висвітлюють результати спільної роботи на дошці.



Експериментування з системою

А що було б, якби …?



«Мозковий штурм»

Назвати спільне та відмінне у діяльності князів Ольги та Святослава.

Назвати позитивне та негативне у діяльності князів Ольги та Святослава.

Завдання для роботи з картою

Ознайомитись з легендою карти «Київська держава за князювання Ольги та Святослава» (атлас с. 7) і визначити основні напрямки походів названих князів.



Завдання для роботи з поняттями

1. Дати авторське визначення термінам «реформа», «данина», «печеніги».

2. Співставити власні визначення з визначеннями, наведеними у словнику понять і термінів підручника (с. 232) та записати їх у зошит.

ІV Рефлексія вивченого матеріалу

Обговорення в загальному колі (відкриті питання)

В чому полягає реформаторство Ольги?

Як ви гадаєте, чому М.Грушевський назвав Святослава «козаком на престолі»?

Схема генетичного аналізу (СГА) київських князів. Скласти на дошці та перенести її у зошити.

V Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника §4, с. 37-46, доповнити схеми СФА діяльності Ольги та Святослава, ознайомитись з матеріалом §5, підготуватись до «Прес-конференції» (Ольга, Святослав).



VІ Підведення підсумків уроку

Активізація зворотнього зв'язку.

Демонстрація меж знань.

Коментування та оцінювання роботи учнів під час уроку.







Майстер-клас Бігун Ірини Олександрівни, учителя української мови та літератури ЗШ І-ІІІ ступенів № 22 Кіровоградської міської ради, учителя вищої категорії, заступника директора з навчально-виховної роботи.

У загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 22 Кіровоградської міської ради працюю з 1993 року. Свою професію люблю за те, що працюю з людьми і, зокрема, з дітьми, а дитяча душа – найчистіша і найдовірливіша.

Розпочинаючи урок української мови чи літератури, намагаюся пробудити дитячий інтерес до теми чи то емоційним вступом до уроку, чи то прочитанням окремих найцікавіших уривків твору, якщо це урок літератури.

Намагаюся відчути настрій класу з першої хвилини уроку. Якщо діти неврівноважені, збуджені, стараюся спокійним тоном або й мовчанням досягти тиші в класі. Переконана, що підвищення тону, окрики ніколи не розкриють дитячі душі до співпраці. Якщо клас мляво сприймає матеріал, то, навпаки, підбадьорюю їх і налаштовую на робочий лад.

Неуважних заохочую різними способами: і усмішкою, і словом, і поглядом. А на перерві обов’язково підійду і поговорю з ним.

Залучаю учнів до активної роботи ще й так: перевіряючи робочі зошити пишу на полях – «Молодець!», «Будь охайнішим!», «Попередня робота виконана старанніше!», «Відчуваються зміни на краще!» та інше. Це ж саме кажу і вголос.

Після закінчення навчання, перед канікулами, часто визначаю кращого знавця теми, учня, у якого був найохайніший зошит, хто був найстараннішим, хто – найбільш ерудованим, хто – найбільш дисциплінованим.

Більшість педагогів помічають, що сучасні діти не проявляють інтересу до читання, і, особливо, до читання програмових творів. Тоді читаю їм сама (на уроці стоїть тиша, діти зацікавлено слухають і майже всі вдома дочитують твір до кінця).

На уроках літератури прошу дітей висловлювати свої думки щодо сюжету твору чи окремих його епізодів, відповідей один-одного. Але якою б не була дитяча думка, спрямовую її так, щоб вона пробуджувала лише добрі дії та вчинки.

Систематично знайомлюсь з новинками фахової літератури, з подіями в державі та світі, тому що авторитет учнів не можна завоювати надмірними вимогами, одиницями чи безкінечним читанням моралі, а тільки власними знаннями.

Батькам іду першою назустріч, не чекаю, поки вони поцікавляться справами своєї дитини, при зустрічі розповідаю про досягнення учнів.

Працюю над проблемою «Формування грамотності та культури мовлення учнів шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури». Під час занять значну увагу приділяю роботі з електронними схемами, таблицями, завданнями з програмних навчальних посібників з мови та літератури, над допущеними помилками, роботі зі словниками, самоперевірці, взаємоперевірці.

На уроках української літератури використовую такі форми роботи як: захист творчих робіт, усна рецензія на відповідь товариша, редагування тексту чи висловлювання, аналіз виступу товариша, аргументація свого судження. На уроках української мови прошу, щоб учні не зазубрювали правила, а свідомо їх засвоювали. Велику увагу приділяю повторенню вивченого матеріалу. Працюючи над новою темою, постійно звертаємось до раніше вивчених орфограм, до орфографічної специфіки певних граматичних форм різних частин мови.

Враховую, що на вироблення автоматичності грамотного письма та культури мовлення впливає багато факторів: і фактор спадковості, і наполегливість у навчанні, і вимогливість учителя та батьків, тому зі своєї сторони роблю все можливе, щоб учні були грамотними, вміли культурно спілкуватися, були ерудованими і, найголовніше, любили і берегли рідну мову та літературу.



УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ

Тема: М.Коцюбинський «Дорогою ціною»

Українська література. 8 клас

Мета: висвітлити яскраві сторінки творчості Коцюбинського М.М., багатогранність його таланту; проаналізувати оповідання «Дорогою ціною»: визначити жанр (повість, оповідання), авторське спрямування тексту (психологічний, пригодницький), встановити часові межі розвитку подій в тексті, з’ясувати роль художніх деталей та образів-символів; розвивати навички самостійного читання літературного твору, коментувати його в історичному контексті; залучати учнів до пошукової роботи, сприяти розвитку критичного мислення, спостережливості, читацьких інтересів.

Тип уроку: урок-дослідження.

Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна презентація «Дорогою ціною» М.Коцюбинського», публікація (бюлетень), твори М.Коцюбинського.


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База даних захищена авторським правом ©lecture.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка